Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın.
Tam da bizim köfte turlarının başlangıç yerinde yaşıyormuşsunuz. Bir dahakine siz de gelin, merak etmeyin, oradan yola çıktıktan sonra o kocaman motorlarla ayı gibi hızlı gitmiyorlar, ben xmax ile bile geride kalmıyorum. Toplu sürerken gaza gelmiyoruz zaten, olabildiğince güvenli sürmeye dikkat ediyoruz.
İlk mesajınızı beğendim ama beğenmedim aslında
Güvenli sürüş konusuna kafayı takmış biri olarak bu hızlara nasıl çıktığınızı anlayamıyorum
Kendine, dikkatine, eğitimine vs. güvensen bile asfalt, lastik, o hızlardayken motorun herhangi bir yerinde yaşanabilecek bir arıza, yola atlayabilecek bir hayvan, dikkatini anlık olarak dağıtabilecek bir etken (vizöre gelen sinek mesela) gibi birçok olası risk varken 170'ler, 200'ler falan bana intihar gibi geliyor.
Bir de o hızlarda gitmek insanı çok yormuyor mu? Ben 120-130'la 1 saat gitsem bile rüzgar yüzünden dayak yemiş hale geliyorum. Benim motor rüzgar almıyor demesin kimse, göğsün rüzgar almasa, bacağına vuruyor, kafana vuruyor, koluna vuruyor.
Risk açısından bakarsak motosiklete binmek de bir nev'i intihar; uygun koşullarda 170 ile gitmek ile efendi efendi gitmek arasında sadece radde farkı var
CB500F ile saatlerce 140-150 gidebiliyordum. Şimdi V Strom var, çok daha rahat. Olayın gerçekleştiği sırada birlikte süren üç motosiklet de yol endurosu.
Hocam kimse saatlerce 200 üstü hızlarda gidemez hepi topu 15-20 dk gazlayıp soluklanırız buna süper sportlar Hayabusa gibi motorlarda dahil..Vstrom , Africa , Gs gibi motorlarda hele ekstra uzun cam falan varsa 200 de bile kafaya pek rüzgar almazsın , ben 1.90 boyumla bile pekde rahatsız olmuyorum ama genelde hızım yola göre 120-160 arası biryerlerdedir..hız yükseldikçe riskde artıyor evet ama arada 15 dk yaramazlık yapmakta keyifli oluyor yahu niye aldık koca motorları
Çok bireysel bir şey bu macera. Kimi insanlar cruiser seviyor, kimisi elini sürmüyor. Kimisi uzun yol dahil supersport ile yapmayı seviyor, kimisi onlara da elini sürmüyor. Kimi insan da gazlamayı seviyor, kimi insana çok büyük risk olarak geliyor.
Rüzgar hangi motorlar hangi hızda gidildiğine göre bayağı değişiyor. Geçenlerde naked bir motorla İzmit'e gittim, durduğumda bileklerimi kesecektim. Bugün benzer bir mesafeyi bir supersport ile gittim, o kadar yorulmadım. GS ile Capanord ile Multistrada ile 180'e alıp bir saat gidip fazla rüzgar yemeden seyredebilmek mümkün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Kendi motoruyla gelsin amortisöre ek iş çıkarmasın
youtube.com/@bisuruyorum
Töbeler olsun o ne ya.. :/
2005 miydi 2006 mıydı neydi, kız arkadaşımla bir ekiple birlikte Ömerli taraflarına gideceğiz, araba motor karışık etkinlik.
AS 125T'ye biniyoruz :D Şile yolunda mıydı ana yoldan ayrılmış mıydık unuttum bir yokuşu çıkarken motordan resmen traak diye bir ses geldi ve motor sustu. :D
Bekledik biraz soğusun diye =) Sonra hatunu arkadaşa iteleyecektim ağır olduk diye, dediler ki ulan ayı, kız küçücük bırak sen başkasına artçı ol o gelsin fıtı fıtı. Ben gittim arkadaşın 1000RR'ına artçı oldum öyle tamamladık yolu. Sizin 50cc yine eli yüzü düzgün makinaymış :D
Yahu Hırbonen in aforoz bitmedi mi gelse arkada ne gördü yazsa , adamla iletişimde kuramadım bir daha..
Sigorta raporu sonuç , Kytk. 46/a yön.94/a maddesine göre değerlendirilerek sonuçlandırılmıştır , kusur oranı 50 ye 50 çıktı..
Çok geçmiş olsun. Bundan bir kaç yıl önce aynı durum daha düşük hızlarda benim başıma gelmişti. Son dakika yol ayrımına sapan bir sürücü beni farketmediğinden dolayı sağ yolcu kapısına dayanarak dönmek zorunda kalmıştık resmen. Durduktan sonra şöförle birbirimize tepkisiz şekilde bakakalmamızı unutamıyorum.
Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S
Gecmis olsun.
Baktigin yere gidersin.panik halinde arabaya kitlenmisiniz belli ki.
Acilen egitim almanizi oneririm.bu isler sakaya gelmez.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)