Honda pcx 2021 125 cc için alındı sizce iyi mi?
Honda pcx 2021 125 cc için alındı sizce iyi mi?
Bs marka akünün kurulumuna ve saklama koşullarına dikkat ederseniz uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz.
istanbul şişli civarlarında oturuyorum var mı tanıdığınız biri kurulum için
teşekkür ederim hocam ek olarak yuasa markasını çok öneriyorlardı sizce bu marka yuasa ile eşit derece de mi
Genel olarak Yuasa marka aküyü Bs markasından 1 gömlek üstün tutarlar ama bana kalırsa aralarında fiyat farkına değecek bir fark yok. 4-5 senedir üstünde takılı olan Bs marka olan motosiklete şahit oldum, değiştirme nedeni ise 4-5 senelik akü olduğu için ne zaman sıkıntı açacağının belli olmamasaydı bundan dolayı değişimi sağladı. Yani gayet uzun ömürlü ve fiyat performans açısından başarılı bir ürün.
BS de güzeldir ama Yuasa Yuasa'dır. Aynı fiyata görürsem tercihim Yuasa olur.
Tekil örnekler olabilir elbette bu hep kullanım tarzına göre de değişir. Ben önceki arabamın aküsünü 11 yaşında değiştirdim, şuanki arabamın aküsü 9 yaşında, eski motorun aküsü 5 yaşındaydı ben sattığımda, bir kere bile "aa dedirtmedi".
10 yıl ömrü olacak BS lityum aküyü de 2 senede çöpe attık :D Şans faktörü de var tabi, bunu yaşadım diye BS kötü demiyorum BS yine çok iyi akü, ama Yuasa daha iyi.
Sla akülerin kurulumu fabrika tarafından yapılır.(Sealed Lead Acid) Sen sadece şarj edersin gerekirse. Çevrende akü satan bir yer varsa ver taksınlar şarja. 6 saatte full olur. Gerçi tak kullan tipidir sla'lar ama kullanmaya başlamadan önce uyumlu şarj aleti ile doldurursanız daha uzun ömürlü ve sağlıklı olur.
hocam bizim burada ki tanıdık motorcuya taktırdım sarj falan ettirmedi sorun olur mu?
Benim motosiklet 2 haftadır yatıyordu, alarm sistemi var söktüğümde 12,34V gösteriyordu. (Yaklaşık %70 civarı...) Yamaha YEC-9 (CTEK) şarj aletiyle tam dolması 7 saat sürdü. Yani öyle 40dk sürüşle tam şarj olması mümkün değil akülerinizin, benden söylemesi...
Bs yada Yuasa ikisi de iyi markadır. Açmış olduğun başlığa cevabım budur.
Akü şarjı konusunda benim düşüncelerim şu şekilde;
2 hafta önce hava soğukları hafiften başlayınca benim motosiklet cold start'ta zorlanmaya başladı. Tabi buna etken olarak üzerinde bulunan sis farlarını kontağı açtığımda selamlama yapmasının da büyük etkisi var.
İzmir'de bulunan Akü-Nak firmasından motosikletime uygun Yuasa marka aküyü aldım. Satıcı arkadaşlar dükkan önünde montaj konusunda yardımcı olabileceklerini söylese de evde, kendim aküyü şarj ettikten sonra takmak istediğimi belirttim. Şarja gerek yok, direkt tak gibi şeyler söylediler.
Dediğim dedik çaldığım düdük dedim. Aldım aküyü eve geldim. 2 haftadır aralıklarla devam eden yağmur fırtınadan fırsat bulup bir türlü elim varmadı değiştirmeye. Bugün aküyü şarja bağladım, yarın montajını yaparım. Benim kendi kişisel görüşüm, ilk şarjı yaparak kullanırsam uzun vadede ömrünün daha fazla olacağını düşünüyorum.
Ha derseniz ki, sen bu akünün ömrünün bittiğini görür müsün? 6-7 sene bu motürü kullanır mısın? Hayır kullanmam.
Cyan'ın dediğine katılıyorum, uzun sürüş esnasında şarj etmek yerine bir şarj aleti ile şarj etmek daha sağlıklı olacaktır.
Şahsi düşüncem akü şarj cihazıyla uğraşmayıp Allah ne verdiyse yaz kış , hakuna matata bol bol gezmenizdir.
akü yü taktım fakat motor 5-6 saniye geç marş basıyor acaba sarj mevzusundan dolayı mı ?
Yalnız o şarj aleti kaç amper veriyor? Fotoğrafını yanlış görmediysem 0.8A yazıyor, neredeyse rölanti amperajı gibi bir şey.
Çok çok hakim olduğum bir konu değil, Bennets şehir içinde kıvrılıp durmanın değil de açık yolda sürmenin 10amper civarında besleyeceğini söylüyor.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/advice/biking-tips/charging-motorcycle-battery
100% tam şarj konusu tabi çok başka bir şey ama biraz araştırdığımda da genelde 1 saatlik sürüşün pilde sorun yoksa genelde oldukça yeterli olacağı söyleniyor. Bir de YEC-9 6 step smart charger diyor, voltajın yeterli seviyede olduğunu görüp iyice hafif şarj etmiş olabilir mi?
youtube.com/@bisuruyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)