Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Frene nerde nasıl basacağınıza dikkat edin fren diskinin hali ortada

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    https://www.instagram.com/reel/C1EEF...RlODBiNWFlZA==

    Aman arkadaşlar bakımı ihmal etmeyin. Bu fren diski bu hale nasıl geldi düşünüp duruyorum. Arkadaşımın motoru.
    https://www.instagram.com/reel/C1EEF...RlODBiNWFlZA==
    espresso bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Sanırım çok uzun kilometreler değişim yapılmamış , disklerin üzerinde milimetre olarak toleransı yazar , mesela büyük motorlarda 4,5 mm ye düştüğünde değişim gereklidir , aksi halde bunun gibi durumlar yaşanabiliyor , arkadaş şükretsinki
    kilitlenme yaşanmamış , geçmiş olsun..
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Başlık yanlış. Ne kadar basacağına değil "Fren diski incelince değiştirmek lazım." olmalı. Hiç mi bakıpta, elinle ne kadar çene yapmış diye bakmamış arkadaş.
    espresso, hasmet ve mavellen bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlık yanlış. Ne kadar basacağına değil "Fren diski incelince değiştirmek lazım." olmalı. Hiç mi bakıpta, elinle ne kadar çene yapmış diye bakmamış arkadaş.
    Bana da disk neredeyse konserve kutusu kalınlığına kadar incelmiş gibi göründü. (Azıcık mübalağa ediyorum tabi...)
    sallami ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım çok uzun kilometreler değişim yapılmamış , disklerin üzerinde milimetre olarak toleransı yazar , mesela büyük motorlarda 4,5 mm ye düştüğünde değişim gereklidir , aksi halde bunun gibi durumlar yaşanabiliyor , arkadaş şükretsinki
    kilitlenme yaşanmamış , geçmiş olsun..
    Evet uzun süre değişim yapmamış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlık yanlış. Ne kadar basacağına değil "Fren diski incelince değiştirmek lazım." olmalı. Hiç mi bakıpta, elinle ne kadar çene yapmış diye bakmamış arkadaş.
    İşten fırsat bulamadım dedi bakıma 😂

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da disk neredeyse konserve kutusu kalınlığına kadar incelmiş gibi göründü. (Azıcık mübalağa ediyorum tabi...)
    Aynen öyle incecik olmuş ve frene basınca bir ses gelmiş ama yoluna devam etmiş durunca farkına varmış .
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bazı arkadaşlar diskin ölümsüz olduğunu düşünüyor muhtemelen ama taktığınız balata diskin metaline uyumlu değilse silgi gibi eritiyor ki motorda cbf150 muhtemelen alındığında beri disk 1 kere bile değişmeden balata değiş devam et modunda gitmiş aynı şekilde arka kampana metalide bitmiştir muhtemelen
    killingroad bunu beğendi.

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı arkadaşlar diskin ölümsüz olduğunu düşünüyor muhtemelen ama taktığınız balata diskin metaline uyumlu değilse silgi gibi eritiyor ki motorda cbf150 muhtemelen alındığında beri disk 1 kere bile değişmeden balata değiş devam et modunda gitmiş aynı şekilde arka kampana metalide bitmiştir muhtemelen
    Çok haklısınız zamanında bakım çok önemli

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Yemin ediyorum şansa takılıyoruz trafikte. Eskiden benim gibi M.Ö. ehliyet alanlar, şöyle bir bakınır sabahları araca binmeden, suyu, yağı havası tamam mı diye. Size de tavsiye ederim. Bir aracın etrafında gezin. Yani Allah korumuş arkadaşı.
    espresso, Guven ve Italian bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yemin ediyorum şansa takılıyoruz trafikte. Eskiden benim gibi M.Ö. ehliyet alanlar, şöyle bir bakınır sabahları araca binmeden, suyu, yağı havası tamam mı diye. Size de tavsiye ederim. Bir aracın etrafında gezin. Yani Allah korumuş arkadaşı.
    Ben her gün marşa basmadan motora bakar sesini dinler öyle hareket ederim. Olması gereken bu .
    espresso, sallami ve Guven bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ölümsüz bu motorlar ağbii felsefesinin sonucu bu işte..
    Sürüşten anladığımız da "ben bi sıkıntı yaşamadım" olunca konu buraya bağlanıyor. Bu motorun sahibi de bu olayın olduğu ana kadar bir sıkıntı yaşamamıştı.

