Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Akülü lastik pompası basınç doğruluğu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hava basıp hem benzinlikten hem o aletten teyit etmekte fayda var.

    lastiklerin vs. üstünde basınc yazsa da fazla standart veriler. yani bir lastik hem 200 kiloluk hem 140 kiloluk motora takılabılıyor. ya da full aksesuar yan canta vs. aynı motor bile 15 20 kilo fark edebiliyor. hepsini geçtim karma kullanımlarda artcıya göre sürekli basınc değiştiremeyeceğimiz için ortalama bir basınc belirlemek gerekiyor.

    alet yanlıs gösterse de gösterdiği yanlışın sabit bir fark oldugunu tespit edip size en uygun ve güvende hissettiğiniz basıncta kullanmanız bence daha önemli.

    Mesela benim motora 26-29 diyen var, 30-33 diyen var- 31-35 diyen var. sürekli bir kafadan ses cıkıyor.

    genelde tur sonrası hava bastıgım ve 3-4 gün motorun yatacagını bildiğim için 31-35 basıyorum. ben binene kadar 29-33 'e kadar düşüyor. bence benim için en ideali bu mesela


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava basıp hem benzinlikten hem o aletten teyit etmekte fayda var.

    lastiklerin vs. üstünde basınc yazsa da fazla standart veriler. yani bir lastik hem 200 kiloluk hem 140 kiloluk motora takılabılıyor. ya da full aksesuar yan canta vs. aynı motor bile 15 20 kilo fark edebiliyor. hepsini geçtim karma kullanımlarda artcıya göre sürekli basınc değiştiremeyeceğimiz için ortalama bir basınc belirlemek gerekiyor.

    alet yanlıs gösterse de gösterdiği yanlışın sabit bir fark oldugunu tespit edip size en uygun ve güvende hissettiğiniz basıncta kullanmanız bence daha önemli.

    Mesela benim motora 26-29 diyen var, 30-33 diyen var- 31-35 diyen var. sürekli bir kafadan ses cıkıyor.

    genelde tur sonrası hava bastıgım ve 3-4 gün motorun yatacagını bildiğim için 31-35 basıyorum. ben binene kadar 29-33 'e kadar düşüyor. bence benim için en ideali bu mesela
    Bu durumda her kafadan bir ses çıktığı ve bilgi kirliliği olmakta kullandığım scoooter motorlarda sele altı bagajda artçılı ya da tek kullanım yazmakta. Joymax 29-35 şimdiki burgmanda 33-41 yazıyor. Millet ya bakmıyor ya da silinmiş olması lazım. Kullandığım motorların sayfasına üyeyim. Yine beni dinlemiyor başka sayfa da yine aynı soruyu sorup duruyorlar.

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye bar cinsindne bakıyorsunuz ki?
    hadi 1 psi fazla basayım deyince çok büyük fark olmuyor ama 0.5bar büyük miktar.
    İşte tam bu yüzden bar'ı seviyorum ben. Hiç bir anlamı olmayan bir küsüratla uğraşmıyorsun
    32 mi 33 mü? eşşeğin gözlük çerçevesi ne fark eder
    MotoGP'de de, club racing dediğimiz amatörler arasında da bar tercih ediliyor ama açıkçası onun sebebi nedir bilmiyorum, bu basitlikten olabilir başka bir mantıklı açıklama bulamadım açıkçası.

    Bu arada metric olan bar, psi pound square inch =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Alıntı motolonya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru ölçenin doğru ölçtüğünü nasıl biliriz ki belki ikisi de bozuk matematik gibi zor bir soru
    iyi bir lastikçideki pompalar kalibre olur. Lastikçinin iyi olup olmadığını anlamak da kişinin kendine kalmış artık =)
    iyi bir serviste de kalibre alet olur yine. Bir kaç güvenilir yerde aynı lastiği (arada fazla sürüş olmadan) karşılaştırıp bir fikir edinilebilir.
    Neticede kullandığımız aletin 100% kalibre olması şartı da yok. Sürekli 1psi fazla gösteriyorsa bunu bilmek kafi, bilmemek de bişeye yol açmaz zaten 1psi'da.

