Alakasız iki tür ama yoruma ihtiyacım var…
Reklamlar
-
Merhaba,
Adv tipi kullanım için motora başladım. Aslında gönlümde yatan 790 adv idi ama günümüz koşulları malum, pek mümkün olmayacak. Bu noktada rotamı sıfır 390 Adv ye çevirmiştim ki bir arkadaşim; olum sen saten genelde yolda sürüyorsun, pek fazla taş toprak işin yok o paraya 20-30k eklersen sarı sitede 750 Hornet var dedi naked. Özellik olarak evet çok güzel çok daha iyi bir motor ama kafam da karışmadı değil soft adv ci olarak kırsal yollarda da kullanabilir miyim acaba hornet i. Bir de bu sefer kesinlikle 0 motor almak istiyorum, içimde ukte kaldı çünkü.
Reklamlar
-
kırsalda hafiflik ve lastik önemli.390 ihtiyacını karşılar.agır olan ve asfalt lastigi olan hornet seni düşürür.clx700 heritage var yarı asfalt lastikli ama biraz agır.benelli trk 500 var ama o da agır sayılır.
tavsiyem 390 adv veya 690 enduro ( kendisi 150kg civarı ) ( 690 enduraya yarı asfalt lastigi takman lazım )
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...43250912/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...39901653/detay
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:49 ----------
fantic caballero ve husqvarna svatpilen 401 de işini görür
-
hocam hornet tabii ki aşırı toz toprak motoru değil tavsiye de etmem, ama anladığım kadarıyla motoru çok büyük bir oranla asfaltta kullanacaksınız.
bu yüzden adv ile hiç boşuna zaman harcamayın, ikisi de çok güzel motorlar ama yüksek arazi tipi diyebileceğimiz motorlar maalesef arazide güzel.
horneti denerseniz zaten advden vazgeçersiniz.
-
Hornet ve muadili naked'lar asfalt disi kullanim icin hic uygun degil. Ne lastik, ne de suspansiyon arazi icin uygun.
-
Asfalt var asfalt var.
Bozuk yollardan gitmeyi de düşünüyorsan yine Hornet gibi motorlar çok konforsuz dangır dungur hale gelecek. adv motor demek arazi motoru demek değil ki, arazide de yolda da her yerde gidebilen motor demek.
-
Araziye girmeyeceksen, sadece görünüşü için adv istiyorsan tek silindirli motorun titreşimi orta ve uzun mesafelerde yolda yorar seni. Hornet ise hiç araziye gelmez o da arazide yorar. Tracer 700 tam senin kalemin aslında, her yere girer ve çok da ağır değil. Ama sıfırı var mı bilmiyorum.
-
Honda ADV çakması Kanuni Seha 150 kullanıcısı ve potansiyel Hornet müşterisi olarak, soft arazi koşullarında Hornet'in sizi üzmeyeceğini sanıyorum. Ama yine de, ben alınca kesinlikle dağa taşa sürmem Hornet'i o ayrı. Amacı o değil çünkü. Ama asfaltta giderken, şu köy yoluna da girsem mi fikrine uygun olabilir.
Youtube'da "Deneme Tahtası" diye bir kanal var. Sahibi Erkin bey son derece bilgili, deneyimli, aklı başında ve görgülü biri. Kişisel olarak da tanışıyoruz. Uzun off road turlarına çıkar. Erkin beyin "10 Maddede Hornet CB750 İncelemesi" videosunu izlemenizi öneririm. 2000 km'den fazla sürdükten sonra yaptığı bir paylaşım. (zevzek youtuberların daha motoru tanımadan, 100 km kullanmadan yaptığı cahil incelemelerden değil). Kendisi off road'çu olduğu için motoru bozuk zemine de vurmuş. Bozuk zeminde en büyük handikapın CB750'in Traction Control Sisteminin (TCS), tam kapatılamaması (1. kademede kalıyor)olduğunu söylüyor. Gerçi manuel ayarlarda tam kapatılsa dahi, her kontak açılışında yine ön ayarlı olarak 1'e geliyor ve bu da çok pratik değil diyor. Bu tabii bir off road çu olarak, düğme ile TCS'yi kapatmaya alışmış birinin getirdiği (veya getirebileceği) bir eleştiri. Yoksa motorun amacı zaten off road değil.
Kısaca Hornet bozuk zemin motoru olmasa da, soft koşullarda sürücüsünü üzmez diye düşünüyoruz. ADV daha off road'a yakın bir seçenek. Ama tamamen farklı sınıflar.
-
Tüm güzel yorumlarınız için teşekkür ederim hepinize.
Punctum izlemiştim bu arada o videoyu teşekkürler
-
2023 model KTM 390 ADV alarak konuya şimdilik nokta koydum. [] Bir sonraki durağımız nasipse 790 ADV olacak.
-
hornet nere 390 nere birbirinden farklı motorlar adv dedikleri motosiklere asfalt lastiği takıp asfaltta kullanabilirsin ama naked motosiklete dişli lastik takıp arazide veya stabilize yolda gezemezsin ha gezen yok mu var fakat onları kıstas alma
-
F54 adlı üyeden alıntı
hornet nere 390 nere birbirinden farklı motorlar adv dedikleri motosiklere asfalt lastiği takıp asfaltta kullanabilirsin ama naked motosiklete dişli lastik takıp arazide veya stabilize yolda gezemezsin ha gezen yok mu var fakat onları kıstas alma
NC750 ye dişli lastik hatta tel jant takıp araziye giren biri vardı hatta öne 19 inç jant takmıştı :D
-
bende bir dükcü olarak tabiki ktm 390 adv + komfort sele önereceğim.
bende duke 250 var, selesi gerçekten rahatsız, 390 adv nin de pek farklı olduğunu sanmıyorum,
ama komfort sele ile büyük ihtimal bir nebze çekilir.
asfaltta giderken canın sıkıldığında bir anda direksiyonu kırıp dağa taşa vurabilirsin motoru.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
NC750 ye dişli lastik hatta tel jant takıp araziye giren biri vardı hatta öne 19 inç jant takmıştı :D
2 tane nc kullanıp sele ve lastik ile ilgili olabilecek bütün varsayımları düşünüp en ucuz yolu olan nc yi satıp tel jant enduro'ya geçtim gerçekten çok masraflı ve uğraşmalı oluyor onunla uğraşacağıma motor değiştirdim keyifle geziyorum
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)