Bir takım Supersport kaygıları..
-
12 Aralık 2023, 18:26
#21
doberman adlı üyeden alıntı
...
bence en temiz seçenek triump daytona 675-675r-765 serisi olur çünkü abidik gubidik adamlar bu motoru almaktan korkarlar hatta çoğu adını bile bilmez, ben safkan SS sürücüsü olacam zorluklara göğüs gerecem diyorsanız naçizane önerim budur. ayrıca gelmiş geçmiş en güzel görünümlü SS olduğuna inanıyorum.
Bkz. 3 silindirli SS önerileri gelmiş yukarıda. Çok beğendim bu öneriyi.
Reklamlar
-
12 Aralık 2023, 18:27
#22
hasmet adlı üyeden alıntı
Benim icin 4 silindirin en onemli faydasi, virajli yollarda ve pistte kullanirken, yuksek devir araliginin sagladigi esneklik. Cok vites degistirme ihtiyaci olmadigi icin suspansiyonu uzmeden virajdan viraja kolay gecis yapabilme. Onun icin de 1000cc yerine 600cc tercih ederdim, ve tabii ki 2 ya da 3 yerine 4 silindir.
Pist ve virajli yollarda performansli surus disinda 4 silindir ve SS ergonomisi kesinlikle tercih etmezdim.
Yüksek devir tam olarak nasıl esneklik sağlıyor ki?
R6 ile birlikte gidiyoruz diyelim Snake'e doğru, o sürekli yüksek devirde kalmak zorunda olacak, devir 8bine düştüğü zman vites küçültmek zorunda kalacak ama ben 5000rpm'e düşünce böyle bir ihtiyaç hissetmeyeceğim?
Normal halk işi pist günü bile değil de competition sürüşünde sıralı 4'ün gaz tepkisinin daha yumuşak olması avantaj diyebiliriz mesela. Ben 2. virajı çıkarken motorun kıçını tutabilmek için bir R6 sürücüsünden daha dikkatli olmalıyım, örneğin. Ama bu da artık çok limitte sürerken gerekli olan bir şey.
Yüksek devir sayesinde hacme göre yüksek güç. Sıralı4'ün en büyük avantajı burada. R7 72hp R6 118hp. Bunun kanyonda ya da pistte gerekli olup olmadığını sayfalarca tartışabiliriz ama pist gediklisi dedelerin çoğusu gerekli değil der. Bir de işte çok yüksek limitte gezerken çok yüksek devir çeviriyor olmak tutuş kaybını daha kolay kontrol etme, gaza daha hoyrat davranabilme, varsa TCS'nin daha kolay toparlaması gibi avantajlara sahip.
Ha dediğini tam doğru anlamamış olabilirim. Ben çok zorlamayacağım ama tempo yapacağım, bunun tamamında bir 2 silindire göre daha uzun devir bandında olduğum için ideal devirde olmasam da vitesle uğraşmadan tek viteste gidebilirim dersen ok. Ama yani yarın gitsek Snake'e böyle mi sürersin gerçekten?
-
12 Aralık 2023, 18:33
#23
killingroad adlı üyeden alıntı
Normal halk işi pist günü bile değil de competition sürüşünde sıralı 4'ün gaz tepkisinin daha yumuşak olması avantaj diyebiliriz mesela.
Competition sürüşünü ben de çok merak ediyorum
-
12 Aralık 2023, 18:35
#24
tommygun adlı üyeden alıntı
Competition sürüşünü ben de çok merak ediyorum
Nası ordan böyle fluarlı brokoli yiyen biri olarak görünüyo muyum :D
Türkiye'de sunday cup culture olsaydı ona refere ederdim ama it is what it is ben de o yüzden competition ride diyorum napalım =)
-
12 Aralık 2023, 19:16
#25
killingroad adlı üyeden alıntı
Nası ordan böyle fluarlı brokoli yiyen biri olarak görünüyo muyum :D
Türkiye'de sunday cup culture olsaydı ona refere ederdim ama it is what it is ben de o yüzden competition ride diyorum napalım =)
killingroad gündelik hayatında evde robe de chambre (robdöşambr) giydiğini ve fular taktığını hayal edince ülkeden kaçasım geliyor.
-
12 Aralık 2023, 20:19
#26
killingroad adlı üyeden alıntı
Yüksek devir tam olarak nasıl esneklik sağlıyor ki?
Arka arkaya virajların olduğu dağ yollarında vites değiştirmeden yol alabiliyoruz.
