Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki GSX8S Detaylı İnceleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet Japon motosikletleri ek olarka 26% gümrük vergisine tabi. AB ile gümrük birliğinde olduğumuz için Avrupa üretimi motosikletlerde bu yok.
    Her halukarda bir Avrupalı naked tercih ederim, bu 790 mı olur Street Triple olur Trident mi olur orası artık kişisel zevklere giren bir konu, kimseye Street Triple alma Tuono al demem yani. Benim bir motosikletten beklediklerim için Tuono aralarındaki en iyi reçete.

    Bu tabii tamamen tercih ve beklenti meselesi. Ama en önemli değişken maalesef yaşadığınız coğrafya. Bu ülkenin dinamikleri çoğu zaman sizi istediğiniz değil, mecbur olduğunuz tercihlere mahkum ediyor.


    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de bu motosikletler Japon rakiplerinden zaten pahalılar. Türkiye'de hem bu gümrük vergisi muhabbetlerinden hem de iki büyük Japon üreticinin bir ara girdiği triplerden iş tersine döndü. Eskiden Aprilia Ducati çok pahalı olarak görülürdü, ki zaten bütün Dünya'da da Japonlardan pahalı bu motorlar. Bahsedilen Avrupalıların fiyat avantajı bu.

    Yoksa Almanya'da Tuono 660 €10.599, GSX-8S €8900.
    TL karşılıklarına bakarsak Tuono 323bin TL, 8S ise 271bin TL. Almanya'daki VAT'ı 19% geri alıp Türkiye'ye GÜmrük Vergisini yok sayarak ÖTV+KDV ekleyerek getirirsek,

    Tuono 439bin TL
    GSX8S 368bin TL oluyor. Avrupa fiyatlarına göre Tuono burada 70bin TL daha pahalı yani. Ama yazdığın üzere bayide bu fark 20bin TL. Avrupalıların fiyat avantajı bu. Yoksa kimse de Tuono 660'ı 8S'ten MT07'den ucuza almayı beklemiyordur sanırım =)
    Sevgili hocam, ilk mesajınızda GSX-8S için yazdığınız "bu fiyatlara almam" çıkarımı üzerine yazmıştım. Ben de diyorum ki, zaten diğer Avrupalı rakipleri daha pahalı. Belirleyici kriter fiyat ise, sizin önermeniz havada kalıyor. Motor, şase, konfor, donanım, vs tartışması zaten yapmıyoruz. Bu başka bir değerlendirme. Siz gümrük avantajı ve fiyat farkını öne çıkarırsanız, Avrupalı rakiplerin Türkiye'de daha ulaşılabilir bir alternatif olması beklenir. Halbuki tam tersi, doğru düzgün satılmayan/satılamayan Tuono'lar bile habire zam yiyorlar. Dediğim gibi Ağustos ayında ciddi niyetlendim, ama arka arkaya 2 zam gelince vazgeçtim. iyi ki de vazgeçmişim, benim niyetlendiğim motoru alanla sonradan Doğan Trend'de tanıştık, motosiklet mod sorunu vermiş, 3 aydır İstanbul'da bekliyormuş

    Doğan Trend kusura bakmasın ama, Türkiye'de Japon hakimiyeti bu kadar yüksek iken, kimse gidip de Tuono 660 Factory 'e 8S'ten 70 bin TL fazla verip almaz. Almıyor da zaten...aslına bakarsanız, İtalya'da bile almıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

    @killingroad Bu arada, naçizane küçük bir eleştiri veya öneri olarak algılarsanız, tanıtım videosu çekmeden önce tanıtacağınız motosiklet hakkında tam ve detaylı ön çalışma yapmanızı söylemek gerek. Örneğin "bakmadım ama sele yüksekliği heralde şu kadar" falan demeniz (ekrana gerçek değerleri iliştirmeniz yetmiyor) veya "gücü sanıyorum 80 HP civarlarında" ifadeleri, sizin güvenilirliğinize olumsuz katkıda bulunabilir.

    Örneğin ben detaycı biri olarak, sizin videonuzda (24:52) "bu motorda kaydırmalı debriyaj yok" demenizi de yadırgadım. Suzuki bu sistemi kaydırmalı debriyaj olarak değil de, Suzuki Debriyaj Destek Sistemi (Suzuki Clutch Assist System (SCAS)) olarak adlandırıyor. Sistem zaten kaydırmalı debriyaj mantığı ile çalışıyor. (The transmission’s output is managed by the Suzuki Clutch Assist System (SCAS). This system works like a slipper clutch by allowing a small amount of clutch slip for smoother downshifts. It also works as an assist clutch, increasing plate pressure under acceleration, but always keeps the clutch lever pull light and precise.)

