Kışın Rölentide akü şarjı
Reklamlar
-
Selamlar sıfır r25 aldım, arada havalar yağmursuz olduğunda biniyorum ancak malum kar kış iyice geliyor artık, 2haftada bir 15dk rölantide çalıştırsam akü şarj olur mu bu konuyu deneyen var mı?, araçlarımızda marş bastığımız andan itibaren şarj başlarda, motorlarda bu iş nasıl malum bu süpersportların yapısı biraz farklı bilgisi olan deneyenler aydınlatırsa sevinirim.
Not: aküyü sok tak çıkar diyenler için garanti dışı kalır diye korkuyorum ayrıca tam olarak nasıl yapılacağınıda bilmiyorum o yüzden bu seçenek benim için zor.
Reklamlar
-
Aynı durumdayız ben 10-15 günde bir çalıştırım 10 dk kadar,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
-
Rölantide çoğu zaman sarj etmez, hatta bastığınız marşı telafi edemez, en az 20-25 dk sıcak günleri denk getirip gezin
-
Rolantide pek şarj olmaz, verimli şarj için 5 bin devir civarı 15-20 dakika stabil sürüş gerekir. Yukarıda arkadaşın dediği gibi marş anında harcanan gücü bile yerine koyamazsınız. Akü çok ters bir yerde değilse sökmeden de şarj edebilirsiniz. Bundan kullanıyorum gayet memnunum.
AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın! 416,01TL 66%OFF | Araç akü şarj 6A 12V araba ve motosiklet pil şarj cihazı kurşun-asit pil akıllı onarım LCD ekran
https://a.aliexpress.com/_EQ4j2j3
-
Rölantide akü şarj olmaz gereksiz yere hem yakıt harcamayın hemde motora zarar vermeyin. Motor boşta çalıştığı zaman yeteri kadar hızlı ısınmaz ve yağın optimum koruması gelmeden uzun süre çalışması pekte salıklı olmaz, hatta soğukken yapılan zengin karışım motor ısınamadığı ve harekete geçmediği için kurum oluşumu görülecektir, alaşımların gereksiz yere ısınıp soğumasıda cabası. Hiç rölantide çalıştırmayın Youtube'den video açın ve aküsünün nasıl söküldüğüne dair videolar izleyip sökmeniz çok çok daha sağlıklı olur, eğer yapamam derseniz motosikleti 25-30 saniye çalıştırıp 20 dakika civarı turlamanız hem size hem aküye iyi gelecektir.
-
15-20 günde bir, havanın güzel olduğu bir gün, kendime iş çıkartıp (şuraya gideyim de şunu alayım gibisinden) yarım saat civarı geziyorum.
En güzel akü şarj etme yöntemi bu bence.
İstanbul için önümüzdeki hafta çok soğuk ve kar yağışı uyarısı yaptılar.
Bunu duyunca dün biraz turladım.
Artık 2 hafta kafam rahat
2-3 hafta sonra havanın güzel olduğu bir gün yine turlarım.
-
güzel havalarda bas marşa çık 50 km gez gel durduğu yerde akü şarj olmaz
-
Eğer sürekli aküden akım çeken takip cihazı falan yoksa 6 ay yatsa bile motorun aküsü bitmez.
Benim xmax kışları 5-6 ay kapalı otoparkta duruyordu, bahar gelince kontağı çevirince akü düşük uyarısı verse bile tek marşta çalışıyordu.
Takip cihazı varsa o zaman 3-4 haftada akü bitebilir, 4 hafta geçip marşa bastığım da oldu, 5 hafta geçip akü komple bitmiş hiç marşa basamayıp arabanın aküsündne takviye yapmak zorunda kaldığım da oldu. Şimdi bosch c3 modeli akü şarj cihazı aldım, 3 haftadır motorda sürekli bağlı duruyor, kış geçene kadar akü konusunda kafam rahat. Sizin de yeriniz müsaitse yani motorun yanına elektrik uzatma imkanı varsa şarj cihazı bağlayıp bırakabilirsiniz.
-
Kapalı garaj tarzı sıcak bir yerde , akü şarj etme imkanım yok elektrik prizi vs yok yakınında ayrıca takip cihazımda var mecburi 2haftada bir yağmursuz bir güne denk getirmemiz gerekiyor sanırım.
