Bs Sla - Btz7S Akü iyi midir
Reklamlar
-
02 Aralık 2023, 01:58
#21
killingroad adlı üyeden alıntı
Yalnız o şarj aleti kaç amper veriyor? Fotoğrafını yanlış görmediysem 0.8A yazıyor, neredeyse rölanti amperajı gibi bir şey.
Çok çok hakim olduğum bir konu değil, Bennets şehir içinde kıvrılıp durmanın değil de açık yolda sürmenin 10amper civarında besleyeceğini söylüyor.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/advice/biking-tips/charging-motorcycle-battery
100% tam şarj konusu tabi çok başka bir şey ama biraz araştırdığımda da genelde 1 saatlik sürüşün pilde sorun yoksa genelde oldukça yeterli olacağı söyleniyor. Bir de YEC-9 6 step smart charger diyor, voltajın yeterli seviyede olduğunu görüp iyice hafif şarj etmiş olabilir mi?
Ben de bunu diyecektim. BU şarj cihazları aküyü korumak için yavaş şarj ediyor ama motoru sürerken şarj edince yani rolantide değil otor tam devrinde çalışırken en az 5-6A ile şarj etmesi lazım diyecektim.
Yine de uzun süre kullanılmayan ve takip cihazı gibi sürekli elektrik çeken cihazlar bağlı motorlarda aküyü evde şarj aleti ile şarj etmek lazım ara sıra.
Reklamlar
-
02 Aralık 2023, 10:37
#22
killingroad adlı üyeden alıntı
Yalnız o şarj aleti kaç amper veriyor? Fotoğrafını yanlış görmediysem 0.8A yazıyor, neredeyse rölanti amperajı gibi bir şey.
Çok çok hakim olduğum bir konu değil, Bennets şehir içinde kıvrılıp durmanın değil de açık yolda sürmenin 10amper civarında besleyeceğini söylüyor.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/advice/biking-tips/charging-motorcycle-battery
100% tam şarj konusu tabi çok başka bir şey ama biraz araştırdığımda da genelde 1 saatlik sürüşün pilde sorun yoksa genelde oldukça yeterli olacağı söyleniyor. Bir de YEC-9 6 step smart charger diyor, voltajın yeterli seviyede olduğunu görüp iyice hafif şarj etmiş olabilir mi?
Doğru 0,8A veriyormuş. 6 step dediği 6 kademeli göstergesi var: 5. kademeye geldiğinde tam doldu demek. 6. kademe ise şarjda 3 günden fazla tutarsanız artık voltajı kontrol ederek belli bir seviyeye düşünce tekrar şarj etme modu oluyor.
Şu 1 saatlik sürüşün yeterli olması olayına sevindim bu durumda.
-
02 Aralık 2023, 12:09
#23
Cyan adlı üyeden alıntı
Doğru 0,8A veriyormuş. 6 step dediği 6 kademeli göstergesi var: 5. kademeye geldiğinde tam doldu demek. 6. kademe ise şarjda 3 günden fazla tutarsanız artık voltajı kontrol ederek belli bir seviyeye düşünce tekrar şarj etme modu oluyor.
Şu 1 saatlik sürüşün yeterli olması olayına sevindim bu durumda.
Ya yeterli ne demek ayrı konu tabi.
Eğer aküde veya alternatörde falan sorun varsa para etmeyebilir. Maltepe'den Bolu'ya gidip arabayı çalıştıramamışlığım var :D
Ama sağlıklı bir sistemse ve bir kaçaktan bişeyden boşaldıysa 45dk 1 saat güzel bir noktaya getirir diye "tahmin yürütüyorum"
6 kademe göstergeyi şarj gücü diye yorumlamama bakarsak çok da güvenilmez olmayabilir tahminlerim :D
-
02 Aralık 2023, 13:46
#24
killingroad adlı üyeden alıntı
Ya yeterli ne demek ayrı konu tabi.
Eğer aküde veya alternatörde falan sorun varsa para etmeyebilir. Maltepe'den Bolu'ya gidip arabayı çalıştıramamışlığım var :D
Ama sağlıklı bir sistemse ve bir kaçaktan bişeyden boşaldıysa 45dk 1 saat güzel bir noktaya getirir diye "tahmin yürütüyorum"
6 kademe göstergeyi şarj gücü diye yorumlamama bakarsak çok da güvenilmez olmayabilir tahminlerim :D
Stromtrooper forumda 5000dd'da 390W diyor. Konjektör voltajı sürekli 14,1-14,2V seviyesinde tutuyor. Bu durumda 390/14,2=27,5A mi oluyor? Öyle ise şarj cihazının 7 saatte yaptığı işi 20dk'da halleder diyebilir miyiz? (Fizik dersinde elektrik konularından nefret ederdim Lise'de...)
Sonradan ekleme: Diyemeyiz herhalde, sonuçta motor çalışırken o gücün bir kısmı ışıklara, ECU'ya ve ateşleme bobinlerinde harcanıyor. Yarısı desek, 1 saat sürüş 7 saat şarj cihazı ile şarja denk olabilir gerçekten de. Güzel, içim rahatladı.
-
03 Aralık 2023, 12:54
#25
Cyan adlı üyeden alıntı
Stromtrooper forumda 5000dd'da 390W diyor. Konjektör voltajı sürekli 14,1-14,2V seviyesinde tutuyor. Bu durumda 390/14,2=27,5A mi oluyor? Öyle ise şarj cihazının 7 saatte yaptığı işi 20dk'da halleder diyebilir miyiz? (Fizik dersinde elektrik konularından nefret ederdim Lise'de...)
Sonradan ekleme: Diyemeyiz herhalde, sonuçta motor çalışırken o gücün bir kısmı ışıklara, ECU'ya ve ateşleme bobinlerinde harcanıyor. Yarısı desek, 1 saat sürüş 7 saat şarj cihazı ile şarja denk olabilir gerçekten de. Güzel, içim rahatladı.
Ya şarj cihazıyla saat karşılaştırması yapmak zor, 3A şarj aleti de vardı sanırım noco'nun. Geçenlerde Amazon US'ten alıyordum az daha gümrük kargo dahil $50'ye geliyor diye. (Bu fiyat 1A olan tabi)
Dediğin gibi hesap 27A gibi yapsa da motorun kullandığı elektrik var, Bennets'in 10A gibi düşünün demesi makul oluyor bu durumda. Kabaca yarım saat bir saat sür tamamdır diye bir kanı vardır hep. Direkt açık yola çıkıp devir çeviremeyeceğimiz için bu süreler kafidir demek sanırım güvenli olur.
Bir de böyle bir akü doldurma sürüşü yapıyorsanız motoru ilk stop ettiğiniz yer tekrar ev olsun derler, nolur nolmaz :D
-
03 Aralık 2023, 14:24
#26
10 yıl ömrü olacak BS lityum aküyü de 2 senede çöpe attık :D Şans faktörü de var tabi, bunu yaşadım diye BS kötü demiyorum BS yine çok iyi akü, ama Yuasa daha iyi.
Bu lityum akü meselesini biraz anlatsanız. Ben de denemek istiyorum. Bs'nin lityum akülerinden almayı düşündüm. Sizin tecrübelerinizi merak ettim. Neden 2 senede bitti acaba?
-
03 Aralık 2023, 15:09
#27
fazil adlı üyeden alıntı
Bu lityum akü meselesini biraz anlatsanız. Ben de denemek istiyorum. Bs'nin lityum akülerinden almayı düşündüm. Sizin tecrübelerinizi merak ettim. Neden 2 senede bitti acaba?
Avantajları: Çok daha hafif, yan/ters/düz monte edilebiliyor, daha küçük, şarjını tutma becerisi çok daha yüksek.
Dezavantajı: Fiyatı yüksek, esasen kapasiteleri daha düşük ve şarj için farklı bir alet gerekiyor. Artık hepsini şarj eden lityum uyumlu şarj aletleri de var, ama eski aküler için yapılmış lityumda kullanılmaması gereken şarj aletleri de var. Kışın boşalır falan zannediliyor, hayır sadece kontağı açıp 45-50 saniye kadar beklemek yeterli, ısınıyor bu sırada ve normal şekilde çalışıyor. (Soğuk bir yerde yaşıyorum bi kere 4-5 hafta yatırdım gerekli olmadı. Kanada'da 2 kişinin "benim yapmam gerekti" dediğini okudum.)
