Sende Yalan Çıktın Anlık Yakıt Tüketimi Göstergesi
Reklamlar
-
Aslında ben de arızaları erken tespit edebilmek için benzin tüketimini damlası damlasına takip ederim. Bu aralar maddi yönden çok sıkışığım, acaba 4 litrenin altına şehir içinde düşebilir miyim onun araştırmasını yapıyorum.
Beni şaşırtan düz yolda dur kalk yapmadan gidip geldiğim rotada 4 litrenin altına sadece göstergede düşebilmek oldu. 4.075 den 4.054 de düşmüş olmak hem üzdü hemde kafamda soru işaretleri bırakmıştı. Şu an kafamda oturdu mevzu.
Reklamlar
-
Bu Bajajlar pekde ekonomik motorlar değilmiş halbuki tek silindire üç buji takmış falan az tüketir herhalde diye düşündürüyor benim komşunun oğluda Dominar 250 almıştı şehir içi 4 lt tüketiyor geçen hafta ilk uzun yolunu yaptı Ankara'ya gitti geldi 3,5 lt yakmış otoyolda 90-100 ile sürerek..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Anlık yakıt tüketimini, toplam yakıt tüketimini geçtim herifler benim motora benzin göstergesi koymamışlar. Çeyrek depoya geldiğimizde küçücük ekranda hayvan gibi "fuel fuel fuel" yazısı yanıp sönüp gözlerimi taciz ediyor, bir de küçücük turuncu ışık yanıyor. Allah'tan 2 tane tripmetre koymayı akıl etmişler de birini en son yakıt aldıktan sonra yaptığım km diğerini de en son bakımdan bu yana yaptığım km'yi öğrenme amaçlı kullanıyorum.
@tommygun seninki yine ışık yakıyormuş. Benim 10 sene kullandığım Kawa'da o da yoktu. Motor öksürmeye başladı mı deponun yan tarafından reserve konumuna alırdık da devam edebilirdik öyle. Viraj içinde sollamada denk gelmedi neyse ki hiç.
-
4strings adlı üyeden alıntı
@tommygun seninki yine ışık yakıyormuş. Benim 10 sene kullandığım Kawa'da o da yoktu. Motor öksürmeye başladı mı deponun yan tarafından reserve konumuna alırdık da devam edebilirdik öyle. Viraj içinde sollamada denk gelmedi neyse ki hiç.
peugeot pedallı mobiletlerde de öksürükle takip ederdik, sonra yağlı benzin koyar devam ederdik.
-
4strings adlı üyeden alıntı
@tommygun seninki yine ışık yakıyormuş. Benim 10 sene kullandığım Kawa'da o da yoktu. Motor öksürmeye başladı mı deponun yan tarafından reserve konumuna alırdık da devam edebilirdik öyle. Viraj içinde sollamada denk gelmedi neyse ki hiç.
Kle 500 müydü?
-
4strings adlı üyeden alıntı
@tommygun seninki yine ışık yakıyormuş. Benim 10 sene kullandığım Kawa'da o da yoktu. Motor öksürmeye başladı mı deponun yan tarafından reserve konumuna alırdık da devam edebilirdik öyle. Viraj içinde sollamada denk gelmedi neyse ki hiç.
Benim VLX650 de öyleydi.
-
Ne kadar yaktığınızı hesaplamak çok basit. Depoyu ful yapıyor km saatini not alıyorsunuz, tekrar ful yaptığınızda koyulan lt ve geçen km lerden hesaplamak basit.
-
0,5-0,8 lt gibi bir sapma çıkması pompa hortumunda kalan benzin miktarı olabilir mi acaba? Sayaç hortumdan önce ise böyle bir değişkenllik yaşıyor olabilir miyiz hesaplamalarda?
-
kafayımı yediniz siz.depo fulleyip yaptıgın km ile ortalama tüketim bulmak saçma.her fullemede aynı guzergahda aynı hızda aynı ışıklarda durarak,aynı sürüş şekliylemi sürceniz.yol bilgisayarında ortalama tüketim vardır zaten yanılmaz.10a yakın araç kullandım hiçbiri yanılmadı.
-
motomad adlı üyeden alıntı
kafayımı yediniz siz.depo fulleyip yaptıgın km ile ortalama tüketim bulmak saçma.her fullemede aynı guzergahda aynı hızda aynı ışıklarda durarak,aynı sürüş şekliylemi sürceniz.yol bilgisayarında ortalama tüketim vardır zaten yanılmaz.10a yakın araç kullandım hiçbiri yanılmadı.
