Motosiklet ile ayda 2.500km'den yılda 30.000 km ?
Reklamlar
-
Merhaba.
Daha öncesinde uzun yol tecrübesi hakkında bilgilerinize danışmıştım ve bu aylarda bu hususta motor satın almaya karar verdim.
Kısaca özet geçmek gerekir ise; Eğitim gereği haftanın 3 günü 90km gidiş 90 km geliş olmak üzere toplamda düz hesap 200km yol gitmem gerekecek.
Ayda 2.500 km'ye yakın bir km yapacağım gibi gözüküyor, yani yıla vurduğumuzda 30.000 km yol yapmam gerekecek.İşte siz bilgili hocalarımızdan burada tavsiye istiyorum.
Maddi durum olarak seneye çok daha yüksek miktarlarda motorlara çıkabileceğim ama başlangıç olarak söylemem gerekir ise;
Maximum 200.000 TL'ye haftada 600km, ayda 2400, yılda 29.000km gidecek bir motor arıyorum.
Sadece bir sene kullanmayı düşünüyorum. Bu Eğitim süreci 2-3 seneyi bulacak gibi gözüküyor bu neden ile ilk sene hem biraz yola alışayım, hemde motorlara biraz alışayım diye bu bütçelerde bir ikinci el olur, sıfır olur bir motor arıyorum.
Aslında benim en çok merak ettiğim hususlardan biride, bu bakım vs olayları. Bana bu konuda yardımcı olabilirseniz tecrübelerinizi bir bir dinlemek isterim, çok teşekkürler.
Reklamlar
-
Yılda 30000 km yapacak bir motosiklet alacak olsam, temel olarak 2 kriterim olur:
1. Mümkün olduğunca az arıza çıkarma potansiyeline sahip, kaliteli bir marka.
2. ikinci eli güçlü ve satarken beni zorlamayacak bir makine.
Bunun için sorunsuz ve düşük kilometreli bir ikinci el veya max bütçe ile alınabilecek sıfır bir japon markası öneririm.
-
200bin TL altına vardır sanırım.
Forza 300 alıp devam et derim. xmax'ten daha konforlu, kullanımı rahat.
Yalnız ileride de olsa, bir motor aldıktan sonra 2 sene sonra kadar satman gerekecek. Maalesef Türkiye'de yüksek km korku filmi etkisi yaratıyor insanlarda, 4 sene kullanırım 120bin'de satarım dediğin zaman uğraşırsın.
-
-
xmax ya da forza. benzini doldur, marşa bas, periyodik bakımları zamanında düzgün yaptır bir sorun çıkarmaz bu ikisi.
eğer yol daha kısa ve daha çok şehir içi trafiği olsaydı nmax ya da pcx de iş görür derdim ama günde 200km onlarla zor olur her gün her gün.
-
motosikleti tercih ederken kullanılacak rota da önemli. dik çıkışlara sahip rampalı yollar kullanılacaksa 250 cc altı zaten olmaz. Ancak 250 cc de yeterli gelmeyebilir. bu göz önüne alınarak en az 400 cc birşeyler düşünülse iyi olabilir.
-
İnazuma yada vstrom250 tavsiye ederim,Hem konforlu yolculuk yaparsınız.Sorun yaşamazsınız.
Satarkende rahat satarsınız.
-
Kusuruma bakmayın, konu dışı cevap vereceğim ama kafama çok takıldı bu yüzden tavsiye vermeden duramadım; haftanın 3 günü, günde 200 kilometre yol demek haftada 600 km demek, bu yolu yapacaksanız, 200.000 TL'ye eski model bir araba almak çok daha mantıklı olur.
Bunun;
* yağmuru var (o kadar kilometreye su geçirmezlik vs. dayanmaz)
* soğuğu var (yağmur + soğuk yiyip hasta oldunuz mu çok daha kötü sonuçlar yaşanır)
* yorgunluğu ve dolayısıyla dikkat dağınıklığı var (motosiklet ciddi ciddi yorar insanı)
* karanlığı var (gece karanlığına kalırsanız, karanlıkta o kadar uzun kilometreler yapmak tavsiye edilmez)
* eşyası var (bir takım eşyalar taşımanız gerektiğinde sıkıntı yaşarsınız)
Muhtemelen şehirler arası yolda yapacaksınız bu kilometreyi, şehiriçiyse, yukarıdaki riskler nispeten az olur ama eğer şehirler arasıysa, haftada 600 kilometre yolu motosikletle yapmanız çok riskli.
-
Est. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Hocam aracımda var, kış aylarında veya hava koşullarının kötü olduğu durumlarda zaten motosiklet ile gitmeyi düşünmüyorum.