  4. #24
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Alman_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu durumda her kafadan bir ses çıktığı ve bilgi kirliliği olmakta kullandığım scoooter motorlarda sele altı bagajda artçılı ya da tek kullanım yazmakta. Joymax 29-35 şimdiki burgmanda 33-41 yazıyor. Millet ya bakmıyor ya da silinmiş olması lazım. Kullandığım motorların sayfasına üyeyim. Yine beni dinlemiyor başka sayfa da yine aynı soruyu sorup duruyorlar.
    ama işte hava basıncını etkileyen zilyon tane unsur var kimse bunları önemsemiyor.
    en temizi deneyerek güzel bir değer bulmak.
    killingroad bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela benim motora 26-29 diyen var, 30-33 diyen var- 31-35 diyen var. sürekli bir kafadan ses cıkıyor.
    Müthiş bir konuya parmak bastın aslında. Ben bi videoda bahsetmiştim bundan.
    Benim motorun arka zincir sıyırıcıda lastik basınçları yazıyor, ön 2.5bar, arka 2.8 bar.
    Şimdi şu an Mitas Sport Force + takılı. Bu lastik için de Mitas ön 2.3bar, arka 2.5 bar veriyor.
    Ben hangisini yapmalıyım? =)

    Fabrikanın söylediği lastik basınçları, o motosikletin her koşulda her lastikte en ideal basıncı değil. Kullanılan lastik, sürücünün kilosu, sürdüğü yolun türü, sürüşünün tarzı hepsi etken. Mitas'ı kenara koydum, tekrar Pirelli Rossa X Corsa taktığım zaman da ben lastikleri 2.5-2.8 yapmıyorum, yapmam da.

    Sağda solda kafadan çıkan sesler değil elbette motosikletin kitapçığında ve üzerinde yazdığı basınç temel alınmalı. Ama bu doğru basınç demek değil.
    iskampavya bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  6. #26
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benim fabrikanın tavsiye ettiği değerler 32-36 fakat lastik değişimi ya da kontrol için gittiğim Buz Motor Bostancı (artık Bulut Motor) ve Zenn Motor 33-36 öneriyor. Ben de neden diye hiç sormadım. Arka sabitken ön tarafı 1 psi yükseltmek nasıl bir fark yaratıyor, bilemiyorum.

  7. #27

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim fabrikanın tavsiye ettiği değerler 32-36 fakat lastik değişimi ya da kontrol için gittiğim Buz Motor Bostancı (artık Bulut Motor) ve Zenn Motor 33-36 öneriyor. Ben de neden diye hiç sormadım. Arka sabitken ön tarafı 1 psi yükseltmek nasıl bir fark yaratıyor, bilemiyorum.
    33-36 jenerik bir basınç değeri, ikisinin de "32 yerine 33 yap" diyerek bilhassa 33 yaptığını sanmıyorum.
    Zenn bu arada lastik basıncı ne istiyorsun diye soran ender yerlerden, teşekkür ediyorum buradan bunun için =)

    Motosiklet lastikçileri biraz daha dar bir alan daha az firma var, daha bilgili olabiliyorlar ama otomobil lastikçilerine yıllardır söylediğim basıncı kabul ettiremiyorum. "Ön 2.0 arka 2.2" diyorum zaten bi boş bakış atıyor büyük kısmı. 29-32 diyorum "abi 36'dan aşağı sensör arıza verir" diyene kadar denk geldim. En son geçen sene Pazar akşamı açık yer ararken bir lastikçi buldum, adama ön 2.0 arka 2.2 dedim, yine anlamadı, tekrar ettim, tamam abi sıkıntı yok dedi.

    Lastikçiden eve dönüyorum:



    36 kere taş düşsün kafanıza emi
    tommygun, iskampavya, computeus ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikçiden eve dönüyorum:

    https://i.ibb.co/fD82t6p/IMG-9780.jpg

    36 kere taş düşsün kafanıza emi
    Tam tersi başıma geldi. Bakımdan aldım arabayı. Yolda bir baktım, lastiklerin hepsi farklı basınçta. Bastım küfrü. Bir gün sonra sabah baktım, lastiklerin hepsi aynı basınçta!

