Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Akü Şarj Cihazı ve Starter önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Merhaba arkadaşlar.

    Motorumu geçen haftalarda çalıştırmaya çalıştığımda komple elektriği gitti. Geri açılmadı falan bir süre. Anahtar girişi olmadığı içinde sürüşe çıkacaktım tabiri caizse mal gibi kaldım, gidemedim.

    Neyse bu durumdan ve vites müşüründe de hafif bir yağ kaçağı vardı servise gönderdim motoru. P.tesi günü geri teslim aldım. Servise gittiğinde motor elektriğinin tamamen gitmesi ile ilgili herhangi bir sorunla karşılaşmadığını söyledi fakat akünün soğuk havalarda (kapalı garajda olsa dahi) zayıflayabileceğini söyledi, nitekim akümde zayıflamış.

    Bana Akü şarj cihazı almamı tavsiye etti, birde opsiyonel istersen Akü starter al, her durumda lazım olabilir dedi.

    Bende bu arayışa girdim. Bosch, Black N Decker ve Stanley bu üç markaya baktım.

    Öncelikle bu markalardan hangisini tercih etmem daha iyi olur? Kullanan, deneyimlerini paylaşacak kişilerden tavsiye bekliyorum.

    Birde bunlar 70A 120A gibi farklılıklar gösteriyor. Alırken nelere dikkat etmem gerekir?

    Dip Not: Akü şarj cihazını taşınabilir olanlardan düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    eski ups i kullanıyorum. öneririm

  3. #3
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski ups i kullanıyorum. öneririm
    Nasıl yani hocam? UPS'yi akü şarj cihazına mı çevirdiniz? Yani eğer öyleyse de ben uğraşmam onla, 0 alıp ekipmanlarımın arasına eklerim.

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    tek akülü ups, akü yerine şarj olması gereken aküyü bağlıyorum. paralel çıkış kablosu da olur
    Metehan48 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Standart kurşun asit aküler bağlamında Bosch C3 motosiklet için uygundur. C7 kapasitesi biraz daha yüksek (araba, kamyon aküsü falan da şarj eder) bir desülfatör modu var sanırım. Bende Yamaha'nın CTEK üretimi olan bir şarj cihazı var, yurt dışı ile bir bağlantınız varsa yurt dışından bir CTEK getirtebilirsiniz; en iyi şarj ürünleri bu firmanınki.
    Metehan48, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben de bir süredir bakıyorum, taşınabilir starterların aynı zamanda şarj edeni olsa ne güzel olur diye hayıflanıyorum, ama öyle bir ürün bulamadım. Sanırım jump start verecek kadar anlık güç üreten şeyler düzenli şarj beslemek için uygun bataryalar taşımıyor. Şarj aletleri daha ucuz tabi ama hayatımda da lazım olmadı, o yüzden dağa bayıra kampa giderken lazım olabilir diye taşınabilir starter alacağım sanırım.

    Bosch B&D Stanley üçü de bilindik büyük markalar. Hoşuna gideni alabilirsin =)
    Metehan48 bunu beğendi.

  7. #7
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Standart kurşun asit aküler bağlamında Bosch C3 motosiklet için uygundur. C7 kapasitesi biraz daha yüksek (araba, kamyon aküsü falan da şarj eder) bir desülfatör modu var sanırım. Bende Yamaha'nın CTEK üretimi olan bir şarj cihazı var, yurt dışı ile bir bağlantınız varsa yurt dışından bir CTEK getirtebilirsiniz; en iyi şarj ürünleri bu firmanınki.
    Yurt dışı ile çok bağlantım yok hocam, arada denk gelirse lazım bir şey olursa o vakit anca öyle.

    Benim motor 2500 cc, marş verince normal motorlardan daha fazla akım çekeceğini düşünüyorum, yani C7 daha iyi olabilir sanki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bir süredir bakıyorum, taşınabilir starterların aynı zamanda şarj edeni olsa ne güzel olur diye hayıflanıyorum, ama öyle bir ürün bulamadım. Sanırım jump start verecek kadar anlık güç üreten şeyler düzenli şarj beslemek için uygun bataryalar taşımıyor. Şarj aletleri daha ucuz tabi ama hayatımda da lazım olmadı, o yüzden dağa bayıra kampa giderken lazım olabilir diye taşınabilir starter alacağım sanırım.