Aracı eşimle beraber kullandığımız için ben iş çıkışı direk yola çıkmayı planlıyorum. Ama havanın kötü olduğu durumlarda eve geçip aracı alıp oradan yola koyulacağım gibi gözüküyor.
Bu arada evet şehirlerarası kuzey marmara otoyolunda yapacağım gibi gözüküyor.
-
blueway2 adlı üyeden alıntı
İnazuma yada vstrom250 tavsiye ederim,Hem konforlu yolculuk yaparsınız.Sorun yaşamazsınız.
Satarkende rahat satarsınız.
Inazuma ve VStrom mu kolay satılır?
-
Bu arada Forza dedim ama Honda'nın 6bin km bakım aralığı konusu devam ediyorsa ve garantisi devam eden bir motosiklet alınacaksa bu konu bakım maliyeti tarafına biraz eksi yazabilir. Garanti mevzusu yoksa bir anlamı yok dediğimin. Uzunca bir cam, elcik koruma ve ısıtma, fıtı fıtı güzel güzel gidilir. 250 yerine 300 dedim, bir tık daha rahat çalışır uzun yolda.
-
Hocam büyük ihtimal dediğiniz gibi japon bir marka yöneleceğim.
Yani naked olmasa CB 250R'a hem fiyatım yetiyor hemde güzel bir motor olduğunu düşünüyorum uzun yolda yoracağını düşündüğümden kararsızım.
Bir alt yorumunuzda forza öneren hocamızın dediğide mantıklı geldi forza 300 olur, 250 olabilir scooter' da değerlendirilebilir gibi geldi.
Sadece 1 sene kullanacağım 30.000 km yapıp ardından yeni bir motora kesinlikle geçmeyi planladığım için CB 250R'a gerekli aksesuarlar ile girsem mi bilemedim açıkcası.
-
Uzun ve sıkıcı yollar yapacaksın. Ne yapacaksın CB250R'ı?
Önceki konuda deneyim kısmını tam kestiremeden NC demiştim, eğer deneyim oldukça az ise NC de olsa biraz fazla güçlü olur gereksiz yere. Otobanda değil orada anlamazsın ama otobandan çıktığın kısa bölümlerde NC biraz zorlar. O yüzden scooter ile paşa paşa gidilir gelinir.
-
Hocam teşekkür ediyorum bilgilerin için, scooter banada mantıklı geldi açıkcası hani forza 250 ve dediğiniz gibi 300'ler var böyle temizinden 5-10 bin km'de birşey alınsa düzenli olarak bir yer ile anlaşılıp bakımı yapılarak 1 sene beni idare eder diye düşüyorum.
Dediğiniz gibi 1 sene sonunda da hem maddi olarak rahatlamam sebebiyle yüksek fiyatlara rahatlıkla çıkabileceğim gibi gözüküyor. O zamanlar sıfır bir nc 750 bile düşünebilir.
Teşekkür ederim.
-
UJohnLAue adlı üyeden alıntı
Hocam teşekkür ediyorum bilgilerin için, scooter banada mantıklı geldi açıkcası hani forza 250 ve dediğiniz gibi 300'ler var böyle temizinden 5-10 bin km'de birşey alınsa düzenli olarak bir yer ile anlaşılıp bakımı yapılarak 1 sene beni idare eder diye düşüyorum.
Dediğiniz gibi 1 sene sonunda da hem maddi olarak rahatlamam sebebiyle yüksek fiyatlara rahatlıkla çıkabileceğim gibi gözüküyor. O zamanlar sıfır bir nc 750 bile düşünebilir.
Teşekkür ederim.
xmax 300 veya forza 300'ler az km'li temiz denk getirirseniz işinizi iyi görür.
300 bulamadınız, 250cc de iş görür. forza 250 ya da xmax 250 de otobanda sürekli 120-130'la rahat gidiyor, fazlazı yok sadece.
iki gün önce istanbuldan Trakya'a döndüm tam 200km yol arada yarım saat mola ile birlikte 3 saat sürdü. ilk 50km istanbul içi gibiydi, ortalama tüketim 3.2litre/100km gösteriyordu, mahmutbey gişelerinden çıkıp trafik azalıp hızlanınca eve vardığımda tüketim 4.6litre/100km olmuştu.
-
Bilgiler için teşekkür ederim, benim zaten hiçbir zaman hızda gözüm olmadı evet sollama yapmak amaçlı belli hızlara çıkması can güvenliğimiz içinde daha önemli ama bence başlangıçta dikkatli bir şekilde 110-120 km hızlarda bu yol gidilebilir diye düşünüyorum.
