Subaplarin kafalarina göre bozulmasi
Reklamlar
-
Yaaa arkadaslar baslik cok boktan oldu biliyorum.
Demek istedigim şu,
https://www.varahannes.at/index_htm_files/AT-Infos.pdf
Yukarida Ünlü Hondaci Hannes in africa bakim gunluk dosyasi var.
Adam her 24k da usenmiyor ve kitapcigin dedigi gibi subap bosluklarini kontrol ediyor.
Benim almanca ust seviyede oldugu icin anliyorum ama merak eden varsa google translate kullabilir.
Egzoz valfi ilk kez 324.000 km de ayar istemis.
Giris valfi ise 270.000 km de ayar istemis.
Ama gelin görün ki, forumlarda subaplarini kontrol eden ve 50k da bile spec disina ciktigini yazanlar var.
Bu nasil is ? benim kafam almadi.ayni meteryaller abi, biri 300k da ayar istiyor digeri 50k da sebep ?
Bu parcalar tornadan cikmiyor mu ? Tornadan cikmis gibi deyim var hatta, ayni olmasini beklersiniz.
Kullanim sekli demeyin, bu hannes dct kullaniyor ve 2.vitese 65-70 kmh de geciyomus.adam deli yani,motor freniyle kafayi bozmusun diye dalga geciliyor
Ustadlardan mantikli cevap bekliyorum.
Svg,
Reklamlar
-
Güzel konu. Yorumları merakla bekliyorum.
Her motosiklet canı alınmış Honda'lar gibi değil tabi, onu teslim edelim de... O 50'de spec'ten çıktı diyenler hangi marka / modelleri kullanıyor acaba? (Cümlenin gelişinden tam anlaşılmıyor, yoksa onlar da AT mi?)
Bizim memlekette o supaplar spec'ten çabuk çıkar her türlü. 10W-30 kullanmak gereken motora yetkili servisler 10W-40 koyuyor başka neler yapıyor veya yapmaları gereken başka neleri yapmıyorlar acaba? Buna muhteşem Herr Bokbilir sürücülerimizi de katarsan normal, bence gocunmayalım "işi bilene" baktıralım ve yaptıralım. (O işi bilenlerden yetkili servislerin bazılarında olabilir ama çoğunlukla yok, harbiden bileni bulmak lazım... Yetkili servis böyle işlerle uğraşmayı sevmiyor, para çokomel eğrisinde son derece verimsiz bir faaliyet onlar için. İleride yaptırmam gerekirse ya iyi bir ustaya gideceğim ya ustanın başında duracağım ya da kafayı sıyırıp kendip yapacağım herhalde. Bu konularda bizimkilere hiç güvenmiyorum.)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Güzel konu. Yorumları merakla bekliyorum.
Her motosiklet canı alınmış Honda'lar gibi değil tabi, onu teslim edelim de... O 50'de spec'ten çıktı diyenler hangi marka / modelleri kullanıyor acaba? (Cümlenin gelişinden tam anlaşılmıyor, yoksa onlar da AT mi?)
Bizim memlekette o supaplar spec'ten çabuk çıkar her türlü. 10W-30 kullanmak gereken motora yetkili servisler 10W-40 koyuyor başka neler yapıyor veya yapmaları gereken başka neleri yapmıyorlar acaba? Buna muhteşem Herr Bokbilir sürücülerimizi de katarsan normal, bence gocunmayalım "işi bilene" baktıralım ve yaptıralım. (O işi bilenlerden yetkili servislerin bazılarında olabilir ama çoğunlukla yok, harbiden bileni bulmak lazım... Yetkili servis böyle işlerle uğraşmayı sevmiyor, para çokomel eğrisinde son derece verimsiz bir faaliyet onlar için. İleride yaptırmam gerekirse ya iyi bir ustaya gideceğim ya ustanın başında duracağım ya da kafayı sıyırıp kendip yapacağım herhalde. Bu konularda bizimkilere hiç güvenmiyorum.)
Evet evet,onlarda At.Africa forumlarindan bahsediyorum.
Ben africa yi 78.000 de baktirdim,spec icinde dediler.
Hatta esengulde bir usta 120k da geldi motor spec icindeydi,bile bile bosa aciyoruz dedi.
Gerci bu lafi beni inandiramadi, dedigim gibi forumlarda kimisi ayar istiyor yaziyor kimisi de hersey cok guxeldi yaziyor.
Zaten honda motoruna cok guvense kitapcikta 24k da kontrol edilmeli yazmaz.
Bu belirsizlik cok can sikici bence .bozulcaksa bozulsun ama boyle olunca ikilemde kaliyorum
-
Kullanılan yakıtın kalitesi çok etkiler subapları
-
motor dizaynı,subaplara baskı,açılıs kapanıs çoklugu etkiler.bende duke 390 var 35.k ya kadar sorunsuz gitti.35k da hafif boşluk varmıs şimle düzeltildi.motordan motora değişir.kimisi 100kda kimisi erken spec dışına çıkabilir.
-
Vatandaşın da "ne diyon lan sen sibop?" diyesi geliyor tabi.
-
boşver mühendis düşünsün usta düşünsün sen niye düşünüyorsun :D
-
Subap ayarının kişiye yada ustaya göre hassasiyeti vardır , şöyle açıklayayım akünün bittiğini herkes anlar ama subapdaki boşluk bir ustanın eline göre normaldir diğerine göre aşırı gevşektir , yani boşluğu ölçmenin kesin net yöntemi yoktur ölçen kişinin yorumu vardır , bir motora bir usta 50.000 km de subap ayarı yapar başka biri 100.000 km de ki kontrolde ohoo bu iyiymiş şim değiştirmeye yada sıkmaya gerek yok diyebilir , genellikle ustalar garantici davranıp subapların sıkı olmasını istemezler , boşluk yapmış subap performansdan kayıp demektir , yakıt tüketiminin yükselmesine sebep olurlar , sesli çalıştığınıda herkes bilir , ben kendi motorlarımda her 10.000 km de subap ayarını kontrol eder katalogdaki değerlerdende bir tık tatlı sıkı ayarlarım , sonrasında senkron ayarını yaparım , bu şekilde yüksek kilometrelerde bile performans alınabilir , subap kontrollerinde bakılması gereken esas konu subapların gevşek olması değil aşırı sıkı olup olmadığıdır , gevşek subap kontrol öncesi zaten sesinden bile belli olur ama özellikle aşırı sıkı egzoz subabı motora ciddi zararlar getirir , derhal gerekli boşluk verilmelidir , yağsız kalan bir motorla hemen hemen aynı ciddiyette bir sorundur..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Subap ayarının kişiye yada ustaya göre hassasiyeti vardır , şöyle açıklayayım akünün bittiğini herkes anlar ama subapdaki boşluk bir ustanın eline göre normaldir diğerine göre aşırı gevşektir , yani boşluğu ölçmenin kesin net yöntemi yoktur ölçen kişinin yorumu vardır , bir motora bir usta 50.000 km de subap ayarı yapar başka biri 100.000 km de ki kontrolde ohoo bu iyiymiş şim değiştirmeye yada sıkmaya gerek yok diyebilir , genellikle ustalar garantici davranıp subapların sıkı olmasını istemezler , boşluk yapmış subap performansdan kayıp demektir , yakıt tüketiminin yükselmesine sebep olurlar , sesli çalıştığınıda herkes bilir , ben kendi motorlarımda her 10.000 km de subap ayarını kontrol eder katalogdaki değerlerdende bir tık tatlı sıkı ayarlarım , sonrasında senkron ayarını yaparım , bu şekilde yüksek kilometrelerde bile performans alınabilir , subap kontrollerinde bakılması gereken esas konu subapların gevşek olması değil aşırı sıkı olup olmadığıdır , gevşek subap kontrol öncesi zaten sesinden bile belli olur ama özellikle aşırı sıkı egzoz subabı motora ciddi zararlar getirir , derhal gerekli boşluk verilmelidir , yağsız kalan bir motorla hemen hemen aynı ciddiyette bir sorundur..
