Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

400Nk Yağ Önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Nisan 2023
    Selamün aleyküm beyler bir sorum olacaktı 400nk 2019 model motorum var 3000 de bir yağ değişiyorum motul 7100 kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım ama motor 2.6 litreye yakın yağ aldığı için 1k üstünde fiyat çıkıyor değişceğim zaman motul 7100 400nkyı boğuyor diye duymuştum 4 silindirlere uygun bir yağmış motul 5100 ve castrol power 1 i önerdiler sizin yorumlarınız ve önerileriniz nelerdir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ekim 2016
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    400NK
    20bin kmdir Castrol Power1 Racing 10w50 kullanıyorum. Ortalama 4bin kmde yağ değişiyorum. Gayet memnunum. Daha öncesinde 2017 modelinde de motul 7100 de kullanımıştım, tercihim castrol olur bundan sonrada.

  3. #3

    Üyelik
    26 Nisan 2023
    Hocam sizde 400nk kullanıyorsunuz sanırım,yağ filtresini her yağ değişiminde değişiyor musunuz,motul 7100den sonra nasıl hissettirdi vites geçişlerinde yumuşama oldumu

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alternatif olarak daha uygun fiyata Liqui Moly Street de kullanabilirsiniz.
    Beto87 bunu beğendi.

  5. #5
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2010 Dyna Wide Glide
    fazla bütçe ayırmayın bir kaç bin kilometre sonra yeni motor yaptırırken güzelini koyarsınız

  6. #6

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    motul 7100 kullanıyorum.5100 den farkı daha yuuşak sorunsuz vites geçişi ve daha çabuk sopğuyan motor.
    castrol,liqui moly yada putoline kullanabilirsin.full sentetik ve 10w40 olmasında yarar var

  7. #7

    Üyelik
    26 Nisan 2023
    Böyle deme sebebiniz nedir açıklar mısınız

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:20 ----------

    Bende motul 7100 kullanıyorum ama biraz tuzlu bir yağ kendisi 5100 le arasındaki fiyat farkına değer mi sizce

  8. #8
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Yağ konusu abartiliyor biraz. Zamanindan önce yağ degistirmek, Cok kaliteli yag koymak elbette zararli degil fakat gereklimi? Koyacaginiz yagin, ureticinin degerlerini karsilamasi yeterlidir.

    En son sahip oldugum 4 silindir spor motosikletime bile Motul 5100 koyardim, manuelinde yazan ureticinin sartnamesini karsiliyordu cunku. Yine yagin vizkozotesini manuelde belirtildigi sekilde secerdim. Kitapta bakım aralikları 12 bin km derdi, ne hikmetse Turkiye mumessili 6 bine cekmis mecburen garanti disi kalmasin diye 6 binde giderdim. Manuelde 20 bin yazsa 19 bin km de gitmem o derece yani. Ureticisinden iyi bilecek degiliz

    Tabiki, yaris, pist kosullari farkli. Normal kullanimdan bahsediyorum.

    Tek,cift silindir cok sıkışık olmayan, yuksek devirler cevirmeyen blok a sahip motosikletinize gidip full sentetik double ester factory racing gibi yaglar koyup bu yagida 3-5 bin km de degistirmenize gerek yok.

    Normal kullanici icin manuelde ne yazarsa odur. Daha iyisini koymak Mental Masturbasyondan baska bisi degildir.
    Mr.wind, tommygun ve Beto87 bunu beğendiler.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Shell motor yağlarınada bakabilirsiniz, fiyatları diğer yağlara göre uygun ve kaliteli bir yağdır.

  10. #10

    Üyelik
    03 Eylül 2018
    7100 de 5100 de gayet güzel ve kaliteli yağ. bütçenize hangisi uygunsa onu koyun geçin. 7100 4 silindirlilere uygun vs diye kulaktan dolma bilgilere inanmayın. yağın arkasında özellikleri, şartnameye uygunluğu yazıyor. güncel motosikletlerin neredeyse hepsinin şartlarını 5100 karşılıyor. 7100 de karşılıyor. bütçenize uyanı kullanın, aradaki farkı anlamanız imkansız. anlıyorum diyen de kendini kandırıyor.

