Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Orta Sınıf Supersport'a Bir Üye Daha - Triumph Daytona 660

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Evet Triumph da kervana katıldı, yeni Daytona 660.


    https://www.triumphmotorcycles.com/motorcycles/sport/daytona-660

    Kaba özet:

    • 660cc sıralı 3 silindir blok. 94hp, 69nm.


    • 41mm Showa ön amortisör var SFF-BP, ayarsız anladığım kadarıyla.
      Arkada da Showa RSU monoshock var, sadece preload ayarlı görünüyor. Amortisör tarafında biraz ucuza kaçılmış gibi.


    • Önde 310mm dört piston frenler var, Nissin mi göremedim ama floating-disc kullanmışlar bu iyi haber. kaliperler radyal ama master silindir değil sanırım. Değiştirebilen sürüş modları ABS'yi de düzenliyormuş, multimap ABS güzel eklenti.


    • Islak ağırlık 201kg, aks mesafesi ise 142,5cm. Rake 23,8 derece.


    • Multi-map ABS, Traction Control ve kaydırmalı debriyaj var, açıya duyarlı ABS veya TCS yok gibi.




    *

    Benim şahsi olarak Triumph'tan bekleyeceğimin biraz altında kalmış, ama ST gibi bir RS versiyonu ile hönkürt diye geçirebilirler de.
    ABD fiyatı $9200 civarı görünüyor. Gelsin görelim sevelim emcükleyelim.





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Triumph tasarımları niye otistik gibi
    Khaira bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ön çatalları niye kürdandan yapmışlar acep?

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön çatalları niye kürdandan yapmışlar acep?
    RS/RR etiketli Öhlins / Showa taşıyanları satabilmek için olabilir mi :D
    hasmet ve espresso bunu beğendiler.
    youtube.com/@bisuruyorum

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Daytona icin hic beklemedigim bir agirlik ile (201 kg) sunulmus olmasi bende hayal kirikligi yaratti. 1200CC lik Speedtriple in islak agirligi 198 kg. iken bu motor bana cok gereksiz agir geldi. Acikcasi cok sevmedim.

  6. #6

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    baştan sağma alel acele hadi yapalım diye heralde çıksa anca bu kadar çıkar.tipi rezill sanki 10 sene önceki motorlar gibi çok zayıf özgüvensiz bir tasarım olmuş.95 hp 3 silindir çok güzel olmuş oda bu motorun tek artısı heralde.ayarsız maşa o mikemmel ekranı o ağırlık zaten hani mt10 falan ağırlığında ne koydunuz içine de oldu.ama zaten herşeyi geç o renk skalası zaten motorun üretim yeri ve olası piyasasını bile belli etmiş.bence fiyatı 450 leri zorlar alan ille olur 95 hp ye kanan çıkan.bence rs660 bu sınıfa kiliti attı kapattı.

  7. #7
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Suratının ortasına yumruk yemiş gibi.. Çok ağır olmuş bence de, pek Triumph havası vermedi daha çok 250cc yeni nesil Çinliler gibi bir hissiyat uyandırdı bende. Belki fotoğraflarla alakalıdır.

  8. #8
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Yapmış olmak için yapılmış resmen. Ön taraf güncel vfr 800'ün aynısı neredeyse. 200 kilo ss mi olur mg. Daytona adına hiç yakışmamış bu gudubet. R ve RS versiyonlarında ciddi bir hafifleme olmazsa meraklısı haricinde pek alan olmaz.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    2024 ZX6R 198kg

    Bence de ağır ama biraz trend oldu diye çakılıyor gibime geliyor =) Neticede ZX6R gibi "full-on sportsbike" iddiasında olan bir makina değil bu, Daytona ismini biraz harcadılar ama böyle yani. Beni üzen şey bu ağırlığa çıkmışken bir de 41mm ve ayarsız amortisör gibi ekipmanlarda da ucuza gitmeleri oldu. Agresif bir rake'i var, aks mesafesi de uzunken buna yürüdüler diye tahmin ediyorum. RR/RS versiyonunu doldururken sadece amortisör değil, frenler, master silindir gibi bir çok şey eklemeleri gerekecek, o zaman fiyat ne olacak?
    Cyan bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Honda'nın 500 serisi ile yaptığını Triumph 660 serisi ile yapıyor çok da eleştirecek ve şaşıracak bir şey yok. Daytona ismi olmamış evet, yoksa Honda 500 serisi ile aynı konsept olarak kabul edilirse gayet başarılı bence. Bu motoru bir SS olarak görürseniz nefret edersiniz ama bu bir SS değil, mini Sport Touring; CBR500R, Ninja 650 tarzında bir şey.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Neticede ZX6R gibi "full-on sportsbike" iddiasında olan bir makina değil bu, Daytona ismini biraz harcadılar ama böyle yani....
    Aynı anda aynı şeyi yazmışız.
    killingroad bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence rs660 bu sınıfa kiliti attı kapattı.
    Ama burada şöyle bir durum var.

