Alınır alınır
Alınır alınır
yaklaşık 1 aydır kullanıyorum, 1000km ye yaklaştı. genel olarak izlenimlerimi paylaşayım.
öncelikle çok fazla asılsız söylenti var bu model hakkında, üretici sayfasından bilgi almak en doğrusu. bu görüşüme, distribütör tarafından sonradan yazılan ( başka motor için hazırladıkları bir kitabı buna uyduran diyelim) kullanıcı kitabı da dahil.
Öncelikle iyi yönleri:
*Fiyat çok uygun, özellikle taksit seçeneği çok uygun.
*Motor kalitesi iyi. Yıllardır Hindistan' da kullanılan, kendisi ispatlamış sağlam bir blok var.
*Plastik kalitesi güzel.
*Bu blok, modern gelişmelere adapte edilmiş. Enjeksiyon, marş motorsuz çalıştırma, start-stop özelliği ile motor güncellenmiş.
*2 emme sübabı ve 120kg hafiflik ile hızlanması 125cc için gayet iyi.
*LCD gösterge başarılı, bir çok veri var.
*2 parçalı sele var, sele konforlu.
*ışıklandırma sinyaller hariç LED ve başarılı.
*Koruma demiri üzerinde geliyor.
*Start-stop ve sakin-basmadan kullanılır ise fena ekonomik oluyor.
Gelelim madalyonun diğer yüzüne;
*İşçilik çok kötü. Montajını kim yapmış bilmiyorum ama olmamış. Bu motoru alacaklar iyi bir alet çantası ve bir tane loctite alsınlar.
*Vitesi düşüyor! Evet, vites çubuğunu tutan vida, ve bağlandığı burç %90 gevşeyip 300km içinde düşüyor. Alır almaz öncelikle bunları loctide ile sıkın. Sonra diğer vidalarını sıkın.
*lastikler, artık bir çok markada olduğu üzere, hatta bazı japon markalarda bile olduğu gibi; nylon. yani sıcak ve kuru günlerde fena değil.
*alırken vidalarını, kitabını, avadanlığını kontrol edin ve isteyin.
*teslim alırken, zincir gerginliğine kadar kontrol edin, bendeki aşırı gergin geldi, aynı gün gidip gevşettirdim ama hala gergindi. gergin zincir, zincir ve dişlerler başta olmak üzere bağlı olduğu parçalar üzerinde, kranka kadar zorlar.
*bu motor UMA distribütörü tarafından getirildiğinden, çin motoru ustalarınca servis hizmeti veriliyor. yani, servisi dışında iyi bir ustanız olsun, servisi garanti kaydı için kullanın ama sonrasında kendi ustanıza götürün.
*debriyaj nanetinde ayar vidası yok, aşağıdaki kontra vidasının olduğu yerden ayarlanıyor. Benim motorda ayarsız geldi, konta vidası ise yerinde bile değildi. alırken vites çubuğundan sonra bunu da kontrol edin.
izlenimlerim ise şu şekilde;
bu motoru oğlum için aldım, ilk motoru olacak. araştırarak aldım, aldığım için memnunum. çünkü bu paraya alınabilecek en iyi motorlardan, motoru güncel ve güçlü, görünüşü şık ve dolgun. egzos sesi tok ve güzel. fiyat avantajından dolayı, alırken hemen Anlas lastik taktıracak, tam korumalı bir kask ve kıyafet alacak, üstüne de sürüş eğitimi alacak bütçe, göreceli düşük motosiklet fiyatı nedeniyle daha kolay oluyor.
elim biraz alet tutabildiğinden zincir ayarı, vidaların tekrar sıkılması ve kontrolü gibi şeyleri kendim yapıyorum. bunu, benim bölgemdeki mondial(TVS) servislerine güvenmemem gerektiğini, bir kaç servisine giderek iyice öğrendim.
