Selamlar,
Biraz fazla gecikmeli de olsa 8S'i alabildim, biraz daha gecikmeyle de videoyu tamamlayabildim sonunda.
https://www.youtube.com/watch?v=FSC4nepHxtk
Bahsetmeye değer bulduğum noktalar kabaca şöyle:
* Motosikletin düzlük performansı beklediğimden iyi. 202kg ağırlığı ile, Hornet'e göre biraz zayıf gibi görünen gcüüyle biraz daha hantal bir sürüşü olacağını düşünüyordum, hiç öyle değil. Hem devir bandını güzel ayarlamışlar hem de vites oranlarını performansa destek atacak şekilde düzenlemişler, gerçekten tatlı gidiyor. (Evet MT07'yi deler =))
* Elektronik paketi beni en çok şaşırtan noktalardan oldu. Paket derken evet çok fazla bir şey yok, ama TCS'nin çalışması da güzel, ABS'nin zırt pırt devreye girmemesi de. Honda ile Yamaha bu departmanlarda iyice geriye düşecekler gibi görünüyor. TCS 3'te dahi evet erken müdahale ederek sert hızlanmalara ket vuruyor ama bunu asla bas-çek-bas-çek höğğğ höğğğ şeklinde yapmıyor. ABS de fazla erken girmiyor devreye.
* Aks mesafesi 147cm idi sanırım, uzunca tarafta kalıyor. Ağırlıkla birleşince sürüşü de hantal olur diyordum ama amortisör dengelerini ve şasi geometrisini güzel çalışmışlar. Ekstra şeyler istemedikçe motor oldukça güzel laf dinliyor. Ben ağır olduğum halde arka preload ayarına dokunmadım ve cazgırlaşmadıkça bir problem çıkarmadı.
* Beklediğimden bir tık fazla yaktı ama videoda değindiğim gibi test motoru olmasından dolayı da olabilir bu, maruz kaldığı muameleyi tahmin edebiliyoruz. Ama bir tık fazla dediğim de işte benim 3.6 yakar ya heralde dediğim yerde 4.0 yaktı gibi. Öyle "çok yakıyor" bir durum yok.
Bu fiyata alır mıyım? Üzgünüm, Türkiye'de Japon motosikletlerinin başındaki bu vergi kabusu varken almam. Ama bu sınıfta bir Japon motosikleti düşünülüyorsa kesinlikle bakılması gerek derim, girmeyeceğim bir sınıfla ilgili tahmin yürütmek de çok doğru değil belki ama, birinci tercihim de 8S olur gibime geliyor.