alım gücü düşünce bir de bu çin övücüleri çıktı piyasaya. Yol da her an bozulacakmış sağı solu dökülecekmiş hissi veren çin mallarını övenlerin kulaklarını iyi çınlatıyorum.
çinli motor alacağına 10 yaşında honda-yamaha al diyenlere ben de çok sinirleniyorum ama ablanın amacı belli tabii
Ya yanlış sularda yüzüyoruz ya da hakikaten içimizdeki birinin gudubetliği hepimizi etkiliyor. Ben bu motosiklet camiası kadar erkek yoğun bir ortam görmedim. Şu hale bak, kışla gibiyiz, ganyan bayi gibiyiz.
Benim motosikletimin kullanım kılavuzunda büyük ve kalın harflerle "kullanım ömrü 10 (on) yıldır" yazıyor. 5-6 yıla kadar makul ancak ben 10 yıllık motosiklet bakmazdım açıkçası. Bazısı uğraşabilir ve bunda çok da başarılı olur, mesela @tommygun; 15 yıllık ve daha öncesinde içinden geçilmiş bir motosiklete biniyor ama her şeyini iyi biliyor, ilgileniyor, uyguna parça bulmayı ve tamir ettirmeyi beceriyor. Herkesin harcı değil bunlar. 10 yıllık motosiklerde dar bütçeli bir binicinin belini bükecek masraflı arızalar çıkması ihtimali de yüksek üstelik. Yalnız bunun alternatifi parçası bulunmayan / ederinden çok daha pahalı olan, servisinde şempanzeden bozma tipler olan çakma markalar da değil yani.
İşte bu iki ucun arasında kaldığın zaman başka bir yol da yoksa yaşlı maşlı Japon yine daha makul yön oluyor.
En azından çıkardığı masrafın üstüne (muhtemelen önceki dangoz sahibi gibi dangoz işler yapılmazsa) rahat rahat binilebilir olacak. Öbüründe yine ne olacağı belli değil.
Aslında eski model, yaşlı Japon'un avantajı piyasada ustalar tarafından biliniyor ve yılların vermiş olduğu kullanıcı deneyiminin olması. Söz gelimi bir sıkıntı olduğunda ya da bir parçaya ihtiyaç olduğunda mutlaka yol gösteren bir eski kullanıcısı var. Bir de elektronik kısmı az olduğundan sıkıntının kaynağını anlamak dinlemek için illa makineye bağlamak zorunda kalmıyorsun. Mesela benim motorda Fi ışığının kısa ya da uzun aralıklarla yanmasıyla mors alfabesi mantığında sıkıntının ne olduğunu cihaza bağlamadan anlayabiliyorsun. Yine de eski motorla uğraşmak kolay değil. Ben mesela çoğunlukla Nc gibi kullanıyorum. 13000 devir çeviren makineyi genellikle 9000 devir üstünde zorlamıyor, uzun süre o devir üstünde kullanmıyorum.
Çin,Hint vs motorlar kendini çok geliştirdi, muhtemelen insanlardaki korkunun nedeni bir sıkıntı olduğunda motor yeni, kimse anlamaz, servisler çoğunlukla cacık kaygısıdır.
Anlamakta sıkıntı yok.
OBD okuyucular $3-5 idi, az önce de 6pin euro5'i OBD'ye çeviren kablo siparişi verdim. Bağlarız telefondan okuruz hatanın ne olduğunu.
Sıkıntı bütün o elektroniklerin içinde bozulabilecek bir sürü şey olması :D
Burada var bi tane motokuryeden bozma bi barbie
delinmiş egzoz takılı 600 f ile milletin kulağına tecavüz ediyor.
her hafta bunu yakalayıp 22 bin tl cik itekliyorlar
instada millete gelin ücretli motosiklet eğitimi veriyorum diye post atmıştı bir ara
güldük geçtik
ama iki meme bir de kalça pozu atınca memleketin bütün abazaları takibe alıyor
2016 mart ayında sıfır çinli almak yerine 2. el honda cbf150 yada tvs apache alacaktım, tvs aldım ve pişman değilim, makine 96 bin km olmuş. istanbul tekirdağ arası gidip geldiğim oluyor bazen işe...
para yok ise ucuz model alalım ama yine marka bir şey olsun, bu tvs den önceki "mondial 150zc" motorum durduğu yerde subap kesti... marşa dokundum pat etti ve sonra sanki marş motoru boşa dönüyordu... tamirciye bir götürdük subabın tekinin kafası kopmuş.... yolda giderken olsaydı peki?
yani 2015 ocak sonlarına doğru oldu bu. 1700 liraya aldığım motoru 300 liraya silindir piston yenileyip sonra 1100 liraya sattım, alan adam kim bilir neler yaşamıştır onla artık, ama benim gönlüm rahat, aşırı bir indirim yaptım ve motor da yeni yapılmıştı. 300 lira da kazık bir rakamdı o gün için.
şimdi ben enayimiyim sıfır ucuz bir şey alacağıma milletin ikinci elini aldım gidip? önümüzdeki yerel seçimlerde 8 yıllık olacak ve motor halen götürüp getiriyor. 2017 yıllarının -3 derecesinde işe gidip geldim ben o motor ile... soğuktan marş motoru donmuştu ama ayak marşı ile çalıştırdık gittik ve subap falan kesmedi. red line geçtiğimde oluyor ama makine halen sağlam.
bu yüzden tipi kalsın abi, yolda kalmanın ve otobüse mahkum olmanın ne kadar kötü bir şey olduğunu defalarca yaşayan ben hayatta gidip kendini kanıtlamamış bir motora sırf tipi ve modeli için para vermem. verene de saygı duymam...
ulen karnınızı doyurmaya paranız yok cebinizde taksitle alınmış iphone 14 misali ne bu tavırlarınız kardeşim? aşağılık kompleksleri egolar falan.
Bence ahalimizin sevdası kuku değil, ünlü bir kukusu görme merakıdır. 2023 Türkiyesinde o işten kolay iş yok, yine de abuk subuk fenomenlere yürüyorsa insanlar bu işin açıklaması ünlü kukusu düşkünlüğüdür.
Niye ikide bir bu olayi gundeme getirip forumun koklu ve nadide uyelerini rencide ediyorsun @Arndiol
Cidden mi? Suzuki mi? Ingilizce mi Turkce mi?
Dogruysa cok sasirdim dogrusu.
Ulen Suzuki bunu yaziyorsa Ducati, BMW, KTM ne yazsin? "Garanti suresince bir sekilde yasatiriz, sonrasi Allah kerim" mi?
Ben rahatim valla. KTM Power Parts katalogundan turuncu-siyah keseli bir muska ismarlayip astim gidona. Daha da bisey olmaz makinaya.
"geceyarısına kadar uykusuz kalıp nesrin topkapı seyretmeden yeni yıla girmeyen bir nesil vardı" eskiden dediğimde üzerime toprak atarlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
şu tanıtım icin kaç para aldı ve kaç gariban motor cahilinin o demir,plastik yığınına para vermek icin aklını çelmiş olabilir ?
amele yevmiyesi 2.000 filandı son bildiğim ?.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)