servis fabrika kitabında (distribütör kitabı değil, fabrika kitabı diyorum. kendi sitesinden indirebilirsiniz) yazıldığı şekilde değil, kafasına göre bakıyor. bence bu hususta en önemli detaylardan biri motor yağı. bu motorda start-stop özelliği bulunduğundan, fabrika tarafından yazılan tam sentetil 10w30 yağ kullanılması çok önemli. hiç bir servis bu yağı kullanmıyor.
arkada monoshcok amortisör var. motorun süspansiyonu genel olarak başarılı, arka amortisör için çamura karşı bir kotuma güzel olur, kendini yapabilirsiniz.
frenleri başarılı, aracı kontrol etmek için yeterli. arkadaki kampana fren kötü değil, ön disk ise yeterli. uydurma bir cbs sistemi var, iş görüyor.
motor naked oturma pozisyonunda, rahat ve kolay kontrol etmeye müsait.
motor hafif ve çabuk hızlanıyor, 100kmh hıza çabucak geliyor, ve de orada kalıyor. zaten 125cc için sonrası pek yok. max 122kmh gördüm ama 100kmh sonrası pek bir anlam ifade etmiyor.
yedek parça konusunu pek bilmiyorum ama online parça satan sitelerde pek bu motorum parçalarını göremedim. belki de henüz çok yeni bir model olduğu için olabilir, önümüzdeki zamanda göreceğiz.
alternatif olarak yeni çıkan honda cb125f modeli değerlendirilebilir. cb125f, buna göre bi tık daha güçsüz, arkasında eski tip çift amortisör var, start stop özelliği yok ve daha cılız duruyor. ama honda kalitesi tartışılmaz. servis ve 2. el honda da her zaman baki. fakattvs 125 raider ise hindistanda yıllardır geliştirdiği kalitesi, teknolojisi ve fiyat avantajı ile rekabetçi bir motor. mantar gibi çıkıp 2 yıl sonra kaybolan çinliler ile kesinlikle aynı sınıfta değil, çinliler ile japonlar arasında, koreli üreticiler yarışan bir sınıfta düşünebilirsiniz.
bu arada, başlığa da cevap vereyim;
TVS Raider alınır
Fren ne kadar başarılı? Duruyor şeklinde değil de gerçekten ne kadar güvenli. Kampanaya su gelince tutmuyordu hele o nylon lastiklerle. Güvenlikli bir şekilde test edebildiniz mi?
Abilerim ablalarım.hepimiz bir kerede olsa 125cc bir şey sürmüşüzdür. Ben kendimden örnek vereyim. Mondial mh drift 125cc minör serisi. Çin malı mondial montaj. 13bin km kullandım. Garanti falan uğraşmadım yağı zinciri bakımını ben yaptım. GPS te 136 km/s gördüm.euro 3 motor tabi. Şimdi yeni 125cc her motor bana ölü gibi geliyor. Tamam eşimle beraber kısa sürüşler ve piknik yapmak için alıcam. Honda 100bintl.bu 75 79 bin TL. Hindistan kaynaklı kanalları izliyorum. Canını almışlar motorun ama çalışıyor sapasağlam. Yada 2. El bir ybr cbf cb125 falanmı alsam düşüncesi geliyor. Sonra bir bakıyorum eski kasasına 120bin tl fiyat çekmişler. Sıfır fiyatı 100bintl. Yarın öbürgün satılır üstüne ekleyip adv390 falan alırım. Tvs iyidir bir şans verilir bu fiyata.Yinede yorumlara açığım kafam karışık.
Bu soruyu tam olarak anlamadım. Fren, sahip oldugunuz hızı yok etmez, direnç ile azaltır. Ne kadar azalttığı ise kütle, hiz, fren mekanizması, lastik, süspansiyon, zemin, eğim, rüzgar gibi fiziksel etkenlere bağlıdır. Ayrıca planlı fren/ panik fren teknikleri de söz konusu. Kampana frenin islanmasi öyle kolay olmaz, olsa bile arka frenin etkisini oranında bir kayıp olabilir. On freni kampana olan motorlarıda kullanmisligim var, inanın onlar ıslanıp da zor tutmaya başlayana kadar gerçekten ısrarlı bir şekilde kullanmak gerekiyor. O nedenle bu soruya net bir cevap vermek mümkün değil, ama benzer özelliklerdeki motorlar gibi bir etkisi olacaktır diyebiliriz.