    Bosch B&D Stanley üçü de bilindik büyük markalar. Hoşuna gideni alabilirsin =)
    Teşekkür ederim hocam öneriniz için. 3 marka da iyiyse uygun fiyatlısını almak daha mantıklı.

    Kampta orda burada güzel iş yapabilir. Yani şu güne kadar ihtiyacım olmadı. Aslında şuanda ihtiyacım yok gibi düşünüyorum, hala tekte normal bir şekilde marş alıyor makine. O olayı yaşadığımda 1 ay kadar sürememiştim motoru birde acayip soğuk yapmıştı son iki hafta, herhalde ondan oldu diye düşünüyorum ama yine de elimin altında bir akü şarj cihazı bulunsun, starterda bulunsun, bir daha yaşarsam şarj ederim veya jump start verir yoluma devam ederim.

  8. #8

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    black & dacker aldım yıllardır kullanırım sorunsuz pratik. tavsiye ederim. zamanında en ucuzu buydu. öyle çok pahalı şeyler almaya gerek yok. birde bim indirimlerini bekle oraya polo marka starter geliyor o da iş yapıyor.
    Metehan48 bunu beğendi.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurt dışı ile çok bağlantım yok hocam, arada denk gelirse lazım bir şey olursa o vakit anca öyle.

    Benim motor 2500 cc, marş verince normal motorlardan daha fazla akım çekeceğini düşünüyorum, yani C7 daha iyi olabilir sanki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------



    Teşekkür ederim hocam öneriniz için. 3 marka da iyiyse uygun fiyatlısını almak daha mantıklı.

    Kampta orda burada güzel iş yapabilir. Yani şu güne kadar ihtiyacım olmadı. Aslında şuanda ihtiyacım yok gibi düşünüyorum, hala tekte normal bir şekilde marş alıyor makine. O olayı yaşadığımda 1 ay kadar sürememiştim motoru birde acayip soğuk yapmıştı son iki hafta, herhalde ondan oldu diye düşünüyorum ama yine de elimin altında bir akü şarj cihazı bulunsun, starterda bulunsun, bir daha yaşarsam şarj ederim veya jump start verir yoluma devam ederim.
    Bir yanlış anlaşılma gördüm sanki.
    Akü şarj cihazlarının marja basma konusunda etkisi/faydası yok, onları işi aküyü korumak için çok da yüksek olmayan akımda şarj etmek, akü dolduğunda trickle şarj denen moda geçip aküyü dolu tutmak için çok düşük akımla elektrik göndermesi.
    Marş basmak için akımı vermek akünün kendi işi, yani akü şarjı tamsa zaten marş basabilir. İkisi ayrı kavramlar.

    Bosch C7 otomobil, karavan, kamyon vb. gibi daha büyük aküleri olan araçların bu büyük akülerini daha yüksek amperle şarj etmek için faydalı olabilir. Motosiklet aküleri küçük, araba aküleri gibi yüksek amperle şarj edince bozulurlar.

    Bende Bosch c3 var, internetten almıştım en ucuz bulduğum satıcıdan. Motosiklet ve otomobil aküleri için iki ayrı modu var, otomobil aküsü modunda daha yüksek akımla şarj ediyor, motosiklet aküsünü daha düşük akımla şarj ediyor.
    Motoru arka bahçeye akordiyon çadır şeklindeki motosiklet garajı çadırlarından almıştım, bodrum kattaki depodan çadırın içine kablo çekip ucuna priz koydum. Bosch c3'ün aküye bağlanan kablosu iki parça, arada soket var. xmax'ın aküsü kolay ulaşılır bir yerde olmadığı için önden bir sürü parçayı, ön cam da dahil söküp bu kabloyu aküye sabit bağladım, soketin ucu bir yerden dışarı çıkıyor. Motoru parkettiğimde şarj cihazının kablosunu bu sokete bağlayıp cihazı fişe takıyorum. Gayet pratik oldu bu şekilde.
    Motosiklet aküsü için daha yüksek akıma gerek yok, C7 de alsanız o motosiklet aküsü modunda çalışacaktır ki araba aküsü şarj etmeye de C3 yeterli olur zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------

    Starter ayrı konu, akünün vermesi gereken kadar yüksek akımı verebilecek bir cihaz olması gerekiyor yani içinde yüksek kapasiteli bataryası olması gerekiyor, onlar ayrı cihazlar. Ben şarj cihazı almadan önce aküm bittiğinde arabanın aküsünden takviye kablosu ile bağlayıp marşa basıp çalıştırmıştım.
    Cyan, zihnigonen ve tommygun bunu beğendiler.