Benim olayım dümdüz şans, akü bildiğin bozuldu. Bir Pazar günü motoru yıkayıp otoparka koymuştum, sonraki hafta Cuma günü indim motorun yanına. Kontağı çeviriyorum kadran falan bir tane ışık bile gelmiyor, yakıt pompasından ses yok, tık yok. BS'nin şarj aletine taktık, fault yazdı. Baya bozulmuş akü yani. Controller'ı falan mı bozuldu artık nedir bilmiyorum, aynısından (BS LiPO4) aldım yine.
-
03 Aralık 2023, 15:23
#28
BS akü kullanıyorum. Son değiştirdiğim 6 yıllıktı. Yine BS akü taktırdım. Uzun süre yatacağı zaman çıkarıp şarjlı olarak saklamanız kullanım ömrünü uzatıyor.
-
03 Aralık 2023, 16:53
#29
Bilgi için teşekkürler Killingroad.
Yakında ben de denemek istiyorum lityum aküleri.
Hatta belki hazır almak yerine yarı fiyatına yaptırılabilir ya da evde yapilabilir gibi.
-
03 Aralık 2023, 17:30
#30
Lityum akü direkt kurşun asit akü yerine kullanılabiliyor mu? Yani şarj cihazı / rejimi farklı ise araçta standart rejimle nasıl oluyor da sorunsuz şarj oluyor benim kafam almadı açıkçası... (Fullbat veya BS sitesinde motosikletimi seçtiğimde direkt OEM akünün yerine kullanabileceğim LiPo model de var.)
-
03 Aralık 2023, 18:10
#31
Evet bu sarj işini ben de merak ediyorum.
Motor direk şarj edebiliyorsa, geleneksel akü şarj cihazı neden edemesin ki?
-
03 Aralık 2023, 18:14
#32
Cyan adlı üyeden alıntı
Lityum akü direkt kurşun asit akü yerine kullanılabiliyor mu? Yani şarj cihazı / rejimi farklı ise araçta standart rejimle nasıl oluyor da sorunsuz şarj oluyor benim kafam almadı açıkçası... (Fullbat veya BS sitesinde motosikletimi seçtiğimde direkt OEM akünün yerine kullanabileceğim LiPo model de var.)
Yukarıdakine biraz baktım; anladığım kadarıyla LiPo aküler yüksek voltaj + yüksek akım ile şarj olmayı seviyorlar. Araçta şarj bu şekilde zaten, o yüzden direkt OEM kurşun asit yerine takılabiliyor. Normal kurşun asit şarj cihazları düşük akımla şarj ettiği için LiPo aküler için uygun değiller, bunlara özgü şarj rejimi uygulayabilen şarj cihazları ile şarj edilmeleri gerekiyor.
LiPo akülerin özelliklerini sevdim, benim aküyü değiştirme zamanı geldiğinde bakarım fiyatlara, çok korkunç gelmezse alırım. (Ciddi bir fiyat farkı var sanırım...)
-
03 Aralık 2023, 18:21
#33
Lityum aküler 5000TL civarinda satiliyor.
Ama şöyle kitler var, acaba alınıp yapılsa nasıl olur diye düşünüyorum.
(Bu arada konuyu dağıttık biraz, konuyu açan kusura bakmasın)
https://pilpaketi.com/urun/12-volt-1...alzeme-paketi/
-
03 Aralık 2023, 20:13
#34
fazil adlı üyeden alıntı
LiPo akülerin içinde devreler var koruma için; bu o devreyi içermiyor diye anladım. Benim akü takım taklavat ve poponun tam altında duruyor, orada bir yangın vs riskini almak istemem doğrusu
-
03 Aralık 2023, 20:47
#35
Valla neden normal kurşunlu akünün şarj aleti kullanılamıyor onu da ben de tam bilmiyorum, anlamıyorum da fazla elektrikten. Bilen birisi düz lisan ile anlatsa güzel olur. Şimdi biraz google'ladım, "ee overcharge edebilirmiş başka problem yok demek" gibi yanlış çıkarımlar yapıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
fazil adlı üyeden alıntı
Bilgi için teşekkürler Killingroad.
Yakında ben de denemek istiyorum lityum aküleri.
Hatta belki hazır almak yerine yarı fiyatına yaptırılabilir ya da evde yapilabilir gibi.
Robot süpürgenin pili cortladı, düz dükkan bir adama yaptırdım.
