Orta Sınıf Supersport'a Bir Üye Daha - Triumph Daytona 660
Reklamlar
-
Evet Triumph da kervana katıldı, yeni Daytona 660.
https://www.triumphmotorcycles.com/motorcycles/sport/daytona-660
Kaba özet:
- 660cc sıralı 3 silindir blok. 94hp, 69nm.
- 41mm Showa ön amortisör var SFF-BP, ayarsız anladığım kadarıyla.
Arkada da Showa RSU monoshock var, sadece preload ayarlı görünüyor. Amortisör tarafında biraz ucuza kaçılmış gibi.
- Önde 310mm dört piston frenler var, Nissin mi göremedim ama floating-disc kullanmışlar bu iyi haber. kaliperler radyal ama master silindir değil sanırım. Değiştirebilen sürüş modları ABS'yi de düzenliyormuş, multimap ABS güzel eklenti.
- Islak ağırlık 201kg, aks mesafesi ise 142,5cm. Rake 23,8 derece.
- Multi-map ABS, Traction Control ve kaydırmalı debriyaj var, açıya duyarlı ABS veya TCS yok gibi.
*
Benim şahsi olarak Triumph'tan bekleyeceğimin biraz altında kalmış, ama ST gibi bir RS versiyonu ile hönkürt diye geçirebilirler de.
ABD fiyatı $9200 civarı görünüyor. Gelsin görelim sevelim emcükleyelim.
Reklamlar
-
Triumph tasarımları niye otistik gibi
-
Ön çatalları niye kürdandan yapmışlar acep?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ön çatalları niye kürdandan yapmışlar acep?
RS/RR etiketli Öhlins / Showa taşıyanları satabilmek için olabilir mi :D
-
Daytona icin hic beklemedigim bir agirlik ile (201 kg) sunulmus olmasi bende hayal kirikligi yaratti. 1200CC lik Speedtriple in islak agirligi 198 kg. iken bu motor bana cok gereksiz agir geldi. Acikcasi cok sevmedim.
-
-
Suratının ortasına yumruk yemiş gibi.. Çok ağır olmuş bence de, pek Triumph havası vermedi daha çok 250cc yeni nesil Çinliler gibi bir hissiyat uyandırdı bende. Belki fotoğraflarla alakalıdır.
-
Yapmış olmak için yapılmış resmen. Ön taraf güncel vfr 800'ün aynısı neredeyse. 200 kilo ss mi olur mg. Daytona adına hiç yakışmamış bu gudubet. R ve RS versiyonlarında ciddi bir hafifleme olmazsa meraklısı haricinde pek alan olmaz.
-
2024 ZX6R 198kg
Bence de ağır ama biraz trend oldu diye çakılıyor gibime geliyor =) Neticede ZX6R gibi "full-on sportsbike" iddiasında olan bir makina değil bu, Daytona ismini biraz harcadılar ama böyle yani. Beni üzen şey bu ağırlığa çıkmışken bir de 41mm ve ayarsız amortisör gibi ekipmanlarda da ucuza gitmeleri oldu. Agresif bir rake'i var, aks mesafesi de uzunken buna yürüdüler diye tahmin ediyorum. RR/RS versiyonunu doldururken sadece amortisör değil, frenler, master silindir gibi bir çok şey eklemeleri gerekecek, o zaman fiyat ne olacak?
-
Honda'nın 500 serisi ile yaptığını Triumph 660 serisi ile yapıyor çok da eleştirecek ve şaşıracak bir şey yok. Daytona ismi olmamış evet, yoksa Honda 500 serisi ile aynı konsept olarak kabul edilirse gayet başarılı bence. Bu motoru bir SS olarak görürseniz nefret edersiniz ama bu bir SS değil, mini Sport Touring; CBR500R, Ninja 650 tarzında bir şey.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
... Neticede ZX6R gibi "full-on sportsbike" iddiasında olan bir makina değil bu, Daytona ismini biraz harcadılar ama böyle yani....
