killingroad adlı üyeden alıntı
Piaggio'nun parçaları için genelleyemeyiz belki ama Aprilia parçaları global olarak pahalı.
Bunun yanında DT'nin Türkiye'deki fiyatlama politikası da araçta düşük parçada daha yüksek kar marjı diye tahmin ediyorum. Bir kişiye sormuşluğum yok, ama araçlardaki ve parçalardaki fiyatlara baktığım zaman benim izlenimim bu.
Shiver 900'e gelecek olursak.
* Üzerindeki blok çok tatlı. Hem çok pürüzsüz yağ gibi çalışıyor, hem "V2 bu bir anda delirmesin" diye ürkmeye gerek kalmıyor gayet lineer geliyor.
* sıcak çalışır. öldüm bittim allahım demedim hatta benim xj6'da yaşadığımdan da kötüsü değildi bence ama sıcak çalışır bilmekte fayda var. 900'e geçerken EU4 nedeniyle biraz daha ısındı.
* Frenler 4 piston radyal kaliper ve çelik hortumla çalışıyor. Güzel duruyor. Eksiklik bulmak istersem, master silindir radyal miydi hatırlayamadım, misal RS'teki his yok manette, ama beklemek de doğru değil zaten. Yine uzak doğulu rakiplerinden iyi frenleri.
* Amortisörlerde önde preload&rebound, arkada preload ayarı var. Konforsuz kütük gibi değil ama en konforlu naked da diyemez kimse. Sportif sürüşe daha yatkın, bozuk yolda biraz yorabilir. Alıp bir camla uzun da gezerim diyorsan göz önünde bulundurmakta fayda var.
* Yine yeni dönem Aprilia'lara göre bir tık daha ağır tarafta kalıyor, ama kısa boylu kullanan insanlar tanıyorum, sadece bilmekte fayda var.
Hem 750'nin güncellenmiş versiyonu olduğu için sıkıntı olabilecek konularda iyileştirmeler var, hem de Shiver'daki blok güncel RS/RSV bloğu gibi çok zorlanmış olmadığı için problem çıkarma olasılığı daha düşük. Bahsettiğim arkadaşım 35bin km'ye geldi, herhangi bir sorun yaşamadan kullanıyor. Topgear-Autoguide'ın 50bin km testi duruyor mu diye baktım internette duruyormuş, 50bin km sonunda motoru açıyorlar tertemiz çıkıyor. (20bin'de gidon rulmanı değişmiş, 38bin'de debriyaj müşürü değişmiş, 45bin'de de arka silindirin manifold contası değişmiş.) Dediğim gibi zorlanan bloklar olmadıkları için Shiver/Caponord motorları çok daha uzun ömürlüler.
Almak istediğin motorun öncelikle sahibine bak, ben bunu her araçta öneriyorum. Obsesif olmasına gerek yok, ama titiz mi? Dikkat etmiş mi yağına suyuna? Sübap ayarı yaptırmamış olabilir Dünya'nın sonu değil, ama sen sübap ayarından bahsedince tepkisi bakışları nasıl, bu önemli bence =) Amortisör yağlarını değiştirdin mi diye sorunca ne diyecek vs.
* egzoz var mı buna bak. 750/900 geçişinde egzozda da bazı düzenlemeler yapıldı. Aftermarket egzoz takılırsa artçıda veya arka selede eşya taşıyorsan bunlarda egzoz kokusu benzin kokusu olabilir.
* iyi olmayan benzinle çalıştıysa oksijen sensörü ve manifold basınç sensörü değişmesi gerekebilir. Gazın "jerky" olması oksijen sensörü için haberci olabilir. Uzun yıllar kullanmayı düşünüyorsan da bu iki sensörü akılda tutmakta fayda var. Ben olsam bugünden alır kenara koyarım, ama böyle yapmazsan iki sene sonra bulamazsın diye değil, ben obsesifim =) Yakıt sisteminin kablo ve konektörlerinin durumunu da kontrol etmekte fayda var ikinci el bakarken.
* yakıt pompası kabloları konnektörleri iyi durumda mı bunu da kontrol etmekte fayda var.
Bir Avrupa motosikleti her zaman kumardır Japon rakiplerine göre, bunun aksini düşünmenin anlamı yok. Ama benim çevreden duyduklarıma bakınca CF Moto sıfır km bile alsan daha az bir kumar değil. Tutulmuyor diye uygun fiyata alacağın bir Shiver ile çok daha keyifli bir sürüşün olacak, satarken de bunu unutma sonra niye çok para etmedi deme. =)