Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Aprillia Shiver 900 nasıl bilirsiniz?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Selamlar herkese. Geçenlerde Hırbonen bir link paylaşmıştı, o güne kadar Shiver’ın varlığını bilmiyordum. Valla ilk görüşte aşk yaşadım desem yeridir

    Aprillia markasına dair hiçbir fikrim yok. Çevremde kullanan kimse yok, özellikle bu modele dair internette neredeyse hiç bilgi yok (yabancı kaynaklar hariç). Shiver 900’den ziyade aslında Aprillia markasını nasıl bilirsiniz? Bajaj’la yaşadığım problemlerden sonra aslında sıfır km bir CF 700CLX istiyordum, ama içim bir türlü tam anlamıyla rahat etmiyordu. Sıfır diye ısrar ederken 20 bin kilometrede bir Shiver almak kumar oynamak mıdır? Nereden handikap yiyebilirim? İstanbul’dayım, sanırım burada servis sayısı fazlaca mevcut.

    Ankara’da Herter Otomotiv varmış, Aprillia yetkili servisi. Burada expertiz yaptırılır mı? Yorumlardaki insanların da kafası karışık sanırım..

    Kısacası böyle işte, Shiver 900 nasıl bilirsiniz, Aprillia’yı nasıl bilirsiniz?
    Green Arrow ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu konuları hep @Hırbonen yasaklı iken açıyorsunuz...

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    DoğanTrend'in yedek parça sisteminde çalıştığım için yorum yaparsam yedek parça konusunda maksimum 2 ay civarı beklersiniz oda İtalyadan gelecek parça için. Aprilia Piaggio grubunun parçasıdır, ama nedense pek güvenesim gelmiyor.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuları hep @Hırbonen yasaklı iken açıyorsunuz...
    Kendimizi sağlama alıyoruz diyelim

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DoğanTrend'in yedek parça sisteminde çalıştığım için yorum yaparsam yedek parça konusunda maksimum 2 ay civarı beklersiniz oda İtalyadan gelecek parça için. Aprilia Piaggio grubunun parçasıdır, ama nedense pek güvenesim gelmiyor.
    Aprillia kullanıcısına pek denk gelmediğim için ben de bir türlü konuşup bilgi alamadım, içimde ufak tefek şüpheler var kararsızım..
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Orijinal parçaları çok pahalı Piaggio grubunun :( tek bir adet serçe parmağım kadar subap 3000 küsür lira olurmu yahu , benimki sukuter Allah'tan tek silindir 4 tane supap var , dört silindir olsa sadece subaplar 48.000 tl , geçen hafta 12 silindir dizel motor söktüm 1100 beygir koskaca pistonu 3000 lira subabı tane 540 pes..
    Khaira ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    öncelikle 20bin kumar değil.değişcek parçalar lastik,filtreler,zincir ve dişli.diğer parçalar kullanıma baglı değişebilirde değişmeyebilirde.
    motosiklet teknik olarak gayt güzel.suzuki sv650 nin güçlüsü.
    yedek parçayı mutlakka aprilia servislerinden ögrenmelisin.lazım olcak sarf malzemeler,contalar,debriyaj balatası gibi aşınıp değişmesi gereken parçalar.
    şuan ikini el fiyatıyla mt9,street triple,sv650 ye rakip

    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...er-900-20.html
    Khaira bunu beğendi.

  7. #7
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle 20bin kumar değil.değişcek parçalar lastik,filtreler,zincir ve dişli.diğer parçalar kullanıma baglı değişebilirde değişmeyebilirde.
    motosiklet teknik olarak gayt güzel.suzuki sv650 nin güçlüsü.
    yedek parçayı mutlakka aprilia servislerinden ögrenmelisin.lazım olcak sarf malzemeler,contalar,debriyaj balatası gibi aşınıp değişmesi gereken parçalar.
    şuan ikini el fiyatıyla mt9,street triple,sv650 ye rakip

    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...er-900-20.html
    Teşekkür ederim, haftaiçi ilk fırsatta servislerle görüşüp özellikle sarf malzemeler için teslimat ve fiyat bilgisi alacağım. Özellikle MT09 ve Street Triple gibi motorların 2020 üstü modelleri 350-400 bandındayken Shiver ön plana çıkıyor benim için..

