Az tecrübe ile uzun yol yapılır mı ?
Reklamlar
-
Merhaba hocalarım. 28 yaşında bir arkadaşınız olarak eğitim gereği gidiş 80 km ve akşam dönüş 80 km olmak üzere toplamda günlük 150-200 km arasında bir yol yapmak durumundayım. Motosiklet tecrübem çok fazla yoktur 1-2 ay anca diyebilirim. Hiçbir zaman hız takıntım, derdim olmadı sadece keyif için binenlerdenim. 100-120 km hızları geçmiyorum dahi.
Benim danışmak istediğim husus çoğunuzun bildiği gibi kuzey marmara 4-5 şeritli bir yol ben bu otobanda toplamda gidiş geliş olmak üzere 160km yol yapmayı planlıyorum. Sizce bu yanlış bir karar mı olur duruma göre aracımla falan mı gitmemi tavsiye edersiniz sizlere bir danışmak istedim hocalarım.
Ayrıca uzun yolda kullanabileceğim bakımı olsun, yakıtı olsun beni üzmeyecek rahat kullanımı olan 600cc'ye kadar bir motor önerisinde bulunabilir misiniz ?
Şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Motosikletle ilgili tercihe yönelik bir detay vermediğin için, NC diyerek geçiyorum. Bakımı ucuz, sürüşü kolay, az yakar falan filan.
Az tecrübe ile uzun yol yapmanın riskleri var da; günlük 150-200km yol yapıyorsun neredeyse. 160km git gel yol yapmayı planlıyorum diyorsun? Yapıyorsun zaten? 160-160 320km diyorsun sanırım, o da senin normal günlük sürüşüne göre zaten çok fazla uzun bir şey değil. Susuz kalma, hava durumuna göre gerekiyorsa ekstra kıyafet al. Lastik tamir kiti bence sürekli taşınmalı, onun dışında pek bir şey yok 300km yol için dikkat edilecek.
-
Az tecrübe ile yol yapmayacaksan nasıl tecrübe kazanacaksın ? Teoride bilgi edineceğin bir sürü kitap var, onları oku ve uygula. Honda NC serisi bir motor işinizi görür.
-
Ah hocam k.bakmayın yanlış mı anlattım. Gidiş geliş toplamda 200 km'leri bulur demek istedim. Sadece gidişim 80km aynı şekilde bir de akşam 80km döneceğim toplamda 160km düz hesap hani başka yerlerede uğramaya karşı 200 km'yi bulabilir demek istedim.
Yani hocam detay vermedin vermedin derken şöyle anlatayım;
Hani dediğim gibi her türden her sınıftan motor kullandım diyemiyorum o yüzden şimdi benim açıkcası bilmek istediğim ve tavsiyenizi almak istediğim husus bu sınıflarda chopperından tutun endurosuna, super sportundan, touringine bir çok sınıf olduğu için elbet kendi araştırmalarım sonucunda birkaç fikrim oldu ancak tecrübeli arkadaş/abilerin bilgilerini almak istediğim için hani uzun yolda touringler öneriliyor ama dominar 400 mesela öneren arkadaşlarım var naked bir motor acaba uzun yolda zamanla bana sıkıntılar açar mı hani bunun gibi hususlardan tecrübeli abilerimizden öneri almak istedim hocam. Umarum anlatabilmişimdir.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
-
Kuzey Marmara yolu rüzgarlıdır. Tercihen tur camlı, ön kafası sabit bir motor sizi daha rahat ettirir. Hele karenaj da varsa tadından yenmez ama chopper, naked gibi makinelerle yolculuğunuzun konforu azalacaktır.
-
UJohnLAue adlı üyeden alıntı
Ah hocam k.bakmayın yanlış mı anlattım. Gidiş geliş toplamda 200 km'leri bulur demek istedim. Sadece gidişim 80km aynı şekilde bir de akşam 80km döneceğim toplamda 160km düz hesap hani başka yerlerede uğramaya karşı 200 km'yi bulabilir demek istedim.
