Sende Yalan Çıktın Anlık Yakıt Tüketimi Göstergesi
Reklamlar
-
Cumhuriyet'in 100. yılından herkese selamlar
2023 model D400UG motosikletim ile aktif olarak işe gidip gelmekteyim. Gel git mesafem yaklaşık 15 kilometre civarında. Makineyi 1,5-2dk civarında ısıtarak kullanıyorum.
Yok vites devir hız aralığım;
4.Vites 65km/h 3500 d/dk
5.Vites 75km/h 4000 d/dk
Bu aralıklarda göstergede 32 Km/L(3.1L/100)aşağı düşmemeye çalışıyorum. Fakat iş depoyu doldurmaya gelince, makine 100 kilometrede 4-4,1litre benzin tüketmiş oluyor.
Benim kafama takılan 2 soru var
1) Anlık yakıt tüketimi yanlış ölçüyor. Sizlerin motosikletlerinde durum benzer mi?
2) Bu kısa mesafede tüketimi nasıl düşürebilirim? Yolda ışık ve trafiğe takılmıyorum çünkü yok.
Reklamlar
-
Anlık ekrandaki 3,1 lt sabit hızda gördüğün rakkam , daha bunun akselerasyonu var yokuş çıkışları var , motor ısınana kadar 10 dakika civarı lambda sensörü devre dışıdır zengin karışımı var , yani gün sonunda yada 100 km sonra ortalama tüketimin daha yüksek çıkması normal , kısa mesafelerde kullandığın için motorun sürekli soğuk sıcak devinimi içinde , bu hem tüketimi körükler hemde motoru yıpratır , elbette yürüyerek gidecek değiliz ama durum böyle yokuş bir yerde park ediyorsan motoru çalıştırır çalıştırmaz aşağı doğru sür cutoff da yakıt tüketmeden motor ısınır biraz tüketim düşer , başkada yapacak birşey yok , güzergahda yokuş yoksa bisiklet sür 15 km nedir ben patenle 40 km gidiyorum gün içi , biiir vitesim bile yok anlıyormusun hadi gülümse :D
-
Anlık ortalama,toplam ortalama yakit tüketimi ile toplam yakıt tüketimi var benim motorda.
Geçen gün tüm verileri sıfırladım,yakıtı doldurdum gırtlağa kadar. Kullandım.
Yine yakıt almaya gittiğimde ortalama 3.8 litre/100 km harcaman var ve toplamda şimdiye kadar 8.2 litre yakıt harcadin diyordu. Ama pompada aynı yere kadar doldurduğumda 8.2 değil 8.6 litre yakıt aldım.
Hadi gırtlak konusunda 100ml yada 200 ml gözden kaçtı diyelim tam tutmasa da kabul edilebilir bir doğrulukta çıktı bence.
-
Anlık yakıt tüketimi sadece o anki tüketimi gösteriyor. Mesela yokuş çıkarken yükselir yokuş inerken gaz vermezseniz sıfır bile gösterir. Ben o göstergenin çok da bir anlamı olmadığını düşündüğümdne çok bakmıyorum. Ortalama tüketim de siz onu sıfırlayana kadar ortalamayı gösterir, biraz daha gerçekçi diyebiliriz ona.
Yakıt tüketimini düzügn hesaplamanın yolu benzin fişlerinde yazan litre ve odometre göstergesindeki km ile hesap yapmak. Basit bir excel tablosu ile her benzin alıştaki odometre km bilgisini de yazarak kendiniz yapabilirsiniz ya da fuely adındaki uygulamayı kullanıp hesap kitap işini ona bırakabilirsiniz. Ben sürekli her benzin alışta göstergeden odometre bilgisinin fotosunu telefonla çekiyorum, benzin istasyonunda uyglamaya bilgi girmekle uğraşmamak için fişi de çantamda saklıyorum, akşam eve gelince fuely uygulamasına bilgileri giriyorum. bu şekilde uzun vadede tüketimi görmüş oluyorum, bir aksaklık varsa da tüketimin çok yükselmesindne belli ediyor kendini zaten.
https://www.fuelly.com/motorcycle/ya...odelisi/833336
-
Ölçümü depoyu bitirene kadar kullanıp öyle yapın.
Uzun mesafe kullanıp yapılan ölçümde her zaman daha az yanılma payı olur.