Benimki gibi 14K rpm çeviremeyen aletler o kısacık düzde vites değiştirmek zorunda kalıyor. O da ister istemez süspansiyonu oynatıyor, o da çekişi azaltıyor, limite yaklaşmayı engelliyor, pür dikkat yola ve virajların odaklanmak yerine bu işlerle zorunda kalıyoruz, o da zevkin içine ediyor.
-
12 Aralık 2023, 20:38
#27
tommygun adlı üyeden alıntı
killingroad gündelik hayatında evde robe de chambre (robdöşambr) giydiğini ve fular taktığını hayal edince ülkeden kaçasım geliyor.
Sen ülkeden yine kaç ama ikisini de ne evde ne başka bir yerde giymişliğim yok =)
-
12 Aralık 2023, 20:39
#28
hasmet adlı üyeden alıntı
Arka arkaya virajların olduğu dağ yollarında vites değiştirmeden yol alabiliyoruz.
Benimki gibi 14K rpm çeviremeyen aletler o kısacık düzde vites değiştirmek zorunda kalıyor. O da ister istemez süspansiyonu oynatıyor, o da çekişi azaltıyor, limite yaklaşmayı engelliyor, pür dikkat yola ve virajların odaklanmak yerine bu işlerle zorunda kalıyoruz, o da zevkin içine ediyor.
Bahsettiğin dağ yollarını yani bizdeki Uçmakdere gibi üst üste virajlı yolları tek vitesle geçebilmek için KTM lerin 3. vitesi biraz daha uzun tutuluyor , bu sayede 3. vitesde çok geniş bir bantta debriyaja vitese dokunmadan sürmek mümkün..
-
12 Aralık 2023, 20:47
#29
hasmet adlı üyeden alıntı
Arka arkaya virajların olduğu dağ yollarında vites değiştirmeden yol alabiliyoruz.
Benimki gibi 14K rpm çeviremeyen aletler o kısacık düzde vites değiştirmek zorunda kalıyor. O da ister istemez süspansiyonu oynatıyor, o da çekişi azaltıyor, limite yaklaşmayı engelliyor, pür dikkat yola ve virajların odaklanmak yerine bu işlerle zorunda kalıyoruz, o da zevkin içine ediyor.
vites fren bunlar viraja gelmeden düzlükte bitiriasdnasd dicem gülme geldi =)
Anlamadığım şey şu.
Arka arkaya virajların arasında V2'de vites bitireceğin kadar düzlük varsa eğer, sıralı 4'te de bir sonraki viraja geldiğinde, viraj çıkışında iyi ivme için yine vites küçültmen gerekecektir? V4'leri ayırıyorum, sıralık 4'ler de 14bin çeviriyorsa 6binde öyle yürümüyorlar ki? Litrede biraz daha iyi, ama 600'lük sıralı 4'lerde hepten kimse kalmıyor.
Bilmiyorum ben yüksek devir çeviren bir motordan daha alt devri dolu bir motora geçtiğimde performanslı sürerken daha az oynuyorum viteslerle, gerek olmuyor çünkü biraz düşük devirde kaldıysam da o devirden alıp yürüyorum. CBF'ten kalma alışkanlıkla SDR'de gerek olmadığı halde hep üstte kalıyor olabilir misin? Ben de çokça bunu yaparken yakalıyorum kendimi.
-
12 Aralık 2023, 21:01
#30
killingroad adlı üyeden alıntı
vites fren bunlar viraja gelmeden düzlükte bitiriasdnasd dicem gülme geldi =)
Anlamadığım şey şu.
Arka arkaya virajların arasında V2'de vites bitireceğin kadar düzlük varsa eğer, sıralı 4'te de bir sonraki viraja geldiğinde, viraj çıkışında iyi ivme için yine vites küçültmen gerekecektir? V4'leri ayırıyorum, sıralık 4'ler de 14bin çeviriyorsa 6binde öyle yürümüyorlar ki? Litrede biraz daha iyi, ama 600'lük sıralı 4'lerde hepten kimse kalmıyor.
Bilmiyorum ben yüksek devir çeviren bir motordan daha alt devri dolu bir motora geçtiğimde performanslı sürerken daha az oynuyorum viteslerle, gerek olmuyor çünkü biraz düşük devirde kaldıysam da o devirden alıp yürüyorum. CBF'ten kalma alışkanlıkla SDR'de gerek olmadığı halde hep üstte kalıyor olabilir misin? Ben de çokça bunu yaparken yakalıyorum kendimi.