Kafa yemeyle falan nasıl alaka kurulabildi anlamadım. Depoyu dolduruyorsunuz. Yani depo ağzına kadar dolduruluyor. Bir süre yol alıyorsunuz. 500-600 km kadar. Yol farklı falan da değil yani. Sonra aynı şekilde depoyu aynı hizada olacak şekilde ağzına kadar tekrar dolduruyorsunuz. Km ve araç verisi ekranda belli. Aynı anda pompanın verdiği litreye göre kendi hesabınızı da yapıyorsunuz. Binlerce kilometrede birçok farklı arabada denenmiş usül. Netice de marka modele göre değişim göstermekle birlikte her araç için sabit bir fark çıkıyor. Hep araç verisi eksik gösteriyor.
-
Tüm yol bilgisayarları yanılır. Hiç biri ne kadar benzin püskürttüğünü hesaplamıyor, akışmetreden gelen bilgiye göre ne kadar benzin yakacağını tahmin ediyorlar. Bazı otomobillerin servis menüsünde bunun düzeltme faktörü de değiştirilebilir mesela. Teorik bir hesap o.
Pompadan pompaya ölçüm de yanılır. Günün saati, hava sıcaklığı zibilyon tane değişken var. (Hava sıcaklığı pompada 20 litre yazarken gerçekte kaç litre aldığımızı etkiler 1)
Tek doldurmada hele çok çok fazla yanılabilir zira deponun ağzında yakıtı görsek de aynı seviyeye kadar doldurmuş olduğumuzu garantisi yok, hele motosiklet deposunda hiç yok. (Hava sıcaklığı depoya ne kadar yakıt dolabildiğini de etkiler 2)
Ciddi uzun bir km'nin ortalamasını yakıt fişleri toplanarak bulabiliriz, gerçeğe en en yakın çıkacak olan odur.
Da bu kadar uğraşa gerek yok. Bir kaç kontrolden sonra aşırı sapma olmadığı net olan yol bilgisayarı verisi yeterlidir.
-
maximusti, adlı üyeden alıntı
peugeot pedallı mobiletlerde de öksürükle takip ederdik, sonra yağlı benzin koyar devam ederdik.
Rahmetli dedemin pedallı Peugeot 103 ü vardı 7-8 yaşımda pedalı çevirerek çalıştıramazdım bir türlü , oysa dedem daha yarım turda pıt diye çalıştırıyordu , sonra birgün dedem dekompresyon mandalını çek dedi :D aa ne kolaymış diye mutlu olmuşdum hey gidi günler , mandalı birkeresinde yolda giderken çektim ooo ne güzel patlatıyordu eheh ne keyifli geliyordu
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Rahmetli dedemin pedallı Peugeot 103 ü vardı 7-8 yaşımda pedalı çevirerek çalıştıramazdım bir türlü , oysa dedem daha yarım turda pıt diye çalıştırıyordu , sonra birgün dedem dekompresyon mandalını çek dedi :D aa ne kolaymış diye mutlu olmuşdum hey gidi günler , mandalı birkeresinde yolda giderken çektim ooo ne güzel patlatıyordu eheh ne keyifli geliyordu
Yokuş yukarı gücü yetmezdi pedal çevirirdim.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Tüm yol bilgisayarları yanılır. Hiç biri ne kadar benzin püskürttüğünü hesaplamıyor, akışmetreden gelen bilgiye göre ne kadar benzin yakacağını tahmin ediyorlar. Bazı otomobillerin servis menüsünde bunun düzeltme faktörü de değiştirilebilir mesela. Teorik bir hesap o.
Pompadan pompaya ölçüm de yanılır. Günün saati, hava sıcaklığı zibilyon tane değişken var. (Hava sıcaklığı pompada 20 litre yazarken gerçekte kaç litre aldığımızı etkiler 1)
Tek doldurmada hele çok çok fazla yanılabilir zira deponun ağzında yakıtı görsek de aynı seviyeye kadar doldurmuş olduğumuzu garantisi yok, hele motosiklet deposunda hiç yok. (Hava sıcaklığı depoya ne kadar yakıt dolabildiğini de etkiler 2)
Ciddi uzun bir km'nin ortalamasını yakıt fişleri toplanarak bulabiliriz, gerçeğe en en yakın çıkacak olan odur.