-
-
otopsici adlı üyeden alıntı
fakir muhabbeti
Bu benzin fiyatlarıyla hepimiz fakiriz :D şaka bir yana yakıt tüketimini takip etmek motorda yolunda gitmeyen birşeyleri erken farketmemizi de sağlar , arızanın büyüyüp masrafın artmasını engeller , mesela ateşleme sisteminde sorun varsa tüketim hemen artar , farketmez ve o şekilde kullanmaya devam edersek silindir iç ısısında ciddi yükselme olabilir , buda subap lastiklerini , silindir kapak contasını ve yağı kısa sürede daha ilerleyen zamanlarda subap silindir piston segman takımını deforme edebilir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu benzin fiyatlarıyla hepimiz fakiriz :D şaka bir yana yakıt tüketimini takip etmek motorda yolunda gitmeyen birşeyleri erken farketmemizi de sağlar , arızanın büyüyüp masrafın artmasını engeller , mesela ateşleme sisteminde sorun varsa tüketim hemen artar , farketmez ve o şekilde kullanmaya devam edersek silindir iç ısısında ciddi yükselme olabilir , buda subap lastiklerini , silindir kapak contasını ve yağı kısa sürede daha ilerleyen zamanlarda subap silindir piston segman takımını deforme edebilir..
Aynı bu sebepten sürekli takip ederim tüketimi.
-
Anlık yakıt tüketimini, toplam yakıt tüketimini geçtim herifler benim motora benzin göstergesi koymamışlar. Çeyrek depoya geldiğimizde küçücük ekranda hayvan gibi "fuel fuel fuel" yazısı yanıp sönüp gözlerimi taciz ediyor, bir de küçücük turuncu ışık yanıyor. Allah'tan 2 tane tripmetre koymayı akıl etmişler de birini en son yakıt aldıktan sonra yaptığım km diğerini de en son bakımdan bu yana yaptığım km'yi öğrenme amaçlı kullanıyorum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Anlık yakıt tüketimini, toplam yakıt tüketimini geçtim herifler benim motora benzin göstergesi koymamışlar. Çeyrek depoya geldiğimizde küçücük ekranda hayvan gibi "fuel fuel fuel" yazısı yanıp sönüp gözlerimi taciz ediyor, bir de küçücük turuncu ışık yanıyor. Allah'tan 2 tane tripmetre koymayı akıl etmişler de birini en son yakıt aldıktan sonra yaptığım km diğerini de en son bakımdan bu yana yaptığım km'yi öğrenme amaçlı kullanıyorum.
Japon olmasa mühendisler şamandıra koymaya üşenmişlerdir diyeceğim. Benzin göstergesi niye koymazlar yahu? Kaliteli de motor Kawasaki...
-
abyasar adlı üyeden alıntı
Japon olmasa mühendisler şamandıra koymaya üşenmişlerdir diyeceğim. Benzin göstergesi niye koymazlar yahu? Kaliteli de motor Kawasaki...
Çok eski motor. 15 senelik
-
Bir çok araba değiştirdim. Hepsinde de ekrandaki yakıt verisini istasyondan istasyona pompadaki litre ile karşılaştırdım. Kıyaslama yaptığımda kendi hesabımla ekran verisi arasında en az 0,5 lt/100 km en fazla da 0,8 lt/100 km fark vardı. Pompa verisi her zaman daha fazla çıktı. 6 arabanın ve bir motosikletin hepsinde durum böyle oldu.
-
jonvolkan adlı üyeden alıntı
Bir çok araba değiştirdim. Hepsinde de ekrandaki yakıt verisini istasyondan istasyona pompadaki litre ile karşılaştırdım. Kıyaslama yaptığımda kendi hesabımla ekran verisi arasında en az 0,5 lt/100 km en fazla da 0,8 lt/100 km fark vardı. Pompa verisi her zaman daha fazla çıktı. 6 arabanın ve bir motosikletin hepsinde durum böyle oldu.
Bu durumda pompacılar iyi pompalıyorlar diyebiliriz belkide.
Aslında hassas ölçekli bir kaba noter huzurunda yakıt alıp pompa doğrumu veriyor yoksa hile var mı bakılmalı.
Bende aynı durumdayım çok araba ve motosiklet değiştirdim. Mesela 45 litre yakıt alan araca ışık yeninyandığında 39 litre zor aldığımda oldu,aynı araca aynı durumda 42 litre de.
Bir yerlerde bir alicengiz oyunu oluyor gibime geliyor bazen.