Eğer 2 kişi kullanacaksanız Hero xpulse daha uygun olacaktır, bu motor 2 kişi uzun yol için çok zayıf kalacaktır. Motorun düşük devir torku güzel ama 125cc klasmanında...
Ufak tefek 2 kişi ise durum farklı olur. Ben 167cm boyunda ve 62 kiloyum benim için çok rahat.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.
Kullanıcısı olarak görüşlerinizin çoğuna katılıyorum.
Yalnızca seleye rahat diyemem; oldukça genişler ama sert malzemeden yapılmış, daha yumuşak olabilirdi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------
Bir de belirtmek isterim ki; lastikler TVS nin kendi markası olan Remora. Bu lastikler eski TVS kullanıcılarının bildiği üzere sıcak iklime uygun sert hamurlu ve uzun ömürlüdür. Biraz geç ısınır ama ısınınca iyi tutunur.
Özellikle fren sistemine güvenemiyorum nedense. Bir olumsuzluk geçmemiş ama güzel de denmemiş. Yeteri kadar diye anlıyorum. Kitlemeyi ise zaman gösterecek sanırım. Fazla hız yapmadan tin tin gidin derim. Tekeriniz düz bassın, kazasız sürüşler.
Doğru anlamışsınız, bu fren için yeterli denir sadece.
Gerçi ben 2 aydır kullanıyorum motoru ne teker kitledi şimdiye kadar ne de lastikten dolayı kayma yaşadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------
Açıkçası motoru şehir içinde ve ikinci motor olarak kullanıyorum, 1. Motorum da apache RTR200
Ama ikisinin frenleri ve genel sürüş hissiyatı arasında çok fark var; RTR200 buna göre belirgin şekilde rafine.
bende 3 tane var kıraya verıyorum kuryelere 65,000 den aldım 2 ay once en cok km sı olan 20,000 de sımdılık sorun yok vıtes pedelı gevsedı sadece bırde zıncırı cok germısler toplarken hepsı aynı sekılde geldı zıncırlerını gevsetmek gerekıyor cok az yakan sağlam motor lar
fiyatına bakarsak muadili drift l. Raider her türlü daha sağlam kaliteli. Gidipte bu motoru japonlarla kıyaslamak absürt olur. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Peşin fiyatına kredi kartına taksit var ki bunun karı yaklaşık bana göre enflasyon vs 20-30.000'a tekabül eder. Nakitin varsa ns 125 öneririm.
bu başlığı açtıktan bir kaç gün sonra arkadaşım aldı. denedim hoşuma da gitti açıkcası ama biraz araştırınca yedek parçasının sıkıntılı olması ve öyle hemen satılamayacağını anladık. bu benim için büyük bir sorun çünkü şuan ki motorum da bu durumda satılmıyor... piyasanın dibine koydum yine de satılmıyor ben seçimimi drift l den yana yapacağım gibi görünüyor gerek yedek parça gerek satış olsun çok daha cazip geliyor zaten yazın cc yükseltmek için satacağım elimde patlasın istemiyorum malum drift l peynir ekmek gibi satılıyor. gönül isterdi ki japon için tartışıyor olsaydık ama olmuyor öğrenci adamım bütçe çok zorluyor beni yamaha honda'nın anca hayalini kuruyoruz.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Drift l fiyatı 69.8k tl
Tvs raider fiyatı 78k tl (taksitli)
Honda cb125f fiyatı 99.5k tl
Ns125 fiyatı 102k tl
hocam teşekkür ederim tavsiyeniz için. Şu şekilde düşündüm ben. 10bin km de belki 2bin km eşimle süreceğim. Zorlamadan temkinli şekilde en mantıklısı bu motor. Yoksa tabiki hero xpulse. Ülkemizde nedenini anlamadığım şekilde tutmadı çok. Halbuki ben test sürüşünde çok beğenmiştim. İyi lastik ile geliyordu. Ama ekipman alırım kalan para ile eşime.raider 125 bana daha uygun.