Üstat müsait vaktinde benim ihtiyarın da senkron ayarına bakalım, şimlerini kontrol edelim. Hani daha eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatı değişimine benden tiksinmeyesin diye girmedim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Üstat müsait vaktinde benim ihtiyarın da senkron ayarına bakalım, şimlerini kontrol edelim. Hani daha eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatı değişimine benden tiksinmeyesin diye girmedim.
Subap ayar yada kontrolü kolayda gergi zincir paletler için motoru bir ay bana bırakmalısın :D bir aylık sürede sökülen motorun iç temizliğinide gelip kendin yapmalısın benim Piaggio Medley in de motoru dağıttım sana video atmıştım galiba , iki aydır öyle duruyor tüm parçaları temin ettim müsait zaman bulunca toplayacağım , uygun zamanda gelirsin benim garajda en azından subap ayarı için şimleri söker uygun ölçüyü temin eder yada yaptırıp toplarız , ama palet ve zincirin için motor komple yere inecek , ee sökmüşken pistonları ölçelim segman değişelim yatak yorganda yeni olsun ee bide yağ pompası takalım da diyebiliriz ;) benim Medley de böyle oldu sonra yetkili serviste önüme bir parça fiyat listesi koydular nutkum tutuldu , gittim 3500 km de kazalı bir Medley buldum ihtiyacım olan tüm parçaları kendim söküp motorun üzerinden aldım 8000 e parça işini hallettim geriye vakit bulup motoru toplamak kaldı..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Subap ayarının kişiye yada ustaya göre hassasiyeti vardır , şöyle açıklayayım akünün bittiğini herkes anlar ama subapdaki boşluk bir ustanın eline göre normaldir diğerine göre aşırı gevşektir , yani boşluğu ölçmenin kesin net yöntemi yoktur ölçen kişinin yorumu vardır , bir motora bir usta 50.000 km de subap ayarı yapar başka biri 100.000 km de ki kontrolde ohoo bu iyiymiş şim değiştirmeye yada sıkmaya gerek yok diyebilir , genellikle ustalar garantici davranıp subapların sıkı olmasını istemezler , boşluk yapmış subap performansdan kayıp demektir , yakıt tüketiminin yükselmesine sebep olurlar , sesli çalıştığınıda herkes bilir , ben kendi motorlarımda her 10.000 km de subap ayarını kontrol eder katalogdaki değerlerdende bir tık tatlı sıkı ayarlarım , sonrasında senkron ayarını yaparım , bu şekilde yüksek kilometrelerde bile performans alınabilir , subap kontrollerinde bakılması gereken esas konu subapların gevşek olması değil aşırı sıkı olup olmadığıdır , gevşek subap kontrol öncesi zaten sesinden bile belli olur ama özellikle aşırı sıkı egzoz subabı motora ciddi zararlar getirir , derhal gerekli boşluk verilmelidir , yağsız kalan bir motorla hemen hemen aynı ciddiyette bir sorundur..
Niki bu isin yorum farki olabilecegini hic dusunmemistim.
Galiba yaptigi ise guvenemeyen,basima bela almiyim diye usta, ayarlar cok kacik degilse dokunmamayi tercih ediyor.
Sentil cakisi kullanan biri nasil yorum katar onu da tam anlamadim gerci.
Ama bence subaplar hala kafalarina gore takiliyor
Hannes abi eminim ki spec disina cikar cikmaz mudahale ederdi, her 24k da kontrol yapan almandan bu beklenir cunku.