  11. #11
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Liqui molly street 10w30 kullanıyorum yaz kış ve gayet memnunum. Castrol, Ipone ve motul yağlar da iyidir ama liqui'nin entegre hunili şişesi tek başına seçim sebebi. Acayip pratik. Yağın kendisi de en az diğerleri kadar kaliteli.

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motul, dünyaca kabul görmüş bir marka ama cennet vatanımızda sahtesine denk gelmek çok mümkün, ben o nedenle yıllar önce Liqui Moly'e döndüm. 2 Motorumda da yaklaşık 80-90.000 km yapmışımdır, bir sıkıntı yaşamadım. Lakin LM alacaksanız da dikkat edin 3 tip Street var. Biri Basic Street (etiketi koyu mavi), diğeri Street Race (etiketi kırmızı) benim size önerdiğim de Street (etiket rengi açık mavi)
    BoraKara bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    7100 nk400'ü boğuyor muymuş? =))
    Napıyormuş ümüğünü mü sıkıyormuş mesela,karabasan gibi böğrüne mi çöküyormuş motorun =)
    Ne acayip sayfasatalar var yahu.. Dört silindirlilere uygun bir yağ imiş he.. =)

    3000km'de bir değiştiriyorsan 5100 koy geç. 5100 ile 7100'ün koruyuculuk kapasiteileri oldukça yakın, 7100'ün farkı tam sentetik olması da bu da uzun km kullanılacağı zaman (veya çok dur kalk trafkte çok kapat aç ısıt soğut yapılan yerde) anca bir fark oluşturur. Ben RS'in 180km'de ilk yağını döktükten sonra 5100 koydum, 1000km'den sonra tam sentetiğe geçtim.

    Şu yağı kullandım sorun yaşadım muhabbetlerinin büyükçe bir kısmı da yine safsatadır. Bazı yağlar arasındaki farklar anlaşılır mı? Motoruna ve kullanım tarzına göre anlaşılır. Ben normalde RS660'a 300V koyuyordum, en son bulamayınca 7100 koydum ve ufak tefek farkları anlıyorum, ama bu da 7100 kötü falan demek değil, cincik gibi yağ. 5100 de aynı şekilde güzel bir yağ, sadece ömrü biraz daha kısa, ama zaten 3000km'de bir değiştiriyorsan o yüzden bir sorun yaşamazsın.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim V Strom'a da 6.000km değişim yapıldığı (ve servis 7100 veya diğer sentetik yağlara aşırı para istediği için) 5100 muadili (yani yarı-sentetik) Liqui Moly Street kullanıyorum. Serviste alınca piyasadaki sentetik fiyatı ile aynı oluyor. Bir sonraki servise 4.000km kaldı; bulabilirsem (10W-40 yarı sentetik yerine) tam sentetik bir 5W-10 koyacağım bu sefer.

  15. #15
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    İşin aslı istediğiniz marka istediğiniz yağı koyabilirsiniz, burada en önemli olan yağ sınıflandırmasıdır API ve JASO MA gibi sınıflandırmalara dikkat ederseniz istediğiniz yağı kullanabilirsiniz. Burada önemli olan motosiklet üreticiniz hangi sınıflandırma yağ tavsiye ettiğidir, eğer mümkünse üreticinin önerdiği markayıda kullanmak daha sağlıklı olabilir.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer mümkünse üreticinin önerdiği markayıda kullanmak daha sağlıklı olabilir.
    Ohhooo şimdi kim arayacak da Elf Vent Vert bulacak


  17. #17
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohhooo şimdi kim arayacak da Elf Vent Vert bulacak

    https://i.hizliresim.com/by5ls4z.jpg
    Bunu bulmak samanlıkta iğne aramaya benzer , elbette bunu bulmaktansa (%99.99 ihtimalle yoktur) motosiklet üreticisinin belirttiği özelliklerde yağ doldurmak elbette daha mantıklı ama eğer üreticinin önerdiği yağ ülkemizde varsa başka markaya yönelmeden direkt onu koyarım, mesela Ducati sahibi olsam giderim Shell koyarım veya Honda sahibi olsam giderim Honda marka yağ koyarım. Ama kimi motosiklet servisleri bu konuda fabrikanın önerdiğinin dışına çıkması canımı sıkmıyor değil.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer mümkünse üreticinin önerdiği markayıda kullanmak daha sağlıklı olabilir.
    Bana videomun reklamını yaptırmayın :p

    Hiç bir üretici bir marka yağ önermez aslında. O anca üreticinin sponsorluk anlaşması yaptığı markanın adıdır. Öneriyorum diye yazabilir, yazsın dursun =) Piaggio Group Castrol öneriyormuş, babababa :p Para peşin kırmızı meşin o işler.

    Çok garip istisnalar dışında (o da olabilirse diye açık kapı bırakıyorum, aklıma gelen bir örnek yok) üreticinin verdiği viskozitede bir motosiklet yağı tamamdır. Bugün JASO MA2 olmayan yağ ne var zaten, bir tek 300V'de yok sanırım MA2. Ondan sonra spesifik kullanım koşullarına göre yağ türü (modeli yani 5100 vs 7100 vs 300V gibi) tercihi ve değişim aralığı tercihi yapılabilir.

    Ama yağ markası diye bir kıstas yok. Honda yağ diyorsun Honda'nın kime ürettirdiğini kim biliyor, ki o da 2-3 yılda bir değişiyor. Emin ol Honda marka yağ da Yamalube da piyasadaki iyi kaliteli yağlardan asla daha iyi yağlar değiller. Kötü de diyemem, JASOMA almış bitmiştir.

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana videomun reklamını yaptırmayın :p

    Hiç bir üretici bir marka yağ önermez aslında. O anca üreticinin sponsorluk anlaşması yaptığı markanın adıdır. Öneriyorum diye yazabilir, yazsın dursun =) Piaggio Group Castrol öneriyormuş, babababa :p Para peşin kırmızı meşin o işler.

    Çok garip istisnalar dışında (o da olabilirse diye açık kapı bırakıyorum, aklıma gelen bir örnek yok) üreticinin verdiği viskozitede bir motosiklet yağı tamamdır. Bugün JASO MA2 olmayan yağ ne var zaten, bir tek 300V'de yok sanırım MA2. Ondan sonra spesifik kullanım koşullarına göre yağ türü (modeli yani 5100 vs 7100 vs 300V gibi) tercihi ve değişim aralığı tercihi yapılabilir.

    Ama yağ markası diye bir kıstas yok. Honda yağ diyorsun Honda'nın kime ürettirdiğini kim biliyor, ki o da 2-3 yılda bir değişiyor. Emin ol Honda marka yağ da Yamalube da piyasadaki iyi kaliteli yağlardan asla daha iyi yağlar değiller. Kötü de diyemem, JASOMA almış bitmiştir.
    Elbette bahsettiğiniz konu doğru bu konuyuda biliyorum ama bu konularda maalesef kılım , orijinal üretici benim kan damarımdır.

  20. #20
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Üreticinin söylediği marka olmaz, reklam için tercih ediyorum der. Kitapta yağ ile ilgili özellikler yazar. Sahte olmayan bir yağ alırsın koyarsın. Baktın sevmedin vs. diğer sefere başka koyarsın. Yağ işi bu kadar. Kitapata yazan spesifikasyon neyse karşılayan veya geçen sahte olmayan yağı kullanabilirsin. 1 jaso veya api değeri, 2 vizkosite değeri, 3 sentetik veya mineral oluşu. Bakacağın değerler bunlar.

    Bak mesela castrol'ün sayfası gördüğün gibi 3 özellik yazıyor.

    https://www.castrol.com/tr_tr/turkey...gine-oils.html
    Beto87 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler