Honda E-Clutch, istersen debriyaj kullanmadan manuel vites deneyimi
Reklamlar
-
pea adlı üyeden alıntı
Quick shifter'da vites pedalına basınca ateşleme/gaz kontrol ediliyor. Sanırım ride by wire/elektronik gaz kolu da gerekli bunun için.
Bunda vites pedalına basınca/düşük hızdayken debriyaj mekanik olarak kontrol ediliyor. Teknoloji/maliyet gerektirmediği için tüm debriyajlı motosikletlere uygulanabilir duruyor.
Orta ve yüksek hızda vites düşürürken işe yaramıyor o zaman. Yumuşak geçiş için o noktada bir miktar gaz vermesi gerekiyor çünkü. Ya da uzun sürede geçiş yapması lazım, bu da debriyajın yıpranması demek.
İki videoda da doğru düzgün bir bilgi yok. Honda'nın ilk videosu komple çöp. Çiçek açıyor falan... İkinci video ise tahmin ve spekülasyon. Velhasıl elde var sıfır. Ne desek boş.
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Orta ve yüksek hızda vites düşürürken işe yaramıyor o zaman. Yumuşak geçiş için o noktada bir miktar gaz vermesi gerekiyor çünkü. Ya da uzun sürede geçiş yapması lazım, bu da debriyajın yıpranması demek.
İki videoda da doğru düzgün bir bilgi yok. Honda'nın ilk videosu komple çöp. Çiçek açıyor falan...
İkinci video ise tahmin ve spekülasyon. Velhasıl elde var sıfır. Ne desek boş.
her şeyin en iyisini bilen haşmet ağa onay vermediği için proje çöp. kusura bakmayın honda mühendisleri. SD 1290 kullanan adamdan daha iyi vizyonunuz olamaz. hem çim biçme makinesi bile var.
geyik bir yana anladığım kadarıyla sistem duruş ve kalkışta motorun stop etmesini engelliyor. yine düşük hızlarda rahatça sürüş imkanı sağlıyor. çünkü elektronik olarak debriyaj devreye giriyor. onun dışındaki vites geçişleri nasıl oluyor çok detaylı bilgi verilmemiş. şuradaki yazıda otomatik ve manuel modları olacağından bahsetmiş. ama otomatik modunda vites değiştirme işi nasıl olacak çok bilgi yok. otomatik mod belki de e-clutch + quickshifter olabilir.
bu arada ilk önce CBR650R ve CB650R modellerinde sunulacakmış bu özellik.
-
freasy adlı üyeden alıntı
geyik bir yana anladığım kadarıyla sistem duruş ve kalkışta motorun stop etmesini engelliyor. yine düşük hızlarda rahatça sürüş imkanı sağlıyor. çünkü elektronik olarak debriyaj devreye giriyor.
Konu hakkında yeterli donanımım olmadığı için soruyorum; vitesli motor kullanıp da belli bir km yapmış sürücülerin kaçı kalkışta motoru kaldıramıyor? stop ediyor? Nuh Nebi'den kalma telli debriyaj ve gaz koluna sahip bir motorla bile motoru kaldırmak, düşük hızlarda debriyaj kullanarak sürüş yapmak çok kolay. Hatta "en yavaş sürme yarışması" yapılsın, ben şu anki motorumla bir çok sürücünün içinden geçerim. Bence bu teknolojinin bilmediğimiz başka bir amacı olmalı.
-
freasy adlı üyeden alıntı
her şeyin en iyisini bilen haşmet ağa onay vermediği için proje çöp. kusura bakmayın honda mühendisleri. SD 1290 kullanan adamdan daha iyi vizyonunuz olamaz. hem çim biçme makinesi bile var.
geyik bir yana anladığım kadarıyla sistem duruş ve kalkışta motorun stop etmesini engelliyor. yine düşük hızlarda rahatça sürüş imkanı sağlıyor. çünkü elektronik olarak debriyaj devreye giriyor. onun dışındaki vites geçişleri nasıl oluyor çok detaylı bilgi verilmemiş.
şuradaki yazıda otomatik ve manuel modları olacağından bahsetmiş. ama otomatik modunda vites değiştirme işi nasıl olacak çok bilgi yok. otomatik mod belki de e-clutch + quickshifter olabilir.
bu arada ilk önce CBR650R ve CB650R modellerinde sunulacakmış bu özellik.
Keşke trollemeden bilgi verseydiniz.
Sadece videolarda doğru düzgün bilgi olmadığını belirttim. Belki mükemmel ve çığır açacak bir buluştur. Lakin videolarda sistemin nasıl çalıştığına dair doğru düzgün bilgi yok. Daha çok reklam tarzında bir sunuş yapılmış.