    Daytona $9.195
    RS660 $11.499

    $2300 azımsanacak bir fark değil, %25 daha fazla ödemek gerekiyor RS almak için. Böyle bakıldığı zaman da anlamsız olmuyor Daytona, benim bunlara ihtiyacım yok diyen kişi için daha uyguna yine güzel bir motor.

    Yalnız bunun da üretimi Tayland olursa işte o zaman vergiden gelen golle bu avantajı da yitirmiş olacak. İşin diğer yanı bizim insanımızın bayıldığı bir ses konusu var, üç silindir olması burada bir fark yaratabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda'nın 500 serisi ile yaptığını Triumph 660 serisi ile yapıyor çok da eleştirecek ve şaşıracak bir şey yok. Daytona ismi olmamış evet, yoksa Honda 500 serisi ile aynı konsept olarak kabul edilirse gayet başarılı bence. Bu motoru bir SS olarak görürseniz nefret edersiniz ama bu bir SS değil, mini Sport Touring; CBR500R, Ninja 650 tarzında bir şey.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------



    Aynı anda aynı şeyi yazmışız.
    650R da böyle aslında. Dört silindir diye insanların dili varmıyor ama :D

    İsim konusu her zaman olduğu gibi çok civcivli ya.
    Sport-touring dersek bu durumda atıyorum Tracer'a veya Fazer'a ne diyeceğiz? Supersport desek değil. Öte yandan gavurda RS660'a da supersport değil diyenler var. Sınıf ayrımı zor iş vesselam =) Ben kıçımdan tourable supersport diye uydurdum oldu bence :D R7 öyle değil mesela ama Daytona böyle olabilir - hoş rake'i RS'ten agresif, pegler de sanki yüksekçe gibi. Böyle olunca turlama potansiyeli de azalıyor iyice.

    Dün haber düşünce Korlas'tan 2-3 saatliğine istesem verirler mi video çekeriz dedim. Sonra boşa hayal kurma dedim kendime =)
    Khaira ve Cyan bunu beğendiler.
    youtube.com/@bisuruyorum

  12. #12

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bu motosiklet Tiger Sport 660'ın kısa bacaklı versiyonu olmuş, bu bahsedildiği tam bir super sport gibi değil. Aynı Cbr650r gibi bir, balkon demirinden maşa yapmadıkları için kendilerine teşekkür ediyorum .

  13. #13
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu motor bana neyi hatırlatıyor, neyi hatırlatıyor...?

    Tamam buldum...

    Aprilia Tuono 660 Factory

    https://www.aprilia.com.tr/tr/tuono-660-factory.html

  14. #14
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Yakışıklı olabilecekken motoru çenesiz insanlara benzetmişler. Bi de Daytona diyince akla Super Sport gelmiyor ya. Daha cruiserımtırak bir şey beklerdim bu isme.

    Motor şuna benziyor:

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni üzen şey bu ağırlığa çıkmışken bir de 41mm ve ayarsız amortisör gibi ekipmanlarda da ucuza gitmeleri oldu.
    CB900F Hornet ve CB1000R tecrübemden sonra artık ayarsız amortisöre hiç takılmıyorum. Herşey kalitede bitiyor. CB900F Hornet'in sıradan ön çatalları ayarsız olmasına rağmen iş görüyordu. CB1000R'ın full ayarlı (compression, rebound, preload), altın renkli, ters Showa ön çatalları b.k gibiydi. Marka, görüntü, özellik komple tamam. Doğru düzgün çalışmıyor sadece. Göz boyama.

  16. #16

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    [QUOTE=killingroad;4761543]Ama burada şöyle bir durum var.

