Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Pulsar f250 5000 devirde motordan gelen ses ve akü sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    1750 kmde bir pulsar 250im var Rodajda olduğu için çok devir çevirmediğimden fark etmemiştim ama motorda 5000 devir civarlarında vonk vonk diye gelen bir ses var. Egsozdan dolayı tam iyi duyamıyorum ama motorun sesi değişiyor 5000 devirden sonra. Özellikle de yokuş çıkarken daha iyi duyabiliyorum. Birşeyi sorunlu olsaydı tahminimce alt devirlerde de yapardı diye düşünüyorum belki de motor o devirlerde gerçek anlamda çalıştığından o ses çıkıyor. Onu haricinde çekişte girişte titreşimde bir problem yok. Başka n250 ya da f250 kullanan arkadaş varsa düşüncelerini bekliyorum.

    2. Olarak motorum havalar kötü olduğu için 1 hafta 10 gün yattı. Bu yüzden aküsü boşaldı. Servise elimde götürdüm ittirerek. Bana ertesi sabah geri verdiler. Aküyü mü şarj ettiler bilmiyorum. Ama hala bazen motor çalışmıyor. 2 3km gitsem dahi. Ecu aküden yeterli güç gelmezse marşa izin vermiyor. Bu yüzden çıt ediyor ama 20 30 sn sonra tekrar marş alıyor. Aküden mi anlamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Loveless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1750 kmde bir pulsar 250im var Rodajda olduğu için çok devir çevirmediğimden fark etmemiştim ama motorda 5000 devir civarlarında vonk vonk diye gelen bir ses var. Egsozdan dolayı tam iyi duyamıyorum ama motorun sesi değişiyor 5000 devirden sonra. Özellikle de yokuş çıkarken daha iyi duyabiliyorum. Birşeyi sorunlu olsaydı tahminimce alt devirlerde de yapardı diye düşünüyorum belki de motor o devirlerde gerçek anlamda çalıştığından o ses çıkıyor. Onu haricinde çekişte girişte titreşimde bir problem yok. Başka n250 ya da f250 kullanan arkadaş varsa düşüncelerini bekliyorum.

    2. Olarak motorum havalar kötü olduğu için 1 hafta 10 gün yattı. Bu yüzden aküsü boşaldı. Servise elimde götürdüm ittirerek. Bana ertesi sabah geri verdiler. Aküyü mü şarj ettiler bilmiyorum. Ama hala bazen motor çalışmıyor. 2 3km gitsem dahi. Ecu aküden yeterli güç gelmezse marşa izin vermiyor. Bu yüzden çıt ediyor ama 20 30 sn sonra tekrar marş alıyor. Aküden mi anlamadım.
    Bajajin pek konusulmayan bir kronigi bu. Benim eski motorumda da vardi.

    zincir gerginlik ayari sag ve sol esit olmayinca yapiyor bu sesi. Motoru orta sehpaya alip arka tekeri bi dondurup izleyin. sag sol gerginlik esit degilse esitleyin onu.

    Ben eski motorumda sesi azaltmis ama tamamen kesememistim cunku ne kadar hizalarsam hizalayim, bi yamukluk kaliyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajajin pek konusulmayan bir kronigi bu. Benim eski motorumda da vardi.

    zincir gerginlik ayari sag ve sol esit olmayinca yapiyor bu sesi. Motoru orta sehpaya alip arka tekeri bi dondurup izleyin. sag sol gerginlik esit degilse esitleyin onu.

    Ben eski motorumda sesi azaltmis ama tamamen kesememistim cunku ne kadar hizalarsam hizalayim, bi yamukluk kaliyordu.
    2. olarak akuyu sarj marj ugrasmayin kaliteli bir aku takin yoksa yakinda aku masrafinin yerine stator masrafi da eklenir.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Eğer alarm vb. bataryayı sürekli kullanan bir cihaz veya bir kaçak yoksa dolu bir akü motorun 1 hafta 10 gün yatması ile bitmez. Büyük ihtimalle yatırmadan önce de akünüz oldukça boştu. Aküyü kullanan bir cihaz veya kaçak ihtimalini kontrollerle ortadan kaldırdıktan sonra 10 gün bekleme ile yine akünüz boşalıyorsa o akü sizlere ömür olmuş demektir, artık şarj tutmuyordur, kesinlikle yenisini almak gerekecektir. (Anladığım kadarıyla Bajaj'ların üzerinde orijinal gelen aküler aşırı kalitesiz. Exide diye biliyorum, esasen kötü firma değildir - piyasada bankaların ATM'lerini koruyan UPS'lerin aküleri hep Exide'dır mesela. Demek ki Bajaj çok kalitesiz bir üretim yaptırıyor Exide'a.)
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer alarm vb. bataryayı sürekli kullanan bir cihaz veya bir kaçak yoksa dolu bir akü motorun 1 hafta 10 gün yatması ile bitmez. Büyük ihtimalle yatırmadan önce de akünüz oldukça boştu. Aküyü kullanan bir cihaz veya kaçak ihtimalini kontrollerle ortadan kaldırdıktan sonra 10 gün bekleme ile yine akünüz boşalıyorsa o akü sizlere ömür olmuş demektir, artık şarj tutmuyordur, kesinlikle yenisini almak gerekecektir. (Anladığım kadarıyla Bajaj'ların üzerinde orijinal gelen aküler aşırı kalitesiz. Exide diye biliyorum, esasen kötü firma değildir - piyasada bankaların ATM'lerini koruyan UPS'lerin aküleri hep Exide'dır mesela. Demek ki Bajaj çok kalitesiz bir üretim yaptırıyor Exide'a.)
    Motor 4 aylık aslında sık sık da biniyorum denilebilir. büyük ihtimalle motoru ilk aldığım zaman bana aküyü çok az şarj edip de verdi servis. Yoksa motor ampüllerine kadar orijinal. Bajajda aküden sorun yaşayan insan çok internette de baktım anladığım kadarıyla aküler hindistan için uygun Türkiye soğuğunda bozuluyorlar. En kaliteli akü 1000tl değişecek artık. Benim asıl aklıma takılan 5000 devirde çıkan sesti. Onu da şimdi işten çıkınca bakacağım arka teker gergileri aynı hizada mı diye.