Da bu kadar uğraşa gerek yok. Bir kaç kontrolden sonra aşırı sapma olmadığı net olan yol bilgisayarı verisi yeterlidir.
Aslında ECU ne kadar benzin püskürttüğünü biliyor; bilmemesi imkansız. Dolayısıyla ECU'dan bilgi alınıyorsa ml bazında sarfiyat verisi söylenebilir. (Söylenir demiyorum, söylenebilir; sonuçta ECU'dan alınan verinin nasıl gösterileceğine göstergeye gömülü yazılım karar veriyor...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aslında ECU ne kadar benzin püskürttüğünü biliyor; bilmemesi imkansız. Dolayısıyla ECU'dan bilgi alınıyorsa ml bazında sarfiyat verisi söylenebilir. (Söylenir demiyorum, söylenebilir; sonuçta ECU'dan alınan verinin nasıl gösterileceğine göstergeye gömülü yazılım karar veriyor...)
Bunu 100% dayanaklı şekilde net açıklayamayacağım muhtemelen o yüzden riskli bir topa giriyorum ama :D
En büyük ve çözülemeyecek problem yakıtların öz kütlelerinin aynı olmaması ve benzin denilen şeyin hacminin sıcaklıkla çok değişken olması. ECU MAF'tan gelen hava debi bilgisine bakıyor, giren havanın sıcaklık bilgisne bakıyor, oksijen sensörlerindeki veriye bakıyor ve optimum yanmayı sağlamak için tahmini bir fuel flow rate ayarlayarak enjektörlerin ne kadar süre açık kalacağına karar veriyor. Bunda her zaman 100% başarı da sağlayamıyor zaten ama tüm bunları kenara bırakırsak dediğin gibi enjektörlerden ne kadar süre yakıt çıkacağına bakarak toplamda ne kadar tüketim yaptığına karar verebilir - ama orada da işte benzinin özellikleri nedeniyle bunu 100% doğru yapması imkansız hale geliyor.
Bunu yapabilse bile l/100km'yi tamamen doğru ölçmesi hepten imkansız. 100km yol gittiğini sandığında 100km gidip gitmediği meçhul, benzin buharının ne kadarının emilip atıldığı (EU5'te artık atmosfere atamıyorlar falan daha da garipleşti işler) meçhul. Sıcaklık farkları nedeniyle depoların hacmi değişiyor, rölantideki yakıtı formülün bir tarafı olan mesafe 0 iken doğru hesaplamak ayrı mesele, cut-off devreye girip kompresyonda inilirken motordaki bir çok veriye göre zaman zaman benzin işemesi gerekebiliyor vs. Orası zaten imkansız hale geliyor.
Ama yakıtın özelliği nedeniyle "gerçekten" ne kadar yakıtın motora yollandığı da "100%" isabetle bilinemediği için tam doğru bir tüketim hesaplaması yapılamıyor. Ama tabii ki bunlar küçük farklar ve bir çok otomobil de ideal koşullarda ve çok fazla rölantide kalınmadığı, çok sıcaklık farkı oluşmadığı rotalarda gerçeğe oldukça yakın tüketimler hesaplayabiliyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Bunu 100% dayanaklı şekilde net açıklayamayacağım muhtemelen o yüzden riskli bir topa giriyorum ama :D
En büyük ve çözülemeyecek problem yakıtların öz kütlelerinin aynı olmaması ve benzin denilen şeyin hacminin sıcaklıkla çok değişken olması. ECU MAF'tan gelen hava debi bilgisine bakıyor, giren havanın sıcaklık bilgisne bakıyor, oksijen sensörlerindeki veriye bakıyor ve optimum yanmayı sağlamak için tahmini bir fuel flow rate ayarlayarak enjektörlerin ne kadar süre açık kalacağına karar veriyor. Bunda her zaman 100% başarı da sağlayamıyor zaten ama tüm bunları kenara bırakırsak dediğin gibi enjektörlerden ne kadar süre yakıt çıkacağına bakarak toplamda ne kadar tüketim yaptığına karar verebilir - ama orada da işte benzinin özellikleri nedeniyle bunu 100% doğru yapması imkansız hale geliyor.
