Sende Yalan Çıktın Anlık Yakıt Tüketimi Göstergesi
Reklamlar
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ne deseniz çok haklısınız. Bu iş iyice lüks olmaya başladı. Benzin 20 TL iken ben bir çıktım mı 1000 km yapıp dönüyordum. Yakıt+yemekle 1500-2000 TL ödeyip yorucu ama güzel bir gün geçiriyordum. 3-4 ayda aynı gezinin maliyeti bir anda 3-4000 TL'ye çıktı. Motosiklet iyi, güzel de aynı gün içi 3-4000 TL harcayacaksam escort çağırırım, daha fazla eğlenirim.
biz buna sanayi dilinde şey diyoruz bu kadar para verdik biz o'nu mu yoksa o'mu bizi s........ belli değil deyip gülüyoruz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ne deseniz çok haklısınız. Bu iş iyice lüks olmaya başladı. Benzin 20 TL iken ben bir çıktım mı 1000 km yapıp dönüyordum. Yakıt+yemekle 1500-2000 TL ödeyip yorucu ama güzel bir gün geçiriyordum. 3-4 ayda aynı gezinin maliyeti bir anda 3-4000 TL'ye çıktı. Motosiklet iyi, güzel de aynı gün içi 3-4000 TL harcayacaksam escort çağırırım, daha fazla eğlenirim.
Düşünsene ağam kiralık motosiklet üstünde ne kadar zevk alabilirsin ki? Motosiklet dediğin sana ait olmalı..
-
kryeck adlı üyeden alıntı
Düşünsene ağam kiralık motosiklet üstünde ne kadar zevk alabilirsin ki? Motosiklet dediğin sana ait olmalı..
Öyle kiralık motosikletler var ki..off off
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Kle 500 müydü?
Evet. Muhtemelen KLE 500 ü en çok kullananlardan biriyim. 70.000 km boyunca kullandım keratayı. Çok da güzel motordu, basit ve dayanıklıydı. Bir de şimdiye kadar gördüğüm en rahat seleye sahipti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ecu yu yanıltan en büyük etken arka lastik basıncı , düşükse kilometre fazla yazdığı için normalden daha az tüketim gösterir , basınç fazla ise lastik çapı bir cm arttığından bu sefer tüketim fazla çıkar , birde yolcu ve yük varsa üstüne basınçda düşükse lastik çapı neredeyse üç cm azalır harcadığınızdan yarım litre az gorebilirsiniz ekranda.
@Nikkfurie lastik basıncının tüketimi ve ECU yu etkilediği kısmına hemfikirim ancak lastiğın tabanı fazla şişirildiğinde sünüyor mu emin olamadım. Lastik çapı azalır ama her yerde daire gibi düşünmemek lazım. Asfalta değen kısım miktarı değişir. Ama düşük basınç olsa dahi lastiğin çevresinin ölçümünun çok da değişmemesi muhtemel. Sonuçta taban çok da büzüşmez. Yani janta dahi konulmamış lastiğin taban çevresi ne kadarsa hep o değerlere yakın kalır diye düşünmekteyim. Aracın aldığı yolu da belirleyen lastiğin çevresinin (tabanının) çizgisel olarak aldığı yol değil mi? Bence inik lastikte asfalta gelen kısımdaki deformasyon yani düzleşme her dönüşte daha çok oluyor ve bu döngü ile enerji ısı olarak kaybediliyor. Emin değilim, tartışılabilir bir konu bence. Lastik tabanı çok da büzülmez ya da sünmez gibi geliyor basınca bağlı olarak, özellikle radial tiplerde, bilemedim. Belki bunu şu şekilde test edebiliriz. Lastiklerdeki farklı basınç değerlerinde takometredeki devir aynı hızda aynı ise gerçekten de değişmiyor demektir lastik çevresi.
-
4strings adlı üyeden alıntı
....janta dahi konulmamış lastiğin taban çevresi ne kadarsa hep o değerlere yakın kalır diye düşünmekteyim...
Tabanın ne hale geldiğini merak ediyorsan havasını biraz indir üstüne oturun seyredin , lastik ağırlık altındayken asla boştaki hali gibi görünmez , hareket halinde lastiklerin çekilmiş binlerce videosu var yutupda izleyebilirsiniz..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tabanın ne hale geldiğini merak ediyorsan havasını biraz indir üstüne oturun seyredin , lastik ağırlık altındayken asla boştaki hali gibi görünmez , hareket halinde lastiklerin çekilmiş binlerce videosu var yutupda izleyebilirsiniz..
Aslında bu söyledikleriniz benim dediklerimi destekliyor. Lastiğin aldığı şekli ben de biliyorum, hatta lastiğin içine konulmuş kamera ile de hareket halinde görüntünün nasıl olduğunu izledim. Ben diyorum ki lastiğin çevresi değişmiyor ancak daha fazla basınç ile şekil daireye daha fazla yaklaşıyor. Az basınçta asfalta değen kısım düz, diğer kısımlar daire şeklinde oluyor. Basınç arttıkça daireden geçen kiriş daha dıştan geçiyor gibi yani daha muntazam bir daire oluyor gibi düşünebiliriz. Ama çevre nasıl değişecek? dişlerin arası uzayıp kısalıyor mu? Radyal karkastaki çelik teller uzayıp kısalıyor mu? Çorap mı bu sünsün?
-
Sünme diye tabir ettiğin şey alçalma ise evet havası azalınca yada yüke binince lastik sünüyor
-
jonvolkan adlı üyeden alıntı
Bir çok araba değiştirdim. Hepsinde de ekrandaki yakıt verisini istasyondan istasyona pompadaki litre ile karşılaştırdım. Kıyaslama yaptığımda kendi hesabımla ekran verisi arasında en az 0,5 lt/100 km en fazla da 0,8 lt/100 km fark vardı. Pompa verisi her zaman daha fazla çıktı. 6 arabanın ve bir motosikletin hepsinde durum böyle oldu.
Aynı şekilde, ben de imzamı atarım bunun altına...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)