Linkte yazdığına göre otomatik ve Manuel modları bulunan "clutch by wire" gibi bir sistem söz konusu. Bu, yukarıda bahsi geçen tahminlerden çok farklı. Ride-by-wire gibi elektro-mekanik bir sistem.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Konu hakkında yeterli donanımım olmadığı için soruyorum; vitesli motor kullanıp da belli bir km yapmış sürücülerin kaçı kalkışta motoru kaldıramıyor? stop ediyor? Nuh Nebi'den kalma telli debriyaj ve gaz koluna sahip bir motorla bile motoru kaldırmak, düşük hızlarda debriyaj kullanarak sürüş yapmak çok kolay. Hatta "en yavaş sürme yarışması" yapılsın, ben şu anki motorumla bir çok sürücünün içinden geçerim. Bence bu teknolojinin bilmediğimiz başka bir amacı olmalı.
abi bu konuda sabaha kadar tartışsak birbirimizi ikna edemeyiz. ben motoru durdurmak için frene basmanın yeterli olması gerektiğini düşünüyorum. bir de debriyaja basmak zorunda olmayı hamallık ve ilkel teknoloji olarak görüyorum. sen zevk olarak görüyorsun. aynı şekilde motoru hareket ettirmek için de gaz vermenin yeterli olması gerektiğini düşünüyorum. kavramayı yakalamak vs bana çok saçma geliyor. sana eğlenceli geliyor. saygı duyuyorum
tommygun adlı üyeden alıntı
vitesli motor kullanıp da belli bir km yapmış sürücülerin kaçı kalkışta motoru kaldıramıyor? stop ediyor?
yeni kullanmaya başlayan birisi bu konularla hiç muhatap olmak istemeyebilir. tecrübeli birisi de rahatlık istiyor olabilir. yabancı videoları izliyorum mesela. 40 yıllık motorcu dct övüyor, çok rahat vs diyor. vites geçişlerini övüyor. bizde motorcu kanalları dct övse linç yer. çünkü manuel vites = gerçek motorculuk, erkeklik, yiğitlik gibi bir algı var.
-
Eğer linkte dediği gibi "clutch by wire" gibi bir sistemse, "haptic feedback" olacak mı debriyaj manetinde? Sonuçta debriyajin kavramasını manetin tepkisinden mekanik olarak algılıyor insan. Ama debriyaj ve manet arasindaki mekanik bağlantıyı kaldırdığınızda bu mekanik his te yok olacak. Bu hissi elektronik olarak sağlamak mümkün ama çok basit değil. Manet mekanizması içinde, debriyajın konumuyla uyumlu mekanik tepki üreten (haptic) bir elektro-mekanik sistem gerekecek. Yoksa mouse kullanır gibi hissiz bir debriyaj, manuel sevenler tarafından ne kadar rağbet görür bilemiyorum açıkçası.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yoksa mouse kullanır gibi hissiz bir debriyaj, manuel sevenler tarafından ne kadar rağbet görür bilemiyorum açıkçası.
biraz eski kafalılıktan olsa gerek, ben bu tür elektronik yerine mekanik aksamları daha çok beğenmişimdir hep,
örneğin yeni araçların hepsi artık elektronik potansiyometreli gaz pedalı ve kelebeklerine sahip, bu sebeple gaza bastığını vs. hissedemiyorsun (iyice alışmadığın zamanlarda), hatta bazı araçları kullanırken kendimi playstation da araç kullanır gibi hissediyorum,
kaydırmalı debriyaj faydalı birşey olsa da, onu da hissiz buluyorum, birde normal debriyaj de böyle tamamen elektronik bir zımbırtıya dönüşünce büyük ihtimal beğenmeyeceğim.
-
Bu sistemi gereksiz gören arkadaşlar inanın biz azınlıktayız , çoğunluk bunu seviyor istiyor olmalı ki adamlar bu işe bütçe ayırıp arge yapıyor , insanların ilgisini araştırıp projeyi onaylıyorlardır öyle on onbeş mühendis kafa kafaya verip ne güzel bir şey yaptık patron bunu üretelim mi deyince çarklar dönmüyor..benzer sistemler otomobillerede uygulanıyor yutupda onlarca video mevcut , adam 15 yaşında Doblo'ya taktırmış ağzı kulaklarında kullanıyor..
-
Bu konu biraz zevk ve keyifle alakalı. Mesela Honda yanılmıyorsan hala amiral gemisi Goldwing' de DCT' yi seçenek olarak sunuyor. Yoksa Goldwing alacak kişi DCT için para isterler diye vazgeçmiyor.