  10. #10
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    black & dacker aldım yıllardır kullanırım sorunsuz pratik. tavsiye ederim. zamanında en ucuzu buydu. öyle çok pahalı şeyler almaya gerek yok. birde bim indirimlerini bekle oraya polo marka starter geliyor o da iş yapıyor.
    Şimdi araştırıyorum hocam, dediğiniz startera da bakayım. B&D daha ucuzsa ona yönelirim, Bosch daha ucuzsa ona, Stanley daha ucuzsa ona

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yanlış anlaşılma gördüm sanki.
    Akü şarj cihazlarının marja basma konusunda etkisi/faydası yok, onları işi aküyü korumak için çok da yüksek olmayan akımda şarj etmek, akü dolduğunda trickle şarj denen moda geçip aküyü dolu tutmak için çok düşük akımla elektrik göndermesi.
    Marş basmak için akımı vermek akünün kendi işi, yani akü şarjı tamsa zaten marş basabilir. İkisi ayrı kavramlar.

    Bosch C7 otomobil, karavan, kamyon vb. gibi daha büyük aküleri olan araçların bu büyük akülerini daha yüksek amperle şarj etmek için faydalı olabilir. Motosiklet aküleri küçük, araba aküleri gibi yüksek amperle şarj edince bozulurlar.

    Bende Bosch c3 var, internetten almıştım en ucuz bulduğum satıcıdan. Motosiklet ve otomobil aküleri için iki ayrı modu var, otomobil aküsü modunda daha yüksek akımla şarj ediyor, motosiklet aküsünü daha düşük akımla şarj ediyor.
    Motoru arka bahçeye akordiyon çadır şeklindeki motosiklet garajı çadırlarından almıştım, bodrum kattaki depodan çadırın içine kablo çekip ucuna priz koydum. Bosch c3'ün aküye bağlanan kablosu iki parça, arada soket var. xmax'ın aküsü kolay ulaşılır bir yerde olmadığı için önden bir sürü parçayı, ön cam da dahil söküp bu kabloyu aküye sabit bağladım, soketin ucu bir yerden dışarı çıkıyor. Motoru parkettiğimde şarj cihazının kablosunu bu sokete bağlayıp cihazı fişe takıyorum. Gayet pratik oldu bu şekilde.
    Motosiklet aküsü için daha yüksek akıma gerek yok, C7 de alsanız o motosiklet aküsü modunda çalışacaktır ki araba aküsü şarj etmeye de C3 yeterli olur zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------

    Starter ayrı konu, akünün vermesi gereken kadar yüksek akımı verebilecek bir cihaz olması gerekiyor yani içinde yüksek kapasiteli bataryası olması gerekiyor, onlar ayrı cihazlar. Ben şarj cihazı almadan önce aküm bittiğinde arabanın aküsünden takviye kablosu ile bağlayıp marşa basıp çalıştırmıştım.
    Yanlış anlaşılma yok sanırım, akü şarj cihazlarının marşa etkisi yok biliyorum, aküyü şarj edecek, birde bazılarında da akünün sorunlu hücrelerini iyileştiren özellik varmış, varsa onları yapacak. Motoru en son çalıştıran yine akü olacak.

    Aradaki farkı anlattığınız için ayrıca teşekkür ederim, bilmiyordum. Dediğiniz gibi benim aküde minnak. Bir araba veya daha büyük taşıtın aküsü gibi değil. Akü şarj edicez diye bide bozmayalım durduk yere

    Peki hocam mesela bu akü şarj cihazını ne zaman kullanmalıyım? Motoru örnek veriyorum 2 hafta sürmedim, gidip akü şarj cihazına bağlayıp, şarj olduktan sonra mı çalıştırmalıyım? Yoksa motor yattı bir süre, gittim marşa bastım marş almadı, ondan sonra mı aküyü şarj etmeliyim? Yoksa ara sıra veya düzenli bir şekilde devamlı şarj etmek mi mantıklı?

