Aprillia Shiver 900 nasıl bilirsiniz?
Reklamlar
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motosikletten indiğinizde içinizin kıpır kıpır olmasını istiyorsanız 2000 model civarı Harley Davidson modellerine bakmanızı öneririm. O kadar kıpır kıpır oluyorsunuz ki inince hilti gibi titriyorsunuz
.
1 hafta kadar 2000 model bir Yamaha Wild Star 1600 kullanmıştım. O haftanın sonunda chopper ve türevlerine tövbe ettim, geceleri yatağa girdiğimde hala titriyordum herhalde :D
Reklamlar
-
Khaira adlı üyeden alıntı
1 hafta kadar 2000 model bir Yamaha Wild Star 1600 kullanmıştım. O haftanın sonunda chopper ve türevlerine tövbe ettim, geceleri yatağa girdiğimde hala titriyordum herhalde :D
Bende Harley Davidson Fat Boy karbüratörlü olan modeli çalıştırmıştım, stop etmesin diye gaz veriyordum ve gaz vermeyi bıraktığımda titreşimden elimin uyuştuğunu fark ettim. Çok garip bir yapıya sahipler.
-
Khaira adlı üyeden alıntı
1 hafta kadar 2000 model bir Yamaha Wild Star 1600 kullanmıştım. O haftanın sonunda chopper ve türevlerine tövbe ettim, geceleri yatağa girdiğimde hala titriyordum herhalde :D
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bende Harley Davidson Fat Boy karbüratörlü olan modeli çalıştırmıştım, stop etmesin diye gaz veriyordum ve gaz vermeyi bıraktığımda titreşimden elimin uyuştuğunu fark ettim. Çok garip bir yapıya sahipler.
Yamaha 1600 da, HD gibi dar acili V2 ve "single crankpin", yani silindirler tek noktadan baglaniyorlar krank miline. Oyle olunca motor neredeyse kocaman bir tek silindirmis gibi titriyor.
Honda VTX 1800 oyle degildir mesela, hacmi daha yuksek olmasina ragmen titresim sorunu yoktur. Single crankpin olmasina ragmen Kawasaki VN1500 ve VN1600 serisi de nispeten titresimsizdir.
Bir de yuksek hacim V2 cruiser'larin rolantideki titresimleri cok sorun degildir, gaz verip yola cikinca aninda yok oluyor o titresim. Dur-kalk trafiginde yuksek hacim V2 cruiser'la vakit gecirmek te sacma olur zaten.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yamaha 1600 da, HD gibi dar acili V2 ve "single crankpin", yani silindirler tek noktadan baglaniyorlar krank miline. Oyle olunca motor neredeyse kocaman bir tek silindirmis gibi titriyor.
Honda VTX 1800 oyle degildir mesela, hacmi daha yuksek olmasina ragmen titresim sorunu yoktur. Single crankpin olmasina ragmen Kawasaki VN1500 ve VN1600 serisi de nispeten titresimsizdir.
Bir de yuksek hacim V2 cruiser'larin rolantideki titresimleri cok sorun degildir, gaz verip yola cikinca aninda yok oluyor o titresim. Dur-kalk trafiginde yuksek hacim V2 cruiser'la vakit gecirmek te sacma olur zaten.
Diğer markaları bilmem ama Harley Davidson motorları kolay kolay kranktan dolayı arıza vereceğini zannetmiyorum, sebebi ise biyel kollarında alışılmış yatak sisteminden ziyade silindir rulman içinde hareket ediyor, yani yağsız kalsa bile rulmanın yapısı gereğinden dolayı daha az zararla ilerleyecektir, birde bunlarda krank isminden ziyade flywheel olarakta adlandırıyorlar.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Diğer markaları bilmem ama Harley Davidson motorları kolay kolay kranktan dolayı arıza vereceğini zannetmiyorum, sebebi ise biyel kollarında alışılmış yatak sisteminden ziyade silindir rulman içinde hareket ediyor, yani yağsız kalsa bile rulmanın yapısı gereğinden dolayı daha az zararla ilerleyecektir, birde bunlarda krank isminden ziyade flywheel olarakta adlandırıyorlar.
Arızayla ilgili bir yorum yapmadım.
crankshaft (krank) ve flywheel birbirine bağlı iki farklı parça.
