Bir takım Supersport kaygıları..
Reklamlar
-
13 Aralık 2023, 15:37
#41
killingroad adlı üyeden alıntı
Anlamadığım şey şu.
Arka arkaya virajların arasında V2'de vites bitireceğin kadar düzlük varsa eğer, sıralı 4'te de bir sonraki viraja geldiğinde, viraj çıkışında iyi ivme için yine vites küçültmen gerekecektir?
Yok yok. Feci olur o. Evet, apex'in hemen arkasından gazı köklemek gerekiyor. Lakin motosiklet zaten yatık konumda o an. İşte o an gazın çok yumuşak ve dikkatli verilmesi gerekiyor. SS'in düşük devri ve torku o anda büyük nimet çünkü ani değişiklik yapıp tekerin limitte olan çekişini kaybetmenizi engelliyor. Ki tatlı gazla motor doğrulurken kısa sürede devir artıyor, güç geliyor, ve o sırada motor dik pozisyona yaklaştığı için gücü yere sorunsuz aktarabiliyoruz.
pea adlı üyeden alıntı
Tork tabii ki yüksek devirde artıyor. Lakin @BoraKara'nin dediği his doğru. Sebebi de ataletten dolayı aşırı yüksek devrin çok kolay ve hızlı yön değiştirmek istememesi. Daha doğrusu yukarı değişmesi halen çok ani ve sert (*), ama aşağı değişmesi yumuşak ve kontrollü. Ki zaten viraj girişi yavaşlamak istiyoruz, hızlanmak değil.
Velhasıl viraj girişi yüksek atalet, viraj çıkışı da düşük tork, motosikleti sarsmadan yumuşak şekilde yatıp, kalkıp, maksimum çekişi elde etmemizi sağlıyor. Tüm olay çekiş, yani viraj boyunca süspansiyonun tekeri olabildiğince güçlü şekilde yere itmesini sağlamak. Bunu elde etmenin de tek yolu dikkatli fren ve gaz kontrolü. Fren nispeten kolay (**) ama gaz değil, debriyaj ise facia.
Eğer vites değişeceksek, onun doğuracağı çekiş kaybı için temkin payı bırakmak zorundayız, bu da yeterince fazla yatamamak, yeterince hızlı dönememek, ve yeterince zevk alamamak demek. Biliyorsun ki daha iyi yapabilirsin, lakin alet izin vermiyor ki yapasın...
(*) Ama yine de düşük devirdeki kadar ani ve sert değil. Yüksek devirde motosikleti sarsmak için gaz kolunu ciddi miktarda çevirmek gerekiyor. Ataletin etkisi yüksek. Ama orta devirde gaz kolunu yavaşça çevirsek te motoru sarsmamak güç, özellikle de orta devri torklu bir motosikletse...
(**) Acil frende maneti limon sıkar gibi sıkma olayının temeli.
Reklamlar
-
13 Aralık 2023, 16:52
#42
hasmet adlı üyeden alıntı
Yok yok. Feci olur o. Evet, apex'in hemen arkasından gazı köklemek gerekiyor. Lakin motosiklet zaten yatık konumda o an. İşte o an gazın çok yumuşak ve dikkatli verilmesi gerekiyor. SS'in düşük devri ve torku o anda büyük nimet çünkü ani değişiklik yapıp tekerin limitte olan çekişini kaybetmenizi engelliyor. Ki tatlı gazla motor doğrulurken kısa sürede devir artıyor, güç geliyor, ve o sırada motor dik pozisyona yaklaştığı için gücü yere sorunsuz aktarabiliyoruz.
Tamam anladım, ilk mesajda sona eklediğim kısımdaki gibi. ama ben bunu esneklik değil güvenlik diye yorumluyorum. "Aynı şekilde vitesle oynamadan V2 ile de sürebilirsin, ama gazı daha dikkatli açmalısın" gibi. ya da hızlı çıkabilmek için daha esnek daha fazla sayıda imkan sunuyor da diyebiliriz aslında.
-
13 Aralık 2023, 17:30
#43
killingroad adlı üyeden alıntı
"Aynı şekilde vitesle oynamadan V2 ile de sürebilirsin, ama gazı daha dikkatli açmalısın" gibi. ya da hızlı çıkabilmek için daha esnek daha fazla sayıda imkan sunuyor da diyebiliriz aslında.
Keşke. SDR gibi bir motosikletin tek viteste sunduğu hız aralığı çok daha dar R6 gibi bir motosiklete göre. Ya kısa düzde RPM redline'a dayanıyor, ya da viraj çıkışında motor aşırı düşük devirde kalıyor ("lug" ediyor). Aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık. Eli mahkum vites değiştirmek zorunda kalıyorsun.
