Trip A da 43.000 km lik ortalama tüketimi 3,8 lt gözümle gördüm dağılabiliriz amaaaa bizimle beraber sürmeye başlayınca ilk molada Trip B ye baktım 4,8 lt gösteriyor ki bu son 60 km ortalaması , benim motorda 5,1 de idi sonra otoyola çıktık yardırmaya başladık benim tüketim 5,6 idi eve vardığımda ki olaydan sonrada 140 falan gittik , Hırbo da 5 lt nin üzerine çıkmıştır net , velhasıl 3,8 i görmek için gece tenha saatlerde yola koyulup 80-90 km/s ile sürmek lazım ki Hırbo da 43.000 km boyunca Ayvalık İstanbul arası bu formülü sabırla uygulamış..
Çok geçmiş olsun.
Doğru anladıysam sola bir virajın girişinde arabaya bir anda çok yaklaşıyorsun ve solun arkadan dolu olacak diye sağından geçmek istiyorsun. Ben burada arabanın sağından emniyetten geçmeyi hatalı karar olarak yorumladım. Ya şimdi hele olduktan bittikten sonra hatalı kelimesi çok antipatik gelebilir de, işte tanımlayabilmek için söyledim. Evet arkadan gelenin varlığı bu kararı etkilemiştir, ben de sırf bu yüzden zaten arkamda çok yakından gelen birileri varsa gazlamayı bırakıyorum. Yıllardır bu konuda güvendiğim sadece iki kişi oldu, birlikte gazlıyorsak onlarda da yine bakıyorum sürekli nerede nerede nerede diye ama bir acil durum hareketi yapacaksam da onun da gördüğünü ve benim ne yapacağımı kestirdiğini düşündüğüm için (ki bu bir gün çok büyük bir hata olabilir=) ) normal tek gidiyormuş gibi karar veriyorum.
Ondan sonra arabayla temas yaşadıktan sonra iş artık şansa kalmış, ama, kocaman bir ama, tecrübe şansı etkileyen dev bir faktör. Gidonun sıkılmaması, motoru üzecek vücut ağırlığının arabaya salınması çok anahtar hareketler olmuş diye düşünüyorum. Bunu safi şans olarak yorumlamak biraz fazla oluruna bırakmak olur.
Olabilecek en iyi şekilde sonuçlanmış, tecrübenin katkısı yadsınamaz. Tekrardan çok geçmiş olsun.
Sizede büyük geçmiş olsun , sabit duran bir bariyere sürtmenin çok daha ciddi sonuçları olabilirdi , valla bizde bir motora bakıyoruz bir arabaya olayı çözmeye çabaladık 15 dk , benim ne elcikte ne peglerde hiçbir iz dahi yok sadece alt boksör çıkıntısının önündeki koruma demirinde arabanın boyası var o kadar , kapıda demirin denk geldiği yer tabak büyüklüğünde 5 cm içeri göçük yapmış , ilk vurduğum yer arka tamponun köşesi parçalanmış arka kapıda da sanırım yolcu pegi baya bir ezik oluşturmuş ama ilk mesajımda yazdığım gibi kadın sağa aniden geçmekle kalmadı sürtünerek ilerlerken hala sağa doğru beni itekliyordu , gidonun tank slapper gibi yalpalamaya başladığını hissettiğim an gidonu serbest bıraktım frene asla dokunmadım yıllar önce 140 civarı giderken arka lastigim gümlemişti benzer şeyleri orada da yaşamıştım , frene dokunmadan gidonla oynamadan sakince yavaslamıştım..düşünüyorum da kadının arabayı hala üstüme doğru sürmesi belkide bana dayanak oldu ve düşmemi engelledi , abicim müslümanız ve Türküz bu gibi durumlardan sıyrılınca konuyu Allah'ın sevgili kuluymuşuz diye yorumluyoruz , halbuki dosya kabarık :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Teşekkürler Killingroad , viraj sağa doğru ve kadın sola yakın gidiyordu Hırbo en solda ben sol şeritte onun sağından geçerken Hırbo ile araba arasına girmek istemedim , burada yanlış anlaşılma olmaması için ekliyorum Hırbocuğumun hiçbir hatası yok adam 180 le önümde uzamaya başlayınca bende asıldım sağından geçtim iki şeridin ortasında giden arabanın hızı çok düşükmüş bunu yarım saniye geç farketmem bu hızda büyük bir hata , işte o an motor sağa yatık 200 civarı hızda önce biraz daha yatarak arabanın sağına emniyet şeridine girmeyi düşündüm kadın sağa doğru yaklaşınca motoru kaldırıp soluna gireyim dedim oradada Hırbonen'e sıkıntı vereceğim dedim ama onun tam olarak arkada ne mesafede olduğunu göremedim , belki sürtüşme yaşanacağını farkedip yavaslamıştı , sonra yine sağa emniyet şeridine yöneldim ama kadında sanırım beni hiç farketmedi solda aynada Hırboyu görüyordu ve sağa kaçtıkça benim sol koruma demiri onun tamponun sağ köşesine vurdu , sonra arabaya yaslanmış vaziyette yalpalayarak 100 metre falan ilerledik şükürki düşmeden durabildik..
çok geçmiş olsun ne diyelim.
havalar ısındığı dönemde bir köfte turuna bende katılmak isterim.
Ben ilk mesajda aracın virajın dışına doğru gitmesini iç/dış gibi anlamıştım, o yüzden sola diye tahmin ettim.
Şimdi daha net anladım. Sağa dönen yani sağa yatmayı devam ettirecek bir virajda soldaki bir arabayla çarpışma gerçekleşmiş. Bu bayağı bayağı feci bir durum, güzel yırtmışsın.
Çok da yapacak bir şey yok, racing incident =) Ben böyle bir duruma yaklaşırken konumumu koruyup arabanın yanından o şekilde geçmeyi tercih ederdim sanırım. Ama yani onun da daha güvenli olduğunun garantisi yok, bu sefer canı sıkılan bir otomofilin sola gidesi gelir, solda iki motosiklet o arabanın dibinde kalmak da var.
Tekrardan çok geçmiş olsun.
Araba sizi sıkıştırdığında yalpalamaya başlayınca, büyük ihtimal demir sağ sol yapa yapa araca vurdu, vura vura göçertti. Allah'tan daha kötüsü olmamış. Birde arkadan tampona vurduğunuzda da dengenizin tamamen bozulup düşmemeniz de büyük şans bence. Genelde videolarda görüyoruz arka tampona dokunan hep yerde.
Keşke olayı bir de @Hırbonen'in kaleminden dinlesek...
Adamı habire atıp duruyorsunuz yahu
Çok geçmiş olsun hocam, daha kötü birşey yaşamadığınıza sevimdim.
Çok geçmiş olsun Nikkfurie ve Metehan48. Anlık şeyler bunlar. Allah beterinden korusun.
Siz geldiğinizde ben henüz buluşma yerine varmamıştım , Tommy sizden bahsetti ama kim olduğunuzu anlamamış yahu ne meşhurmuşum yoldan geçen adam beni tanıdı falan dediydi :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Hırbonen kesin düşeceğimi zannetmiş çok korkmuş orada konuştuklarımız bunlar , sonra iletişimimiz olmadı , keşke yazabilse ama bu gezide yaşadığım kazadan çok Hırbo beni şok etti :D yahu adam hiç kafamdaki imaja uygun çıkmadı , ne bekliyordun kardeşim demeyin kelimeleri tartarak konuşan ağırbaşlı biri ve gayet güzelde yardırıyor , uslubundan ve tüketim verilerinden hiç böyle bir karakter beklemezsiniz
valla forumdaki üslubu çok değişik, bu sebeple onun açtığı konulara, hatta bazı yazdığı konulara cevap dahi yazmıyorum.
demekki şöyle bir durum var.
VideoLink
Hırbonen gelsin artık özledik. Yokluğunda 10 sayfa köpek konuştuk şaka gibi....
Belirli bir tecrübeye sahip olduğunuz açık. Ve "Şans iyi olanın yanındadır" derler. Geçmiş olsun.
Buyuk gecmis olsun @Nikkfurie... Hem arabada, hem de motosiklette, bos yol buldugumda yardirirdim, ta ki dag yollarinda hizli grup suruslerine katilincaya kadar. Malum, yeterince virajli yollarda makul hizlarda gitmek bile buyuk zevk ve arenalin kaynagi. O grup suruslerinde limitin yol degilde yetenegim oldugunu damarlarima kadar deneyimleyince bir sakinlik indi bana. Artik trafikte ve otobanda 130o uzerine cok cikmiyorum. Oluyorsa da yanlislikla ya da acil durumlarda oluyor. Gecmis olsun tekrar...
Teşekkür ederim Haşmet , ben hiç uslanmayacağım viraj gördümmü dayanamıyorum yav , hele birde bana ayak uyduran veya benden iyi giden birinin peşine takılırsam çok keyif alıyorum , dümdüz otobanda 250-300 görmek bana pek adrenalin vermiyor ama üst üste keyifli virajlar , temiz asfalt , arkada hafif bir hatun ve akşam sahilde kamp kafası hayat felsefem :D
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)