Yani hocam detay vermedin vermedin derken şöyle anlatayım;
Hani dediğim gibi her türden her sınıftan motor kullandım diyemiyorum o yüzden şimdi benim açıkcası bilmek istediğim ve tavsiyenizi almak istediğim husus bu sınıflarda chopperından tutun endurosuna, super sportundan, touringine bir çok sınıf olduğu için elbet kendi araştırmalarım sonucunda birkaç fikrim oldu ancak tecrübeli arkadaş/abilerin bilgilerini almak istediğim için hani uzun yolda touringler öneriliyor ama dominar 400 mesela öneren arkadaşlarım var naked bir motor acaba uzun yolda zamanla bana sıkıntılar açar mı hani bunun gibi hususlardan tecrübeli abilerimizden öneri almak istedim hocam. Umarum anlatabilmişimdir.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Siz günlük 160-200km yol yapacaksanız normalde zevk verecek şeyler hergün yapınca sıkabilir. Nedir bunlar ? Manuel vites misal. Yağmur da yağacak, rüzgar da esecek. Sizi rüzgardan yağmurdan koruyacak cam ve grenaj önemli. Bütçeniz el veriyorsa maxi scooter alın. Forza 300 misal... çok konforlu, az yakan, sağlam ve yeterli performansa sahip bir motor. Hemde az tecrübe ile 600cc bir motor daha fazla risktir.
-
bu ayda yol durumu önemli.rüzgar ve yağış yoksa problem yok.rüzgar ve yağış varsa hızınızı ayarlamalısınız.ayrıca giyim önemli olur.
tecrüben azmış.40 beygir üstü motor önermiyorum
-
Hocalarım teşekkür ediyorum yorumlarınız için.
Benim kednime ait bir aracım var zaten ancak eşiminde işe gitmesi sebebiyle sabahları ona bırakıyorum ki akşamleyin işi ne zaman biter ise dönsün diye, bu nedenle ben zaten kış ayları ve dediğiniz yağmurlu havalarda daha doğrusu hava koşullarının uygun olmadığını düşündüğüm vakitlerde arabam ile gitmeyi planlıyorum.
Yani açıkcası bu uzun yol motosiklet sürüşümü sadece havaların iyi olduğu vakitlerde yapmayı planlıyorum. Şunuda belirtmek isterim ki ekipmanlara gerçekten sağlam bir bütçe ayıracağım. O konuya daha giremedim öncelikle fikirlerinize danışmak istedim, sonrasında gereken araştırma ile ekipmanlarımı alacağım.
Motor konusunda bir çok nc tavsiye olduğu için NC 750 X'lere baktım.
Ben başta da belirttiğim üzere hız derdim kesinlikle yoktur 30 km bir 600cc motor binme tecrübem oldu ve ben genel olarak 120 km hızın üstüne çok çıkan biri değilim. Nadir durumlar haricinde ben 750 cc motorada binsem 250 cc'yede binsem 120 max süratım olacaktır. Canımı kesinlikle bende riske atmak istemiyorum bu konuda.
Hocalarım sarı sitede 2017 ve üzerinde ortalama 300.000 TL bandında 20-40 bin km aralığında çok fazla NC 750 DCT modeli var.
Bu konuda danışmak istiyorum tecrübeli abilerimize NC 750 X DCT modeli 20-40 bin km aralığında sizce tercih edilmeli mi ? ikinci el değil bütçeyi zorlayıp sıfırını almaya çalışsam mı ? Bu konudada yardımlarınızı bekliyorum ssize zahmet.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Kuzey Marmara yolu rüzgarlıdır. Tercihen tur camlı, ön kafası sabit bir motor sizi daha rahat ettirir. Hele karenaj da varsa tadından yenmez ama chopper, naked gibi makinelerle yolculuğunuzun konforu azalacaktır.
Kuzey marmara da naked motorum ile ağvaya gidişim işkence olmuştu.
-
UJohnLAue adlı üyeden alıntı
Hocalarım teşekkür ediyorum yorumlarınız için.
Benim kednime ait bir aracım var zaten ancak eşiminde işe gitmesi sebebiyle sabahları ona bırakıyorum ki akşamleyin işi ne zaman biter ise dönsün diye, bu nedenle ben zaten kış ayları ve dediğiniz yağmurlu havalarda daha doğrusu hava koşullarının uygun olmadığını düşündüğüm vakitlerde arabam ile gitmeyi planlıyorum.