Bana mı cevap yazdınız bilmiyorum diğerlerine yönlendirmedim. Sadece fiyatları karşılaştırdım ben en iyi motosiklet sahip olduğunuzdur. Raider bence yedek parça olayı ile karşılaşabilir gibi geldi -kullanıcıları böyle bir kuşku taşıyordu ne kadar gerçek bilmiyorum, okuduğum bu-, facebook'ta grup var. Bir oraya gidip, kullanıcılara sorun isterseniz. Tekerinize taş değmesin.
Evet, dediğiniz gibi ise Raider sizin için uygun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
Arkadaşlar parça konusunda tereddüt etmeyin çünkü piyasadaki motosiklet markaları içinde parça konusunda en esnek olanlardan biri TVS dır. Modelleri arasında çok sayıda ortak parça kullanımı var. Örneğin 2013 model Apache 150 ile 2023 model Apache RTR200 aynı yağ filtresine sahip, aynı aynaya sahip hatta bütün motorlarında aynı ayna, sinyal vb kullanılıyor. Raider ile RTR200 ün yağ tapası aynı mesela.
Diğer parçalar da yakında çoğalır merak etmeyin çünkü Türkiye'deki Raider sayısı fazla.
Ayrıca ikinci el satışının olmadığı konusuna da katılmıyorum zira bahsedilen dönemde her motorun satışı hatta her aracın satışı durmuştu, sonradan piyasa normale döndü. 16 Ocak Tarihinde motorumu ilana koydum, 17 ocakta satıldı, pztesi noterdeydik.
Merhaba motoru aldım otobüsle gönderecekler bekliyorum. Yazdıklarınıza göre montajdan dolayı vitesi ve zinciri kontrol edeceğim. İlk motorum ve Ankara’da yaşadığım için lastiklerden biraz tırstım. Soğuk havalarda kullanmak için yeni bir lastik alacağım, yazın yine bu lastiğe dönerim. Lastiğin 110/80 alınabileceğini yazan biri vardı benimde biraz kafam karıştı doğrusu. Bu motor için en uygun lastik ölçüsü nedir? Hangi ürünü almalıyım.
Motorum geldi bu gün 25 km kullandım, daha önce sadece kurstaki mondial superboy sürdüm. Motorun arka freni kurstaki motora göre çok aşağıda etki etmesi için iyice bastırmam gerekiyor. Ön fren ise tam tersi yarısına karar bile çok zor sıkılıyor. Gösterge vitesi arada bir yanlış gösteriyor ve vitesi yükseltirken pek konforlu değil ayağımı çok yukarı kaldırmam gerekiyor. Malum Ankara şartları eve gelirken kavşakta buz tutmuş, vizörün buharı, arkamdaki trafik derken kavşakta yerle temasım söz konusu oldu . Yalnız arkadaki sepete benzer demiri sökmeyi düşünüyordum kaza sırasında görevini iyi yaptı motorun sola yatmasına rağmen sadece 4-5 cm lik bir çizikle hafif atlattığımı düşünüyorum. Benim ilk günkü tecrübelerim bunlardı, motorun vidalarının elden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Motorunuz hayırlı olsun ve geçmiş olsun.
Buzlu yollara dikkat edin özellikle yokuşlarda , Ankara malum.
Motorunuzun arka freni, vites pedalı, zinciri vb. ayarlanması gerekiyor anladığım kadarıyla. İlk fırsatta servise gidip ayarlatırsanız daha kolay ve keyifli kullanırsınız. Vites göstergesinin sapması da vites pedalı aksamının rahat çalışmamasındandır.
Ön fren manetinin sertleşmesi de cbs nin çalışma şeklinden dolayı; siz arka frenle beraber önü tutunca ön/arka oranlamayı kendisi yaptığı için öyle oluyor.
Bu cbs frene 3 aydır ben de alışmaya çalışıyorum
ABS nin gözünü seveyim.
Teşekkür ederim ilk fırsatta servise gideceğim, bu ayarlar için ücret talep ederler mi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)