Manuelciler ve otomatikçiler diye ayrılabiliriz de.
Birimiz çıkıpta otomatik isteyen scooter alsın da diyebilir.
Fatih Altaylı otomobil değerlendirmesinde şöyle bir şey demişti:
- Otomotiv endüstrisinde mühendisler vites topuzunu ucuza mal ettim. 30 Euro ucuzlattım diye havaya uçuyorlar.
Yani Honda DCT yerine 100 Euro ucuz bir icat yapsa satışları artacak diye umut ediyor olabilir. Bizdeki KDV ve ÖTV saçmalıkları bu rekabetin oluşmasına bir türlü imkan vermiyor. Konu muhtemelen ekonomidir.
-
Aslinda olay gayet basit ve ayrismis durumda: Binek aracta otomatik. Spor aracta manuel.
Skuterlar, SUV'ler, sedanlar otomatik. Motosikletler ve spor arabalar manuel.
Bu noktada Goldwing ve NC serisi gibi istisnalar mevcut olmakla beraber belli acilardan cok da istisna olmadiklari soylenilebilir bence.
Bir de arabalarda manuel sanziman artik ucuz opsiyon degil. Cogu aracin manuel opsiyonu bile yok artik. Sadece otomatik sanzimanla geliyorlar. Ve artik varsa da otomatik sanzimanli versiyonlar daha hizli. Bu noktada geriye kalan manueller de eskisi gibi yavan degil. Kaliteli ve kullanmasi zevkli sanzimanlar. Cunku amaclari ekonomi degil, kullanim zevki.
Sahsen binek araclarda otomatik tercih ediyorum. Spor araclarda ise manuel, sanziman yeterince iyiyse tabii ki.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Aslinda olay gayet basit ve ayrismis durumda: Binek aracta otomatik. Spor aracta manuel.
Skuterlar, SUV'ler, sedanlar otomatik. Motosikletler ve spor arabalar manuel.
Bu noktada Goldwing ve NC serisi gibi istisnalar mevcut olmakla beraber belli acilardan cok da istisna olmadiklari soylenilebilir bence.
Bir de arabalarda manuel sanziman artik ucuz opsiyon degil. Cogu aracin manuel opsiyonu bile yok artik. Sadece otomatik sanzimanla geliyorlar. Ve artik varsa da otomatik sanzimanli versiyonlar daha hizli. Bu noktada geriye kalan manueller de eskisi gibi yavan degil. Kaliteli ve kullanmasi zevkli sanzimanlar. Cunku amaclari ekonomi degil, kullanim zevki.
Sahsen binek araclarda otomatik tercih ediyorum. Spor araclarda ise manuel, sanziman yeterince iyiyse tabii ki.
goldwing ve NC serilerinin istina olmadığını 5 sene içinde göreceğiz. 20 sene önce de arabada otomatik vites görünce tepki gösteren çok insan vardı. performans, yakıt tüketimi vs vs. muhabbetleri vardı. hepsi tarihe karıştı. bugün petrolhead'ler hariç normal vatandaş için standart otomatik vites oldu.
motosiklette de biraz zaman alacak ama bir 5 seneye kadar otomatik seçenekleri oldukça artar diye düşünüyorum. cf moto otomatik şanzıman geliştirirse süreç daha da hızlanır.
-
freasy adlı üyeden alıntı
goldwing ve NC serilerinin istina olmadığını 5 sene içinde göreceğiz. 20 sene önce de arabada otomatik vites görünce tepki gösteren çok insan vardı. performans, yakıt tüketimi vs vs. muhabbetleri vardı. hepsi tarihe karıştı. bugün petrolhead'ler hariç normal vatandaş için standart otomatik vites oldu.
NC serisine DCT geleli 11 yil gecmis. Cok beklentiye girmeyin bence.
Turkiye'de otomatik vites eskiden yaygin degildi, fiyat ve verimden dolayi. Ama Amerika'da otomatik vites en az elli yildir standart. Ancak spor arabalar eskiden de manueldi, bugun de. Motosikletler de. Cunku bu araclarin asil amaci konfor icinde ulasim degil, kullanim zevki.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu sistemi gereksiz gören arkadaşlar inanın biz azınlıktayız , çoğunluk bunu seviyor istiyor olmalı ki adamlar bu işe bütçe ayırıp arge yapıyor , insanların ilgisini araştırıp projeyi onaylıyorlardır öyle on onbeş mühendis kafa kafaya verip ne güzel bir şey yaptık patron bunu üretelim mi deyince çarklar dönmüyor..benzer sistemler otomobillerede uygulanıyor yutupda onlarca video mevcut , adam 15 yaşında Doblo'ya taktırmış ağzı kulaklarında kullanıyor..