Aynı anda aynı şeyi yazmışız.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
bence rs660 bu sınıfa kiliti attı kapattı.
Ama burada şöyle bir durum var.
Daytona $9.195
RS660 $11.499
$2300 azımsanacak bir fark değil, %25 daha fazla ödemek gerekiyor RS almak için. Böyle bakıldığı zaman da anlamsız olmuyor Daytona, benim bunlara ihtiyacım yok diyen kişi için daha uyguna yine güzel bir motor.
Yalnız bunun da üretimi Tayland olursa işte o zaman vergiden gelen golle bu avantajı da yitirmiş olacak. İşin diğer yanı bizim insanımızın bayıldığı bir ses konusu var, üç silindir olması burada bir fark yaratabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Honda'nın 500 serisi ile yaptığını Triumph 660 serisi ile yapıyor çok da eleştirecek ve şaşıracak bir şey yok. Daytona ismi olmamış evet, yoksa Honda 500 serisi ile aynı konsept olarak kabul edilirse gayet başarılı bence. Bu motoru bir SS olarak görürseniz nefret edersiniz ama bu bir SS değil, mini Sport Touring; CBR500R, Ninja 650 tarzında bir şey.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
Aynı anda aynı şeyi yazmışız.
650R da böyle aslında. Dört silindir diye insanların dili varmıyor ama :D
İsim konusu her zaman olduğu gibi çok civcivli ya.
Sport-touring dersek bu durumda atıyorum Tracer'a veya Fazer'a ne diyeceğiz? Supersport desek değil. Öte yandan gavurda RS660'a da supersport değil diyenler var. Sınıf ayrımı zor iş vesselam =) Ben kıçımdan tourable supersport diye uydurdum oldu bence :D R7 öyle değil mesela ama Daytona böyle olabilir - hoş rake'i RS'ten agresif, pegler de sanki yüksekçe gibi. Böyle olunca turlama potansiyeli de azalıyor iyice.
Dün haber düşünce Korlas'tan 2-3 saatliğine istesem verirler mi video çekeriz dedim. Sonra boşa hayal kurma dedim kendime =)
-
Bu motosiklet Tiger Sport 660'ın kısa bacaklı versiyonu olmuş, bu bahsedildiği tam bir super sport gibi değil. Aynı Cbr650r gibi bir, balkon demirinden maşa yapmadıkları için kendilerine teşekkür ediyorum .
-
Bu motor bana neyi hatırlatıyor, neyi hatırlatıyor...?
Tamam buldum...
Aprilia Tuono 660 Factory
https://www.aprilia.com.tr/tr/tuono-660-factory.html
-
Yakışıklı olabilecekken motoru çenesiz insanlara benzetmişler. Bi de Daytona diyince akla Super Sport gelmiyor ya. Daha cruiserımtırak bir şey beklerdim bu isme.
Motor şuna benziyor:
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Beni üzen şey bu ağırlığa çıkmışken bir de 41mm ve ayarsız amortisör gibi ekipmanlarda da ucuza gitmeleri oldu.
CB900F Hornet ve CB1000R tecrübemden sonra artık ayarsız amortisöre hiç takılmıyorum. Herşey kalitede bitiyor. CB900F Hornet'in sıradan ön çatalları ayarsız olmasına rağmen iş görüyordu. CB1000R'ın full ayarlı (compression, rebound, preload), altın renkli, ters Showa ön çatalları b.k gibiydi. Marka, görüntü, özellik komple tamam. Doğru düzgün çalışmıyor sadece. Göz boyama.
-
[QUOTE=killingroad;4761543]Ama burada şöyle bir durum var.
Daytona $9.195
RS660 $11.499
$2300 azımsanacak bir fark değil, %25 daha fazla ödemek gerekiyor RS almak için. Böyle bakıldığı zaman da anlamsız olmuyor Daytona, benim bunlara ihtiyacım yok diyen kişi için daha uyguna yine güzel bir motor.