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orijinal parçaları çok pahalı Piaggio grubunun :( tek bir adet serçe parmağım kadar subap 3000 küsür lira olurmu yahu , benimki sukuter Allah'tan tek silindir 4 tane supap var , dört silindir olsa sadece subaplar 48.000 tl , geçen hafta 12 silindir dizel motor söktüm 1100 beygir koskaca pistonu 3000 lira subabı tane 540 pes..
    Buna direkt DoğanTrend grubu desek çok iyi olur, yanlış hatırlamıyorsam eski kasa Burgman 400'ün marş motoru 22.000 TL olması lazım.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bu dünyaya bir defa geliyoruz. Yerinde olsam ve beğenmişsem alırım. İşletme maliyetiymiş, yakıt tüketimiymiş umrumda olmaz. Alır, yapıştırır, gezerim, Kunta Kinte gibi özgürlüğe koşarım.
    Green Arrow, mavellen, Khaira ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna direkt DoğanTrend grubu desek çok iyi olur, yanlış hatırlamıyorsam eski kasa Burgman 400'ün marş motoru 22.000 TL olması lazım.
    Piaggio nun Avrupa'da ki yedek parça fiyatları bu kadar tuzlu değildir , Italya , İspanya , Fransa , Yunanistan yer gök Vespa ve Piaggio grup sukuteri dolu , 15-20 yaşında sukuterler her sene gittiğim Yunan adalarında yollarda fink atıyor , bu fiyatlarla o motorları yürütmek orası için bile çok zor , Doğan Trend kendi ayağına sıkıyor bence..
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Shiver 900 kadar özel motor çok azdır. Üzerindeki blok her devirde kuvvet veren, sakin karakterli ve sağlam bir blok. İstanbulda sorun yaşamanız zor zira Doğan Trend servis bünyesinde eski ve köklü servisler var. Kendileri de hizmet veriyor. Modelin dünya da ve TR'de çok tutulmamasının sebebi Naked motorlarda deli giden motorlar iş yapıyor günümüzde. Japon ve Avrupalı rakipleri daha iyi gidiyor ve daha çevikler. Shiverdaki V blok saf performans için dizayn edilmemiş, o blok bir tourer'a takılsaydı muhtemelen halen devam eden bir seri olurdu.
    tommygun ve Khaira bunu beğendiler.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piaggio nun Avrupa'da ki yedek parça fiyatları bu kadar tuzlu değildir , Italya , İspanya , Fransa , Yunanistan yer gök Vespa ve Piaggio grup sukuteri dolu , 15-20 yaşında sukuterler her sene gittiğim Yunan adalarında yollarda fink atıyor , bu fiyatlarla o motorları yürütmek orası için bile çok zor , Doğan Trend kendi ayağına sıkıyor bence..
    Eğer burdaki fiyatlar gibi orada fiyat varsa zaten kimse tutmaz bu tarz motosikletleri, ne varsa yine bizde var.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Maalesef kötü bir haberim var. Motoziksel selÇük incelemesini yapmış.

    xtrafrozen bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuları hep @Hırbonen yasaklı iken açıyorsunuz...
    Şöyle yorumlayabiliriz ..



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    Alıntı DickName adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef kötü bir haberim var. Motoziksel selÇük incelemesini yapmış.
    Almamak icin baslıbasına sebep, haklısınız :D
    DickName bunu beğendi.

  15. #15
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    kesinlikle tavsiye etmiyorum.
    Khaira bunu beğendi.

  16. #16
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Ciddi ısınmasıyla ünlü bir motordur. İstanbul yazında kullanıcısına Allah kolaylık versin. Evin peteklerini motora bağla ev ısınır, o derece.
    Khaira bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Piaggio'nun parçaları için genelleyemeyiz belki ama Aprilia parçaları global olarak pahalı.
    Bunun yanında DT'nin Türkiye'deki fiyatlama politikası da araçta düşük parçada daha yüksek kar marjı diye tahmin ediyorum. Bir kişiye sormuşluğum yok, ama araçlardaki ve parçalardaki fiyatlara baktığım zaman benim izlenimim bu.

    Shiver 900'e gelecek olursak.

    * Üzerindeki blok çok tatlı. Hem çok pürüzsüz yağ gibi çalışıyor, hem "V2 bu bir anda delirmesin" diye ürkmeye gerek kalmıyor gayet lineer geliyor.
    * sıcak çalışır. öldüm bittim allahım demedim hatta benim xj6'da yaşadığımdan da kötüsü değildi bence ama sıcak çalışır bilmekte fayda var. 900'e geçerken EU4 nedeniyle biraz daha ısındı.
    * Frenler 4 piston radyal kaliper ve çelik hortumla çalışıyor. Güzel duruyor. Eksiklik bulmak istersem, master silindir radyal miydi hatırlayamadım, misal RS'teki his yok manette, ama beklemek de doğru değil zaten. Yine uzak doğulu rakiplerinden iyi frenleri.
    * Amortisörlerde önde preload&rebound, arkada preload ayarı var. Konforsuz kütük gibi değil ama en konforlu naked da diyemez kimse. Sportif sürüşe daha yatkın, bozuk yolda biraz yorabilir. Alıp bir camla uzun da gezerim diyorsan göz önünde bulundurmakta fayda var.
    * Yine yeni dönem Aprilia'lara göre bir tık daha ağır tarafta kalıyor, ama kısa boylu kullanan insanlar tanıyorum, sadece bilmekte fayda var.