    Akü starter hiç ihtiyacım olmadı bugüne kadar açıkcası. Ne arabada ne motorda. Ama yine de alıp ekipmanlarımın arasına eklemek istiyorum. Ne olur ne olmaz diye dursun. Bana olmasa bile belki yoldan geçerken birisine lazım olabilir.

  11. #11

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Akü starter dediğiniz "jump start" olarak geçer genelde. Ben 5 yıl kadar önce ülkede yokken Aliexpress'ten almıştım. Sonra geçen yıllarda Bim'de polo marka satılmıştı, onu da almıştım. Özellikle otomatik vites otomobil/motosiklet kullanıyorsanız araçta bulunması gereken bir alet(zira aracı manuel vitesliler gibi vurdurarak çalıştıramıyorsunuz).
    Benim başıma geldi, benzinlikte benzin aldıktan sonra aracım çalışmayınca jump start ile çalıştırıp devam edebilmiştim(Akü'm orada ölmek istemiş).
    Yine motorumun aküsü kışın yatmaktan zayıfladığında jump start ile çalıştırıp devam etmiştim birkaç defa. Yani işe yarıyor. 1 kere ihtiyacınız olduğunda ( örneğin alarmınız ya da ekstra taktığınız bir ekipman akünüzü durduğu yerde sömürerek bitirdiğinde) elinizin altında olması masrafını karşılıyor genelde.

    Otomobil/motosiklet akülerimi şarj etmek için imax b6 klonu akıllı bir alet kullanıyorum, ancak voltaj düşük ise (7-8 V falan) şarj etmeye başlAYAMıyor, ben de ilk önce normal 12V'lik adaptör ve timsah uçlar ile bir yarım saat şarj edip aküyü biraz aktifleştiriyorum, sonra imax'e bağlayıp şarj ediyorum. Bunlarla uğraşmak istemiyorsanız yukarıdaki bilindik markalara ek olarak Noco Genius markasını da önerebilirim.
    Metehan48 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Akü şarj aletleri %99 aynıdır. Akünüzün %10 kapasitesine yakın akımla şarj eden bir alet alıp geçin. Mesela 7Ah akünüz varsa 500mA, 1000mA aralığında şarj edebilen bir alet gerekir. Fazlası aküyü kaynatabilir, daha düşüğü de çok yavaş kalır.
    Şu bile iş görür yani: https://www.merterelektronik.com/urun/weko-14volt-1amper-krokodil-uclu-ledli-yerli-uretim-aku-sarj-cihazi



    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü şarj cihazını ne zaman kullanmalıyım?
    Motor 1 aydan uzun sürece yatacaksa ya da çok kısa mesafelerde* sürüyorsanız, aküyü şarja bağlamak faydalıdır.
    2 haftada akü kolay kolay bitmez. Takip cihazı, alarm sistemi vs yoksa aküde sorun vardır zaten.

    *Mesela şehir içinde, düşük devirlerde kafeye gidip gelirken. Bu durumlarda akü yeterince şarj olmaz.

    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru örnek veriyorum 2 hafta sürmedim, gidip akü şarj cihazına bağlayıp, şarj olduktan sonra mı çalıştırmalıyım?
    Aküye güvenmiyorsanız, sürprizlerle karşılaşmamak adına akü şarjda kalabilir.

    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yoksa motor yattı bir süre, gittim marşa bastım marş almadı, ondan sonra mı aküyü şarj etmeliyim? Yoksa ara sıra veya düzenli bir şekilde devamlı şarj etmek mi mantıklı?
    Bkz yukarıdaki maddeler
    Metehan48 ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü starter dediğiniz "jump start" olarak geçer genelde. Ben 5 yıl kadar önce ülkede yokken Aliexpress'ten almıştım. Sonra geçen yıllarda Bim'de polo marka satılmıştı, onu da almıştım. Özellikle otomatik vites otomobil/motosiklet kullanıyorsanız araçta bulunması gereken bir alet(zira aracı manuel vitesliler gibi vurdurarak çalıştıramıyorsunuz).
    Benim başıma geldi, benzinlikte benzin aldıktan sonra aracım çalışmayınca jump start ile çalıştırıp devam edebilmiştim(Akü'm orada ölmek istemiş).
    Yine motorumun aküsü kışın yatmaktan zayıfladığında jump start ile çalıştırıp devam etmiştim birkaç defa. Yani işe yarıyor. 1 kere ihtiyacınız olduğunda ( örneğin alarmınız ya da ekstra taktığınız bir ekipman akünüzü durduğu yerde sömürerek bitirdiğinde) elinizin altında olması masrafını karşılıyor genelde.