    https://suzukicycles.com/street/2024/gsx-8s

    Selamlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet araba gibi değil, birazda her insanın anatomisine, zevkine, beklentisine uyan bir modele binmesi lazım. Her motor herkes için aynı rahatlıkta değil. Anatomi, beklenti, algı çok fazla değişken var bu motor iyi demek için.
    Kesinlikle en önemlisi kişinin kendisini neyin mutlu ettiğini bilmesi ve buna göre bir tercih belirlemesi.
    Maalesef Türkiye'de motosiklet tercihinden ziyade insanlar ne istediklerini anlamak kendilerini tanımak konusunda bir fikir sahibi değiller. Bir de bunun üstüne özellikle son dönemde artan motosikleti yatırım zannetme, paramı kaybetmeyeyim korkusu gibi şeyler eklenince, ben ne istiyorum kısmı hepten güme gidiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili hocam, ilk mesajınızda GSX-8S için yazdığınız "bu fiyatlara almam" çıkarımı üzerine yazmıştım. Ben de diyorum ki, zaten diğer Avrupalı rakipleri daha pahalı. Belirleyici kriter fiyat ise, sizin önermeniz havada kalıyor.)
    Söylemek istediğim şeyi biraz daha detaylandırayım.
    400bin TL'ye Tuono 660 varken 380bin TL'ye GSX8S almam diyorum. Burada ürünün bana sunduğu değerden bahsediyorum, Tuono daha ucuz demedim, 380bin'e GSX8S almam onunla aynı paraya şunu alırım da demiyorum. Bu elbette kişisel bir yorum, 5% bir fark benim gözümde farklı bir fiyat kategorisine dönüşmüyor ve aynı fiyat kategorisinde Tuono varken GSX8S'e bakmam diyorum. Mesela Africa Twin ES 550bin TL olsaydı 100bin TL daha pahalı olduğu halde Tuareg'e bakarken "bu fiyata Tuareg almam" diyebilirdim. gibi.

    Avrupa'daki fiyatına göre 70bin TL pahalı olan ürünün 20bin TL pahalı olması fiyat avantajıdır. Senin gözünde Tuono bu parayı ediyor etmiyor bambaşka bir konu.

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @killingroad Bu arada, naçizane küçük bir eleştiri veya öneri olarak algılarsanız, tanıtım videosu çekmeden önce tanıtacağınız motosiklet hakkında tam ve detaylı ön çalışma yapmanızı söylemek gerek. Örneğin "bakmadım ama sele yüksekliği heralde şu kadar" falan demeniz (ekrana gerçek değerleri iliştirmeniz yetmiyor) veya "gücü sanıyorum 80 HP civarlarında" ifadeleri, sizin güvenilirliğinize olumsuz katkıda bulunabilir.

    Örneğin ben detaycı biri olarak, sizin videonuzda (24:52) "bu motorda kaydırmalı debriyaj yok" demenizi de yadırgadım. Suzuki bu sistemi kaydırmalı debriyaj olarak değil de, Suzuki Debriyaj Destek Sistemi (Suzuki Clutch Assist System (SCAS)) olarak adlandırıyor. Sistem zaten kaydırmalı debriyaj mantığı ile çalışıyor. (The transmission’s output is managed by the Suzuki Clutch Assist System (SCAS). This system works like a slipper clutch by allowing a small amount of clutch slip for smoother downshifts. It also works as an assist clutch, increasing plate pressure under acceleration, but always keeps the clutch lever pull light and precise.)

    https://suzukicycles.com/street/2024/gsx-8s

    Selamlar...
    Eleştirilerin için teşekkürler.

    Motosikletin detayları ile ilgili belirli araştırmalar yapıyorum. Lakin sele yüksekliği, üretilen motor gücü gibi konular katalog bilgileri olduğu için bunları anlatma ihtiyacı çok hissetmiyorum, hatta anlatmamayı, bunları "net" olarak bilmemeyi tercih ediyorum. Motosikletin sürüşteki hissiyatı, biaxial balancer gibi yenilikçi uygulamaları aktarmak benim yapmak istediğim inceleme türünde daha çok önemli geliyor bana. Süre kısalsın diye kestiğim bölümlerde katalog bilgilerini anlatmaktansa sürüşü anlatmayı tercih ediyorum gibi bir açıklama vardı, gitti tabi orası.

    Kaydırmalı debriyaj konusuna gelecek olursak, yazdığın açıklamada da söylediği gibi SCAS slipper-clutch "gibi" çalışan bir sistem. Bundan neden bahsetmedin dersen başka konu tabii ki, ama bu bir slipper-clutch değil. Sürüş sırasında da bir slipper-clutch'ın verdiği desteği veremediği için bunu kendimce şımarık bir talep olarak olsaydı diye belirttim.
    espresso ve hasmet bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    @Killingroad cok guzel bir inceleme olmus emegine saglik. Arada boyle incelemeler bekliyoruz firsatin olursa
    killingroad bunu beğendi.