-
Khaira hocam konu dışı olarak birşey sorcam sizin motorunuzda seyir halinde giderken bir anda stop edip mi bozulmuştu ? Dominardan bahsediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
denizz1 adlı üyeden alıntı
Khaira hocam konu dışı olarak birşey sorcam sizin motorunuzda seyir halinde giderken bir anda stop edip mi bozulmuştu ? Dominardan bahsediyorum.
Bugün kaş-istanbul yolcuğumu tamamladım tam olarak 2ye bölmüştüm yolu izmirde mola verip 2 gün bugün devam ettim ve tam evime 20-25km kala yolda giderken aniden stop etti,ve şuan çalışmıyor.Çekiciyle servise yakın bir yere taşıttım.Çalıştırmayı deneyince ise böyle https://youtube.com/shorts/q1dZGT9oWqU
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Arızayla ilgili bir yorum yapmadım.
crankshaft (krank) ve flywheel birbirine bağlı iki farklı parça.
Biliyorum, sadece bu durumdan bahsetmek istedim. Asıl oradaki konuya tekrar dönersem genel olarak çoğu kullanıcının dediği tek şey rölantideki titreşimin giderken kaybolmasıdır, dediğiniz gibi 2 silindir neredeyse tek silindir gibi çalıştığı içinde o titreşimden kaçış yok.
Merakımdan baktım VTX 1800 modelinin özelliklerine ve sıkıştırma oranı gözüme çarptı 9.0:1 neredeyse kimi arabalardan bile daha az sıkıştırma oranına sahip ama ilk defa yüksek hacim V-Twin den bu kadar kötü ses duydum.
-
denizz1 adlı üyeden alıntı
Khaira hocam konu dışı olarak birşey sorcam sizin motorunuzda seyir halinde giderken bir anda stop edip mi bozulmuştu ? Dominardan bahsediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
Bugün kaş-istanbul yolcuğumu tamamladım tam olarak 2ye bölmüştüm yolu izmirde mola verip 2 gün bugün devam ettim ve tam evime 20-25km kala yolda giderken aniden stop etti,ve şuan çalışmıyor.Çekiciyle servise yakın bir yere taşıttım.Çalıştırmayı deneyince ise böyle https://youtube.com/shorts/q1dZGT9oWqU
Hocam tam olarak böyleydi. Geçmiş olsun, umarım en az hasarla atlatırsınız… Yolda giderken gişelerde yavaşladığımda debriyajı çektim ve bir daha çalışmadı benimki. Marş alıyordu ancak motor dönmüyordu. Çalıştırmak için uğraşmayın bı sefer marş motoruna zarar gelirse ekstra masraf çıkar, direkt çekiciyle servise gidin. Benim problem silindir üst kapağındaydı.
-
Khaira adlı üyeden alıntı
Hocam tam olarak böyleydi. Geçmiş olsun, umarım en az hasarla atlatırsınız… Yolda giderken gişelerde yavaşladığımda debriyajı çektim ve bir daha çalışmadı benimki. Marş alıyordu ancak motor dönmüyordu. Çalıştırmak için uğraşmayın bı sefer marş motoruna zarar gelirse ekstra masraf çıkar, direkt çekiciyle servise gidin. Benim problem silindir üst kapağındaydı.
Servise 500-600 metre uzakta arkadaşımın evi vardı oraya çektirdim çekiciyle motoru.Yarın sabah erkenden götüreceğim bakalım nolcak sonuç.Ama henüz daha 9k kmde bir motorda böyle büyük bir şey çıkması şaşırtıcı olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------
denizz1 adlı üyeden alıntı
Servise 500-600 metre uzakta arkadaşımın evi vardı oraya çektirdim çekiciyle motoru.Yarın sabah erkenden götüreceğim bakalım nolcak sonuç.Ama henüz daha 9k kmde bir motorda böyle büyük bir şey çıkması şaşırtıcı olur.
Yol boyunca da en az 5-6 kere durdum genel hızımda 110-120 bandındaydı ekstra bir kaç kez 130-142 bandına çıkardım ilginç bunla dağılması gerçekten
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
....bunlarda krank isminden ziyade flywheel olarakta adlandırıyorlar...
Flywheel karşılığı bizdeki volanttır , iki silindirde olsa piston kolları birbiri üzerine tek noktadan bağlı olduğu için krank çok küçüktür onun için direkt flywheel de diyebilirler ama yabancı ustalar genelde cranksaft diyorlar zira tek krank telaffuzu budala gibi bir manayada geliyor..