    Otomobil/motosiklet akülerimi şarj etmek için imax b6 klonu akıllı bir alet kullanıyorum, ancak voltaj düşük ise (7-8 V falan) şarj etmeye başlAYAMıyor, ben de ilk önce normal 12V'lik adaptör ve timsah uçlar ile bir yarım saat şarj edip aküyü biraz aktifleştiriyorum, sonra imax'e bağlayıp şarj ediyorum. Bunlarla uğraşmak istemiyorsanız yukarıdaki bilindik markalara ek olarak Noco Genius markasını da önerebilirim.
    Sizin bayağı işinize yaramış akü starter. Nerede ne zaman lazım olacağı belli olmuyor, el altında olması iyi olmuş.

    Benim motorumda kontak yok. Yaşadığım sorunda, motoru garajdan çıkardım, evin önüne almak için çalıştırdım getirdim. Sonrasında kapadım. Giyindim ettim falan tam yola çıkıcam marşa bi bastım, motor komple kapandı. Bir saate yakın motor 0 tepki gösterdi, normalde ekranda kırmızı ışık yanıp sönüyor motor kapalı iken, o bile gitti gelmedi. Bende sigortaları falan kontrol ettim, tak çıkar yaptım, tekrar denedim, yine tepki yok. Bi sigara çay yapıp motoru geri depoya alacaktım, dur almadan bir daha deniyim dedim ekran geldi, üstüne de motor çalıştı.

    Böyle bir durumda akü şarj cihazım olsa, şarj edip, daha sonrasında rahatça çalıştırabilirim diye düşünüyorum veya (olayı çok detaylı anlatmadım ama) jump start olsaydı, motor gıv gıv ettiğinde zorlamayı bırakıp, takviye edip tek seferde çalıştırabilirdim diye düşünüyorum.

    Ben bu elektriksel şeylerden pek anlamıyorum, kafam pek basmıyor. O yüzden hazır yapılmış beni uğraştırmayacak bir şeyler almam daha iyi olur hocam. Tak çalıştır çıkar hesabı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü şarj aletleri %99 aynıdır. Akünüzün %10 kapasitesine yakın akımla şarj eden bir alet alıp geçin. Mesela 7Ah akünüz varsa 500mA, 1000mA aralığında şarj edebilen bir alet gerekir. Fazlası aküyü kaynatabilir, daha düşüğü de çok yavaş kalır.
    Şu bile iş görür yani: https://www.merterelektronik.com/urun/weko-14volt-1amper-krokodil-uclu-ledli-yerli-uretim-aku-sarj-cihazi





    Motor 1 aydan uzun sürece yatacaksa ya da çok kısa mesafelerde* sürüyorsanız, aküyü şarja bağlamak faydalıdır.
    2 haftada akü kolay kolay bitmez. Takip cihazı, alarm sistemi vs yoksa aküde sorun vardır zaten.

    *Mesela şehir içinde, düşük devirlerde kafeye gidip gelirken. Bu durumlarda akü yeterince şarj olmaz.


    Aküye güvenmiyorsanız, sürprizlerle karşılaşmamak adına akü şarjda kalabilir.


    Bkz yukarıdaki maddeler
    Yazdıklarınıza göre önce akümün kaç amper olduğuna bakmam gerekiyor sanırım. Henüz bilmiyorum değerini.

    Motorun ne kadar yatacağı belli olmuyor. Pazarları hava güneşliyse, çocukları da bir yerlere bırakabiliyorsam, hanımı da alıp çıkıyorum. Çocukları bırakamazsam zaten çıkamıyorum. Şehir içi bizim küçük olduğu için şehiriçi sürüşüne de motoru çıkarmıyorum. Akünün kısa mesafede bir sonraki çalıştırma için yeterince şarj olmayacağını biliyorum. Şehiriçine NK aldım zaten, onla takılıyorum kısa mesafelerde.