Üstüne oturup yola çıkacağım sele altında ben de istemem öyle bir şey denemek
-
11 Aralık 2023, 18:40
#36
Cyan adlı üyeden alıntı
Stromtrooper forumda 5000dd'da 390W diyor. Konjektör voltajı sürekli 14,1-14,2V seviyesinde tutuyor. Bu durumda 390/14,2=27,5A mi oluyor? Öyle ise şarj cihazının 7 saatte yaptığı işi 20dk'da halleder diyebilir miyiz? (Fizik dersinde elektrik konularından nefret ederdim Lise'de...)
bulmuşken ben de ekleyeyim, bu da RS660'ın elektrik üretim şeması
Kabaca 3000rpm üstünde 14,4V > 20 amperden yüksek besleme yapıyor.
Sürülemeyecekse şarj aletleri güzel iş ama sürmek kadar güzel şarj eden bir şey de yok.
-
11 Aralık 2023, 20:16
#37
killingroad adlı üyeden alıntı
bulmuşken ben de ekleyeyim, bu da RS660'ın elektrik üretim şeması
https://i.ibb.co/VQb9Svx/rs660-power.jpg
Kabaca 3000rpm üstünde 14,4V > 20 amperden yüksek besleme yapıyor.
Sürülemeyecekse şarj aletleri güzel iş ama sürmek kadar güzel şarj eden bir şey de yok.
Şurada motosikletlerde kullanılan bataryaların 3 amperden yüksek bir gerilimle şarj edilmemesi gerektiği, aksi takdirde zarar göreceği yazıyor.
Bu durumda 0,8A/7saat ~= 3A/2saat.
Yani adam akıllı uzun ve tempolu sürmüyorsanız yatmış ve alarm yüzünden boşalmaya yüz tutmuş akünüzü tam şarj etmek çok da mümkün değil.
Her gün kullanmayan ve alarmı olan biri için şarj cihazı şart gibi.
-
11 Aralık 2023, 21:13
#38
Cyan adlı üyeden alıntı
Şurada motosikletlerde kullanılan bataryaların 3 amperden yüksek bir gerilimle şarj edilmemesi gerektiği, aksi takdirde zarar göreceği yazıyor.
Bu durumda 0,8A/7saat ~= 3A/2saat.
Yani adam akıllı uzun ve tempolu sürmüyorsanız yatmış ve alarm yüzünden boşalmaya yüz tutmuş akünüzü tam şarj etmek çok da mümkün değil.
Her gün kullanmayan ve alarmı olan biri için şarj cihazı şart gibi.
Peki acaba bu şarj aleti tarafından şarj edilmek için bir kısıt mı yoksa sürüşte de motosiklet bu kadarla mı limitliyor? Gram anlamıyorum çok eğlenceli ya :D
Ben hiç ihtiyaç duymadım açıkçası ama 3-4 defadır motoru 2 haftadan uzun süre kullanmadığım. Böyle düzenli kullandıkça kaçak da yoksa yürüyor.
-
11 Aralık 2023, 21:23
#39
Cyan adlı üyeden alıntı
Şurada motosikletlerde kullanılan bataryaların 3 amperden yüksek bir gerilimle şarj edilmemesi gerektiği, aksi takdirde zarar göreceği yazıyor.
Bu durumda 0,8A/7saat ~= 3A/2saat.
Yani adam akıllı uzun ve tempolu sürmüyorsanız yatmış ve alarm yüzünden boşalmaya yüz tutmuş akünüzü tam şarj etmek çok da mümkün değil.
Her gün kullanmayan ve alarmı olan biri için şarj cihazı şart gibi.
Her gün kullanılmayan ve alarm/takip cihazı olan motorumdaki akü 3 haftada bitiyordu, 3 hafta kullanmayınca marş basarken akü düşük uyarısı da çıkıyordu, 4 hafta sürmediğimde hiç marş basamadım, arabadan takviye kablosu ile takviye yapıp çalıştırabilmiştim. Şarj cihazı aldım, akü dolana kadar şarj ediyor sonra "trickle charge" denen bir şarj aşamasına geçiyor, çok düşük akımla aküyü sabit tutuyor. motoru parkettiğimde akü voltajı 12.6V görünüyordu, ertes gün 14.5V görünmeye başladı ve sürekli bu voltajda bir haftadır devam ediyordu, şarj cihazını fişten çektim, 2 gün geçti, akü voltajı 12.99V görünüyor. bir kaç gün dursun sonra tekrar fişe takarım chazı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler