Sürekli otoyolda süreceksen min 350-400 cc lik birşey almanı tavsiye ederim , 80 km uzun yol sayılmaz bir saatte tamamlarsın , işe git gel yapacağın için hem sele altı bagajı hemde rüzgara yağmura karşı daha korunaklı olan sukuterleri tercih edebilirsin ,350- 400 lük bir çok sukuter var (Honda,Sym,Kymco,Peugeot,Piaggio,Voge)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
dostum sen Nc den başka bir motor sürdün mü merak ediyorum yahu hep bir Nc güzellemesi yapıyorsunuz Hırbo da gaz veriyor , hakkatten merak ediyorum ve soruyorum Hırbo Africa dan başka sende Nc den başka bir motora bindiniz mi ? ben Africa da alabilirim NC de alır binerim hor görmüyorum kucumsemiyorum motorlarınızı sonuçta Honda dır ama bu amiral gemisi falan gülünç oluyor birader , test günlerine falan gidin başka markalarda değişik motorlara birkez olsun binin yahu merakda mı etmiyorsunuz :D
Orta sınıf demiştim,Gs üst sınıfa giriyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
Elbette kullandım,sürekli kötüleyenlerin yanında benim yazılarım güzelleme sayılmamalı,orta sınıfın en çok tutulan ve satan modeli sonuçta,o yüzden o kelimeydi kullandım.Ve soru soran arkadaşın beklentilerine en güzel cevap verebilecek model.Diğer arkadaşlarda aynısını yazmış bunu bitek söyleyen ben değilim,konusu geçti diye yazdım.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
Siz dalga geçmeye yer arıyorsunuz heralde,keşke beraber gülebilseydik.
Bana akıl vermenize gerek yok,ben güzelleme falan yapmadım,sizin hiç bitmeyen vstrom güzellemelerinizede hiç atıfta bulunmadım.Neden peki çünkü yaşadıklarınızı yazmışsınız,memnuniyetinizi ifade etmişsiniz.Bi başkası beğenmeyebiliyor.Biraderiniz falanda değilim bu arada bilip bilmeden küçümseyerek test günlerinde gidip test edin diyemezsiniz.48 yaşındayım gayet iyi motor ve yol tecrübesine sahibim.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
Herkes aklındaki motoru önermiş, gayette normal bi durum, birbirimize laf atmaya, takışmaya gerek yok.
En iyi motor sahip olduğunuz altınızdaki motordur diyerek model tartışmasına noktayı koyayım
Aslında hepimizin önerdiği motorlar hatalı.
Rahmetli AEA öğütlerini hatırlayalım. Yeni başlayan için aslında üst sınır 250cc olmalı. Arkadaşın yaşı biraz var, birde otobanda kullanacak güç lazım olur diye olabilecek en sakin ve kolay kullanımlı motoru önermeye çalıştım ama bir kez daha düşününce bende İntegra önererek hata yapmışım. Acemi birisi için integra gibi yumuşak huylu bir motor bile fazla güçlü kalır.(750cc sonuçta)
Konuyu açan genç kardeşim sen en iyisi forza250 olur Xmax250 olur abs li bi skuter al bak rahatına. Motoru alınca kask mont vb ekipmanları fulle, birde iyi bir kurumdan eğitim al, misss. Yol hakimiyetin oluşup tecrüben arttıkça, motor işi de hoşuna giderse zamanla vitesli bir motora geçersin, oradan da ileride yüksek cc dünyasına adım atarsın. Basamakları teker teker çıkmak en sağlam ve garanti yöntemdir.
Aceleye gerek yok, 250cc skuterler seni her yola götürür, acemiyken yüksek cc den uzak dur derim...
daha önce nc de kullanmış biri olarak bence bütçe el veriyorsa integra 750 tavsiye ederim rüzgar koruması çok daha iyi motor mekanik zaten güzel
günde 160 km yolu çok rahat seni yormadan yapabilir biraz alıştıktan sonra daha UZUN GEZİLERE ÇIKARSIN ZATEN keyifli motordur
Marka model CC bunlar önemsiz detaylar. Motorun bakımlı ve arıza çıkartmayan birşey olsun çok rahat gider gelirsin.
Hırbonen yine mi uzaklaştırdı?
Bence memlekette en çok kurtulmamız gereken fikir bu.
*
Bu arada ben hiç değil az biraz tecrübe var olarak anladım. Eğer gerçekten yok denecek kadar bir tecrübe varsa ben de NC önerimden vazgeçerim. Inazuma olur camlı MT(?) olur veya scooter olur vs. 250cc bir şey daha güzel olur - ama şuna da eminim ki çok çok kısa süre sonra öf allah kahretsin denerek büyütmek istenecek, yine de bu cc'lerde bir önerim olur. Hızlı yükselmeden kimse fayda görmedi şimdiye kadar.
Ama biraz tecrübe varsa motosiklet sürülüyorsa bir süredir, o zaman NC/Integra nispeten kullanımı daha kolay motorlar olarak geçerli olacaktır.
Tecrübe kazanmanın tek yolu var. Denemek.
Öğrenmenin bir çok yolu var okumak,dinlemek, sorgulamak...
Ama bilen tecrübeli değildir deneyimi çok olan tecrübeli oluyor.
Onun için bir yerden başlamak lazım
Tecrübe edinmeye bir yerden başlayacaksınız değil mi? Her şeyin bir başlangıç hikayesi var.
