Evet yeni nesil motorlarda bahsedilen rodaj kalmadı ama hala faydalı karbon oluşumu diye birşey var , yeni veya rektifiye görmüş tüm içten yanma motorlarda faydalı karbon tabakası oluşana kadar yüksek devirlere çıkmamak gerekir , nasıl bir şeymiş bu dersen ; kadife kumaşa dokunduğunuz da hissettiğiniz dokunun benzeri segman ve pistonların etrafında da oluşur , bu tabaka aynı motor yağı gibi çalışır ayrıca kompresyonuda yükseltip fayda sağlar..
Nasada kalite bakım onarım yüksek mühendisiyken roketlerin bile rodajı vardı dikkat etmeyen astronotlara uyarı cekip dünyaya geri dönüşünüzü zorlastırırız diye tehditvari konusuyorduk. Atmosferi geçene kadar fazla gaza asılmayın, atmosferden sonra ne yapıyorsanız yapın diyorduk top speed konusunda serbest bırakıyorduk. Yani herseyin bi rodajı var.
Bütün içten yanmalı motorlarda rodaj vardır.
Rodajın ne kadar sürdüğü değişti. Rodaj sırasında neler yapılması gerektiği, neler yapılmaması gerektiği değişti. Düzgün bir rodaj yapılmadığında neler olacağı değişti. Değişmeyen tek şey rodajın varlığı.
En çok unutulan ise ilk madde. Modern motorlardaki rodaj güvenlik payını bıraka bıraka 100-200km civarlarında.
Tek fark arabalarda ilk 1000km sonrasi yag degisimi diye bir sey kalmadi uzun suredir. Ama bildigim cogu motosiklette halen oyle. Bu nedendir acep?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)