  4. #24
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylemek istediğim şeyi biraz daha detaylandırayım.
    400bin TL'ye Tuono 660 varken 380bin TL'ye GSX8S almam diyorum. Burada ürünün bana sunduğu değerden bahsediyorum, Tuono daha ucuz demedim, 380bin'e GSX8S almam onunla aynı paraya şunu alırım da demiyorum. Bu elbette kişisel bir yorum, 5% bir fark benim gözümde farklı bir fiyat kategorisine dönüşmüyor ve aynı fiyat kategorisinde Tuono varken GSX8S'e bakmam diyorum. Mesela Africa Twin ES 550bin TL olsaydı 100bin TL daha pahalı olduğu halde Tuareg'e bakarken "bu fiyata Tuareg almam" diyebilirdim. gibi.

    Avrupa'daki fiyatına göre 70bin TL pahalı olan ürünün 20bin TL pahalı olması fiyat avantajıdır. Senin gözünde Tuono bu parayı ediyor etmiyor bambaşka bir konu.
    Bu tamam. Defalarca söz ettiğimiz gibi tercih ve beklenti konusu. Ben de mesela Factory varken düz Tuono almam. Nitekim az daha Factory alıyordum.

    Ama işte dönüp dolaşıp aynı yere varıyoruz...

    İlk mesajınız şu;

    "Bu fiyata alır mıyım? Üzgünüm, Türkiye'de Japon motosikletlerinin başındaki bu vergi kabusu varken almam."

    Şimdi böyle yazınca, sanki ek vergi olmasa ve fiyatı daha az olsa, Japon tercih edecekseniz kanısı uyanıyor. Halbuki gerçekten Aprilia isteyen, fiyat farkına, vergi avantajına, osuna busuna bakmadan Aprilia (veya KTM, Ducati, Triumph, neyse) alacaktır (tabii anlamsız bir fiyat makası yok ise). Ama işte böyle yazınca aslında Japon alınacak da, fiyatı fazla diye Avrupalı tercih ediliyor anlamı çıkıyor. Dolayısı ile ben de diyorum ki, zaten Japon daha ucuz Yani daha da nasıl açık anlatacağım bilemedim

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eleştirilerin için teşekkürler.

    Motosikletin detayları ile ilgili belirli araştırmalar yapıyorum. Lakin sele yüksekliği, üretilen motor gücü gibi konular katalog bilgileri olduğu için bunları anlatma ihtiyacı çok hissetmiyorum, hatta anlatmamayı, bunları "net" olarak bilmemeyi tercih ediyorum. Motosikletin sürüşteki hissiyatı, biaxial balancer gibi yenilikçi uygulamaları aktarmak benim yapmak istediğim inceleme türünde daha çok önemli geliyor bana. Süre kısalsın diye kestiğim bölümlerde katalog bilgilerini anlatmaktansa sürüşü anlatmayı tercih ediyorum gibi bir açıklama vardı, gitti tabi orası.

    Kaydırmalı debriyaj konusuna gelecek olursak, yazdığın açıklamada da söylediği gibi SCAS slipper-clutch "gibi" çalışan bir sistem. Bundan neden bahsetmedin dersen başka konu tabii ki, ama bu bir slipper-clutch değil. Sürüş sırasında da bir slipper-clutch'ın verdiği desteği veremediği için bunu kendimce şımarık bir talep olarak olsaydı diye belirttim.
    Tamam ama videoda birçok başka katalog verisinden bahsediyorsunuz O zaman mesela bunları videoda görüntülü olarak topluca verip, daha kullanıcı performansına yönelik açıklamalar yapabilirsiniz.

    Ayrıca kaydırmalı debriyaj konusundan bahsederken, Suzuki SCAS'dan da bahsedip, en azından ikisi arasındaki kullanıcı farkını ortaya koyabilirsiniz. Bunda yok deyip kesip atmak iyi bir test yöntemi değil...Hangisi daha iyi hissettiriyor, arada anlamlı bir fark var mı, vites geçişleri aşağı/yukarı farklı mı davranıyor, ? vb. şeyler. ben örneğin potansiyel bir GSX-8S müşterisi olarak bunları duymak isterim. Mesela en önemli rakibi Hornet'de kaydırmalı debriyaj var. O zaman aradaki farkı izleyip, karar sürecinde benim için öne çıkan bir fark oluşturabilir. Yoksa sizin kendi videonuzda bahsettiğiniz şeylerden, onlarca farklı Türkçe/Yabancı videoda daha önce bahsedilmiş zaten. Neden sizinkini bir daha izleyelim? Sizin farklı bir test sunmanız daha iyi olurdu diye söylüyorum. Tabii bu benim kişisel düşüncem ve önerim. Yoksa siz nasıl isterseniz öyle yaparsınız. Bir dış göz olarak değerlendirin lütfen.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    İlk mesajınız şu;

    "Bu fiyata alır mıyım? Üzgünüm, Türkiye'de Japon motosikletlerinin başındaki bu vergi kabusu varken almam."