Bunu yapabilse bile l/100km'yi tamamen doğru ölçmesi hepten imkansız. 100km yol gittiğini sandığında 100km gidip gitmediği meçhul, benzin buharının ne kadarının emilip atıldığı (EU5'te artık atmosfere atamıyorlar falan daha da garipleşti işler) meçhul. Sıcaklık farkları nedeniyle depoların hacmi değişiyor, rölantideki yakıtı formülün bir tarafı olan mesafe 0 iken doğru hesaplamak ayrı mesele, cut-off devreye girip kompresyonda inilirken motordaki bir çok veriye göre zaman zaman benzin işemesi gerekebiliyor vs. Orası zaten imkansız hale geliyor.
Ama yakıtın özelliği nedeniyle "gerçekten" ne kadar yakıtın motora yollandığı da "100%" isabetle bilinemediği için tam doğru bir tüketim hesaplaması yapılamıyor. Ama tabii ki bunlar küçük farklar ve bir çok otomobil de ideal koşullarda ve çok fazla rölantide kalınmadığı, çok sıcaklık farkı oluşmadığı rotalarda gerçeğe oldukça yakın tüketimler hesaplayabiliyor.
Yazdıkların tamamen doğru, bununla birlikte (en son cümlende yazdığın gibi) pratik olarak ihmal edilebilecek sapmalar yaratır. (Benzin yeraltındaki depolarda saklanıyor; depo yeni doldurulmadıysa özgül ağırlıklarda çok fazla bir fark olmaz. Pompadan pompaya / istasyondan istasyona olacak fark çok çok daha yüksek olur. Benzin buharının ne kadarının scavenge edildiği de çok mühim değil, fraksiyonlar konuşur orada.) Burada bahsi geçen şekilde 0,5 l/100km gibi sapmalar bahis konusu olmaz ki orada sağlama depoyu boğazına kadar doldurup da yol yaparak yapılıyor orada da bir tutarlılık sağlamak son derece zor. Hobi olarak o da yapılır, ikisi arasındaki sapma sabit kaldığı sürece çok pimpiriklenecek bir durum olmaz.
Şimdiye kadar kullandığım yakıt sarfiyatı hesaplayıp gösterebilen tüm motosiklerde (iki Honda bir tane Suzuki) en fazla 0,1 l/100km'lik farklar gördüm. Elle yapılan hesap ile yol bilgisayarının gösterdiği en fazla 0,1 saparak hep tutuyordu. (Ya benim motorlar hep düzgün hesap yapıyordu ve/veya çok tutarlı dolum ve kullanım yapabiliyordum, bilemeyeceğim...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aslında ECU ne kadar benzin püskürttüğünü biliyor; bilmemesi imkansız. Dolayısıyla ECU'dan bilgi alınıyorsa ml bazında sarfiyat verisi söylenebilir. (Söylenir demiyorum, söylenebilir; sonuçta ECU'dan alınan verinin nasıl gösterileceğine göstergeye gömülü yazılım karar veriyor...)
Ecu yu yanıltan en büyük etken arka lastik basıncı , düşükse kilometre fazla yazdığı için normalden daha az tüketim gösterir , basınç fazla ise lastik çapı bir cm arttığından bu sefer tüketim fazla çıkar , birde yolcu ve yük varsa üstüne basınçda düşükse lastik çapı neredeyse üç cm azalır harcadığınızdan yarım litre az gorebilirsiniz ekranda.
-
Sanırım motosiklet sürerken ekrana bakmamak en hayırlısı. Yoksa vay efendim tüketimim ne oldu diye düşünüp ekrana bakmaktan havuz problemine döner iş.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Sanırım motosiklet sürerken ekrana bakmamak en hayırlısı. Yoksa vay efendim tüketimim ne oldu diye düşünüp ekrana bakmaktan havuz problemine döner iş.
Kazançların bukadar düşmesinden sonra bakmadan edemiyoruz abim.
-
BayMaellard adlı üyeden alıntı
Kazançların bukadar düşmesinden sonra bakmadan edemiyoruz abim.
Ne deseniz çok haklısınız. Bu iş iyice lüks olmaya başladı. Benzin 20 TL iken ben bir çıktım mı 1000 km yapıp dönüyordum. Yakıt+yemekle 1500-2000 TL ödeyip yorucu ama güzel bir gün geçiriyordum. 3-4 ayda aynı gezinin maliyeti bir anda 3-4000 TL'ye çıktı. Motosiklet iyi, güzel de aynı gün içi 3-4000 TL harcayacaksam escort çağırırım, daha fazla eğlenirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)