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı arkadaşlar diskin ölümsüz olduğunu düşünüyor muhtemelen ama taktığınız balata diskin metaline uyumlu değilse silgi gibi eritiyor ki motorda cbf150 muhtemelen alındığında beri disk 1 kere bile değişmeden balata değiş devam et modunda gitmiş aynı şekilde arka kampana metalide bitmiştir muhtemelen
    bu detaya Türkiye'de motosiklet sürücülerinin 1%'i dikkat ediyor mu acaba.
    Kimisi biraz konuya meraktan ama eksik bilgiden iyi fren olsun diye gidiyor buna uyumlu olmayan disk varken HH sinterli katır gibi balata alıyor, o balatalar o diskin ağzına sıçıyor işte.
    Cyan bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  11. #11
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölümsüz bu motorlar ağbii felsefesinin sonucu bu işte..
    Sürüşten anladığımız da "ben bi sıkıntı yaşamadım" olunca konu buraya bağlanıyor. Bu motorun sahibi de bu olayın olduğu ana kadar bir sıkıntı yaşamamıştı.



    bu detaya Türkiye'de motosiklet sürücülerinin 1%'i dikkat ediyor mu acaba.
    Kimisi biraz konuya meraktan ama eksik bilgiden iyi fren olsun diye gidiyor buna uyumlu olmayan disk varken HH sinterli katır gibi balata alıyor, o balatalar o diskin ağzına sıçıyor işte.
    Kısacası eğitim şart

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    fren diski öyle her zaman değişmezki motordan daha uzun ömürlü bir sarf malzemesi zaten :D

  13. #13
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren diski öyle her zaman değişmezki motordan daha uzun ömürlü bir sarf malzemesi zaten :D
    Dandik balata diski bu hale getirmiş olmalı bence .

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    demiri demire sürtsen bu kadarını beceremezsin ortada balata varsa bu imkansız

  15. #15
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demiri demire sürtsen bu kadarını beceremezsin ortada balata varsa bu imkansız
    Balatası varmış çat diye bir ses gelmiş durunca ortam bu
    F54 bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dandik balata diski bu hale getirmiş olmalı bence .
    Dandik yani ucuz balata aslında diske pek zarar vermez daha doğrusu diski çabuk aşındıramaz çünkü ucuz balataların hammaddeside yumuşak pirinç , grafit , reçineden oluşur , diski en çok aşındıran özel bir karışıma sahip sinterlenmiş balatalardır , bunların yağmurda , yokuşta , sert kullanımda performansı pek düşmez ama diskide daha çabuk bitirir çünkü bakır , alüminyum gibi madenler kullanılır..
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Disklerin üzerinde minimum değer yazar. Çoğunda bu ifade min.th 4,5 şeklindedir. Balata değişimlerinde disk kalınlığı kumpas ile ölçülmesi gerekir. Belirtilen minimum değerin altında ise değiştirilir. Sadece sürmekle motosikletçi olunmaz. Bazı şeyleri öğrenmek de gerekir.

  18. #18
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dandik yani ucuz balata aslında diske pek zarar vermez daha doğrusu diski çabuk aşındıramaz çünkü ucuz balataların hammaddeside yumuşak pirinç , grafit , reçineden oluşur , diski en çok aşındıran özel bir karışıma sahip sinterlenmiş balatalardır , bunların yağmurda , yokuşta , sert kullanımda performansı pek düşmez ama diskide daha çabuk bitirir çünkü bakır , alüminyum gibi madenler kullanılır..
    Bir keresinde bir balata almıştım motora çok ucuzdu bitmiyordu bildiğin metal di . Ama sinterli olan iyi balatalardan da değildi. Ben o demir balatalardan diye düşünmüştüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:40 ----------

    Alıntı Memcoş48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disklerin üzerinde minimum değer yazar. Çoğunda bu ifade min.th 4,5 şeklindedir. Balata değişimlerinde disk kalınlığı kumpas ile ölçülmesi gerekir. Belirtilen minimum değerin altında ise değiştirilir. Sadece sürmekle motosikletçi olunmaz. Bazı şeyleri öğrenmek de gerekir.
    Kesinlikle olması gereken düzenli bakım ve kontrol.

  19. #19
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bu motor hiç mi servise bakıma girmemiş, yağ değişimi falan işleri için gittiğinde hiç ölçmemişler mi? Servisler kontrol eder, sonuçta parça satacaklar para kazanacaklar.
    Cyan bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor hiç mi servise bakıma girmemiş, yağ değişimi falan işleri için gittiğinde hiç ölçmemişler mi? Servisler kontrol eder, sonuçta parça satacaklar para kazanacaklar.
    Servisleri gözünde çok büyütme. 20-30dk'da iş yapıp hızlı verimli ve iyi para kazanma derdindeler, disk söküp takacak adamdan o sürede daha fazla para kazanabilecekleri faaliyetler varsa orada kullanmak isterler.
    DickName ve espresso bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)