    Şimdi böyle yazınca, sanki ek vergi olmasa ve fiyatı daha az olsa, Japon tercih edecekseniz kanısı uyanıyor.or. Dolayısı ile ben de diyorum ki, zaten Japon daha ucuz Yani daha da nasıl açık anlatacağım bilemedim
    Yani burada neyi tartışıyoruz veya oturtmaya çalışıyoruz anlamadım.

    Ben diyorum ki "Türkiye'de ..... varken almam." Bu kadar. Japon motosikletleri daha pahalı demiyorum, ki bu da denilebilir ayrı mesele. Japon motosikletleri bu vergilendirme (ve bazılarındaki distribütör huyları yüzünden) ya daha pahalı, ya da olması gerektiği kadar ucuz, iki yöne de dokunuyor. Bu nedenle almam diyorum. Bu gümrük vergisi olmasa GSX8S atıyorum 340bin TL olsa 60bin TL fark anlamlı olacağı için alabilirdim, şimdi almam.
    Burası benim safi yorumum, buradan çıkardığın bütün anlamlar senin yorumun, ben ona bir şey yapamam ki

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam ama videoda birçok başka katalog verisinden bahsediyorsunuz O zaman mesela bunları videoda görüntülü olarak topluca verip, daha kullanıcı performansına yönelik açıklamalar yapabilirsiniz.

    Ayrıca kaydırmalı debriyaj konusundan bahsederken, Suzuki SCAS'dan da bahsedip, en azından ikisi arasındaki kullanıcı farkını ortaya koyabilirsiniz. Bunda yok deyip kesip atmak iyi bir test yöntemi değil...Hangisi daha iyi hissettiriyor, arada anlamlı bir fark var mı, vites geçişleri aşağı/yukarı farklı mı davranıyor, ? vb. şeyler. ben örneğin potansiyel bir GSX-8S müşterisi olarak bunları duymak isterim. Mesela en önemli rakibi Hornet'de kaydırmalı debriyaj var. O zaman aradaki farkı izleyip, karar sürecinde benim için öne çıkan bir fark oluşturabilir. Yoksa sizin kendi videonuzda bahsettiğiniz şeylerden, onlarca farklı Türkçe/Yabancı videoda daha önce bahsedilmiş zaten. Neden sizinkini bir daha izleyelim? Sizin farklı bir test sunmanız daha iyi olurdu diye söylüyorum. Tabii bu benim kişisel düşüncem ve önerim. Yoksa siz nasıl isterseniz öyle yaparsınız. Bir dış göz olarak değerlendirin lütfen.
    Katalog bilgisinden bahsetmekle ilgili söylediğim paragraftan "katalogta yazan şeylerin lafını etmem" anlamı çıkmamalı sanki. Orada başka bir şey anlatmaya çalışıyorum. Daha iyi hazırlanılabilir mi? Her zaman elbette.

    Evet SCAS'ı ve slipper clutch olmamasının etkilerini daha detaylı bir şekilde anlatabilirdim doğru. Eleştiri ve önerilerin için tekrardan teşekkür ederim.

    *

    Bu arada Suzuki'ye de bir eleştiri getireyim burada.
    Pazarlama dokümantasyonları acayip zayıf. Türkiye sitesinde teknik özelliklerde motor gücü yok, USA sitesinde yok, Google'a yazınca UK sitesindeki bir PDF'in index'i geliyordu ben videoyu hazırlarken, onu eklemişler şimdi. SCSA'yı aratıyorsun, yine UK sitesinde slipper clutch gibi bir paragrafın index'i çıkıyor, tıklayınca yok, yukarıda @Punctrum'un da bahsettiği tanıtım paragrafı çıkıyor. Bennets'in onun bunun rewievları var, slipper clutch diye anlatıyorlar, ama test edip review yapanlar da downshiftlerde biraz sert davrandığından bahsediyor =)

    Ve şimdi bunu yazarken biraz daha okudum, SCAS'ın başka bir anlatımında:

    "The slipper clutch partially disengages when downshifting and decelerating to mitigate the effect of engine braking and provides smoother deceleration, which enables the rider to shift down with greater confidence and maintain better control."

    yazıyor.. Eh yani ne diyeyim... Belki de Hayabusa'nın SCAS metninden aldılar artık kafa karışıtırıcı çok
    hasmet bunu beğendi.

  6. #26
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani burada neyi tartışıyoruz veya oturtmaya çalışıyoruz anlamadım.