Yani açıkcası bu uzun yol motosiklet sürüşümü sadece havaların iyi olduğu vakitlerde yapmayı planlıyorum. Şunuda belirtmek isterim ki ekipmanlara gerçekten sağlam bir bütçe ayıracağım. O konuya daha giremedim öncelikle fikirlerinize danışmak istedim, sonrasında gereken araştırma ile ekipmanlarımı alacağım.
Motor konusunda bir çok nc tavsiye olduğu için NC 750 X'lere baktım.
Ben başta da belirttiğim üzere hız derdim kesinlikle yoktur 30 km bir 600cc motor binme tecrübem oldu ve ben genel olarak 120 km hızın üstüne çok çıkan biri değilim. Nadir durumlar haricinde ben 750 cc motorada binsem 250 cc'yede binsem 120 max süratım olacaktır. Canımı kesinlikle bende riske atmak istemiyorum bu konuda.
Hocalarım sarı sitede 2017 ve üzerinde ortalama 300.000 TL bandında 20-40 bin km aralığında çok fazla NC 750 DCT modeli var.
Bu konuda danışmak istiyorum tecrübeli abilerimize NC 750 X DCT modeli 20-40 bin km aralığında sizce tercih edilmeli mi ? ikinci el değil bütçeyi zorlayıp sıfırını almaya çalışsam mı ? Bu konudada yardımlarınızı bekliyorum ssize zahmet.
Oncelikle bu kadar cok hocalar demene gerek yok
İkinci olarak, bakimi tam, cok fazla el degistirmemis bir nc icin 40.000 km hicbiseydir,honda bu..rodaji daha yeni bitmiss sayilir.
Karnim ac diyen insana "ekmek ye" dermis gibi falan filanli nc tavsiyesi verenleri de blueway e havale ediyorum.
Nc alemin kralicesidir bakmayin bunlara.
-
UJohnLAue adlı üyeden alıntı
Hocalarım teşekkür ediyorum yorumlarınız için.
Benim kednime ait bir aracım var zaten ancak eşiminde işe gitmesi sebebiyle sabahları ona bırakıyorum ki akşamleyin işi ne zaman biter ise dönsün diye, bu nedenle ben zaten kış ayları ve dediğiniz yağmurlu havalarda daha doğrusu hava koşullarının uygun olmadığını düşündüğüm vakitlerde arabam ile gitmeyi planlıyorum.
Yani açıkcası bu uzun yol motosiklet sürüşümü sadece havaların iyi olduğu vakitlerde yapmayı planlıyorum. Şunuda belirtmek isterim ki ekipmanlara gerçekten sağlam bir bütçe ayıracağım. O konuya daha giremedim öncelikle fikirlerinize danışmak istedim, sonrasında gereken araştırma ile ekipmanlarımı alacağım.
Motor konusunda bir çok nc tavsiye olduğu için NC 750 X'lere baktım.
Ben başta da belirttiğim üzere hız derdim kesinlikle yoktur 30 km bir 600cc motor binme tecrübem oldu ve ben genel olarak 120 km hızın üstüne çok çıkan biri değilim. Nadir durumlar haricinde ben 750 cc motorada binsem 250 cc'yede binsem 120 max süratım olacaktır. Canımı kesinlikle bende riske atmak istemiyorum bu konuda.
Hocalarım sarı sitede 2017 ve üzerinde ortalama 300.000 TL bandında 20-40 bin km aralığında çok fazla NC 750 DCT modeli var.
Bu konuda danışmak istiyorum tecrübeli abilerimize NC 750 X DCT modeli 20-40 bin km aralığında sizce tercih edilmeli mi ? ikinci el değil bütçeyi zorlayıp sıfırını almaya çalışsam mı ? Bu konudada yardımlarınızı bekliyorum ssize zahmet.
20-40.000 aralığı Nc için "rodajı yeni bitmiş" demektir. Bu motordan kolay kolay gol yemezsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------
Nine'T adlı üyeden alıntı
Kuzey marmara da naked motorum ile ağvaya gidişim işkence olmuştu.