    Hem 750'nin güncellenmiş versiyonu olduğu için sıkıntı olabilecek konularda iyileştirmeler var, hem de Shiver'daki blok güncel RS/RSV bloğu gibi çok zorlanmış olmadığı için problem çıkarma olasılığı daha düşük. Bahsettiğim arkadaşım 35bin km'ye geldi, herhangi bir sorun yaşamadan kullanıyor. Topgear-Autoguide'ın 50bin km testi duruyor mu diye baktım internette duruyormuş, 50bin km sonunda motoru açıyorlar tertemiz çıkıyor. (20bin'de gidon rulmanı değişmiş, 38bin'de debriyaj müşürü değişmiş, 45bin'de de arka silindirin manifold contası değişmiş.) Dediğim gibi zorlanan bloklar olmadıkları için Shiver/Caponord motorları çok daha uzun ömürlüler.

    Almak istediğin motorun öncelikle sahibine bak, ben bunu her araçta öneriyorum. Obsesif olmasına gerek yok, ama titiz mi? Dikkat etmiş mi yağına suyuna? Sübap ayarı yaptırmamış olabilir Dünya'nın sonu değil, ama sen sübap ayarından bahsedince tepkisi bakışları nasıl, bu önemli bence =) Amortisör yağlarını değiştirdin mi diye sorunca ne diyecek vs.

    * egzoz var mı buna bak. 750/900 geçişinde egzozda da bazı düzenlemeler yapıldı. Aftermarket egzoz takılırsa artçıda veya arka selede eşya taşıyorsan bunlarda egzoz kokusu benzin kokusu olabilir.
    * iyi olmayan benzinle çalıştıysa oksijen sensörü ve manifold basınç sensörü değişmesi gerekebilir. Gazın "jerky" olması oksijen sensörü için haberci olabilir. Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorsan da bu iki sensörü akılda tutmakta fayda var. Ben olsam bugünden alır kenara koyarım, ama böyle yapmazsan iki sene sonra bulamazsın diye değil, ben obsesifim =) Yakıt sisteminin kablo ve konektörlerinin durumunu da kontrol etmekte fayda var ikinci el bakarken.
    * yakıt pompası kabloları konnektörleri iyi durumda mı bunu da kontrol etmekte fayda var.


    Bir Avrupa motosikleti her zaman kumardır Japon rakiplerine göre, bunun aksini düşünmenin anlamı yok. Ama benim çevreden duyduklarıma bakınca CF Moto sıfır km bile alsan daha az bir kumar değil. Tutulmuyor diye uygun fiyata alacağın bir Shiver ile çok daha keyifli bir sürüşün olacak, satarken de bunu unutma sonra niye çok para etmedi deme. =)
    Motoseverrr, Khaira, tommygun ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    @Hırbonen gelmeden kesinlikle karar vermeyin

  19. #19
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piaggio'nun parçaları için genelleyemeyiz belki ama Aprilia parçaları global olarak pahalı.
    Bunun yanında DT'nin Türkiye'deki fiyatlama politikası da araçta düşük parçada daha yüksek kar marjı diye tahmin ediyorum. Bir kişiye sormuşluğum yok, ama araçlardaki ve parçalardaki fiyatlara baktığım zaman benim izlenimim bu.

    Shiver 900'e gelecek olursak.

    * Üzerindeki blok çok tatlı. Hem çok pürüzsüz yağ gibi çalışıyor, hem "V2 bu bir anda delirmesin" diye ürkmeye gerek kalmıyor gayet lineer geliyor.
    * sıcak çalışır. öldüm bittim allahım demedim hatta benim xj6'da yaşadığımdan da kötüsü değildi bence ama sıcak çalışır bilmekte fayda var. 900'e geçerken EU4 nedeniyle biraz daha ısındı.
    * Frenler 4 piston radyal kaliper ve çelik hortumla çalışıyor. Güzel duruyor. Eksiklik bulmak istersem, master silindir radyal miydi hatırlayamadım, misal RS'teki his yok manette, ama beklemek de doğru değil zaten. Yine uzak doğulu rakiplerinden iyi frenleri.
    * Amortisörlerde önde preload&rebound, arkada preload ayarı var. Konforsuz kütük gibi değil ama en konforlu naked da diyemez kimse. Sportif sürüşe daha yatkın, bozuk yolda biraz yorabilir. Alıp bir camla uzun da gezerim diyorsan göz önünde bulundurmakta fayda var.
    * Yine yeni dönem Aprilia'lara göre bir tık daha ağır tarafta kalıyor, ama kısa boylu kullanan insanlar tanıyorum, sadece bilmekte fayda var.