  5. #5
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Geçmiş olsun, inanin uzuluyorum boyle sifir alinan Hint, Tayvan, Çin mali motorlarda bu problemleri. Surekli bir kronikleri cikiyor, yillar geciyor bu modelde duzeltmistir diyor arkadaslar, satin aliyor yine ayni yerden yada baska bir yerden ariza yapiyor.

    Ayni sey Ktm gibi Avrupa mallarinin Hindistanda falan uretilen modelleri icinde gecerli, simdide Aprilia RS457 Hindistanda uretilecekmis sanirim.

    Ben guvenemiyorum kesinlikle hatta birakin Hint Tayvan mallarini, Honda, Yamaha ve diger iki buyuk Japonun, Japonyada kendi fabrikasinda uretilmeyen modellerine bile guvenemiyorum. Bariz iscilik farki oluyor, Japon uretimleri ile, hatta kucuk kronikler ve montaj ile kalite kontrol hatalarida oluyor, Japonya uretimi olmayan Japon motorlarinda.

    Bmw kendi fabrikasinda urettigi modelleri severim, Ducati leri hala kirilgan buluyorum yillardir onyargim degismedi. Triumph da temkinli oldugum bir markadir. Ktm ayni sekilde birkac premium modeki disinda dusundurur beni. Aprilia da oyle.
    Amerikanlarin isciliklerini begenmiyorum. Kaba saba demir yiginlari.

    Ne begeniyorsunuz diyeceksiniz simdi.
    Avrupadan Vespa ve Bmw (kendi fabrikalarinda urettikleri premium modeller sadece) ve 4 Japon ureticinin yine Japonyada urettikleri premium modelleri.

    Onlar harici guvenmiyorum. Ha Otomobil derseniz tabiki de Toyota.( Tukiyede uretilenler tabiki degil Japonya olacak)
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, inanin uzuluyorum boyle sifir alinan Hint, Tayvan, Çin mali motorlarda bu problemleri. Surekli bir kronikleri cikiyor, yillar geciyor bu modelde duzeltmistir diyor arkadaslar, satin aliyor yine ayni yerden yada baska bir yerden ariza yapiyor.

    Ayni sey Ktm gibi Avrupa mallarinin Hindistanda falan uretilen modelleri icinde gecerli, simdide Aprilia RS457 Hindistanda uretilecekmis sanirim.

    Ben guvenemiyorum kesinlikle hatta birakin Hint Tayvan mallarini, Honda, Yamaha ve diger iki buyuk Japonun, Japonyada kendi fabrikasinda uretilmeyen modellerine bile guvenemiyorum. Bariz iscilik farki oluyor, Japon uretimleri ile, hatta kucuk kronikler ve montaj ile kalite kontrol hatalarida oluyor, Japonya uretimi olmayan Japon motorlarinda.

    Bmw kendi fabrikasinda urettigi modelleri severim, Ducati leri hala kirilgan buluyorum yillardir onyargim degismedi. Triumph da temkinli oldugum bir markadir. Ktm ayni sekilde birkac premium modeki disinda dusundurur beni. Aprilia da oyle.
    Amerikanlarin isciliklerini begenmiyorum. Kaba saba demir yiginlari.

    Ne begeniyorsunuz diyeceksiniz simdi.
    Avrupadan Vespa ve Bmw (kendi fabrikalarinda urettikleri premium modeller sadece) ve 4 Japon ureticinin yine Japonyada urettikleri premium modelleri.

    Onlar harici guvenmiyorum. Ha Otomobil derseniz tabiki de Toyota.( Tukiyede uretilenler tabiki degil Japonya olacak)
    Bu 5. Motorum. Ben de motordan anlamayan biri değilim. Daha önce de bajaj kullandım sıfır ns200üm vardı hiçbir sorun yaşamadım. Bu tarz motorlar tamamen fiyat zorunluluğundan alınıyor ve kesinlikle şans işi. Akü problem değil pahalı bir şey değil zaten. Motordan gelen ses için de anlam veremedim. Zafen makina az devir çeviriyor 100le giderken 6000 devir kullanıyor. Fazla devir de kullanmak istemiyor zaten nazlanıyor. 6000 devirin üzeri kendi düşünceme göre çok bağırıyor ve motordan duyduğum o mekanik sesler çoğalıp birbirine karışıyor. Ya da ben fazla kulak veriyor olabilirim pinpirik olduğum için.

  7. #7
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Yakın zamanda N250 alan iki öğrencim var. Biri sorunsuz kullanıyor diğerinin motoru daha 2.gününde çalışmadı, akü değişti yine aynı sorun, benzin pompası dediler değişti yine aynı sorun. Bin pişman oldu aldığına çocuk, en son konuştuğumda mahkemeye vereceğim diyordu ne yaptı bilmiyorum.
    Bajaj bu işi yapamıyor ekranı resetleyen modeller, debriyaj çekince stop eden modeller, n ve f serilerinde yine benzer sıkıntılar. Üretim ve kalitede belirli bir standardı yakalayamamışlar.
    espresso bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)