Frene nerde nasıl basacağınıza dikkat edin fren diskinin hali ortada
-
https://www.instagram.com/reel/C1EEF...RlODBiNWFlZA==
Aman arkadaşlar bakımı ihmal etmeyin. Bu fren diski bu hale nasıl geldi düşünüp duruyorum. Arkadaşımın motoru.
https://www.instagram.com/reel/C1EEF...RlODBiNWFlZA==
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Reklamlar
-
Sanırım çok uzun kilometreler değişim yapılmamış , disklerin üzerinde milimetre olarak toleransı yazar , mesela büyük motorlarda 4,5 mm ye düştüğünde değişim gereklidir , aksi halde bunun gibi durumlar yaşanabiliyor , arkadaş şükretsinki
kilitlenme yaşanmamış , geçmiş olsun..
-
Başlık yanlış. Ne kadar basacağına değil "Fren diski incelince değiştirmek lazım." olmalı. Hiç mi bakıpta, elinle ne kadar çene yapmış diye bakmamış arkadaş.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Başlık yanlış. Ne kadar basacağına değil "Fren diski incelince değiştirmek lazım." olmalı. Hiç mi bakıpta, elinle ne kadar çene yapmış diye bakmamış arkadaş.
Bana da disk neredeyse konserve kutusu kalınlığına kadar incelmiş gibi göründü. (Azıcık mübalağa ediyorum tabi...)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sanırım çok uzun kilometreler değişim yapılmamış , disklerin üzerinde milimetre olarak toleransı yazar , mesela büyük motorlarda 4,5 mm ye düştüğünde değişim gereklidir , aksi halde bunun gibi durumlar yaşanabiliyor , arkadaş şükretsinki
kilitlenme yaşanmamış , geçmiş olsun..
Evet uzun süre değişim yapmamış
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
sallami adlı üyeden alıntı
Başlık yanlış. Ne kadar basacağına değil "Fren diski incelince değiştirmek lazım." olmalı. Hiç mi bakıpta, elinle ne kadar çene yapmış diye bakmamış arkadaş.
İşten fırsat bulamadım dedi bakıma 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Bana da disk neredeyse konserve kutusu kalınlığına kadar incelmiş gibi göründü. (Azıcık mübalağa ediyorum tabi...)
Aynen öyle incecik olmuş ve frene basınca bir ses gelmiş ama yoluna devam etmiş durunca farkına varmış .
-
bazı arkadaşlar diskin ölümsüz olduğunu düşünüyor muhtemelen ama taktığınız balata diskin metaline uyumlu değilse silgi gibi eritiyor ki motorda cbf150 muhtemelen alındığında beri disk 1 kere bile değişmeden balata değiş devam et modunda gitmiş aynı şekilde arka kampana metalide bitmiştir muhtemelen
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
bazı arkadaşlar diskin ölümsüz olduğunu düşünüyor muhtemelen ama taktığınız balata diskin metaline uyumlu değilse silgi gibi eritiyor ki motorda cbf150 muhtemelen alındığında beri disk 1 kere bile değişmeden balata değiş devam et modunda gitmiş aynı şekilde arka kampana metalide bitmiştir muhtemelen
Çok haklısınız zamanında bakım çok önemli
-
Yemin ediyorum şansa takılıyoruz trafikte. Eskiden benim gibi M.Ö. ehliyet alanlar, şöyle bir bakınır sabahları araca binmeden, suyu, yağı havası tamam mı diye. Size de tavsiye ederim. Bir aracın etrafında gezin. Yani Allah korumuş arkadaşı.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Yemin ediyorum şansa takılıyoruz trafikte. Eskiden benim gibi M.Ö. ehliyet alanlar, şöyle bir bakınır sabahları araca binmeden, suyu, yağı havası tamam mı diye. Size de tavsiye ederim. Bir aracın etrafında gezin. Yani Allah korumuş arkadaşı.
Ben her gün marşa basmadan motora bakar sesini dinler öyle hareket ederim. Olması gereken bu .
-
20 Aralık 2023, 18:40
#10
Ölümsüz bu motorlar ağbii felsefesinin sonucu bu işte..
Sürüşten anladığımız da "ben bi sıkıntı yaşamadım" olunca konu buraya bağlanıyor. Bu motorun sahibi de bu olayın olduğu ana kadar bir sıkıntı yaşamamıştı.
berk_cglr adlı üyeden alıntı
bazı arkadaşlar diskin ölümsüz olduğunu düşünüyor muhtemelen ama taktığınız balata diskin metaline uyumlu değilse silgi gibi eritiyor ki motorda cbf150 muhtemelen alındığında beri disk 1 kere bile değişmeden balata değiş devam et modunda gitmiş aynı şekilde arka kampana metalide bitmiştir muhtemelen
bu detaya Türkiye'de motosiklet sürücülerinin 1%'i dikkat ediyor mu acaba.