    Hem 750'nin güncellenmiş versiyonu olduğu için sıkıntı olabilecek konularda iyileştirmeler var, hem de Shiver'daki blok güncel RS/RSV bloğu gibi çok zorlanmış olmadığı için problem çıkarma olasılığı daha düşük. Bahsettiğim arkadaşım 35bin km'ye geldi, herhangi bir sorun yaşamadan kullanıyor. Topgear-Autoguide'ın 50bin km testi duruyor mu diye baktım internette duruyormuş, 50bin km sonunda motoru açıyorlar tertemiz çıkıyor. (20bin'de gidon rulmanı değişmiş, 38bin'de debriyaj müşürü değişmiş, 45bin'de de arka silindirin manifold contası değişmiş.) Dediğim gibi zorlanan bloklar olmadıkları için Shiver/Caponord motorları çok daha uzun ömürlüler.

    Almak istediğin motorun öncelikle sahibine bak, ben bunu her araçta öneriyorum. Obsesif olmasına gerek yok, ama titiz mi? Dikkat etmiş mi yağına suyuna? Sübap ayarı yaptırmamış olabilir Dünya'nın sonu değil, ama sen sübap ayarından bahsedince tepkisi bakışları nasıl, bu önemli bence =) Amortisör yağlarını değiştirdin mi diye sorunca ne diyecek vs.

    * egzoz var mı buna bak. 750/900 geçişinde egzozda da bazı düzenlemeler yapıldı. Aftermarket egzoz takılırsa artçıda veya arka selede eşya taşıyorsan bunlarda egzoz kokusu benzin kokusu olabilir.
    * iyi olmayan benzinle çalıştıysa oksijen sensörü ve manifold basınç sensörü değişmesi gerekebilir. Gazın "jerky" olması oksijen sensörü için haberci olabilir. Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorsan da bu iki sensörü akılda tutmakta fayda var. Ben olsam bugünden alır kenara koyarım, ama böyle yapmazsan iki sene sonra bulamazsın diye değil, ben obsesifim =) Yakıt sisteminin kablo ve konektörlerinin durumunu da kontrol etmekte fayda var ikinci el bakarken.
    * yakıt pompası kabloları konnektörleri iyi durumda mı bunu da kontrol etmekte fayda var.


    Bir Avrupa motosikleti her zaman kumardır Japon rakiplerine göre, bunun aksini düşünmenin anlamı yok. Ama benim çevreden duyduklarıma bakınca CF Moto sıfır km bile alsan daha az bir kumar değil. Tutulmuyor diye uygun fiyata alacağın bir Shiver ile çok daha keyifli bir sürüşün olacak, satarken de bunu unutma sonra niye çok para etmedi deme. =)
    Muhteşem bir özet olmuş, aklımdaki her şeyi cevaplamışsınız elinize sağlık teşekkür ederim. Motopiksel Selçuk’un incelemesinden ziyade yorumlarına bakmıştım, her zamanki gibi pek bir fikir vermedi

    Isınma konusuna hiç takılmam, bu sıcaklık uzun vadede bloğa zarar veren ekstrem bir sıcaklık değilse benim için bir sorun yok. Zaten Aprillia mühendisleri de bu durumu düşünüp ona göre bir harekette bulunmuştur diye düşünüyorum.

    Ağırlık ve boy da problem değil. Motordan inip dönüp baktığımda içimin kıpır kıpır olması benim için yeterli Tekrar teşekkür ediyorum detaylı özetiniz için. Bahsettiğiniz her şeyi kenara not aldım, bakmaya gittiğimde ilk işim bu notları açmak olacak.
    killingroad bunu beğendi.

  20. #20
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan inip dönüp baktığımda içimin kıpır kıpır olması benim için yeterli
    Motosikletten indiğinizde içinizin kıpır kıpır olmasını istiyorsanız 2000 model civarı Harley Davidson modellerine bakmanızı öneririm. O kadar kıpır kıpır oluyorsunuz ki inince hilti gibi titriyorsunuz .
    Khaira ve espresso bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)