Yoksa arabalarda da var mı
Yoksa arabalarda da var mı
Ne kadar şanslıyız. Aklına gelen her konu için foruma başlık açan nurtopu gibi bir üyemiz oldu. Teşekkürler motolonya iyi ki varsın.
hareketli her şeyde rodaj vardır; mekanik, organik, sentetik fark etmez..
Rodaj hem cihaz/araç için, hem de onu kullanan vatandaş için sağlıklı alışma sürecidir.
Cevap yazılmasa aklına her gelen olur olmaz şeye konu açmaz muhtemelen.
Forum'un geçmişinde sürekli konuşulan konular.
Yeni otomobillerde rodaj kalmadı sanırım. 2012 yılında 2 adet renault, 2017 de bir adet volkswagen, 2018 de seat, 2020 de fiat aldım. İlk servise markaya göre 15.000 ya da 20.000 km de rutin yağ değişimine uygun km aralığında çağırdılar. Özellikle rodaj ne olacak diye sorduğumda artık teknolojiler çok gelişti rodaja ihtiyaç kalmadı dediler. Ben de rodaj yapmadığım için herhangi bir sorun yaşamadım. Tek istisna bu yıl bir arkadaşımın aldığı sıfır bir toyota araç için 1000 km bakımına çağırdılar. Onda da yağ değişecek mi yoksa genel bir kontrolden mi geçecek onu bilmiyoruz. Bendeki bilgiler böyle.
Tommy senden beklemezdim bak volkan kardeş ne güzel yorum yapmış aklımıza gelen soruyu sormayalımda yemek tarifi mi soralım anlamıyorum benim sorum sizler için komik yada basit olabilir ha suç unsuru küfür yakalım yıkalım diye asla öyle bir şey yazmam ne yazayım anlamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------
Kötü bir şey yazarsam amenna ama linç edecek bir kurban arıyormuşlar gibime merhaba geliyor motordan siteden soğutan insanlar var onlara laf edin
Rodaj'ın tersi jador. Bu kelime Fransızca'da "tapıyorum", "çok seviyorum", "bayılıyorum", "hayranım", "hastasıyım" ... gibi manalara geliyor. Arabalarımızı da motorlarımızı da çok seviyoruz, öyle ise o her ikisine de rodaj yapalım, hepsine mahsus bir şey bu.
Rodaj yeni nesil otomobiller için "gerek yok" denecek kadar aşılmış bir konudur.
Turbolu araçları çalıştırırken 1 dk rölanti, stop etmeden önce 1 dk rölanti gibi çok daha önemli hususlar var.
Kaldı ki yeni nesil araç şanzımanları 3000 devir üstüne bile nadir çıkıyor. Sürücü de hayvan değilse, 3000+ devir ile aracını aldığı gibi kullanmaz herhâlde.
Özet; İnsan gibi sürücüsü olan, yeni nesil bir otomobil için, sürücüsüne "kesin rodaj yapmalısın" demek, 10 sene geride kalmış olmaktır (.) Bu konuda ısrar eden kişi, çocuğu araç park ederken, çocuğu nefret etmesine rağmen arabadan inip "gel gel gel, topla gel yahu topla öyle mi gelinir" gibi boşa kafa açan, eski kafalı, dünyadan bihaber, kel ve göbekli, yağlı kıçlı babadır.
Yine de her ihtimale karşı araç üreticileri kitapçıklarında "ilk 300 km, ilk 1000 km" gibi "ne olur ne olmaz" şüphelerinden dolayı bu rodaj ibaresini koyarlar ancak genel anlamda önemsizdir.
Şüphe de şu; Bir denyo çıkar, bu denyo tesadüf bayır bir yerde yokuşun en aşağısında oturuyordur. Sabah otomobilini çalıştırdığı gibi beklemeden yüksek devirle yardıra yardıya o yokuşları çıkacak kadar kusursuz bir düşük/kokuşmuş varlıktır. Her şey bu adamın markaya vereceği zararı engellemek içindir.
Yoksa direkt aracı teslim aldıktan sonta 1000 km'lik uzun yola çık. Hem de bu yolu hız sabitleyici ile git. Hiçbir şey olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------
Sadece civatalara ve yağ çubuğuna bakıyorlar. Basit bir prosedür.
Selam @Fake,
Ben de DL650'yi aldığımda herhangi bir rodaj prosedürü uygulamadım açıkçası; sadece ilk 1.000km motoru yapabileceklerini ve sınırlarını öğrenmek için zorlamadım, insan gibi kullandım. Normal trafikte zaten başka bir şekilde kullanma şansınız yok. Rodaj denilen şey sadece motorun kendisi için değil, motosikletin lastikleri, fren diskleri ve balataları da bu sürece dahil, sürücünün motosiklete alışma süreci de rodaj aslında. Ani gaz açmalar, redline görmeye çalışmalar, ani fren ve kompresyona sokmalar yapmadan ve gerisini de çok takmadan uslu sakin kullanım rodaj oluyor, yani birisine "kesin rodaj yapmalısın" gibi salak bir şey söylemeye gerek yok esasen, sadece kişinin alışana kadar aracı zorlamaması ve sınırlarını bulmaya çalışmaması yeterli. (Bu aşağıda paylaştığım makalede de yazan çok mantıklı bir şey.)
Bu arada daha önce paylaşmıştım Ari'nin bu konuda ufuk açıcı bir videosu vardı, yazısı ile birlikte yanda: Busting The Engine Break-In Myth
Özeti: İki eş sıfır motoru alıp 1600km boyunca birini kitaba uygun diğerini de "hayvan gibi" kullanıyorlar, motorlar söküldüğünde kritik tüm ölçümler bire-bir aynı çıkıyor, sadece "hayvan gibi" kullanılmış olan motorda üst segman açıklığı %3,5 (12,7 mikron!) fazla çıkıyor.
Haaa bu aslında ters karşılaştırma için de güzel bir ispat çünkü otomobilde bunun yarısı bile çıkmayacaktır.
Yarısı bile çıkmayacak o önemsiz değer için bile sürücünün yapması gereken; otomatik vites bir aracın manuel moda alınıp ya da kulakçıklar vasıtası ile düşük vites yüksek devir ile kullanma senaryosu. Düşünün artık nasıl olmayacak bir ihtimal. Kötü niyetle bile yapılsa, otomobile "rodaj döneminde" diye bir şey olmayacaktır.
Gerçek hayata dönersek ey forum gezginleri; sıfır aldığınız aracı alışma süreniz boyunca düzgünce kullanırsanız hiç bir şey olmaz. Sürekli vites değiştir, sabit devir kullanma vs. böyle şeyler artık yok.
Motosiklettede olmaması lazım yapay zekalar benle dalga geçmesin
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)