bu iki motor arasinda ikisinide surdukten sonra icinize sineni alin bence, ikinci el piyasasina gelecek olursak, cok da sorun etmeyin bence, her urun dogru fiyat ile satilir.
atiyorum 20-30bin tl zarar edersin belki honda´ya göre ama yine suzuki satilir.
yedek parca ve servis icin cok sey diyemem arastirmak gerekir.
hangisini alirsan al, guzel motorlardir
not: triumph modellerine bak istersen
Triumph bu rekabete tam kafadan giremiyor.
Street Triple'ın ne 8S'le ne Hornet'le alakası yok 3-5 köy dağ vadi var arada. Trident daha oralı gibi, ama ufak görünüyor insanlar daha bir alt sınıf gibi görüyor motoru. Street Triple ve Speed Triple'da insanların kanıksadığı "her malzemenin en kalitesinin olması" gibi bir durum da yok Trident'te, o yüzden "ara model" muamelesi görüyor.
Bir yakınım yeni Trident 660 aldı, belki onu incelerim ama fazla da meraklısı çıkmayacaktır zaten motor da yeni değil =)
youtube.com/@bisuruyorum
hornet kullanıcıları başlığı açılmadı mı hala
Hayirli ugurlu olsun, gule gule zevkle kullanin.
Bu arada:
Motosikletleri kullanmadim, lakin gorunen o ki:
Yamaha, piyasayi iyi okuyup, saf naked modellere diger ureticilerden once yaptigi yatirimin karsiligini fazlasiyla aldi, MT07 ile piyasayi silip supurdu, uzun sure hem de.
Cok gec te olsa, eninde sonunda Honda daha ucuza daha iyi ozelliklere sahip Hornet 750 ile ciddi bir rakip olarak cikti karsisina.
Gel gelelim kisa sure sonra Suzuki, kagit uzerinde olmasa da, kullanimda daha iyi GSX-8S modeliyle Hornet 750'ye rakip olarak cikti.
Teşekkür ederim.
Bu videoyu da tabii ki izlemiştim Hornet ve GSX-8S gerçekten iki iyi rakip. Türkiye şartlarında Honda'nın bariz bir avantajı var ama. Yamaha MT07 ise maalesef bu iki motora yaklaşabilecek güç, konfor, güvenlik ve donanımdan yoksun. Zaten bu yüzden de hiç seçeneklerim arasında yer almamıştı.
Bu arada arkadaşlar;
Motosiklete alışma devresinde şimdilik Rain modda kullanıyorum. En düşük güç ve en yüksek güvenlik seçeneklerine sahip mod. Buna rağmen müthiş torklu ve keyifli bir sürüş deneyimi var. Egzoz hakkaten iyi. Şimdilik çok memnunum...
Tahmin edebiliyorum. Zamaninda CB900F Hornete ilk gectigimde ciddi etkilenmistim. Iyi bir motosikletti de. Ama sonrasinda edindigim CB1000R oyle degildi malesef.
Benim gibi daha once Honda sahibi olup, bir cok acidan gayet iyi bir motosiklet aldigini zanneden, ancak zamanla Honda'nin ucuza kactigi noktalari farkedip markadan soguyan insanlar, eger Avrupa markalarina yonelmek istemiyorlarsa (daha yuksek fiyat ve/veya dayaniklilik sorunlari acisindan), Suzuki'yi tercih edeceklerdir. Eger bugun yeni motosiklet aliyor olsam, Suzuki GSX-8S deneyecegim motosikletler arasinda olurdu. Cunku suspansiyonu fena degil anladigim kadariyla. Honda, bu noktaya el atmadigi muddetce, tecrubeme sahip suruculer tarafindan tercih edilmeyecektir.
Yine de Hornet 750'nin iyi satacagini dusunuyorum. Cunku servis agi guclu, marka bilinirligi onde, urunleri dayanikli, motor kagit uzerinde super performans/fiyat orani sunuyor. Bir insanin bu avantajlara yuzunu cevirmesi icin Honda'nin suspansiyonda ucuza kactigi bir modeli bir sure performansli kullanmaya calisip dilinin yanmasi lazim... Bu da o insanin en az bir adet Honda edinmesi demek Velhasil tahminim bir cok insanin ilk yuksek hacimli motosikleti Hornet 750 olacaktir. Ama sonrasinda diger markalara yonelecektir, butce el verdigince.