En kötü ihtimal haftanın 1-2 günü araç ile giderim 1 günüde motosiklet ile giderim, sonuç olarak her türlü ihtiyaç dahilinde almak durumundayım.
Forza 300'ler baya hoşuma gitti ancak ortalama olarak 2015-16 model 20-50 bin km aralarında değişen ikinci eller var. Sizce bu mu daha mantıklı olur yoksa sıfır 250 veya 3-5 binde forza 250ler mi mantıklı olur ?
-
ilker a. adlı üyeden alıntı
* yağmuru var (o kadar kilometreye su geçirmezlik vs. dayanmaz)
* soğuğu var (yağmur + soğuk yiyip hasta oldunuz mu çok daha kötü sonuçlar yaşanır)
* yorgunluğu ve dolayısıyla dikkat dağınıklığı var (motosiklet ciddi ciddi yorar insanı)
* karanlığı var (gece karanlığına kalırsanız, karanlıkta o kadar uzun kilometreler yapmak tavsiye edilmez)
* eşyası var (bir takım eşyalar taşımanız gerektiğinde sıkıntı yaşarsınız)
* güvenlik
Bayağı km yapacaksınız, ve trafikte işe gidip gelen bir sürü sıradan insanla birlikte.
Büyük kaza insanın başına hayatta en fazla bir kaç kez gelir. Ama geldiğinde motosiklet üzerinde olmak ve araba içinde olmak arasında büyük fark var.
Motosiklet zevk için kullanmak için güzel bir araç ama uzun yolda ulaşım maksatlı kullanmak için düpedüz amelelik ve eziyet, arabadan pahalı bazı modeller istisna.
-
ilker a. adlı üyeden alıntı
Kusuruma bakmayın, konu dışı cevap vereceğim ama kafama çok takıldı bu yüzden tavsiye vermeden duramadım; haftanın 3 günü, günde 200 kilometre yol demek haftada 600 km demek, bu yolu yapacaksanız, 200.000 TL'ye eski model bir araba almak çok daha mantıklı olur.
Bunun;
* yağmuru var (o kadar kilometreye su geçirmezlik vs. dayanmaz)
* soğuğu var (yağmur + soğuk yiyip hasta oldunuz mu çok daha kötü sonuçlar yaşanır)
* yorgunluğu ve dolayısıyla dikkat dağınıklığı var (motosiklet ciddi ciddi yorar insanı)
* karanlığı var (gece karanlığına kalırsanız, karanlıkta o kadar uzun kilometreler yapmak tavsiye edilmez)
* eşyası var (bir takım eşyalar taşımanız gerektiğinde sıkıntı yaşarsınız)
Muhtemelen şehirler arası yolda yapacaksınız bu kilometreyi, şehiriçiyse, yukarıdaki riskler nispeten az olur ama eğer şehirler arasıysa, haftada 600 kilometre yolu motosikletle yapmanız çok riskli.
200.000 TL ye alınacak arabadan inanın hayır gelmez, güvenle binilecek kıvama gelmesi için en az satın alınan tutarın %10-%15 verilmesi gerekmektedir, freninden tutun şasesine kadar bir çok saçma sapan işlemlere tabi tutulmuş bir araç bu arabalar. Ben eski tarz arabalar günümüzde uzun uzun uğraştım o arabalar için inanın 30-40 kilometre yaptığınızda motosikletten çok daha fazla yormaktadır, bir başka konu ise diğer araçlara kıyasla paranın değerini yeteri kadar koruyamaması, geçen sene 120.000 TL'ye satın alınan 1998 Model Tipo S arabanın şuanki güncel fiyatı yaklaşık 200.000 TL civarıdır ve araca 1 sene içinde yaklaşık 15.000 TL masraf edildi ve halen daha bir bu kadar daha masrafı var bu yüzden eski arabaları zorunluluk olmadığı sürece önerilmemesi en sağlıklısı, ne kadar arabada olsa bu arabalarda yılların bakımsızlığı olduğu için ilk panik frende sağa sola kayması çok çok olası bir durum. Bu tarz arabaların ciğerini bildiğim için eski bir arabandansa modern motosikletler donanım olarak bana çok daha güvenli geliyor. Eski araçlar kadar dertli, masraflı ve güvensiz yolculuk aracı bulunmamakta.