Ben de geçmişte 250 cc naked ile defalarca otoban üzerinden Ankara ve İzmir'e gitmiştim. Geçmişe dönüp bakıyorum da hakikaten sıkıntılı yolculuklarmış.
-
Ben ilk mesajını yanlış okumuşum, şu an zaten 80km git 80km gel yapıyorsun sandım kusura bakma.
NC şu an beklentin için çok uygun olur. Daha yüksek süratli yolculuğa şu an bir merakın olmayabilir, ileride de olmayabilir. Ancak otoban gibi açık yollarda uzun süre yolculuk yaptıktan sonra hemen herkesin sabit seyir hızının biraz artacağını düşünüyorum ben. Ama tabii ki öyle olmak zorunda da değil. Tecrübe ve dolayısıyla tercihler de henüz şekillenmemişken NC güzel bir orta yolcu olur, zamanla onun hissettirdiği artı ve eksiler ile ne istenildiğine dair de fikirler olgunlaşır. Belki sonra bir NC daha alırsın, belki VStrom almak istersin, belki Tracer 900.
Yine kişiden kişiye değişir ama kimse beni naked bir motorla günde 200km otoban yolculuğuna sokamaz. Benim için o kadar kati. Dominar 400UG miydi neydi ona daha da uzun cam takıp yol yapanlar var aslında ama deneyimleyip kişinin kendisinin karar vermesi en iyi olur, biraz kişisel tercihe kalıyor. Burada NC'nin bir diğer artısı Dominar'a göre 120kmh sabit giderken daha rahat çalışacak olması.
20-40bin km'de NC düzgün kullanıldıysa hiç bir şey olmaz, Düzgün kullanılmadıysa da muhtemelen bir süre yine hiç bir şey olmaz. Yine de hıyarın tekinden almamakta fayda var. Elbette senin keyfinin bileceği iş ama asıl kullanım alanın uzun yol olacağı için DCT yerine manueal almak bakım maliyeti ve potansiyel arızalar açısından da biraz daha iyi bir seçim olabilir. Kabaca tahmin ediyorum fiyatı da daha uygun olacaktır manuellerin.
-
Otobanda 250cc yamaha xmax yetersiz kalıyor. Öyle hızlı gitmem falan dememek laızm, otobanda gücü yetersiz motor tehlikeli olabiliyor. xmax ile sürekli sabit 120 km hızda gitmek mümkün ama 120 ile giderken en sağ şeritte kamyonlar yüzündne yavaşlamak zorun kalınıyor ve sağ şerit ağır araçlar yüzünden yol daha bozuk, orta şeritte ise araba trafiği 130-140 arası akıyorken orta şetitte trafik akış hızında sürekli gidilemiyor gücü yetmiyor, en son şeritte zaten 150-160'la giden arabalar hemen yetişiyor.
Yani otobanda gitmek için daha güçlü motor şart, xmax 300 de yetersiz kalır.
-
kuzey marmara'da nc750 dct zaten kendisi gidip gelir o yolu. imkanınız varsa şu anki tecrübenizle nc750 dct güzel tercih olur. ben 150 cc scooter'da 5-6 ay takıldıktan sonra başka hiçbir motora binmeden sakarya'dan nc750'yi alıp kuzey marmara'dan istanbul'a geldim. hiçbir zorluk da yaşamamıştım.
o yolda rüzgar çok oluyor denildiği gibi. tur camı ve nc750 gibi oturaklı bir motorla çok rahat gider gelirsiniz her gün. bu arada kuzey marmara'da 120 değil de 140'lara kadar çıkınca daha güvenli bir yolculuk oluyor bence. 120'yle sağ ve sağdan ikinci şeritle uğraşmak zorunda kalırsınız.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Oncelikle bu kadar cok hocalar demene gerek yok
İkinci olarak, bakimi tam, cok fazla el degistirmemis bir nc icin 40.000 km hicbiseydir,honda bu..rodaji daha yeni bitmiss sayilir.
Karnim ac diyen insana "ekmek ye" dermis gibi falan filanli nc tavsiyesi verenleri de blueway e havale ediyorum.