-
13 Aralık 2023, 17:51
#44
Biz de kendimizi motosiklet sürüyor sanıyoruz. Ağalar, Paşalar siz bunları nereden öğreniyor bu bilgileri nerelerden ediniyorsunuz?
-
13 Aralık 2023, 18:48
#45
hasmet adlı üyeden alıntı
Keşke. SDR gibi bir motosikletin tek viteste sunduğu hız aralığı çok daha dar R6 gibi bir motosiklete göre. Ya kısa düzde RPM redline'a dayanıyor, ya da viraj çıkışında motor aşırı düşük devirde kalıyor ("lug" ediyor). Aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık. Eli mahkum vites değiştirmek zorunda kalıyorsun.
Aynen mesajımda yazdığım gibi V2 ile pist tecrubemde kisa duzluklerde devir dayaniyor vites degistiriyorsunuz, frenleme ve viraj girisinde yuksek, guclu motor freni ile başetmeye calisiyorsunuz. Dusuk viteste viraj icinde hata yapmaniz cok olasi, bir yuksek viteste ise cikista yigilma oluyor hizlanmiyor motosiklet. Dusuk devirli V2 bana gore degil demistim kesinlikle.Vitesle çok oynadigimi farketmistim, tamamen farkli bir kullanim stili gerektiriyor. Tabi ozaman hic bir elektronik sistem yoktu yine simdi ne olur bilemiyorum. Bahsettigim mevzular 20 yıllık, piste cikmayisim ise neredeyse 8 yıl olmuş
-
13 Aralık 2023, 18:56
#46
Biraz sapla samanı birbirine kattık bence. Herkeş sevdiyine binsin =)
-
13 Aralık 2023, 21:13
#47
tommygun adlı üyeden alıntı
Biz de kendimizi motosiklet sürüyor sanıyoruz. Ağalar, Paşalar siz bunları nereden öğreniyor bu bilgileri nerelerden ediniyorsunuz?
Kitap (twist of the wrist 2) + pratik + toplu surus (gorerek ogrenme ve geri bildirim)
Millet nasil suruyor @tommy bir gorsen... Burada ortalama insan tecrubeyi katedilen km zannediyor.
-
13 Aralık 2023, 21:15
#48
hasmet adlı üyeden alıntı
Kitap (twist of the wrist 2) + pratik + toplu surus (gorerek ogrenme ve geri bildirim)
Millet nasil suruyor @tommy bir gorsen... Burada ortalama insan tecrubeyi katedilen km zannediyor.
Farklı farklı grupların arasına arada bir dahil olmak gerek
-
13 Aralık 2023, 21:17
#49
killingroad adlı üyeden alıntı
Biraz sapla samanı birbirine kattık bence. Herkeş sevdiyine binsin =)
Mesele komplike, internet uzerinden iletisim kolay degil. Bence mesele sevip sevmemek degil de, bir motosikletin bir ise uygunlugu. Yoksa R6'yi virajli yolda iyi yapan ayni faktor, CB600F Hornet'i sehir ici gunluk kullanimda kotu bir motosiklet yapiyor bence.
-
13 Aralık 2023, 21:31
#50
tommygun adlı üyeden alıntı
Biz de kendimizi motosiklet sürüyor sanıyoruz. Ağalar, Paşalar siz bunları nereden öğreniyor bu bilgileri nerelerden ediniyorsunuz?
Haşmet hocamında dediği gibi bilegi bükmek kitabı her motosikletcinin baş ucu kitabı olmalıdır ki banada çok şey katmıştır. Sahip oldugum 30 a yakın motosikletten 20 tanesinin sport motosiklet sinifinda olması, sayisini hatirlamadigim pist günü, bir tam sezon yarış tecrubesi ve california superbike school egitimi. Yine yillar icinde yapilmis ogrenme amacli surusler. Islak kondusyonlar icin cok antreman yapmisligim vardir ozellikle, yagmur yagmasini beklerdim adeta. Pistte de siralamad yagisli havada, normal siradan 3-4 sıra one cikmisligim vardir.
-
13 Aralık 2023, 21:39
#51
hasmet adlı üyeden alıntı
Burada ortalama insan tecrubeyi katedilen km zannediyor.
Çünkü burada tutturulmuş bir başlangıç eğitimi. Herkes bu tornadan geçiyor, iyi güzel, ama sonra başka bir dünya yok.
İleri sürüş diye de başlangıç eğitiminin ağır motorla tekrarını yapıp viraja dışarıdan girmeyi öğretiyorlar. Supersport sürene / viraj yapana katil/apaçi damgasını da yapıştırdın mı, senden tecrübelisi yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)