    Ben diyorum ki "Türkiye'de ..... varken almam." Bu kadar. Japon motosikletleri daha pahalı demiyorum, ki bu da denilebilir ayrı mesele. Japon motosikletleri bu vergilendirme (ve bazılarındaki distribütör huyları yüzünden) ya daha pahalı, ya da olması gerektiği kadar ucuz, iki yöne de dokunuyor. Bu nedenle almam diyorum. Bu gümrük vergisi olmasa GSX8S atıyorum 340bin TL olsa 60bin TL fark anlamlı olacağı için alabilirdim, şimdi almam.
    Burası benim safi yorumum, buradan çıkardığın bütün anlamlar senin yorumun, ben ona bir şey yapamam ki
    Sanıyorum aynı şeyleri, farklı tümcelerle ifade ettiğimizden mesele uzadı Ona bakılırsa, Türkiye'de gümrük yasaları, vergi sistemi, ithalat rejimi, döviz kuru, vb. dezavantajlardan dolayı her şeyi pahalı alıyoruz. İster Avrupalı, ister Uzakdoğu olsun. Ama Japon'lara özel ekstra bir gümrük maliyeti olsa da, Avrupa'lı rakiplerine oranla daha kolay ulaşılabilir durumdalar. Ben sadece şunu diyorum; Türkiye'deki Japon motosiklet hakimiyetini kırmaları için daha uygun bir fiyatla piyasaya çıkmaz iseler, bu hakimiyet devam edecek. Yoksa benim aklım hala Tuono 660 Factory'de Ama Avrupalı daha donanımlı, ama Avrupa'lı daha estetik, ama Avrupa'lı daha hızlı...evet ama işte karar süreci dönüp dolaşıp hep fiyata geliyor. İster Türkiye'de ister Avrupa'da...

    Neyse artık konu anlaşıldı. Uzatıp milletin sabrını denemeyelim

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalog bilgisinden bahsetmekle ilgili söylediğim paragraftan "katalogta yazan şeylerin lafını etmem" anlamı çıkmamalı sanki. Orada başka bir şey anlatmaya çalışıyorum. Daha iyi hazırlanılabilir mi? Her zaman elbette.

    Evet SCAS'ı ve slipper clutch olmamasının etkilerini daha detaylı bir şekilde anlatabilirdim doğru. Eleştiri ve önerilerin için tekrardan teşekkür ederim.

    *

    Bu arada Suzuki'ye de bir eleştiri getireyim burada.
    Pazarlama dokümantasyonları acayip zayıf. Türkiye sitesinde teknik özelliklerde motor gücü yok, USA sitesinde yok, Google'a yazınca UK sitesindeki bir PDF'in index'i geliyordu ben videoyu hazırlarken, onu eklemişler şimdi. SCSA'yı aratıyorsun, yine UK sitesinde slipper clutch gibi bir paragrafın index'i çıkıyor, tıklayınca yok, yukarıda @Punctrum'un da bahsettiği tanıtım paragrafı çıkıyor. Bennets'in onun bunun rewievları var, slipper clutch diye anlatıyorlar, ama test edip review yapanlar da downshiftlerde biraz sert davrandığından bahsediyor =)

    Ve şimdi bunu yazarken biraz daha okudum, SCAS'ın başka bir anlatımında:

    "The slipper clutch partially disengages when downshifting and decelerating to mitigate the effect of engine braking and provides smoother deceleration, which enables the rider to shift down with greater confidence and maintain better control."

    yazıyor.. Eh yani ne diyeyim... Belki de Hayabusa'nın SCAS metninden aldılar artık kafa karışıtırıcı çok
    Rica ederim. Bir dış gözün gözlemleri yararlı olur diye yazdım. Yoksa yaptığınız işe saygı duyuyorum. Sen yap desen kesin batırırım

    Bu arada Suzuki ile ilgili eleştirinize katılıyorum. Gerçekten resmi web sitelerinden doğru bilgiye ulaşılamıyor. Hatta 202 kg kuru ağırlık olarak yazarak büyük bir hata da yapıyorlar. Bu denli büyük ve kurumsal isimlerin, bu denli acemice işler yapmasına anlam veremiyorum.

  7. #27

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Killingroad cok guzel bir inceleme olmus emegine saglik. Arada boyle incelemeler bekliyoruz firsatin olursa
    Çok teşekkürler.
    Motor olması yeterli :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sadece şunu diyorum; Türkiye'deki Japon motosiklet hakimiyetini kırmaları için daha uygun bir fiyatla piyasaya çıkmaz iseler, bu hakimiyet devam edecek.

    Neyse artık konu anlaşıldı. Uzatıp milletin sabrını denemeyelim
    Benim içim mahsuru yok :D

    Ama bu şimdi BMW'nin Toyota'dan çok satması için daha uygun fiyatla çıkması gerekli gibi oluyor. Herhangi bir Avrupalı motosiklet üreticisinin iş planında Japonlardan çok satmak diye bir hedef yoktur. Model spesifik, pazar spesifik başarılı olsa da hep geride olacaklar.

    Tekrardan teşekkürler.

  8. #28
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Mazda Türkiye'den çekilmiş!

  9. #29
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler.
    Motor olması yeterli :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------


    Benim içim mahsuru yok :D

    Ama bu şimdi BMW'nin Toyota'dan çok satması için daha uygun fiyatla çıkması gerekli gibi oluyor. Herhangi bir Avrupalı motosiklet üreticisinin iş planında Japonlardan çok satmak diye bir hedef yoktur. Model spesifik, pazar spesifik başarılı olsa da hep geride olacaklar.