    Akümün iyi olduğunu düşünüyorum aslında, 1 ay yattı ve son 2 hafta ortalık buz kestiği için, zayıfladığından öyle yağtığını düşünüyorum. Zaten sadece o gün yaptı, bir daha hiç o sorunla karşılaşmadım, serviste de servisten sonrada hala tek marşla direk çalışıyor, zorlamıyor bile.

    Ben akü şarjını, eğer oldu da 3 hafta 1 ay veya daha fazla motoru süremedim, o zaman şarj etmek için istiyorum, sürmeden önce gereken voltaj seviyesine gücüne çıksın, sonra marş basayım, motora da bir zarar gelmesin. Tek temennim bu.

  14. #14

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Bosch C3 güzel seçenek. C7 motosiklet için tavsiye etmem çünkü kendi manualine göre 14ah'ten küçük aküleri şarj etmek için uygun değil.
    Cyan, iskampavya, Metehan48 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kampta orda burada güzel iş yapabilir. Yani şu güne kadar ihtiyacım olmadı. Aslında şuanda ihtiyacım yok gibi düşünüyorum, hala tekte normal bir şekilde marş alıyor makine. O olayı yaşadığımda 1 ay kadar sürememiştim motoru birde acayip soğuk yapmıştı son iki hafta, herhalde ondan oldu diye düşünüyorum ama yine de elimin altında bir akü şarj cihazı bulunsun, starterda bulunsun, bir daha yaşarsam şarj ederim veya jump start verir yoluma devam ederim.
    Ya işte bir kere lazım olur =)
    Bir de sahip olunan motoru da tanımak lazım. Ben RS'i Ocak'ta 5 hafta yatırdım trak diye çalıştı, onun için şarj aleti veya jumper falan bakmıyorum. Ama şimdi kampa kumpa uzun yola gideceğim bir motor alma niyetindeyim, onu alınca fırsat bulunca bir hafta yatırıp bakacağım kaçak durumu nedir diye. Sonrasında yine nolur nolmaz diye bir jumper alacağım muhtemelen ama şarj aletine yine ihtiyacım olacağını sanmıyorum çünkü uzun süreli bir yatış yapma niyetim yok pek, olmadı da bugüne kadar.
    İkisini yapan bir alet olsa güzel olurdu da yok işte =)
    youtube.com/@bisuruyorum

  16. #16

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Faydalı bir içerik. Sayenizde yeni şeyler öğrendim.
    espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  17. #17
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi araştırıyorum hocam, dediğiniz startera da bakayım. B&D daha ucuzsa ona yönelirim, Bosch daha ucuzsa ona, Stanley daha ucuzsa ona

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------



    Yanlış anlaşılma yok sanırım, akü şarj cihazlarının marşa etkisi yok biliyorum, aküyü şarj edecek, birde bazılarında da akünün sorunlu hücrelerini iyileştiren özellik varmış, varsa onları yapacak. Motoru en son çalıştıran yine akü olacak.

    Aradaki farkı anlattığınız için ayrıca teşekkür ederim, bilmiyordum. Dediğiniz gibi benim aküde minnak. Bir araba veya daha büyük taşıtın aküsü gibi değil. Akü şarj edicez diye bide bozmayalım durduk yere

    Peki hocam mesela bu akü şarj cihazını ne zaman kullanmalıyım? Motoru örnek veriyorum 2 hafta sürmedim, gidip akü şarj cihazına bağlayıp, şarj olduktan sonra mı çalıştırmalıyım? Yoksa motor yattı bir süre, gittim marşa bastım marş almadı, ondan sonra mı aküyü şarj etmeliyim? Yoksa ara sıra veya düzenli bir şekilde devamlı şarj etmek mi mantıklı?

    Akü starter hiç ihtiyacım olmadı bugüne kadar açıkcası. Ne arabada ne motorda. Ama yine de alıp ekipmanlarımın arasına eklemek istiyorum. Ne olur ne olmaz diye dursun. Bana olmasa bile belki yoldan geçerken birisine lazım olabilir.
    Şimdi şöyle anlatayım:
    Motorla gezeyim dediniz, giyindiniz, çıktınız, baktınız akü bitmiş. size jumstart denen cihaz gerekli bu cihaz akü yerine geçer, bitmiş aküde olmayan elektriği bu verir marşa öyle basarsınız. Bu durumda işinizi akü şarj aleti çözmez çünkü bunların aküyü tam şarj etmesi saatler sürüyor, giyinmiş yola çıkacaksınız olacak iş değil o kadar beklemek.