-
Hocam ben çok almak istedim akrepli versiyonunu, eşim yüzünden alamadım, umarım hayalinize kavuşur kazasız belasız kullanırsınız alırsanız. Ek bi bilgi veremeyeceğim ne yazıkki sadece hissimi belirtmek istedim.
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Flywheel karşılığı bizdeki volanttır , iki silindirde olsa piston kolları birbiri üzerine tek noktadan bağlı olduğu için krank çok küçüktür onun için direkt flywheel de diyebilirler ama yabancı ustalar genelde cranksaft diyorlar zira tek krank telaffuzu budala gibi bir manayada geliyor..
Yine merakımdan dolayı araştırmalarıma devam ederken bahsettiğimiz motordaki krank yapısını merak etmiştim ve parçalarına bakarken ya crankshaft ya flywheel olarak adlandırıyordular. Hatta ilk başta benim aklım arabalardaki volana gitti diyorum ne alaka ondan sonra rebuild videoları izleyince olayın çok farklı olduğunu orada anlamıştım.
-
dovahhkin adlı üyeden alıntı
Hocam ben çok almak istedim akrepli versiyonunu, eşim yüzünden alamadım, umarım hayalinize kavuşur kazasız belasız kullanırsınız alırsanız. Ek bi bilgi veremeyeceğim ne yazıkki sadece hissimi belirtmek istedim.
aga eşini nasıl ikna edemedin ben ona takıldım
yaw bu alet kadınların bildiği anladığı bir alet değil ki fikir versinler hadi süperge robot airfey olsa hadi birşeyler bilir karşı çıkabilir diyeceğim de öyle bir durum da yok ki!!!
en iyisi en sağlamı en yakışıklısı bu işte şu kadar az yakıyor hemde fazla güçlü değil böyle büyük göründüğüne bakma kağıttan kaplan deyip alttan girip üsten çıkıp ikna etmen lazımdı
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
aga eşini nasıl ikna edemedin ben ona takıldım
yaw bu alet kadınların bildiği anladığı bir alet değil ki fikir versinler hadi süperge robot airfey olsa hadi birşeyler bilir karşı çıkabilir diyeceğim de öyle bir durum da yok ki!!!
en iyisi en sağlamı en yakışıklısı bu işte şu kadar az yakıyor hemde fazla güçlü değil böyle büyük göründüğüne bakma kağıttan kaplan deyip alttan girip üsten çıkıp ikna etmen lazımdı
Orası belli olmaz :D
Benim karar sürecime karışmaz zaten ama kız arkadaşım 2,5 sene oldu daha RS'e durduğu yerde bile binmedi. Ne zaman bineceksin dedim küfürle karşılık verdi =) Artçılı sürüş sürekli olan bir şey ise karışabilir.
veya scooterdan sonra bunun tipi dikkat çekiyormuş kızlar bakar falan zannederek de karşı çıkmış olabilir.
Genç motorcu erkekler ve motorcuların kız arkadaşlarının/eşlerinin bilmediği bir şey var.
Kızlar motora bakmıyor :D
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Orası belli olmaz :D
Benim karar sürecime karışmaz zaten ama kız arkadaşım 2,5 sene oldu daha RS'e durduğu yerde bile binmedi. Ne zaman bineceksin dedim küfürle karşılık verdi =) Artçılı sürüş sürekli olan bir şey ise karışabilir.
veya scooterdan sonra bunun tipi dikkat çekiyormuş kızlar bakar falan zannederek de karşı çıkmış olabilir.
Genç motorcu erkekler ve motorcuların kız arkadaşlarının/eşlerinin bilmediği bir şey var.