10 litrede 500 ml çalsalar gün sonu ne eder hesaplayamadım
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Bu durumda pompacılar iyi pompalıyorlar diyebiliriz belkide.
Aslında hassas ölçekli bir kaba noter huzurunda yakıt alıp pompa doğrumu veriyor yoksa hile var mı bakılmalı.
Bende aynı durumdayım çok araba ve motosiklet değiştirdim. Mesela 45 litre yakıt alan araca ışık yeninyandığında 39 litre zor aldığımda oldu,aynı araca aynı durumda 42 litre de.
Bir yerlerde bir alicengiz oyunu oluyor gibime geliyor bazen.
10 litrede 500 ml çalsalar gün sonu ne eder hesaplayamadım
Bu durumun benzin istasyonlarından kaynaklandığını düşünmüyorum. Zannımca bu araç hesaplamalarında maksimum bir hata payı izni vardır. Yakıt verisi hesaplanırken araç yazılımcıları bu maksimum hata payının en üst limitini kullanarak ona göre ölçüm verisi hesaplatıyor olabilirler. Bu da ne bileyim maksimum 0,8 litrelik bir eşik değerdir. O,8 den yüksek hata hesaplamadım hiç. Renault grubunda ve Mercedeste en yüksekti (0,8 lt) Vw ve Seat araçlarda 0,6 civarı idi. Fiat grubunda 0,5 çıkıyor mesela. Farklı birçok karşılaştırmaya göre kendi hesaplarımdan yola çıkarak konuşuyorum. Benim subjektif hesaplarım yani.
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Bu durumda pompacılar iyi pompalıyorlar diyebiliriz belkide.
Aslında hassas ölçekli bir kaba noter huzurunda yakıt alıp pompa doğrumu veriyor yoksa hile var mı bakılmalı.
Bende aynı durumdayım çok araba ve motosiklet değiştirdim. Mesela 45 litre yakıt alan araca ışık yeninyandığında 39 litre zor aldığımda oldu,aynı araca aynı durumda 42 litre de.
Bir yerlerde bir alicengiz oyunu oluyor gibime geliyor bazen.
10 litrede 500 ml çalsalar gün sonu ne eder hesaplayamadım
Bende dizel Dacia Duster var depo 50 lt diyor katalog ama bu aracı kullananlar bilir tabancayı en yavaşa ayarlayınca 60 lt yakıt alıyor , yakıt giriş borusu çok uzun katalogda da sadece depo hacmi yazıyor..
-
Benim ortalama tüketimde 23km/L-24km/L yazıyor her seferinde. Aldığım benzini yaptığım km yi hesaplayınca 100km de 4.4 - 4.5 gibi değerler çıkıyor hep.
-
3 olsa 2 tüketsin 2 olsa 1 tüketsin dicen valla.
uzun yol 3.5 sabit hız,şehir içi 4 yakarsın.
her gaz açışında uzun yol ve şehir içi litre artar.muhtemeln full zorlarsan 5-5.5 litreye dayanır kalır geçmez.bkunu çkarmayın
-
anlık olana değil genel kullanıma bakılır
depoyu doldurursun farzımisal 230 km yaparsın aldığın benzini yaptığın yola bölersin gerçek değerler çıkar benim motorum 3 çanta dolu ortalama hız 110 ile 4.1 4.3 arası yakıyor 135 ile gidersem 5.3 5.7 160km/h ile gidersem 7.5 lt benzin yakıyor
ani hızlanmalar trafik durumu vs gibi durumlarda değerler oynayabiliyor
-
ona bakarsan 1.6 litre otomobil genel olarak şehir içi 10 yakar,uzun yol 6 yakar.genel konusuyorum benzinli motor. birinci vites dip gaz kalkışta 15-20 litre yakar.kışın soguk havada ikinci vites hızlanmalarda 20yi geçer.anlık tüketim böyle.
ortalamaya bakıcaksın.motorunda bakımsız parça yoksa fabrika verisi yakarsın ortalama olarak.yarım gazdan sonrası ekstra benzin,gaz kelebegi açılır ççok yakarsın.
tasarruf etmek istiyorsan çeyrek gazla hıclanıcan ama o zaman araba surmenin,motosiklet surmenin anlamı kalmıyor
bisiklet sür daha iyi
-
Kötü haber: Tam olarak ne kadar tükettiğinizi 100% doğru olarak asla hesaplayamazsınız
Motorun genel sağlığı ile ilgili güzel bir öncü bilgidir takip etmek güzeldir +1
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)