    Ama motor çok yatıyor ya da şehir içi 2-3km kafeye falan gitmek için düşük devirde kullanılıyorsa size şarj aleti gerekir. Sürdünüz, gezdiniz, geldiniz, eve gelip park edince şarj cihazını bağlayacaksınız bir sonraki geziye kadar o bağlı kalacak, akünün şarjını tamamlayacak, aküyü hep dolu tutunca akünün ömrü de artar. zaten bu cihazlar akü dolunca devamlı şarj etmez, dolduğunu anlayınca çok düşük akımla trickle charge denen moda geçer aküyü dolu tutar hep. Böylece ne zaman gezmek isteseniz aküm dolu mu boş mu derdiniz olmaz. Eğer motorunuzda akünün yeri kolay ulaşılacak yerde değilse şarj cihazının aküye bağlanan ucundaki timsah klipsler kullanışlı olmayabilir, bu durumda şarj cihalarının aküye bağlanan tarafı akü kutup başlarına sabit vidalanabiliyor, o kabloda arada sigorta da var zaten, şarj cihazı ile arasında da soket var, yani kablonun aküdeki ucu sürekli aküde sabit kalabiliyor, motoru parkedince şarj cihazının soketini takıyorsunuz pratik oluyor.

    Normalde takip cihazı/alarm gibi sürekli aküden elektrik çeken bir şey olmadığında akünün kolay kolay bitmemesi gerek. Benim xmax kışları 6 ay kapalı garajda kalıyordu sonra tek marşda çalışıyordu, takip cihazı taktırdım şimdi 3-4 haftada akü bitiyor haliyle şarj cihazı kullanmam zorunlu oldu.
    tommygun ve Metehan48 bunu beğendiler.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Black and Decker'ın ucuz bir şarj aleti var bende. Çöpten hallice. Tavsiye etmiyorum. @cyan'ın tavsiye ettiği CTEK şarj aletinin 40-206 modelini inceledim, ve az önce ısmarladım. Desülfatör özelliği de mevcut. Motosiklet ve AGM modları mevcut. İşe yarar gibi duruyor. Black and Decker acaip aptal bir şarj aleti. Aküyü düzeltmek ya da eski haline getirmek gibi hiç bir özellik yok üzerinde.
    Cyan, espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  19. #19
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Bir kaç ay önce aliexpress'den aldığım akü şarj cihazı:https://tr.aliexpress.com/item/1005005636563633.html?spm=a2g0o.productlist.main.1 .593d5c92opKMOG&algo_pvid=1174c843-b1f0-4d4a-b39c-c88babe2f638&aem_p4p_detail=2023122522312323996759 00634360000788337&algo_exp_id=1174c843-b1f0-4d4a-b39c-c88babe2f638-0&pdp_npi=4%40dis%21TRY%211601.62%21600.03%21%21%2 151.41%21%21%402101c5b217035722831103780e071c%2112 000033836766671%21sea%21TR%21916802007%21&curPageL ogUid=zLhz7HvZdUSM&search_p4p_id=20231225223123239 9675900634360000788337_1

    Şarj işini fazlasıyla yerine getirir. Tamir modu da var 12.4 volt veren aküyü bir gecede 13.7 volta çıkardı.
    Metehan48 bunu beğendi.

  20. #20
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi şöyle anlatayım:
    Motorla gezeyim dediniz, giyindiniz, çıktınız, baktınız akü bitmiş. size jumstart denen cihaz gerekli bu cihaz akü yerine geçer, bitmiş aküde olmayan elektriği bu verir marşa öyle basarsınız. Bu durumda işinizi akü şarj aleti çözmez çünkü bunların aküyü tam şarj etmesi saatler sürüyor, giyinmiş yola çıkacaksınız olacak iş değil o kadar beklemek.

