Yeni Motor aldım nelere dikkat etmeliyim?
Reklamlar
-
Selamün aleyküm arkadaşlar, 17 yaşındayım ve ilk motorumu 3 gün önce aldım. 50 kilometre yol yaptım şehir içinde fakat öğrenmek istediğim birkaç şey var.
Motor tamirinden falan hiç anlamam, aldığım motor Mondial Drift L 125.
İlk sorum, depoya çok benzin koyamıyorum. 100-150 liralık benzin anca atabildim. Az benzin olması bir sorun teşkil eder mi?
2. sorum, debriyaj ayarını motor kısmının olduğu yerden yapıyoruz sanırım, onu nasıl ayarlayabilirim? neyi ne tarafa çevirmem lazım?
3. sorum ise motorda hangi vidaları veya nereleri kontrol etmem gerekiyor kullandığım süreç içerisinde. Şu an rodajda olduğu için 5000 deviri geçmeden kullanmaya çalışıyorum fakat motor bilgimin yetersizliğinden neleri kontrol etmem ve motora tam olarak nasıl davranmam gerektiğini tam bilmiyorum.
Motorun debriyaj ayarı güzel değil ve ben yokuşta kalkış denemesi yapıyorum. Her defasında stop ediyor, bu kadar stop etmek bir zarar verir mi?
Dik yokuşta motor nasıl kaldırılır?
Reklamlar
-
Debriyaj ayarını tamirciye yaptırın. Rodajda olduğu için çok zorlamayın, ani gaz açmayın. Kullandığınız modelin açıktaki kabloları elektrik bandı ile sarıp, sarkmış olanları cırt kelepçe ile sabitleyin. Bütün vidalarını sıkın. Enjeksiyonlu olduğu için az benzinle çok dolaşmayın
-
Hayırlı olsun Eren.. Dikkat etmen gereken ilk husus, arkadaşlarının gazına gelmeyip hayatta kalmaya çalışmak.
Diğer araçlara atar gider yapmamak, az biraz paranoyak olmak..
Bakımını zamanında serviste yaptırdıgın surece sıkıntı yaşamazsın. Geri kalan taraflar, magazin..
-
Ekipman giymeyi ihmal etmeyin. Yavaş gidiyrum ben yaa demeyin, her zaman tam ekipman giyin, kafaya bi kask geçirdim yeter demeyin.
Eğitim konusunu da ihmal etmeyin, en azından kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın. Bu halde trafiğe çıkmanız çok korkutucu.
-
Dik yokuş konusuna bir ekleme yapmak isterim, nispeten düşük güçlü motorlarda, siz de benim gibi biraz iri kıyım iseniz, motor biraz zorlanabilir.
Ancak otomobillerden farklı olarak çoğu motosiklet ıslak debriyaja sahiptir,dolayısıyla yarım debriyaj kullanmaya çok daha dayanıklıdır. Yüksek eğim gibi durumlarda debriyajı kaydırmaktan çok endişe etmeyin.
Debriyaj diskleri aşınması beklenen parçalardır, ancak istop ettirdiğinizde oluşan stres aşınması beklenmeyen parçalara yük bindirir. Dolayısıyla istop ettirmektense yarım debriyaj kullanmayı tercih edin.
-
Hocam tamirciye yaptırmıştım fakat alttaki vida boşta kalmış, şu anda debriyaj ayarı adamın ayaraladığı gibi değil. Bir daha da oraya gitmek istemiyorum aslında.
Bugün hava biraz kötü akşama doğru düzelirse dışarı çıkıp dediğiniz gibi elektrik bandı ile kabloları falan saracağım hocam teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Teşekkürler hocam, çok arkadaşım yok zaten kendim dolaşıyorum. 6-7 yıldır bisikletle ulaşım yaptığım için az çok nasıl davranmam gerektiğini biliyorum. Kapalı alanlarda ve genellikle mahallede alıştırma yapıyorum teşekkürler tavsiyeniz için
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
Hocam kask aldım fakat diğer ekipmanlara şuanlık param yok. Olduğu vakit alıcam.
Trafiği de, yıllardır içinde olduğum için az çok biliyorum fakat yine de motoru tamamen öğrenene kadar çıkmıyorum hocam. Mahallede veya ara sokaklarda sürüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------
Hocam 80 kiloyum, sporcuyum biraz yapılı biriyim.
Yokuşta tam alışıyorum derken debriyaj ayarı kaydı, dün düz yolda bile kaldırırken stop ediyordu. O ayarı düzeltmem lazım en kısa sürede.
Bir de yarım debriyaja tam alışamadım, kavrama noktasına geldikten sonra çok kısa bir mesafesi kalıyor zaten debriyajın. Tam anlayamadım mantığını.