Öncelikle lütfen soylediklerimi yanlis anlamayin.
Hayatınizda birkac tane motosikletiniz olmuş,biraz tecrubeniz de var Eyvallah yasinizinda genc oldugunu dusunuyorum,fakat pist ve viraj konusunda tecrubenizi yeterli bulamadim. Haşmet hocam yeterince anlatmis ama konuya hakimiyetiniz olmadigindan kendi surus seklinizi dogru saniyorsunuz. Viraj içi ve viraj cikislarinda devri yuksek tutmaniz gerekiyor torku dusuk tutmak icin. Tork burada dezavantaj oluyor cunku, hafif duzeltmeler, yatay konumda hizlanma ve supansiyon hareketi icin. Birbirine yakin 2 silindir ve 4 silindir motosikletler ile pistte biraz zaman gecirseniz, Hasmet hocama hak verirdiniz.
Saygılarımla.
-
12 Aralık 2023, 21:32
#31
BoraKara adlı üyeden alıntı
Öncelikle lütfen soylediklerimi yanlis anlamayin.
Hayatınizda birkac tane motosikletiniz olmuş,biraz tecrubeniz de var Eyvallah yasinizinda genc oldugunu dusunuyorum,fakat pist ve viraj konusunda tecrubenizi yeterli bulamadim. Haşmet hocam yeterince anlatmis ama konuya hakimiyetiniz olmadigindan kendi surus seklinizi dogru saniyorsunuz. Viraj içi ve viraj cikislarinda devri yuksek tutmaniz gerekiyor torku dusuk tutmak icin. Tork burada dezavantaj oluyor cunku, hafif duzeltmeler, yatay konumda hizlanma ve supansiyon hareketi icin. Birbirine yakin 2 silindir ve 4 silindir motosikletler ile pistte biraz zaman gecirseniz, Hasmet hocama hak verirdiniz.
Saygılarımla.
Yok yanlış anlaşılacak bir şey yok =) ama yüksek devrin getirdiği avantajları zaten ben yukarıdaki mesajımda yazmıştım. Gaza daha rahat davranabilmek, lastiklerin de TCS'nin de daha rahat toparlaması gibi bir çok faktör vardır, bunlar da yolda gazlarken pek konu edilecek seviyede değiller.
Ki, zaten bu sürüş şekli yapıldığı zaman da motor ne olursa olsun vitesle takır takır oynamak gerekiyor, @hasmet'in avantajlı olarak gösterdiği durum bu değil ki, orada biraz karıştık sanırım.
-
12 Aralık 2023, 23:06
#32
BoraKara adlı üyeden alıntı
Viraj içi ve viraj cikislarinda devri yuksek tutmaniz gerekiyor torku dusuk tutmak icin.
Bunu anlamadım ben, bilmediğim için soruyorum.
Çoğu motorun torku redline bölgesine kadar artıyor, redline bölgesinde düşmeye başlıyor. Virajı 15000(mesela) devirde mi dönmek gerekiyor?
Örnek:
-
12 Aralık 2023, 23:46
#33
tommygun adlı üyeden alıntı
Competition sürüşünü ben de çok merak ediyorum
Yaptık yahu beraber 150 ile köy yollarında döndük competişın değilmiydi o Cyan da şahit ;)
-
13 Aralık 2023, 01:16
#34
pea adlı üyeden alıntı
Pist sürüşlerinde viraj içindeyken torkun tepe noktasinda olması istenmez. Motosikletin hakimiyeti zorlaşır. Küçük ayarlamalar yapmak istediginizde, yada grup ile girilen virajlarda, motosikletin ani istemsiz tepki vermesini istemeyiz. Ayrıca ani gelip giden çekiş kuvveti motosikletin suspansiyonlarina yuksek yatis acilarinda kotu etkilemektedir. Dogal olarak viraj alma dinamigini degistirmektedir. 4 silindirli yuksek devir ceviren spor motorlarda pistte viraj icinde dönerken, devir arttikca torkun azalmasini cok daha bariz bir bicimde hissedebilirsiniz.
Zamaninda V2 ile pist tecrubemde, viraj icinde cok farkli gelen gaz tepkisi, viraj cikisi hiz kazanmaya calisirken verdigi tepki beni sasirtmisti. Sirali 4 silindir screamer motorumdan cok farkli gelmisti. Kullanimlarinin alakasi yok birbiri ile. Torkla yuruyen adeta Harley in devirlisi tarzi bir kullanimi vardi, viraj vites kombinasyonlari tamamen degisiyordu.