Yalnız bunun da üretimi Tayland olursa işte o zaman vergiden gelen golle bu avantajı da yitirmiş olacak. İşin diğer yanı bizim insanımızın bayıldığı bir ses konusu var, üç silindir olması burada bir fark yaratabilir.[COLOR="Silver"]
o zaman bunlar yamaha r7 ye oynamış fp olarak.r7 ucuz değil çünkü dünya genelindede tam ne kadar bilmiyorum ama ona yakın demekki.o zaman 3 silindir 95 beygir ciddi iş yapar r7 karşısında.
-
Bir zamanlar 600cc racing motorların bir tık yumuşak, biraz daha güçsüz ve touringe kaçan modelleri vardı. Honda cbr650f, suzuki gsx 650f, yamaha r6s gibi. O dönemleri hatırlattı. Gerçi şimdi de rs660 ve cb650r var ama eski dönemleri anımsattı daha çok.
-
Daytona ismiyle çıkartılması talihsizlik olmuş. Ek olarak ağırlığı da triumph markasına yakışır şekilde maksimum 190kg olmalıydı. Günümüzde ağır denebilecek bir motor
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
o zaman bunlar yamaha r7 ye oynamış fp olarak.r7 ucuz değil çünkü dünya genelindede tam ne kadar bilmiyorum ama ona yakın demekki.o zaman 3 silindir 95 beygir ciddi iş yapar r7 karşısında.
Öyle gibi, R7 global olarak biraz başarısız oldu benim de garibime gitse de. Onun ligine doğru dalmışlar ama o zaman da yine ağırlık dezavantajı var + R7 iki tarafta da tam ayarlı amortisör ile geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
CB900F Hornet ve CB1000R tecrübemden sonra artık ayarsız amortisöre hiç takılmıyorum. Herşey kalitede bitiyor. CB900F Hornet'in sıradan ön çatalları ayarsız olmasına rağmen iş görüyordu. CB1000R'ın full ayarlı (compression, rebound, preload), altın renkli, ters Showa ön çatalları b.k gibiydi. Marka, görüntü, özellik komple tamam. Doğru düzgün çalışmıyor sadece. Göz boyama.
Doğramacı tokyoluları bi bırak artık kenara ya. Standart hali std bir çok durumu kotarabilir ama ayarlı amortisör ayarlı amortisördür. 1000R'daki konu garip ama bazında yetersiz bir şey geldiyse ayar eklemek tek başına kotarmaz tabi ama bi avrupalının koyduğu ayarlı amortisörde de kolay kolay yaşamazsın bunu. Bir de yani Daytona spor motor sonuçta. + track pack gibi bi paketler de çıkacakmış Daytona için, karenaj seti falan.
Asıl şu geldi şimdi aklıma. Bunlar yeni FIM ile sözleşme uzattılar. Moto2 tedarikçiliği devam ederken canavar gibi yeni 765 bekliyorduk biz adamlardan yahu.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
CB900F Hornet ve CB1000R tecrübemden sonra artık ayarsız amortisöre hiç takılmıyorum. Herşey kalitede bitiyor. CB900F Hornet'in sıradan ön çatalları ayarsız olmasına rağmen iş görüyordu. CB1000R'ın full ayarlı (compression, rebound, preload), altın renkli, ters Showa ön çatalları b.k gibiydi. Marka, görüntü, özellik komple tamam. Doğru düzgün çalışmıyor sadece. Göz boyama.
O CB100R'ın amortisörünün sorunu neydi tam olarak? Yani acaba yayları falan mı yetersizdi? (Bu cücük boylu vitaminsiz Japonlar genelde 70kg sürücü ağırlığına göre yay koyuyorlar, daha ağır sürücüler için zayıf kalıyor...) Elektronik kısmı hariç amortisör dediğin esasen basit bir mekanizma; illa ki bir uzmana götürülüp düzeltilebilir / kişiye göre ayarlanabilir. Pire için yorgan yakmış olmayasın?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)