    Tekrardan teşekkürler.
    Yani bitsin diyorum ama siz de az değilsiniz hani...

    Şimdi BMW ile Toyota arasındaki klasman farkını, Aprilia ile Honda arasına uyarlamaya çalışmak ayrı bir tartışma konusu olacağı için uzatmıyorum. Hele bunu motosiklet dünyasına uyarlayacak olursak, konu iyice alevlenecek. Biraz elit/avam kokusu seziyorum çünkü

    Ben teşekkür ederim.

  10. #30

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani bitsin diyorum ama siz de az değilsiniz hani...

    Şimdi BMW ile Toyota arasındaki klasman farkını, Aprilia ile Honda arasına uyarlamaya çalışmak ayrı bir tartışma konusu olacağı için uzatmıyorum. Hele bunu motosiklet dünyasına uyarlayacak olursak, konu iyice alevlenecek. Biraz elit/avam kokusu seziyorum çünkü

    Ben teşekkür ederim.
    Bu da yine BMW'yi elit olarak niteleyen kişinin konusu ama, benim değil

    Motosikletler daha ulaşılabilir olduğu için bu fiyatlandırma sınıfları yok zannediyorsak, var. Başa dönecek olursak da bu örneği verme sebebim de Dünya'nın her yerinde X markasının Y markasından daha pahalı olduğu durumda, Türkiye'de bu fiyat farkının daha az olmasından ötürü fiyat avantajı tanımını kullanmam ve bunu kabul etmemen/doğru bulmaman.

    Ama illa bir nitelendirme yapacaksak BMW'nin sahip olduğu ve Toyota'nın sahip olmadığı sıfat, premium. Aynısı Aprilia ve Honda için de geçerli. Konu Honda'ya nasıl geldi anlamasam da, ya da anladığım halde anlamazdan gelsem de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mazda Türkiye'den çekilmiş!
    Sene başından beri 203 tane araç satmışlar, Porsche 907 tane satmış. Pek de şaşırtmadı maalesef.
    Çözülemeyen e-call nedeniyle diye bir dedikodu atılmış ortaya ama çözülemeyen kısım nedir bilmiyorum. Aynı ülkeden rakipleri e-call konusunda mevzuata göre 2024 için hazırlanıyorlar şu an. Tesla dışında herkes aynı mevzuata göre uyum sağlıyor.
    hasmet bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  11. #31
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da yine BMW'yi elit olarak niteleyen kişinin konusu ama, benim değil

    Motosikletler daha ulaşılabilir olduğu için bu fiyatlandırma sınıfları yok zannediyorsak, var. Başa dönecek olursak da bu örneği verme sebebim de Dünya'nın her yerinde X markasının Y markasından daha pahalı olduğu durumda, Türkiye'de bu fiyat farkının daha az olmasından ötürü fiyat avantajı tanımını kullanmam ve bunu kabul etmemen/doğru bulmaman.

    Ama illa bir nitelendirme yapacaksak BMW'nin sahip olduğu ve Toyota'nın sahip olmadığı sıfat, premium. Aynısı Aprilia ve Honda için de geçerli. Konu Honda'ya nasıl geldi anlamasam da, ya da anladığım halde anlamazdan gelsem de.
    Bitmeyeceğini biliyordum

    Konu nasıl GSX-8S tanıtımından BMW/Toyota karşılaştırmasına geldiyse, Honda'ya da öyle geldi Çünkü Honda bir Japon motosiklet üreticisi. Aprilia'da Avrupa. Konumuz Avrupalı/Japon motosiklet karşılaştırması olunca (her ne kadar fiyat konusuyla gündeme gelmiş dahi olsa) Honda'dan bahsetmek de gayet normal. Çünkü Honda bütün dünyada en bilinir ve en çok satılan Japon motosiklet devi.

    Şimdi tabii premium motosiklet markası denince aklınıza Aprilia'nın gelmesi biraz tartışmaya açık konu. Çünkü BMW, Mercedes, Audi gibi premium algısı ne Türkiye'de ne de Avrupa'da Aprilia için söz konusu değil. Kullandığımız markaları sevip kollamak başka bir şey, olmadık algılara yelken açmak başka...Ki bir daha yazayım, Tuono 660 Factory benim hem Hornet'ten hem de GSX-8S'den daha beğendiğim, daha çok keyif alacağımı düşündüğüm, tasarımı ve donanımı ile beni daha çok etkileyen bir model. Ama öyle diye Aprilia'ya Honda karşısında daha premium bir motosiklet algısı yüklemem. Ona bakılırsa her markanın farklı sınıf ve kategorilerde araçları var. Dolayısı ile bu çok su götürür bir tartışma.