-
İlk mesajinızda motosiklet konusunda tecrübe kazanmak istediğinizi belirttiğiniz için sukuter önermemiştim ancak şuanda sukutere de sıcak baktığınız için bence Kymco markasından sıfır bir sukuter alınabilir. Kredi kartına peşin fiyattan taksit de yapıyorlar. Bu gerçekten günümüz enflasyonunda çok büyük avantaj. Alırım 250'lik yada daha farklı bir sukuter, bölerim karta. 1 sene sonra ya satarım ya yoluma devam ederim.
Sıfır motosiklet alacaksınız ve 1 sene sonra 30K km'de satmak istediğinizde de elden çıkartması daha kolay olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:44 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
xmax 300 veya forza 300'ler az km'li temiz denk getirirseniz işinizi iyi görür.
300 bulamadınız, 250cc de iş görür. forza 250 ya da xmax 250 de otobanda sürekli 120-130'la rahat gidiyor, fazlazı yok sadece.
iki gün önce istanbuldan Trakya'a döndüm tam 200km yol arada yarım saat mola ile birlikte 3 saat sürdü. ilk 50km istanbul içi gibiydi, ortalama tüketim 3.2litre/100km gösteriyordu, mahmutbey gişelerinden çıkıp trafik azalıp hızlanınca eve vardığımda tüketim 4.6litre/100km olmuştu.
Espresso eski kasa xmax'ler çok yakıyor. Yeni kasalarından(2018-20..) al bir tane. 4,6lt gerçekten çok yüksek bir miktar. Ben 2018 Xmax 300 ile 2 kişi şehiriçi/şehirdışı karışık tüketimde 3,5lt/100km gibi bir ortalamada gidiyorum. Çok çok nadiren 3,8'lere çıkıyor. Sen tek kişi 3,2lt civarında yakarsın diye tahmin ediyorum.
-
mertowski adlı üyeden alıntı
İlk mesajinızda motosiklet konusunda tecrübe kazanmak istediğinizi belirttiğiniz için sukuter önermemiştim ancak şuanda sukutere de sıcak baktığınız için bence Kymco markasından sıfır bir sukuter alınabilir. Kredi kartına peşin fiyattan taksit de yapıyorlar. Bu gerçekten günümüz enflasyonunda çok büyük avantaj. Alırım 250'lik yada daha farklı bir sukuter, bölerim karta. 1 sene sonra ya satarım ya yoluma devam ederim.
Sıfır motosiklet alacaksınız ve 1 sene sonra 30K km'de satmak istediğinizde de elden çıkartması daha kolay olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:44 ----------
Espresso eski kasa xmax'ler çok yakıyor. Yeni kasalarından(2018-20..) al bir tane. 4,6lt gerçekten çok yüksek bir miktar. Ben 2018 Xmax 300 ile 2 kişi şehiriçi/şehirdışı karışık tüketimde 3,5lt/100km gibi bir ortalamada gidiyorum. Çok çok nadiren 3,8'lere çıkıyor. Sen tek kişi 3,2lt civarında yakarsın diye tahmin ediyorum.
eski kasa xmax norla şehir içi ya da istanbul şehir içi otoban sürüşlerinde çok yakmıyor aslında ama boş otobana çıkıp sürekli yüksek devirde 120-130km hızlarda sürünce böyle çok yakıyor.
Bu xmax'ı satıp vitesliye geçme planım var ama henüz istediğim motoru alabilecek kadar param yok, ama bu xmax'ı satıp daha yeni model xmax ya da forza alıp 2 sene de onu kullanıp sonra vitesli düşünebilirim. Ama vitesli denemek istiyorum artık, belki sevmem ama olsun 2-3 yıl vitesli süreyim hevesimi alayım 60 yaşından sonra tekrar maxi scootera dönerim.
Aslında goldwing'ler de gözüme çekici görünmeye başladı, motosikletten çok dev bir scooter gibi görüyorum onları, yani scooterdaki bütün rahatlık var ve ekstra daha da konforlu, ama işte çok pahalılar. Kırmızı bi goldwing'im olsa, her tarafına led aydınlatmalar yaptırsam yanar döner gezsem ohh miss.
-
Valla doğru hem yaş bunalımına girdi de demezler. Goldwing iyi fikir. Dur bakalım 2 Ocakta bakarız. Vitesli kullanınca ilk başta "olm ben salakmıyım, mis gibi scooterım vardı. Basıyordum gidiyordu, basıyordum duruyordu." diyorsun. Sonra aradan dereden daha kolay geçtiğini ve bozuk yoldan daha az etkilendiğini fark ediyorsun. Birde aragazla vites atmaya başlatınca işte o zaman keyif artıyor. Ama kışın ıslanınca. hassstttrr. Scooter candır demeye başlıyorsun. Sonra ben yanına bir scooter alayım diyorsun.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)