    Ama motor çok yatıyor ya da şehir içi 2-3km kafeye falan gitmek için düşük devirde kullanılıyorsa size şarj aleti gerekir. Sürdünüz, gezdiniz, geldiniz, eve gelip park edince şarj cihazını bağlayacaksınız bir sonraki geziye kadar o bağlı kalacak, akünün şarjını tamamlayacak, aküyü hep dolu tutunca akünün ömrü de artar. zaten bu cihazlar akü dolunca devamlı şarj etmez, dolduğunu anlayınca çok düşük akımla trickle charge denen moda geçer aküyü dolu tutar hep. Böylece ne zaman gezmek isteseniz aküm dolu mu boş mu derdiniz olmaz. Eğer motorunuzda akünün yeri kolay ulaşılacak yerde değilse şarj cihazının aküye bağlanan ucundaki timsah klipsler kullanışlı olmayabilir, bu durumda şarj cihalarının aküye bağlanan tarafı akü kutup başlarına sabit vidalanabiliyor, o kabloda arada sigorta da var zaten, şarj cihazı ile arasında da soket var, yani kablonun aküdeki ucu sürekli aküde sabit kalabiliyor, motoru parkedince şarj cihazının soketini takıyorsunuz pratik oluyor.

    Normalde takip cihazı/alarm gibi sürekli aküden elektrik çeken bir şey olmadığında akünün kolay kolay bitmemesi gerek. Benim xmax kışları 6 ay kapalı garajda kalıyordu sonra tek marşda çalışıyordu, takip cihazı taktırdım şimdi 3-4 haftada akü bitiyor haliyle şarj cihazı kullanmam zorunlu oldu.
    Yazdıklarınız için çok teşekkür ederim hocam, nasıl kullanacağımı net şekilde anladım. Geriye marka seçmek kaldı.

    Şehir içine zaten çıkarmıyorum hocam motoru, bizim burası küçük şehir, pek gelmiyor motor. NK ile takılıyorum şehir içinde. Akünün yeride kolayda, koltuğu kaldırınca direk aküye ulaşabiliyorum.

    Ya aküm bitik değil aslında. O gün yaşadığımdan sonra bir daha karşılaşmadım o problemle. Serviste 1 hafta kaldı her gün sürmeden 2-3 kere marş basıp motoru çalıştırmış, aküyü şarj etmemiş, ben gittiğimde hala tek marşla çalışıyordu motor. Başka bir şey oldu gibi düşünüyorum ama aküm zayıflamış biraz öyle söylemişti. Bakalım, şuanlık iyiyiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------

    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç ay önce aliexpress'den aldığım akü şarj cihazı:https://tr.aliexpress.com/item/1005005636563633.html?spm=a2g0o.productlist.main.1 .593d5c92opKMOG&algo_pvid=1174c843-b1f0-4d4a-b39c-c88babe2f638&aem_p4p_detail=2023122522312323996759 00634360000788337&algo_exp_id=1174c843-b1f0-4d4a-b39c-c88babe2f638-0&pdp_npi=4%40dis%21TRY%211601.62%21600.03%21%21%2 151.41%21%21%402101c5b217035722831103780e071c%2112 000033836766671%21sea%21TR%21916802007%21&curPageL ogUid=zLhz7HvZdUSM&search_p4p_id=20231225223123239 9675900634360000788337_1

    Şarj işini fazlasıyla yerine getirir. Tamir modu da var 12.4 volt veren aküyü bir gecede 13.7 volta çıkardı.
    Bende link açılmıyor hocam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:21 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Black and Decker'ın ucuz bir şarj aleti var bende. Çöpten hallice. Tavsiye etmiyorum. @cyan'ın tavsiye ettiği CTEK şarj aletinin 40-206 modelini inceledim, ve az önce ısmarladım. Desülfatör özelliği de mevcut. Motosiklet ve AGM modları mevcut. İşe yarar gibi duruyor. Black and Decker acaip aptal bir şarj aleti. Aküyü düzeltmek ya da eski haline getirmek gibi hiç bir özellik yok üzerinde.
    Bosch düşünüyordum zaten ama bir kaç yorum okudum hevesim kaçtı, B&D'da siz tavsiye etmiyorsunuz, Stenley mi alsam bilemedim şimdi. CTEK denediğiniz de paylaşım yapar mısınız?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)