Gerçi durum şimdi degisik, artik cekis kontrol, tork sinirlayici, motor freni ayarlama, big bang motor, hatta viraj ici amortisor ayarini yapan sistemler var
Benim en modern kullandigim pist motorunda sadece kaydirmali debriyaj vardi. Oda
son kullandiklarimda sadece. Quickshifter bile yoktu mesela. Elektronik hic bir sistem yoktu. Sadece gaz kolu ve debriyaj vardi ellerimin altında.
Big bang motorlu ve elektronik modern destek sistemler ile donatilmis 4 silindir motosiklet ile hiç pist tecrubem olmadı
-
13 Aralık 2023, 08:53
#35
BoraKara adlı üyeden alıntı
Pist sürüşlerinde viraj içindeyken torkun tepe noktasinda olması istenmez. Motosikletin hakimiyeti zorlaşır. Küçük ayarlamalar yapmak istediginizde, yada grup ile girilen virajlarda, motosikletin ani istemsiz tepki vermesini istemeyiz. Ayrıca ani gelip giden çekiş kuvveti motosikletin suspansiyonlarina yuksek yatis acilarinda kotu etkilemektedir. Dogal olarak viraj alma dinamigini degistirmektedir. 4 silindirli yuksek devir ceviren spor motorlarda pistte viraj icinde dönerken, devir arttikca torkun azalmasini cok daha bariz bir bicimde hissedebilirsiniz.
Zamaninda V2 ile pist tecrubemde, viraj icinde cok farkli gelen gaz tepkisi, viraj cikisi hiz kazanmaya calisirken verdigi tepki beni sasirtmisti. Sirali 4 silindir screamer motorumdan cok farkli gelmisti. Kullanimlarinin alakasi yok birbiri ile. Torkla yuruyen adeta Harley in devirlisi tarzi bir kullanimi vardi, viraj vites kombinasyonlari tamamen degisiyordu.
Gerçi durum şimdi degisik, artik cekis kontrol, tork sinirlayici, motor freni ayarlama, big bang motor, hatta viraj ici amortisor ayarini yapan sistemler var
Benim en modern kullandigim pist motorunda sadece kaydirmali debriyaj vardi. Oda
son kullandiklarimda sadece. Quickshifter bile yoktu mesela. Elektronik hic bir sistem yoktu. Sadece gaz kolu ve debriyaj vardi ellerimin altında.
Big bang motorlu ve elektronik modern destek sistemler ile donatilmis 4 silindir motosiklet ile hiç pist tecrubem olmadı
Harika analiz !. Zaten gaz kolu hakimiyeti denilen şey aslında bu. Büyüklerimizin işte 30k-40k tecrübe olmadan 600 cc geçme denilmesinin ardındaki sebeplerden.
-
13 Aralık 2023, 09:10
#36
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yaptık yahu beraber
150 ile köy yollarında döndük competişın değilmiydi o Cyan da şahit ;)
Bizimki açlığın verdiği motivasyonla bir an önce köfteye ulaşma çabasıydı
-
13 Aralık 2023, 09:17
#37
tommygun adlı üyeden alıntı
Bizimki açlığın verdiği motivasyonla bir an önce köfteye ulaşma çabasıydı
Dönüşte de eve bir an önce varma çabası vardı herhalde?
-
13 Aralık 2023, 09:26
#38
Astarı yüzünden pahalıya gelir. YBR 125'den bahsetmiyoruz. Biraz yağsız dönse tel tel dökülür bu yüksek devirli makineler. Dolu üst kapak dolu motor bloğundan şaseden vb pahalıdır. Keşke sadece kol çıkarsaydı da yukarısı zarar görmeseydi dersiniz.
-
13 Aralık 2023, 09:26
#39
Cyan adlı üyeden alıntı
Dönüşte de eve bir an önce varma çabası vardı herhalde?
Dönüş de susuzluğun verdiği motivasyonla bir an önce biraya ulaşma çabasıydı
-
13 Aralık 2023, 12:12
#40
Cyan adlı üyeden alıntı
Dönüşte de eve bir an önce varma çabası vardı herhalde?
Dönüşte de eve bir an önce varıp bira açma çabasıdır o.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)