Kimisi biraz konuya meraktan ama eksik bilgiden iyi fren olsun diye gidiyor buna uyumlu olmayan disk varken HH sinterli katır gibi balata alıyor, o balatalar o diskin ağzına sıçıyor işte.
-
20 Aralık 2023, 20:51
#11
killingroad adlı üyeden alıntı
Ölümsüz bu motorlar ağbii felsefesinin sonucu bu işte..
Sürüşten anladığımız da "ben bi sıkıntı yaşamadım" olunca konu buraya bağlanıyor. Bu motorun sahibi de bu olayın olduğu ana kadar bir sıkıntı yaşamamıştı.
bu detaya Türkiye'de motosiklet sürücülerinin 1%'i dikkat ediyor mu acaba.
Kimisi biraz konuya meraktan ama eksik bilgiden iyi fren olsun diye gidiyor buna uyumlu olmayan disk varken HH sinterli katır gibi balata alıyor, o balatalar o diskin ağzına sıçıyor işte.
Kısacası eğitim şart
-
20 Aralık 2023, 21:26
#12
fren diski öyle her zaman değişmezki motordan daha uzun ömürlü bir sarf malzemesi zaten :D
-
20 Aralık 2023, 22:07
#13
F54 adlı üyeden alıntı
fren diski öyle her zaman değişmezki motordan daha uzun ömürlü bir sarf malzemesi zaten :D
Dandik balata diski bu hale getirmiş olmalı bence .
-
20 Aralık 2023, 22:11
#14
demiri demire sürtsen bu kadarını beceremezsin ortada balata varsa bu imkansız
-
20 Aralık 2023, 22:28
#15
F54 adlı üyeden alıntı
demiri demire sürtsen bu kadarını beceremezsin ortada balata varsa bu imkansız
Balatası varmış çat diye bir ses gelmiş durunca ortam bu
-
21 Aralık 2023, 00:21
#16
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
Dandik balata diski bu hale getirmiş olmalı bence .
Dandik yani ucuz balata aslında diske pek zarar vermez daha doğrusu diski çabuk aşındıramaz çünkü ucuz balataların hammaddeside yumuşak pirinç , grafit , reçineden oluşur , diski en çok aşındıran özel bir karışıma sahip sinterlenmiş balatalardır , bunların yağmurda , yokuşta , sert kullanımda performansı pek düşmez ama diskide daha çabuk bitirir çünkü bakır , alüminyum gibi madenler kullanılır..
-
21 Aralık 2023, 00:53
#17
Disklerin üzerinde minimum değer yazar. Çoğunda bu ifade min.th 4,5 şeklindedir. Balata değişimlerinde disk kalınlığı kumpas ile ölçülmesi gerekir. Belirtilen minimum değerin altında ise değiştirilir. Sadece sürmekle motosikletçi olunmaz. Bazı şeyleri öğrenmek de gerekir.
-
21 Aralık 2023, 06:42
#18
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Dandik yani ucuz balata aslında diske pek zarar vermez daha doğrusu diski çabuk aşındıramaz çünkü ucuz balataların hammaddeside yumuşak pirinç , grafit , reçineden oluşur , diski en çok aşındıran özel bir karışıma sahip sinterlenmiş balatalardır , bunların yağmurda , yokuşta , sert kullanımda performansı pek düşmez ama diskide daha çabuk bitirir çünkü bakır , alüminyum gibi madenler kullanılır..
Bir keresinde bir balata almıştım motora çok ucuzdu bitmiyordu bildiğin metal di . Ama sinterli olan iyi balatalardan da değildi. Ben o demir balatalardan diye düşünmüştüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:40 ----------
Memcoş48 adlı üyeden alıntı
Disklerin üzerinde minimum değer yazar. Çoğunda bu ifade min.th 4,5 şeklindedir. Balata değişimlerinde disk kalınlığı kumpas ile ölçülmesi gerekir. Belirtilen minimum değerin altında ise değiştirilir. Sadece sürmekle motosikletçi olunmaz. Bazı şeyleri öğrenmek de gerekir.
Kesinlikle olması gereken düzenli bakım ve kontrol.
-
21 Aralık 2023, 12:35
#19
Bu motor hiç mi servise bakıma girmemiş, yağ değişimi falan işleri için gittiğinde hiç ölçmemişler mi? Servisler kontrol eder, sonuçta parça satacaklar para kazanacaklar.
-
21 Aralık 2023, 12:50
#20
espresso adlı üyeden alıntı
Bu motor hiç mi servise bakıma girmemiş, yağ değişimi falan işleri için gittiğinde hiç ölçmemişler mi? Servisler kontrol eder, sonuçta parça satacaklar para kazanacaklar.
Servisleri gözünde çok büyütme. 20-30dk'da iş yapıp hızlı verimli ve iyi para kazanma derdindeler, disk söküp takacak adamdan o sürede daha fazla para kazanabilecekleri faaliyetler varsa orada kullanmak isterler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)