    Daytona $9.195
    RS660 $11.499

    $2300 azımsanacak bir fark değil, %25 daha fazla ödemek gerekiyor RS almak için. Böyle bakıldığı zaman da anlamsız olmuyor Daytona, benim bunlara ihtiyacım yok diyen kişi için daha uyguna yine güzel bir motor.

    Yalnız bunun da üretimi Tayland olursa işte o zaman vergiden gelen golle bu avantajı da yitirmiş olacak. İşin diğer yanı bizim insanımızın bayıldığı bir ses konusu var, üç silindir olması burada bir fark yaratabilir.[COLOR="Silver"]

    o zaman bunlar yamaha r7 ye oynamış fp olarak.r7 ucuz değil çünkü dünya genelindede tam ne kadar bilmiyorum ama ona yakın demekki.o zaman 3 silindir 95 beygir ciddi iş yapar r7 karşısında.
    hasmet bunu beğendi.

  17. #17
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Bir zamanlar 600cc racing motorların bir tık yumuşak, biraz daha güçsüz ve touringe kaçan modelleri vardı. Honda cbr650f, suzuki gsx 650f, yamaha r6s gibi. O dönemleri hatırlattı. Gerçi şimdi de rs660 ve cb650r var ama eski dönemleri anımsattı daha çok.

  18. #18

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Daytona ismiyle çıkartılması talihsizlik olmuş. Ek olarak ağırlığı da triumph markasına yakışır şekilde maksimum 190kg olmalıydı. Günümüzde ağır denebilecek bir motor

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    o zaman bunlar yamaha r7 ye oynamış fp olarak.r7 ucuz değil çünkü dünya genelindede tam ne kadar bilmiyorum ama ona yakın demekki.o zaman 3 silindir 95 beygir ciddi iş yapar r7 karşısında.
    Öyle gibi, R7 global olarak biraz başarısız oldu benim de garibime gitse de. Onun ligine doğru dalmışlar ama o zaman da yine ağırlık dezavantajı var + R7 iki tarafta da tam ayarlı amortisör ile geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB900F Hornet ve CB1000R tecrübemden sonra artık ayarsız amortisöre hiç takılmıyorum. Herşey kalitede bitiyor. CB900F Hornet'in sıradan ön çatalları ayarsız olmasına rağmen iş görüyordu. CB1000R'ın full ayarlı (compression, rebound, preload), altın renkli, ters Showa ön çatalları b.k gibiydi. Marka, görüntü, özellik komple tamam. Doğru düzgün çalışmıyor sadece. Göz boyama.
    Doğramacı tokyoluları bi bırak artık kenara ya. Standart hali std bir çok durumu kotarabilir ama ayarlı amortisör ayarlı amortisördür. 1000R'daki konu garip ama bazında yetersiz bir şey geldiyse ayar eklemek tek başına kotarmaz tabi ama bi avrupalının koyduğu ayarlı amortisörde de kolay kolay yaşamazsın bunu. Bir de yani Daytona spor motor sonuçta. + track pack gibi bi paketler de çıkacakmış Daytona için, karenaj seti falan.


    Asıl şu geldi şimdi aklıma. Bunlar yeni FIM ile sözleşme uzattılar. Moto2 tedarikçiliği devam ederken canavar gibi yeni 765 bekliyorduk biz adamlardan yahu.
    youtube.com/@bisuruyorum

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB900F Hornet ve CB1000R tecrübemden sonra artık ayarsız amortisöre hiç takılmıyorum. Herşey kalitede bitiyor. CB900F Hornet'in sıradan ön çatalları ayarsız olmasına rağmen iş görüyordu. CB1000R'ın full ayarlı (compression, rebound, preload), altın renkli, ters Showa ön çatalları b.k gibiydi. Marka, görüntü, özellik komple tamam. Doğru düzgün çalışmıyor sadece. Göz boyama.
    O CB100R'ın amortisörünün sorunu neydi tam olarak? Yani acaba yayları falan mı yetersizdi? (Bu cücük boylu vitaminsiz Japonlar genelde 70kg sürücü ağırlığına göre yay koyuyorlar, daha ağır sürücüler için zayıf kalıyor...) Elektronik kısmı hariç amortisör dediğin esasen basit bir mekanizma; illa ki bir uzmana götürülüp düzeltilebilir / kişiye göre ayarlanabilir. Pire için yorgan yakmış olmayasın?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)