Kızlar motora bakmıyor :D
Aynen kızlar motora bakmıyor/anlamıyor bizde nc varken bolu abantta bir masaya oturduk 4 tane kadın geldi ay motorlar çok güzel sizin mi vs derken ben bunları oturttum masaya çay verdim çekirdek vs derken yaa ben hiç motora binmedim dedi hadi gel beğendiğinle gezdireyim seni dedim hangisini beğendin dedim gri kırmızı beyaz 3 nc neyse bindi gezdirdim vs derken çıkardı bana kartını verdi ankara ya yolun düşerse beni ara dedi sana güzel bi alem yaptırayım ama ben o zaman evliydim gitmedim
şimdi afrika var kimse dönüp bakmıyor
-
Kadınlar bence motorun tipinden çok rengine bakıyor. Bende kırmızı Rks Titanic varken "kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun" diye laf yemiştim. Hani Rks'den bahsediyoruz, bilmesek motorun ne olduğunu, inanacağız. Mat mavi renkli Sym Wolf varken de bir kaç kadın "ne güzel motor" demişti. Alemlere akacak bir sohbet olmadı ama yine de beğeni vardı. Şu siyah renkli gudik Er6F'i aldığımdan beri kadınlardan zerre beğeni, övgü yok. Anca bakkalın çırağı, benzinlikteki pompacı kardeş, okuldan yeni çıkmış tirrek çocuklar "abi bu ne?" , "kaç basıyor?" , "ara gazı versene" falan diyorlar. Bu motoru değiştirdiğimde alacağım marka modelin önemi yok ama renginin pavyon gibi alacalı bulacalı, cart bir renk olmasına dikkat edeceğim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Kadınlar bence motorun tipinden çok rengine bakıyor. Bende kırmızı Rks Titanic varken "kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun" diye laf yemiştim. Hani Rks'den bahsediyoruz, bilmesek motorun ne olduğunu, inanacağız. Mat mavi renkli Sym Wolf varken de bir kaç kadın "ne güzel motor" demişti. Alemlere akacak bir sohbet olmadı ama yine de beğeni vardı. Şu siyah renkli gudik Er6F'i aldığımdan beri kadınlardan zerre beğeni, övgü yok. Anca bakkalın çırağı, benzinlikteki pompacı kardeş, okuldan yeni çıkmış tirrek çocuklar "abi bu ne?" , "kaç basıyor?" , "ara gazı versene" falan diyorlar. Bu motoru değiştirdiğimde alacağım marka modelin önemi yok ama renginin pavyon gibi alacalı bulacalı, cart bir renk olmasına dikkat edeceğim.
Kardeşim sıfır MT7 alacağı zaman İstanbul'daki bayilerde kırmızı rengi yok diye taa Düzce'den bir yamaha bayisinden alıp kamyonetle getirtmişti. Kırmızı olsun 10 kuruş fazla olsun. Kırmızı iyidir.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Kadınlar bence motorun tipinden çok rengine bakıyor. Bende kırmızı Rks Titanic varken "kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun" diye laf yemiştim. Hani Rks'den bahsediyoruz, bilmesek motorun ne olduğunu, inanacağız. Mat mavi renkli Sym Wolf varken de bir kaç kadın "ne güzel motor" demişti. Alemlere akacak bir sohbet olmadı ama yine de beğeni vardı. Şu siyah renkli gudik Er6F'i aldığımdan beri kadınlardan zerre beğeni, övgü yok. Anca bakkalın çırağı, benzinlikteki pompacı kardeş, okuldan yeni çıkmış tirrek çocuklar "abi bu ne?" , "kaç basıyor?" , "ara gazı versene" falan diyorlar. Bu motoru değiştirdiğimde alacağım marka modelin önemi yok ama renginin pavyon gibi alacalı bulacalı, cart bir renk olmasına dikkat edeceğim.
Kesinlikle katılıyorum. Benim Dominar kırmızıydı, aldığım tepkilerden altımdakinin Bajaj olduğunu bilmesem Fireblade falan sürüyorum gibi hissederdim
-
beyler kırmızı dedin mi o öyle sıradan bir renk değil haberiniz olsun yani 5 kuruş 10 kuruş fazla vs den çok daha fazlası
kırmızı zenginlik bolluk bereket rengidir mor renk te görenlerde aynı etkiyi uyandırır böyle şeyler çoğu insana saçma gelebilir fakat lüks bir markanın siyah beyaz mavi yeşil sarı renkli arabası kırmızı kadar dikkat çekmez yolda giderken insanlar sadece kırmızıya pür dikkat döner bakarlar bu motosiklette de böyle dir kıyafette de böyle dir
-
F54 adlı üyeden alıntı
bizde nc varken bolu abantta bir masaya oturduk 4 tane kadın geldi
Karşı cinsin motosikletten anlamadığına daha büyük delil olabilir mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)