Nc alemin kralicesidir bakmayin bunlara.
Kesinlikle katılıyorum.Nc yi sevmeyen ve kötüleyenlerin çoğu nc’ye binmemiştir.çoğu açıdan bakıldığında Nc orta sınıfın amiralidir.
Alacak arkadaşa tavsiyem 2018-2020 kasa nc750x dct alması yönünde olur.Yapınıza bakılırsa size bir ömür yeter Nc,
20.000-40.000 km bişey değil yeterki bakımlı olsun.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
-
80km yol gözünü korkutmasın, taş çatlasa 1 saatlik yol; öyle tecrübe gerektirecek bi şeyi de yok. sen viraj görünce kendini marquez sanma yeter, bi şey olmaz.
geniş, düz, sık manevra yapmayı gerektirmeyen yollarda hız algısı zayıflar, 120 ile gidersin 50 ile gidiyorum sanırsın. o sebeple riskli olabilir; ama kesin sıkıcı olur. otobanda taciz edilme ihtimali vardır her zaman, bizimki gibi medeniyetsiz ayı sürücülerin gırla olduğu bir ülkede o da ayrı bi risk.
-
İmkanı var ise evi işinin yanına taşı. Motora da keyf için bin.
-
Madem motor tecrüben yok hemde uzun yol yapacaksın, vitesli motorla hiç boşuna uğraşma, sana otomatik bişey lazım.
Senin asıl ilacın yüksek cc skuter veya onun alternatifi otomatik bir motor oda: Honda NC750D İntegra.
Maddi durumun varsa ilk tercih Nc750D İntegra derim. İntegra modeli oturuş olarak tam bi skuterdir ama motor bloğu ve gücüyle gerçek bi motosiklettir.
Kullandığım motorlar içerisinde integranın yeri çok ayrıydı. Az yakar, çok kaçar, bakımı kolay ve nispeten ucuzdur, oturuşu rahat ve kullanması aşırı kolaydır. Rüzgar koruması ise efsanedir, yağmurda çamurda ayakların, paçaların ıslanmaz. Gücü ve gidişi ise çok tatminkardır, hem uzun yolda hem de şehir içi kullanımda seni mahcup etmez.
Nc750x dct de güzel motor ama senin durumunda integra çok daha kolay kullanım sunar. Çünkü integrada ön fren sağ elinde arka frende sol elinin altında olacak tam bir skuter gibi. Ama güç aktarması zincirli olduğundan gaz tepkileri klasik vitesli motorlar kadar net. Ayrıca lastik jant çapları 17" olduğundan sürüşü ve viraj performansı da standart motosiklet gibi.
NC750D İntegrayı mutlaka bir incele derim.
-
Valla ağalar ben eski usül, vitesli motoru tavsiye ederim. Basacaksın debriyaja şak şak şak vites büyüteceksin ya da küt küt küt imansız gibi tekmeleyerek vites ufaltacaksın. İnanın daha keyifli, bir de sıkışık trafikte dur kalk sürmediğiniz sürece uzun yolda öyle çok fazla vitesle oynamıyorsunuz.
-
otobanda bence güçlü motorla problem olmaz tam yazıları okuyamadım.
ama şehir içiyse kimseye önermem. şehir içi ara derelerden geçiyoruz düzenli günde 200e yakın km yapmak demek kaza ihtimalini çoook fazla arttırmak demek. kurye zamanlarımı hatırlıyorum kontrolü kolay kolay elden bırakmayan her ihtimali varsyarak süren ben kurye iken bir noktada salmaya başlamıştım. bunu fark ettiğimde şehiriçi çok fazla motor sürmek tehlikeli onu fark ettim.
salarsın, hata yapma ihtimalin artar, araçların hata yaptığında sana denk gelme ihtimali artar vs vs vsvs. sokak aralarıysa hadi yine sıkıntı yok da full şehiriçi dolu trafikte günde 200km gerçekten tehlikeli.
80km bir şey değil otobanda.
ama şu da var. her gün o kadar km yapıp motorun kmsini mahvetmek de var. bu problem değilse. yapılır taib
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)