Ben de 200.000 km olunca maslak teknik otoya gideyim diyorum(cyan onerdi) alternatif onerin varsa yazabilirsin
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Niki bu isin yorum farki olabilecegini hic dusunmemistim.
Galiba yaptigi ise guvenemeyen,basima bela almiyim diye usta, ayarlar cok kacik degilse dokunmamayi tercih ediyor.
Sentil cakisi kullanan biri nasil yorum katar onu da tam anlamadim gerci.
Ama bence subaplar hala kafalarina gore takiliyor
Hannes abi eminim ki spec disina cikar cikmaz mudahale ederdi, her 24k da kontrol yapan almandan bu beklenir cunku.
Ben de 200.000 km olunca maslak teknik otoya gideyim diyorum(cyan onerdi) alternatif onerin varsa yazabilirsin
Birgün sentil çakısını eline alıp subap ayar mekanizmasında çektiğinde anlayabilirsin bahsettiğimi ;) mesela buji tırnak aralığıda sentille ölçülür bir ustanın yaptığı ayarı başka bir usta biraz fazla veya az diye yorumlayabilir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------
Hırbo Maslak'daki Teknisyen Oto Levent Usta'dan bahsediyorsan bende tavsiye ederim , benim Bmw nin tüm bakımlarını ve en son debriyajını Levent usta değiştirmiş eski sahibinden öğrendim , kendim herhangi bir işlem yaptırmadım ama motor 100.000 km de gayet derli toplu idi buda Levent usta nın güzel işçiliği neticesidir , servisine gidip kendisiylede tanıştım , gayet bilgili ve tecrübeli bir usta olduğu üslubundan belli oluyor , benim Gs in difransiyel oranlarıyla ilgili revizyon yapmak istediğimde kendisini ziyaret ettim , hemen katalogları açtı (1200 RT nin dişli oranını uygulamak istiyordum) iki motoru mukayese etti , olurmu olmazmı artısı eksisi çok değerli bilgiler verdi , kendim uğraşmasam motora oradan servis almaya devam ederdim..
-
Motosiklet üreticileri lifter gibi bir sistem kullansalar motora uygun olmayan yağ koyulmadığı sürece sorun açmaz, bu sistem bir tek sanırım Harley-Davidson motorlarında mevcut, bu yağ bakımı düzenli ve doğru yapıldığı sürece bozulmaz. Harley-Davidson motosikletlerini hakir görürdüm ama hem kullanıcılarının hemde kendim inceledikçe konforlu, zevkli, bakımı basitliğinin güzelliği ve ömürlük motosikletler olduğunun kanısına varmaya başladım, tabi fiyatı ayrı konu . Konuya dönücek olursam lifter günümüz arabalarında kullanılan bir sistemdir ve ayar gerekmez, motor yağının bünyesine hapseder ve itilmeyecek kadar sert bir dereceye gelip boşluk yapması engeller. Minimum boşlukta ve ayarlı subaplardan daha sessiz bir sistemdir, tabi doğru yağ varsa.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Birgün sentil çakısını eline alıp subap ayar mekanizmasında çektiğinde anlayabilirsin bahsettiğimi ;) mesela buji tırnak aralığıda sentille ölçülür bir ustanın yaptığı ayarı başka bir usta biraz fazla veya az diye yorumlayabilir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------
Hırbo Maslak'daki Teknisyen Oto Levent Usta'dan bahsediyorsan bende tavsiye ederim , benim Bmw nin tüm bakımlarını ve en son debriyajını Levent usta değiştirmiş eski sahibinden öğrendim , kendim herhangi bir işlem yaptırmadım ama motor 100.000 km de gayet derli toplu idi buda Levent usta nın güzel işçiliği neticesidir , servisine gidip kendisiylede tanıştım , gayet bilgili ve tecrübeli bir usta olduğu üslubundan belli oluyor , benim Gs in difransiyel oranlarıyla ilgili revizyon yapmak istediğimde kendisini ziyaret ettim , hemen katalogları açtı (1200 RT nin dişli oranını uygulamak istiyordum) iki motoru mukayese etti , olurmu olmazmı artısı eksisi çok değerli bilgiler verdi , kendim uğraşmasam motora oradan servis almaya devam ederdim..