    Umarım çok uzamaz

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bitmeyeceğini biliyordum

    Konu nasıl GSX-8S tanıtımından BMW/Toyota karşılaştırmasına geldiyse, Honda'ya da öyle geldi Çünkü Honda bir Japon motosiklet üreticisi. Aprilia'da Avrupa. Konumuz Avrupalı/Japon motosiklet karşılaştırması olunca (her ne kadar fiyat konusuyla gündeme gelmiş dahi olsa) Honda'dan bahsetmek de gayet normal. Çünkü Honda bütün dünyada en bilinir ve en çok satılan Japon motosiklet devi.

    Şimdi tabii premium motosiklet markası denince aklınıza Aprilia'nın gelmesi biraz tartışmaya açık konu. Çünkü BMW, Mercedes, Audi gibi premium algısı ne Türkiye'de ne de Avrupa'da Aprilia için söz konusu değil. Kullandığımız markaları sevip kollamak başka bir şey, olmadık algılara yelken açmak başka...Ki bir daha yazayım, Tuono 660 Factory benim hem Hornet'ten hem de GSX-8S'den daha beğendiğim, daha çok keyif alacağımı düşündüğüm, tasarımı ve donanımı ile beni daha çok etkileyen bir model. Ama öyle diye Aprilia'ya Honda karşısında daha premium bir motosiklet algısı yüklemem. Ona bakılırsa her markanın farklı sınıf ve kategorilerde araçları var. Dolayısı ile bu çok su götürür bir tartışma.

    Umarım çok uzamaz
    Yani ben de "Cevapla"ya basınca mesajın konuya ekleneceğini biliyotdum.

    Elit/avam kokusundan, koruyup kollamaya kadar gitti konu; artık neden nasıl bir ikna sürecine dahil olmam gerektiğini bilmiyorum. Aprilia kullanıyor olmamla Aprilia'ya benim için hiç bir anlam ifade etmeyen premium marka sıfatını eklemem arasında bir bağlantı yok. Çok istediğini biliyorum, ama gerçekten yok. =) Ekleyen de ben değilim, hatta inanmazsın ama bu algı bana ait de değil. Honda'nın Dünya'nın en büyük motosiklet üreticisi olması ne kadar su götürür bir konu ise, Aprilia'nın premium motosiklet markalarından biri olması da o kadar su götürür. Bunun ne anlama geldiği, kime ne faydasının olduğu, kimin bundan mutlu olduğu mutsuz olduğu bambaşka konular. Sen Honda'yı daha "iyi" olarak görebilirsin, öteki Honda'yı daha "kötü" olarak görebilir. Ama bizim bu topraklarda çokça sandığımız üzere "premium" demek iyi demek değil.

    Ha premium otomobil/motosiklet üreticisi konumlandırması neye göre yapılıyor bunu ayrıca tartışmak istersen de vakit bulabiliriz. Ama bunun bir işe yaraması daha doğrusu sağlıklı bir iletişim olması için benim sahip olduğum bir şeyi övme sevme amacıyla senin olumlu/elit/avam bulduğun sıfatları kullanıyor olduğuma dair inancını kenara koyman lazım. Söylediğim şeyden ziyade neden söylediğime odaklandığında anlattıklarım bir anlam ifade etmiyor. O yüzden belki de verdiğim bir örnekle ilgili bir fikir telakkisi yerine kişisel amaç atamalı yorumlara dönüşen farklı noktalara dağılıyor konular. Tıpkı GSX8S'ten BMW/Toyota'ya gelmesinin Honda'ya gelmesi ile hiç alakası olmadığı gibi.
    Mr.wind bunu beğendi.

  13. #33
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Arkadaşlar tebrik ederim, 44 yaşında adamım ben böyle nazik ve seviyeli bir tartışma görmedim. Şimdiye çoktan "bi kere o elini indir" , "asıl sen kimsin?" gibi cümlelerin kuruluyor olması gerekirdi.
    freasy, espresso ve DickName bunu beğendiler.

  14. #34
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    premium motosiklet markası denince aklınıza Aprilia'nın gelmesi biraz tartışmaya açık konu. Çünkü BMW, Mercedes, Audi gibi premium algısı ne Türkiye'de ne de Avrupa'da Aprilia için söz konusu değil.
    Amerika için söz konusu. Motosikletleri alıp kullanan marka saplantısı olmayan kullanıcılar için de söz konusu, nerede yaşadıklarından bağımsız olarak. Belki marka bazında değil, model bazında.

    Mesela highway touring sınıfında Honda Goldwing premium modeldir. Bu noktada BMW K1600'den kesinlikle aşağı değildir.

    Aynı şekilde litre hacimli naked motosiklet sınıfının da premium markaları arasında Ducati, Aprilia, KTM bulunmakla birlikte hiç bir Japon firma bulunmamakta. Belki MT10 SP tartışılabilir. Lakin Honda, Suzuki ve Kawasaki'nin bu sınıfta premium bir ürünü yok (Z H2 aşırı ağır).

