https://www.scooteral.com/dualtron-x2-electric-scooter bunda ne ehliyet ne muayene ne ruhsat ne kasko ne sigorta ne vergi var
https://www.kawasaki.com/en-us/motor...port/ninja-e-1 bunda ise her şey var ne güzel memleket
https://www.scooteral.com/dualtron-x2-electric-scooter bunda ne ehliyet ne muayene ne ruhsat ne kasko ne sigorta ne vergi var
https://www.kawasaki.com/en-us/motor...port/ninja-e-1 bunda ise her şey var ne güzel memleket
Biri motosiklet, diğeri başka bir şey. Nasıl bir adalet arıyorsun burada?
Arkadaş pek haksız sayılmaz
Sonuçta ikiside trafiğe çıkıyor.
Hatta bu scoterler yüzünden kullandığım güzergahta (sefaköy-topkapı E5) motosiklet kullanmanın avantajı kalmadı neredeyse
Geçenlerde bir tanesine arkadan çarpmama ramak kaldı.
Çobançeşmeden basın exprese dönen virajda ışıklandırma yetersiz son anda farkedip sola kırdım arkadan araç gelse şimdi mefta olabilirdim.
Bu saydıkların bisiklet kullanıcıları ve yayalar için de geçerli ama.
Scooter kullananlar ülkenin genel gerzeklik durumu yüzünden canımızı sıkıyor diye alete (ekstra) regülasyon vergi vb. talep etmemiz de pek adaletli bir talep olmaz =) Kıyas noktamız da elektrik tahrikli Kawasaki motosiklet olmamalı.
youtube.com/@bisuruyorum
bu zımbırtıyı kullananlarda hiçbir ekipman da yok. tamam senin canının bir kıymeti yok anlarım, ama simsiyah giyinmiş yola çıkmış gece vakti. bari reflektörlü bişey giy, bana sebep olma. kaldırım, yol farketmiyor.
vergi vs anlarım ama trafik kanunu motosiklete neyse bunlarada aynı olması gerek. kask, yelek, gözlükse gözlük. görüldüğü yerde işleme tabi olmaları gerekli.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
2 farklı ürün. Ürün / Kullanıcı olarak kıyaslamak sacma.
Buradaki problem e-scooterların yönetmeliğinin mantıksız olması. 10km üstü hızla giden herşeye ehliyet gerekli bence.
bana kalsa e-scooterın kullanılması komple sıkıntılı. yaya yolundan gitse problem, bisiklet yolu diyorlar orada bisiklet binerken öldüresim geliyor bunları, araba yolu desen ayrı problem.
Alet tamamen falso bir alet.
Devrim böyle bir şey
Sevelim küfredelim falan filan. Tek kişinin, insan boyutlarından çok da büyük olmayan bir taşıtta, herhangi bir ek insan gücü gerektirmeden bir noktadan diğerine gitmesi mobilitede büyük bir devrim aslında. Sonradan tarih kitaplarından okurken keyif alınan tüm devrimler gibi bu da gerçekleştiği esnada sancılı oluyor.
Kask taksınlar, ışık olsun vs gibi görüşlere karşı değilim yanlış anlaşılmasın. Ama alete karşı çıkmak, otomobil kullanıcılarının motosikletler yasaklansın demesinden pek farklı olmayacaktır. Sürücüye yelekten ziyade bu araçların ithalat izni için aydınlatma ve reflektör zorunluluğu getirilebilir mesela.
ya ehliyet alanlar aptal ya da bu karşılaştırma çok saçma. ikisinden biri.
Bu arada bu elektrikli skuterın maksimum hız bilgisi (130 km/h) bana hiç gerçekçi gelmedi. Eğer doğruysa bayağı şaşırırım.
Elektrikli scooter 20 kw fakat üzerindeki akü 60 amper bir tutarsızlık var
Kullanan arkadaşlar dikkatli kullansa sıkıntı yokta, kural tanımadan sürdüklerinde büyük sıkıntı çıkıyor. Kurallara uyup süreni pek görmedim. Önce kaldırımdan gidiyor, tıkalıysa yola geçiyor sonra tekrar kaldırım yol arası mekik dokuyor. Şehir içi sol şeritten gideni bile gördüm. Bakdı hiç gidemeyecek bu seferde omuzladı aleti En azından kask takmalılar. Neticede kafa onların, keyifleri bilir.
Mavellen o dediklerini motorlularda yapıyor laf edince ters ters bakıyorlar
Türkiye gibi kuralsızlığın yaygın olduğu ülkelerde bu sorun. Bayağı bir insan ölecektir. Bu meret Paris te yasaklandı. Yaşadığım yerde de yasaklanmıştı. Arada sırada tek tük görmeye başladım yine. Şahsen yasaklanması taraftarıyım. Ne yola uygun, ne de kaldırıma.
Şahsen arabadayken gördüğümde kullananlara agresif davranıyorum. İstemiyorum onları yolda. Tıkıyorlar trafiği çünkü. Koskoca arabayla 10 km hızda gitmek zorunda kalmak istemiyorum. Kaldırımda hiç istemiyorum zaten.
Kullananların çoğu da genç. Kıçlarını hareket ettirip bisiklet kullansınlar, yol vereyim. Ama yemiyor belli ki. Ya da herkes gibi kaldırımda yürüsünler. Yok zorsa da toplu taşım. Ama bu şekilde kimse için olumlu ve güvenli değil.
20Kw ile ne kastettiklerini anlamadım. Motor gücü belki? Fakat pil 4.4 Kwh. Velhasıl 20Kw gücü 10 dakikadan uzun sağlaması çok mümkün gözükmüyor.
Max güç 20.000 watt olarak yazılmış 82 volt akü gerlimi yazılmış 238 amper civarı yapar oda ama aküsü 60 amper. En son lise 1de gördüğüm kadarıyla yaptım bu hesabı bana yanlışlık var gibi geldi.
0.25 kw üstünede ehliyet ruhsat ve muayene isteniyordu scooter içinde aynıdır herhalde
dualtronu yaklaşık 1 ay kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki bu cihazlar asla yola çıkmamalı inanılmaz güç ve tork var öylesine demiyorum baya 125cc motoru tokatlıyor ama fren ve manevra kabiliyeti usta sürücü de olsanız bu cihazda YOK.
şimdi scootercı 40 yaşında suadiyede oturan insan tipi gelip bana hepsinin aksini söyleyebilir ama hayır, yola çıkmaması gereken cihazlar bunlar.
Dediği gibi 4.4 Kwh pil varsa fiyatının ucuz olması mümkün değil zaten. Hachiko'nun çok sevdiği skuterından üçte bir daha büyük pil demek, ki böyle bir şey için hiç te az değil. Hatta herifler bayağı bayağı süspansiyon eklemişler tekerlere. Hiç görmemiştim böyle bir şey daha önce.
Çocuklarda böyle şeylerin elektrikli olmayanı var, ayakları ile ittirip kullanıyorlar bahçede ve park gibi güvenli alanlarda. Elektriklilere hiç hevesleri yok ama. Bunlardan istemeyin, 16 yaşına gelince motor ehliyeti alır doğru düzgün motora binersiniz diyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)