Yalnız bu öyle ha deyip yapılacak mevzu da değil. Bir bilenin size yol göstermesi lazım. Trafiği tanımak, araçları tanımak gerekiyor. Nasıl ki video oyunlarında belli aşamaları geçip final boss kesemiyorsanız, bu da öyle, ha deyince tecrübe edilmemesi gereken bir şey. Belli hazırlıkları var.
Birincisi şehir içi trafiği ile şehirler arası yol trafiği birbirinden çok farklı mevzular. Şoförlerin yaklaşımları da epey farklı. Çok fazla sıkıştırma oluyor, misal sol şeride atıyorsunuz kendinizi, hop, arkadan gelip selektör yapıyor adam, ee sağda da geçecek yer yok. Sırf bu durumda olup telaş yapıp hikayenin devamını kötü yazan insanlar var, aman diyeyim. Sonra büyük araç sollamak da bir marifet, tır ve otobüs şöförleri zaman zaman motosiklet ile yarışıyor, adamı geçeceksin, adam da gaz açıyor.
Yani trafik okuyabilme yetisini kazanmış olmanız şart oğlu şart. Misal asla yolu ortalamadan seyir yapmayın, araçlar boşluk bulduklarında giriyorlar, şehir içinden daha fazla ve yüksek hızın sürtünmesiyle motor silkeleyebiliyor kendisini, yolun en sağından giderken tır geçti yanımdan, üstelik 90-100 gidiyordum ben, ödüm b*kuma karıştı, sakin kalmasam bariyerlere girebilirdim Allah korusun.
Ekipman çok önemli, ekipmansız bakın "asla" çıkmayın yola. Mafsallı dizlikler, korumalı ceket, uzun bilekten korumalı eldiven ve iyisinden kask, hayat kurtarır.
Bu ikisine dikkat edin, sonra ufak ufak zaten insan dayanamayıp gazlamak istiyor.
Bu arada hızlı giden motor iyidir, kendisine mukayet olamayan insan top speed 130 olan motorda da tutamaz merak etmeyin, bence uzun yola keyfi gidilmeyecekse, yani bir yerden bir yere ulaşma amacı varsa altınızdaki motorun 180 kmh hıza çıkabilmesi gene hayat kurtaran etkenlerden. Yavaş giden motorla, bir yerden bir yere varmak, gerçekten zulüm olabiliyor. Çünkü bahsettiğim trafik durumlarında o hızlara cidden ihtiyaç duyuluyor bir kaç saniyeliğine bile olsa.
Temel teknikleri de iyi oturtmuş olmak şart, ben ilk yolculuğumdan sonra temel teknikler üzerine epey pratik yapmıştım, yetersizliğini insanın yüzüne acı acı vuruyor çünkü bu deneyim.
Tüm motorcu kardeşlerimin tekerine taş değmesin, yolundan ayılar ve öküzler geçmesin(hayvan olmayanlardan).
Hocam güzel şeyler yazmışsın ama bu mafsallı dizlik önerine katılmıyorum izninle düzeltmek istiyorum , yeni başlayan tecrübesiz arkadaşlar lütfen şu mafsallı yada mafsalsız her ne halta yaradığı belli olmayan şeylere para vermeyin , gidin içi kevlar takviyeli kalça ve diz koruması olan motosiklet pantolonu alın , düştüğünüzde ilk darbe kalça vede dirsekten gelir , sonra yerde sürüklenmeye başlarsınız o zamanda kevlar sizi korur , yani dizliğe 1000 lira vereceğinize adam gibi bir pantolona 2000-3000 vermek çok daha evladır..
Ben mafsallı dizliğe çok ön yargılıydım ama kalça ve diz korumalı pantolonumla bu yaz kaza yaptığımda sol dizimin dış kısmını kaldırıma çarptığımda şükür dizi kırmadık ama 2 hafta hiç yürüyemedim, sonrasında da bir 3-4 hafta daha sıkıntım sürdü. Mafsallı dizlik olsa dizimin sol dış yanı daha korunurdu.
Dainese gibi markalarda böyle birşey yaşanmaz büyük ihtimal ama sert kabuk dizliklerin darbe anında cırtlı kayışlarından dolayı döndüğünü , plastiğin kırılıp bacağa girdiğini bir kaç kez okudum , hangi markada oldu hatırlamıyorum herhalde esnek olmayan bir materyalle ucuza getirilmiş bir üründür..
80 km git, 80 km gel üstelik her gün ciddi ve zor bir iş.
Marka model öneremeyeceğim ama Honda NX500 olsaydı iyi idi.
Ben de olaya dahil olayım. Ev ile otoyol arasındaki mesafe nedir? Şehir içi-otoyol karışımı bir güzergahsa ona göre planlama yapmak lazım.
Hiç tecrübesi olmayan biri olarak varsayarak 750 cc motor olmaz bence. 300' lük bir motor almanız gerekir. Birkaç ay sürün. Sonra 600-700 çift silindirli bir motora geçersiniz. Otoyoldan günlük 150-200 km yapacak birinin motor değiştirme maliyetini karşılayacağını düşünüyorum.
Eğitim almak tabiki çok önemli. Bunu da bol bol video izleyerek desteklemek lazım.
Ekipman olarak şu anda Revit, Alpinestar gibi markaların alt-üst takım kışlık modellerinden edinin.
Kaska da bir kamera takın. Trafikte kameranın caydırıcılık etkisi yaptığını düşünüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)