-
Hızlıca baktığım kadarıyla 2015 model R25'in servis kitabında statörün 5000 d/d'dan sonra 14,1-14,9 voltla şarj ettiği yazıyor. Motoru durduğu yerde 5000 d/d üzeri uzun süre çalıştırmak istemezsin.
Keşke üreticiler şu bilgiyi kullanma kılavuzuna yazsalar.
-
Eğer sürekli aküden akım çeken takip cihazı falan yoksa 6 ay yatsa bile motorun aküsü bitmez.
Bu durum, akünüz yeniyse geçerli.
Ölmek üzere olan bir aküden bu performansı beklememek gerek.
Başıma geldi de biliyorum
Bir Kasım ayı sonunda motoru park ettim (ama açık otoparktı), Mart ayına kadar yanına uğrayamadım, Mart ayında giyindim kuşandım, bir tur atayım dedim ama motorun farı bile yanmadı, akü o derece ölmüş
Gerisin geri eve dönmüştüm.
-
ilker a. adlı üyeden alıntı
Bu durum, akünüz yeniyse geçerli.
Ölmek üzere olan bir aküden bu performansı beklememek gerek.
Başıma geldi de biliyorum
Bir Kasım ayı sonunda motoru park ettim (ama açık otoparktı), Mart ayına kadar yanına uğrayamadım, Mart ayında giyindim kuşandım, bir tur atayım dedim ama motorun farı bile yanmadı, akü o derece ölmüş
Gerisin geri eve dönmüştüm.
Ucuz akülerinde soğukta start performansı ciddi derecede düşüyor , yani akü yeni bile olsa CCA değeri düşükse 5-10 derecenin altında 15 günden fazla bekleyince marş basamaz hale gelebiliyor yada uzun süre sonra gece soğukta motorun yanına geldiniz marş basmayabilir............arkadaşlar kısa süreli motoru çalıştırmak aküye bir tık takviye yapsada yağa ciddi zarar verir sonuç olarak o yağ kısa sürede görev yapamaz hale gelir silindir piston segman zarar görür , ya motoru çıkıp bir saat kadar sürün yada şarj cihazı edinin , kısa süre boşta çalıştırmak zorunda kalırsanız size tavsiyem motoru stop edince yağ dolum kapağını açın motor soğuyana kadar açık dursun , tabi sokakta açıkta duruyorsa yağmura toza vs karşı başka riskleri var dikkat etmek gerekli..
-
yapmaniz gereken akuyu sokup eve goturmek ve ayda bir sarj etmektir.
-
Bu aküler kuru tip akülerdir. Bu nedenle yarım saat turlamanız gerekecektir. Aküyü sökmek zor değil. İki tane kutup başını yıldız tornavida sayesinde sökebilirsiniz. Eve götürün ve evde şarj edin. Kuru tip aküler sürekli şarjlı olmak isterler.
Bende Bursadayım. Bir yerde buluşup akünüzü sökebiliriz.
-
R25 gibi motorlarda akü bizim scooterlardaki gibi bir sürü parçanın arkasında saklı bir yerde değil, kolayca söküp evde şarj edebilirsiniz.
Tabi akü sökülü olunca alarm ve takip cihazı da çalışmayacak, bu yüzden 2 haftada bir gün siz de evdeyken yapın bu işlemi, gündüz gözü ile 6-7 saatte şarj edip yerine takın gece gece motor aküsüz kalmasın.
Benim xmax'da aküye ulaşmak için ön tarafta bir sürü parça sökmek zorunda kalıyordum, hatta akü kutup başına erişebilmek için ön cam bile sökülüyor, bu yüzden şarj cihazı alınca onun akü tarafındaki soketli kablosunu sabit bağladım, motoru parkedince şarj cihazını soketinden bağlıyorum bir daha aküye ulaşmam gerekmiyor. Ama aküsü kolay sökülebilen bir motorum olsaydı böyle uğraşmazdım çünkü o kabloyu aküye sabit bağlayıp motorun üzerinde bırakınca şarj cihazını başka akü şarj etmek için kullanamaz oldum.
-
hafta da bir uygun devir de 30 km kadar kullanmak kafi .
ben bu reçeteyi uyguluyorum , akü sıkıntı çıkarmıyor .
-
Akünün çok zayıfladığı durumlarda söküp sarj etmek daha mantıklı, motoru çalıştırıp şarj ederseniz alternatör ve regülatör'e fazla yük bindiği için çok ısınıp yanma ihtimalleri oluyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)