Çok istop ettirmek motora zarar verir mi? nasıl öğreneceğim istop ettirmeden
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
Bir de hocam, motor ne kadar süre çalıştırılmadan dursa sıkıntı olur? ne yapmam gerekir kışın falan.
Motoru tam kış ayında aldığım için tehlikeye girmemek için kötü havada sürmek istemiyorum, hem düşersem falan masrafını karşılayamam.
Bir de ne kadar benzinin altına düşmemem gerekir, sağlıklı olması açısından.
-
[/COLOR]Hocam 80 kiloyum, sporcuyum biraz yapılı biriyim.
Yokuşta tam alışıyorum derken debriyaj ayarı kaydı, dün düz yolda bile kaldırırken stop ediyordu. O ayarı düzeltmem lazım en kısa sürede.
Bir de yarım debriyaja tam alışamadım, kavrama noktasına geldikten sonra çok kısa bir mesafesi kalıyor zaten debriyajın. Tam anlayamadım mantığını.
Çok istop ettirmek motora zarar verir mi? nasıl öğreneceğim istop ettirmeden[/QUOTE]
Anladım, bir çözüm alışana kadar kalkışta biraz daha fazla gaz vermeyi deneyebilirsin debriyajı bırakırken. Tabii, düzeltilmesi gereken bir şey var ise onu kısa sürede düzeltmekte fayda var.
Bahsettiğim zararı teorik olarak düşün; pratikte, öğrenene kadar bir kaç kez istop ettirmek ciddi zararlar vermez. Bu konuda da şöyle düşün, yüksek devirde de motor strese maruz kalıyor.
-
Tamamdır hocam teşekkür ederim, çıkıp bol bol pratik yapmam lazım ama şansıma kış ayına denk geldi motor
-
Hayırlısı olsun.
Yavaş sür geç geldi desinler, geçmiş olsun demesinler.
-
05 Aralık 2023, 17:46
#10
-
06 Aralık 2023, 11:53
#11
debriyaj ayarı, manetin kavrama açısını değiştirir sadece. yokuşta veya düzde kalkarken stop ediyorsa ya yeterince gaz vermiyorsundur ya da debriyajı ani salıyorsundur hatta belki ikisi de. küçük motorda gazdan korkmaya gerek yok, bileğini korkak alıştırma. Yeter ki akıcı şekilde kullan bu kumandaları.
-
06 Aralık 2023, 12:57
#12
Drift L sahibi olarak:
1) Depoyu fulle yakın kullanmak her zaman daha iyi oluyor. Adamlar benzin pompasını deponun tam dibine yerleştirmediği için 1-2 dişe düştüğünde bazı eğimlerde istediği kadar benzin çekemediğinden gaz yemediği oluyor. Bunu arıza sanıp çok kafayı takmışlığım oldu, depoyu her fullediğimde sorun çözülünce anladım. Mümkün olduğunca depon dolu gez.
2) Debriyaj ayarının nasıl yapıldığını bilmiyorum ama cevaplarından mevcut ustana pek güvenmediğin anlaşılıyor. Ki haklısın da, mondial servisleri ve ustaları çok baştan savma iş yapıyor. Güvenmediğin adama gitme ya başkasını bul ya da kendin öğren kesin youtube da videosu falan vardır.
3) Vidaları belli bir rutinde kontrol etmiyorum, kullanırken tuhaf tıkırtılar geldiğini duyduğumda anahtarlarımın uyduğu , gözümün gördüğü her vidayı kontrol ediyorum.
4) Yokuş kalkışta yarım debriyajla kaldırmaktan başka çaren yok. Alışınca düşünmeden kaldırmaya başlıyorsun zaten ama sana Honda Safety de öğrettikleri adımları yazıyım, o şekilde dene, bir yerden sonra farkına varmadan kalkıcaksın zaten:
-Arka frene basılı tutarak motorunu sabitle
-Gazı baya bi aç ve sabit tut. (Cbf150 için 7000 devirlere kadar çıkartmışlardı ama insanların ses değişimini daha rahat farketmesi için o kadar bağırtmışlardı, sen rodajı sakatlamadan 5000 civarına getirsen yeter)
-Debriyajı yavaşça bırak, motorun sesi değişip devri düştüğünde debriyajı o noktada sabit tut.
-Tekrardan gaz açıp devri yükselt.
-Debriyajı çok çok az daha bırak, motorun sesi değişmeli ancak hala kavrama noktasında kalmalısın. En çok stop ettireceğin nokta budur, sürekli dene.
-Ayağını arka frenden çektiğinde motor harekete başlıyacaktır. Frenden çekerken herhangi bir ileri atılma hissetmiyorsan gazın yetersiz, biraz daha gaz vermelisin.
-Nihai harekete başladıktan sonra debriyajı yavaşça tamamen bırak ve ayaklarını peglere al.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)