    Sonradan farkettim, o gün bayağı güneş vardı, lastiklerin bazıları gölgede, bazıları güneşteydi. Parkettikleri yerde lastikler farklı sıcaklıktaydı muhtemelen...

    Malesef arabam resimdeki kadar teknolojik olmadığından sadece lastik basıncını gösteriyor, sıcaklığını değil.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte tam bu yüzden bar'ı seviyorum ben. Hiç bir anlamı olmayan bir küsüratla uğraşmıyorsun
    32 mi 33 mü? eşşeğin gözlük çerçevesi ne fark eder
    MotoGP'de de, club racing dediğimiz amatörler arasında da bar tercih ediliyor ama açıkçası onun sebebi nedir bilmiyorum, bu basitlikten olabilir başka bir mantıklı açıklama bulamadım açıkçası.

    Bu arada metric olan bar, psi pound square inch =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------



    iyi bir lastikçideki pompalar kalibre olur. Lastikçinin iyi olup olmadığını anlamak da kişinin kendine kalmış artık =)
    iyi bir serviste de kalibre alet olur yine. Bir kaç güvenilir yerde aynı lastiği (arada fazla sürüş olmadan) karşılaştırıp bir fikir edinilebilir.
    Neticede kullandığımız aletin 100% kalibre olması şartı da yok. Sürekli 1psi fazla gösteriyorsa bunu bilmek kafi, bilmemek de bişeye yol açmaz zaten 1psi'da.
    Metric olan bar birimiyse o zaman ben de kafamı bar'a alıştırayım.
    şimdi benim xmax'ın lastiklerini ön 30 arka 33 psi basıyorum, bendeki xioami de zaten açılınca bar gösteriyor, tuşa basıp psi'ye geçirmekle uğraşıyorum. bunların bar değerini öğreneyim öyle devam edeyim.

    yamaha kitapçığında ön 29 arka 32 yazıyordu ama lastikleri değiştirirken buz motor 4. levent şubesinde michelin city grip 2'lere kitapçıktakinden bir psi fazla bas demişlerdi ben de öyle devam ettim, bi farkını göremedim.

  10. #30
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    şu xiaomi'nin sarjlı zımbırtısından alacaktım gecen sene 400 diye almadım bu sene 1200 olmuş.
    bakalım kara cumada ucuzlarsa bi tane alayım, herkes cok memnun duruyor. +/- 1 hatalı gösteriyormuş.
    espresso bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Xiaomi kullanıyorum, tavsiye ederim

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tersi başıma geldi. Bakımdan aldım arabayı. Yolda bir baktım, lastiklerin hepsi farklı basınçta. Bastım küfrü. Bir gün sonra sabah baktım, lastiklerin hepsi aynı basınçta!

    Sonradan farkettim, o gün bayağı güneş vardı, lastiklerin bazıları gölgede, bazıları güneşteydi. Parkettikleri yerde lastikler farklı sıcaklıktaydı muhtemelen...

    Malesef arabam resimdeki kadar teknolojik olmadığından sadece lastik basıncını gösteriyor, sıcaklığını değil.
    Sıcaklığı ben ekledim, pis alamanlar ölçtüğü halde göstertmiyordu ekranda =)
    Dediğin de olabilir elbette ama buradaki senaryo o değil, bildiğin kafasına göre hepsine 36 vurmuş. 36 kutsalı gerçekten çok yıkılmaz durumda =) Bir de bu zaten direkt eve dönerken.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metric olan bar birimiyse o zaman ben de kafamı bar'a alıştırayım.
    Seni yakalayacağım detayın bu olduğunu biliyordum
    Motosiklet yerde duruyorsa zamanla hafiften kaçıracak diye bir psi fazla basılması da standart bir pratik olabilir. Lastik basıncı geçmişken motoru ön arka sehpada park etmek gerçekten buna da acayip fayda ediyor. Çook uzun süre lastik basınçları düşmüyor. Vespa orta sehpada, ayda bir falan tekrar hava basmam gerekiyor.

    1 psi fark edilecek bir şey değil zaten, pistte dahi lastikte yaralanma olunca 0.2 bar düşürüyorum ki o da 3psi falan ediyor, sürüşte yine zor aradaki farkı seçmek, anca lastiğe bakınca anlam ifade ediyor.
    espresso bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)