Levent Usta bir tanedir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motosiklet üreticileri lifter gibi bir sistem kullansalar motora uygun olmayan yağ koyulmadığı sürece sorun açmaz, bu sistem bir tek sanırım Harley-Davidson motorlarında mevcut, bu yağ bakımı düzenli ve doğru yapıldığı sürece bozulmaz. Harley-Davidson motosikletlerini hakir görürdüm ama hem kullanıcılarının hemde kendim inceledikçe konforlu, zevkli, bakımı basitliğinin güzelliği ve ömürlük motosikletler olduğunun kanısına varmaya başladım, tabi fiyatı ayrı konu
. Konuya dönücek olursam lifter günümüz arabalarında kullanılan bir sistemdir ve ayar gerekmez, motor yağının bünyesine hapseder ve itilmeyecek kadar sert bir dereceye gelip boşluk yapması engeller. Minimum boşlukta ve ayarlı subaplardan daha sessiz bir sistemdir, tabi doğru yağ varsa.
Lifter'in motosiklet gibi yüksek devir çeviren motorlarda randımanlı çalışacağını zannetmiyorum , devirli motorlarda en iyi çalışan sistem desmodur ama onunda bakımı klasik yaylı sisteme göre pahalı..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Lifter'in motosiklet gibi yüksek devir çeviren motorlarda randımanlı çalışacağını zannetmiyorum , devirli motorlarda en iyi çalışan sistem desmodur ama onunda bakımı klasik yaylı sisteme göre pahalı..
14-15.000 devir çeviren motosikletlerde pek sağlıklı olmayabilir ama, touring veya adventure motosikletlerde uyumlu olacaktır diye düşünüyorum. Mesela sizin kullanmış olduğunuz GS 1200 şim yerine lifterli olsa olurdu diye düşünüyorum aynı şekilde Honda Goldwing, zaten 9-10.000 devir çeviren arabalar var ve bunlarda da lifter sistemi var diye biliyorum. Yarış motorlarından devşirme olan adventure motosikletlerde pek iyi olmaz ama maksimum 8-10.000 devir çeviren motosiklet için güzel olurdu.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
14-15.000 devir çeviren motosikletlerde pek sağlıklı olmayabilir ama, touring veya adventure motosikletlerde uyumlu olacaktır diye düşünüyorum. Mesela sizin kullanmış olduğunuz GS 1200 şim yerine lifterli olsa olurdu diye düşünüyorum aynı şekilde Honda Goldwing, zaten 9-10.000 devir çeviren arabalar var ve bunlarda da lifter sistemi var diye biliyorum. Yarış motorlarından devşirme olan adventure motosikletlerde pek iyi olmaz ama maksimum 8-10.000 devir çeviren motosiklet için güzel olurdu.
Bende merak ettim baktım yüksek devir çeviren bilinen otomobiller Bmw ve Honda da var , birinde Vanos diğerinde de Vtec kullanılıyor , ama dediğin gibi düşük devir çeviren cruiser yada touring motorlarda kullanılabilir , yüksek devirlerde bazı sistemlerin farklı dezavantajları oluyor , mesela motosiklette direkt enjeksiyon hiç uygulanmadı oysa bugün neredeyse tüm benzin ve dizel otomobiller direkt enjeksiyon sayesinde emisyonları tutturabiliyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bende merak ettim baktım yüksek devir çeviren bilinen otomobiller Bmw ve Honda da var , birinde Vanos diğerinde de Vtec kullanılıyor , ama dediğin gibi düşük devir çeviren cruiser yada touring motorlarda kullanılabilir , yüksek devirlerde bazı sistemlerin farklı dezavantajları oluyor , mesela motosiklette direkt enjeksiyon hiç uygulanmadı oysa bugün neredeyse tüm benzin ve dizel otomobiller direkt enjeksiyon sayesinde emisyonları tutturabiliyor..