    Aprilia-Honda ve BMW-Honda karşılaştırması yapılabilir mi? Tabii ki. Elbette Goldwing ve NSX gibi istisnalar var. Lakin ortalama Honda, ortalama Aprilia, ortalama BMW denince akılda şekillenen ürün performansını reddetmek bence saçma.

    Honda, Goldwing modelini, BMW K1600'den daha pahalıya satabiliyor, çünkü o kadar iyi bir motosiklet. Aynı şekilde Aprilia da Tuono V4 modelini Japonların tüm litre sınıfı naked'larından daha yüksek fiyata satabiliyor, çünkü o kadar iyi bir motosiklet.

    Aynı şekilde, muadil hacim ve sınıfta bir model diğerlerinden daha yüksek fiyata satılıyorsa dünya genelinde, o model premiumdur. Bir markanın premium model sayısının, ürettiği tüm model sayısına oranı ne kadar yüksekse, o firma o kadar premiumdur, firmanın cirosundan, ürünün dayanıklılığından bağımsız olarak.

    Evet, motosiklet Honda, araba Honda'dan daha premium. Ama motosiklet Honda, bir Ducati, bir Aprilia değil, genel olarak, model bazında istisnalar bulunmakla birlikte.

    Tüm bunlar şahsi fikrim tabii ki... Kimse ikna olmak zorunda değil.

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tebrik ederim, 44 yaşında adamım ben böyle nazik ve seviyeli bir tartışma görmedim. Şimdiye çoktan "bi kere o elini indir" , "asıl sen kimsin?" gibi cümlelerin kuruluyor olması gerekirdi.
    Medeniyet başka bir şey

  15. #35

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tebrik ederim, 44 yaşında adamım ben böyle nazik ve seviyeli bir tartışma görmedim. Şimdiye çoktan "bi kere o elini indir" , "asıl sen kimsin?" gibi cümlelerin kuruluyor olması gerekirdi.
    killingroad'un öyle bir tarzı var. sen haklısın hem de %100 haklısın diyene kadar ikna olmuyor genelde ama yine de seviyeyi koruyor :D

  16. #36
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    killingroad'un öyle bir tarzı var. sen haklısın hem de %100 haklısın diyene kadar ikna olmuyor genelde ama yine de seviyeyi koruyor :D
    Ben killingroad'un Doğan Trend bağlantısını çözmeye çalışıyorum.
    freasy ve espresso bunu beğendiler.

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    killingroad'un öyle bir tarzı var. sen haklısın hem de %100 haklısın diyene kadar ikna olmuyor genelde ama yine de seviyeyi koruyor :D
    Normal olan zaten ikna olmamak. Çünkü bir çok konuda tek doğru söz konusu değil. Farklı yaklaşımlar, bakış açıları, düşünceler, tercihler, öncelikler mevcut.

    Bir konuda neden öyle düşündüğümüzü karşı tarafa iletebilmişsek, fikir alış verişi başarıyla tamamlanmış demektir. Eninde sonunda biri diğerinin fikrine katılmak zorunda değil, ki bu mümkün de değil, normal de değil, gerek te yok.

    Bazılarımız ise bir tartışmanın sonucunda birinin diğerine katılmasını bekliyor, ama bu beklenti doğal ve makul değil. Bu anormal ve anlamsız beklentinin olmaması, herhangi bir meselenin, medenice ve saygı çerçevesinde tartışılabilmesini de çok kolaylaştırıyor.

    Velhasıl, bir önceki paylaşımımın sonuna "Tüm bunlar şahsi fikrim tabii ki... Kimse ikna olmak zorunda değil." yazmam, sadece bu beklenti içinde olan insan sayısının az olmamasından kaynaklı. Yoksa komple gereksiz bir laf.

    Hatta bazen "bir türlü anlatamadım sana" tipi laflar ediliyor. Bu da aslında karşıdakinin kendi fikrimizi kabullenme zorunluluğu olduğu hayaline kapılmamız kaynaklı. Biz kimiz ki kime nasıl düşüneceğini dikte edelim? Niye başkaları bizim bakış açımızı kabullenmek zorunda? Bizim her düşündüğümüz doğru mu ki?

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben killingroad'un Doğan Trend bağlantısını çözmeye çalışıyorum.
    Aydın Doğan'ım ben dersem ikna olacaksın sanırım.


    youtube.com/@bisuruyorum

  19. #39
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aydın Doğan'ım ben dersem ikna olacaksın sanırım.


    Yok değilsin, onunla tanışıyorum
    espresso bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    yukarıda birisi 400 bin tuono demiş yok artık dedim hakikaten yok artıkmış tuono değil rs660 veriyorlar o paraya
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...34423449/detay
    yani şimdi gidip suzuki alan ağır japoncudur başka bir açıklaması yok.ben cebimden çıkan parayla en iyisini almaya çalışırım ahanda en iyisi bu paraya yukarıda duruyor aslan gibi.hemde herkesin gözüne hitap ediyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)