Hayirli olsun tekrar. Eminim cok zevkli bir motosiklettir. Ama bir sure sonra suspansiyonu elden gecirirseniz, tahminim cok daha zevkli bir motosiklet olacaktir, ozellikle de kilonuz 80 uzeri ise.
Öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
İşin doğrusu bu benim ilk Honda tecrübem. Hatta ilk büyük hacimli motosikletim. Dolayısı ile küçük nüanslarla büyük değerlendirmeler yapabilmem için henüz çok erken. Ancak yeni Hornet'in manuel de olsa ayarlanabilir arka süspansiyonları, ters maşa Showa ön süspansiyonları ile sizin daha önce yaşadığınız kötü tecrübeleri, şimdiki kullanıcılarına yaşatmayacağını düşünüyorum. Zaten ilk izlenimlerim de bu yönde. 78 kilo ve her gün fitness yapan biri olarak, beni şimdilik tatmin ediyor süspansiyonları. Ama deneyim kazandıkça yetersiz gelir mi şimdilik fikrim yok.
Suzuki'nin ise bu konuda Hornet'e fark attığını sanmıyorum. Yeni Hornet Türkiye pazarına gerçekten inanılmaz rekabetçi bir fiyat ve donanım ile girdi. MT07'in geleneksel kullanıcılarını dahi etkilemiş görünüyor. Bakalım son kertede ne olacak...
Açıkçası benimki biraz da hariçten gazel okumak, çünkü sizin gibi birinci elden bu modelle bir tecrübem olmadı hiç. Umarım durum dediğiniz gibidir.
Gerçi problem yaşadığım CB1000R modeli de manuel ayarlı arka süspansiyon ve ful ayarlı ters Showa ön çatallara sahipti.
İşin garibi daha önce sahip olduğum CB900F Hornet modeli markasız düz (ters olmayan) ön çatallara sahip olmasına rağmen gayet yeterli süspansiyona sahipti. Daha önce o tecrübem olmasa CB1000R'dan şikayet eder miydim bilemiyorum. Çünkü CB1000R üç parça gösterge paneli, tek taraflı arka maşası, hidrolik debriyajı, altın renkli ve ful ayarlı Showa ön çatalıyla çok daha gösterişli ve özellikli bir modeldi, üstelik daha yüksek hacimli ve güçlüydü de...
Eğri oturup doğru konuşalım, iki teker üzerinde 125 beygir her halükarda bir miktar zevk veriyor. Gel gelelim eski Hornet'imle karşılaştırdığımda resmen bozuk motosiklet kullanıyor olduğum hissi gitmedi hiç. CB1000R'ın uluslararası forumunda gezip dolaştıktan sonra anladım ki Honda kelek süspansiyon kullanmış.
Motorcyclist'in karşılaştırmasında da nazikçe dile getirdikleri, ve daha uygun fiyata daha güçlü bir motosiklet sunmasına rağmen Honda'yı değil Suzuki'yi tercih etmelerinin sebebi de bu aslında. Tahminim Suzuki biliyor ki Honda ile güç/fiyat üzerinden rekabet etmesi mümkün değil. Ama biliyor ki Honda o agresif fiyatlandırma için kağıt üzerinde görünmeyen, ama kullanınca bariz hissedilen noktalardan taviz vermiş. Suzuki de bir risk alıp kağıt üzerinde daha kötü, ama kullanımda daha iyi bir rakip model üretmiş. Bence bu takdire şayan ciddi bir risk.
@Hasmet senin anlattığın durumla ilgili, genelleme olmakla birlikte konu aslında Honda'nın müthiş bir para basma makinasına dönüşme hikayesi. Satışla ilgili tahmin yürütmeye gerek yok, tabii ki Hornet de çok satacaktır. Satmayan Honda modeli var mı?
8S özelinde işin daha çok "setup" ile çözüldüğünü tahmin ediyorum ben zira öyle çok çok kaliteli komponentler koymasalar da motosikletin sürüşü gerçekten oldukça zevkli. Ama 8S özelinden konuyu ayırsak bile, atıyorum bir önceki kasa GSXS1000FA komponent olarak da CB'den ayrılıyordu. Yakın bir arkadaşımda vardı 30bin km üstünde kullandı, ben de bir kaç defa tadına baktım. Kullanmaya başlamadan önce daha üstünde adam gibi ayarlanabilir gidonu, ful ayarlı güzel Kayaba amortisörleri, köpek gibi ısıran bir balatası olmasa da radyal brembo kaliperleri falan daha özenilmiş bir aletti. Hoş CB'de de bahsettiğin gibi Showa'nın iyi olması beklenen bir amortisörü vardı ama.. GSX'teki iyi kalipere orta yollu balata çok kolay halledilebilir bir şey, amortisörde öyle kolay olmuyor o iş maaleef.
Honda'nın yeni 750'lik bloğu kullandıkları tüm motosikletlerde en çok dikkat çeken nokta. CP2 gibi bir efsaneye dönüşmese de muhtemelen dayanıklı sağlam bir ünite, çok uzun yıllar bir çok modelde kullanmaya devam edeceklerdir. Suzuki'nin 800cc bloğundan da daha canlı hissettirse de, Tuono / Street Triple / 890 gibi alternatiflere gitmek istemeyenler için yine 8S daha güzel bir seçenek olacak gibi.
Evet, Honda illa ki satacak, en azından ilk planda, çünkü teklif çok iyi. Lakin duruma uyanan insanlar ikinci üçüncü motosikletini alırken alternatiflere yönelecekler tahminimce. En azından benim için durum öyle oldu. Önceki üç motosikletim ve önceki dört arabamız Hondaydı. Ama kaliteyi düşürdüğü anda alternatiflere yöneldim. Motosiklet oldu KTM, arabalar oldu Subaru ve Toyota. Elimde Honda marka sadece çim biçme makinesi kaldı. Onu da Honda üretmeyi bıraktı Velhasıl Honda eski bir çok müşterisini zaman içerisinde kaybedecek eli mahkum.
Velhasıl buraya kadarmış. En azından NSX, S2000, V65 Magna, Valkyrie Rune, CBX, Blackbird, Hawk, RC51 gibi süper modeller bıraktı geriye. Ruhuna fatiha.
İşte ben senin gibi insanların istisna kalacağını, Honda'nın yine çok satmaya devam edeceğini düşünüyordum.
Eskiden benim için de motosiklet Honda idi, alamadığım yıllarda ilk motosiklet hedefim CBF250 idi benim mesela, asla almam dediğim hayalim CBR600RR idi.. =) Artık devir değişti :p
youtube.com/@bisuruyorum
son zamdan sonra gsx8 500 bin tl oldu yani inanılır gibi değil gittim baktım evet ben japonum dedirtti bekledğimdende büyüktü.genel olarak kaliteliyim buradayım diyor ama 500 bin liralık bir motor değil.adam buda güzel diyor ama bu sefer hornet ile arasında 100 bin tl fark var dedim hornet alırım doğru diyor adam bile.suzuki kawasakinin yolunda satış politikasıyla sanırım devam edicek gibi duruyor.tam suzuki motor yapmaya başladı modeller geliyor derken şu an piyasaya hakim birisi olarak gönül rahatlıyla söyleyebilirimki suzuki en pahalaı japon motosiklet.kawasaki falan baya uygun suzukinin yanındabende hala ktm 790 kovalıyorum bayi bayi aradım farklı fiyatlar aldım bakalım birisi he dese 790 duke sahibi olucam il dışından araçla getiricem.inanılmaz derecede bana göre şu piyasada fp motoru haline geldi 790 duke.390 rc falan 350 bin tl ye satıldığı yerde öyle bir motorun o fiyata satılması cidden kampanyadır yani.hornette aklımda hala gerçeğini göremedik ama bazı satıcılar 370 lere bırakıyor güzel cihaz o paraya tipi hariç
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------
son zamdan sonra gsx8 500 bin tl oldu yani inanılır gibi değil gittim baktım evet ben japonum dedirtti bekledğimdende büyüktü.genel olarak kaliteliyim buradayım diyor ama 500 bin liralık bir motor değil.adam buda güzel diyor ama bu sefer hornet ile arasında 100 bin tl fark var dedim hornet alırım doğru diyor adam bile.suzuki kawasakinin yolunda satış politikasıyla sanırım devam edicek gibi duruyor.tam suzuki motor yapmaya başladı modeller geliyor derken şu an piyasaya hakim birisi olarak gönül rahatlıyla söyleyebilirimki suzuki en pahalaı japon motosiklet.kawasaki falan baya uygun suzukinin yanındabende hala ktm 790 kovalıyorum bayi bayi aradım farklı fiyatlar aldım bakalım birisi he dese 790 duke sahibi olucam il dışından araçla getiricem.inanılmaz derecede bana göre şu piyasada fp motoru haline geldi 790 duke.390 rc falan 350 bin tl ye satıldığı yerde öyle bir motorun o fiyata satılması cidden kampanyadır yani.hornette aklımda hala gerçeğini göremedik ama bazı satıcılar 370 lere bırakıyor güzel cihaz o paraya tipi hariç
Abi ne yaptın böyle stereo mı yazdın?
Bir daha söylüyorum...
Şu anda piyasada naked sınıfında güç, donanım, konfor, 2. el, servis vb. konular ile birlikte satış fiyatı da dikkate alındığında Honda CB 750 Hornet fiyat/fayda oranında rakipsizdir. (Mevcut satış fiyatı 402.250 TL). Çirkindir, değildir bilemem ama rakipsizdir.
KTM 790 Duke ise diğer iyi alternatiftir. Ancak 412.300 TL'lik fiyatı boş motordur. Buna QS, track mode, ıvır zıvır eklendiğinde fiyat çok yukarı çıkacaktır.
Suzuki GSX-8S (499.900 TL), Aprilia Tuono 660 Factory (529.900 TL), inanılmaz bir fiyat politikası güdüyor. Doğan Trend'teki kankalarım bile kabul ediyor. Ulen zaten zor satan motor, ciddi rakiplerin var, bu fiyata kime vereceksiniz diyorum, biz "butik markayız" diyorlar
Kawasaki çok beğensem de Türkiye'de zor. Bizim ülkenin koşullarında hep geride kalacak.
HORNET almak isteyene Ankara'da yardımcı olurum. Tansoy'a nazım geçer. Varsa motor buluruz.
var var ama taksit imkanı ödeme şekilleri bayi bayi değişiyor şu an bir tane bayiden haber bekliyorum.eğer olur ise quıckshifter hediye edicekler üzerine taksit yapıcaklar karta 0 vade.bu hesaba göre 65 bin lira falan uyguna gelicek + 0 vadeli taksit
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------
gittim geçen konuştum bayi ile üzerinde olmayan QS,track moduna bağlı 1 kaç tane daha özellik var.track modu aslında çok aramazsın ama QS olması şart.bunlada alakalı bir bayi buldum hediye edicekler üzerine 0 faizli taksit seçeneği dediler haber bekliyorum bakalım tamam var derler ise alıcam.ciddi uyguna geliyor çünkü ödemesi donanımı vs.hornette bakıyorum onuda buldum 400e karta taksit yapan bayiler var oda seçenekler arasında.suzuki kawasaki aprrilla işleri zor yoklukta bir ilgi çektiler daha uygun fiyatlarıyla ama şu an o paralara zor verirler.zaten her bayide renk renk seçenek var hatta benim istediğim gibi karta vade farksız taksit vs çoğu yapıyor kendi fiyatı normal olmadığı için tercih etmem tabiki.o suzukiyi gsx8 i 400e taksitle versinler şimdi çıkar almaya giderim.adam 500e satıyor zaten 530 verdiğin zaman her yerde bulaliceğin yamaha tracer 9 var dağ gibi motor o bile satılmıyorsa zaten bunların satılma ihtimalinin ihtimali yok boy kısaysa da trident güzel seçenek gittim oturdum 183 falanım his olarak güzel öyle ufak hissettirmedi ama arkadaş fotomu çekti saplanmış gibi duruyor dışardan hoş gözükmedi ama fiyatı efsane 380 çok çok iyi
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)