Benim bildiğim Vanos ve V-tec subap zamanlamasını değiştirerek yanma odasına daha çok hava girişi sağlayarak performansı arttırmaktadır, yani Vanos olan sistemdede yine subap ayarını yapan parça lifter, Mesela E90-92 M3 modellerindeki lifter sistemi kadehlerin içinde şim yerine lifter olan bir sistem ve o hacim için yüksek devir çevirebiliyor ama yine konu 14-15.000 devir olunca baya gerisinde kalıyor. Dizellerin hepsi direkt enjeksiyon diye biliyorum ama benzinli araçların özellikle düşük hacimde olanlar port enjektöre sahipler (mesela Fiat Egea 1.4). Direkt enjeksiyonun en güzel faydası direkt olarak yanma odasına püskürttüğü için yanma odasında ısınmayı bir miktarda daha azaltmaktadır buda performans artışı demektir, port enjektörlerde ise en iyi yanı yakıt tüketildiği sürece emme kısmını temizlemektedir buda emme subabında kurum birikmesini engeller ve çekiş düşüklüğünden bizleri kurtarır. Kullandığımız motosikletler eğer enjektörlüyse kullanılan enjektör tipide port enjektördür, Yarış motosikletlerinden tutun seyahat motosikletlerine varana kadar bu sistem mevcut, birde bu sistemde hava yakıt karışımı subaplardan birlikte gireceğinden dolayı daha verimli yanma gerçekleşecektir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Yarış motorlarından devşirme olan adventure motosikletlerde pek iyi olmaz ama maksimum 8-10.000 devir çeviren motosiklet için güzel olurdu.
8bin devir de bu sistemler için yine yüksekçe bir devir olacaktır aslında.
Honda'nın neden hidrolik valf kullanmadıklarına yanıtı var, sanki başka bir konuda da bu yazılmıştı diye hatırlıyorum. Yüksek devir zaafiyetinin yanında daha kompleks bir yağlama sistemi de daha temiz bir yağ gerekiyor hidrolik iticiler için. Bu yüzden şu an sanırım Harley dışında bunu kullanan yok.
vtec-vanos gibi sistemler doğrudan egzantriğin profilini değiştiriyor. bmw bunu motosikletlerinde de kullanıyor shiftcam adında. Otomobildeki vanos'tan farkı ne bilmiyorum ama hidrolik itici kullanmaya engel olmayacaktır, sadece biri normal biri dereceli :D egzantrik var gibi davranıyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
8bin devir de bu sistemler için yine yüksekçe bir devir olacaktır aslında.
Honda'nın neden hidrolik valf kullanmadıklarına yanıtı var, sanki başka bir konuda da bu yazılmıştı diye hatırlıyorum. Yüksek devir zaafiyetinin yanında daha kompleks bir yağlama sistemi de daha temiz bir yağ gerekiyor hidrolik iticiler için. Bu yüzden şu an sanırım Harley dışında bunu kullanan yok.
vtec-vanos gibi sistemler doğrudan egzantriğin profilini değiştiriyor. bmw bunu motosikletlerinde de kullanıyor shiftcam adında. Otomobildeki vanos'tan farkı ne bilmiyorum ama hidrolik itici kullanmaya engel olmayacaktır, sadece biri normal biri dereceli :D egzantrik var gibi davranıyor.
Doğan trendci, senin benim basligimda ne isin var ?
Saglikli bir forum icin benim basliklarda dolasma, bak ben senin basliklarda var miyim ? Yokum
Bir daha olmasin, ciddiyim bu konuda.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)