Tabii ki azinliktayiz. Cogunluk spor araba ve motosiklet degil, binek araba ve skuter kullaniyor. Onlar da onyillardir otomatik. Velhasil 15 yasindaki Doblo'sunu otomatik yapan amcanin mutlulugunu anlayabiliyorum. Vites degistirme ameleliginden kurtulmus. Lakin vitesini degistirmenin amele gibi hissettirmedigi bir arac kullanan kisi mutlu olmazdi muhtemelen.
-
Ne yalan söyleyeyim eskiden beri kullandığım tüm şirket arabaları, kendimin aldığı ve hanım da kullanabilsin diye tercih ettiğim arabalar hep otomatikti. Geçenlerde şirketten manuel vites dizel bir ticari araç alıp İstanbul'a geldim, yok böyle bir keyif. Aynı araçla Çarşamba günü sıkışık İstanbul trafiğinde 3 saat sürdüm, çok yorucuydu ama araba kullandığımı hissettim.
Ben Pcx almak için motosiklet ehliyetine başvurup kurstaki Ybr ve Cb 125 Ace'nin verdiği hisle manuel vitesli motosikletle devam kararı almış biriyim. Bugünün şartlarında dinozor sayılsak da manuel vites aracın biraz daha fazla ruhu olduğunu düşünüyor, otomatik vitesin mükemmelliğini yakalayamasak da yine de işin keyif tarafındayız.
-
Gözünüz teknoloji/inoveyşin gorsunnn.
https://www.cycleworld.com/blogs/ask...ated-shifting/
Makale uzun,
En kritik yeri;
"Honda’s latest effort in this direction is called “E-Clutch.” First of all, it is switchable: If the rider prefers to clutch and shift conventionally, E-Clutch can be switched off. But if E-Clutch is on, all the rider has to do is operate the shift lever and throttle, even when accelerating from rest or coming to a stop. This is accomplished by automating the operation of a conventional clutch. With the engine running, click the shift pedal into first. E-Clutch makes this possible by first disengaging the clutch, then engaging first gear. Turn the throttle and E-Clutch makes a smooth, no-stall engagement and away you go. Time for second gear? Click the lever to second and again, E-Clutch allows this by disengaging, shifting to second, and reengaging the clutch with all the skill of a seasoned rider. Same with downshifts.
Honda E Clutch cutaway showing internal parts
Honda’s E-Clutch automates the operation of the clutch. The rider can change the function from automatic to manual with a press of a button.Honda
This allows the rider to continue to control “the music”—the dynamic rise and fall in engine note as the rider shifts up and down through the gears, but without having to manage the clutch.
To quote from Honda’s European Media Newsroom, “The Honda E-Clutch manages clutch engagement and disengagement based on its reading of parameters including vehicle speed, throttle opening angle, engine rpm, pressure on the shift pedal, clutch motor reduction gear angle, engine countershaft speed, and gear position. The clutch is operated through an actuator unit with two motors situated inside the right-hand engine cover. As the clutch is engaged or disengaged, the engine’s ignition timing and fuel injection are also controlled, resulting in smooth, shock-free shifting in any situation.”
Yani oyle basit isler degil bunlar..
Honda turkiye nin videosunu da koyalim.
https://youtu.be/zAlHMQOZ8U0?si=1PwShuYOaGfsAicv
Honda nin farki bu iste.
Tek silindir 85 hp makina yerine faydali isler yapiyor afferin honda..
-
Ben dur kalk trafikte elim yorulana kadar debriyajı kullandığımı fark etmiyorum bile. Sol el sol ayak otomatiğe bağlamış durumda.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
...Gözünüz teknoloji/inoveyşin gorsunnn...
Ulen Hırbo mekanikten teknolojiden bihabersin valla tek egzantrik Africa motorunu yüksek teknoloji diye yutturmaya çabaladın ok Africa kullanıyorsun fanatiksin anladıkta , şunun neresi inoveyşın yav , Fiat otomobillerinde bile 20 yıldır var olan Easytronik adlı elektro mekanik tek diskli debriyaja sahip sistemin birebir aynısını motosiklete uygulamış Honda , bunu motosiklete ilk uygulayanda 2000 li yıllarda Yamaha Fjr1300 ve Aprillia Mana 850 dir , üstelik bu ikisi vitesleride otomatik değiştiriyordu , Honda da vitesleri manuel olarak yine biz seçiyoruz sadece debriyaj otomatik..
-
freasy adlı üyeden alıntı
goldwing ve NC serilerinin istina olmadığını 5 sene içinde göreceğiz. 20 sene önce de arabada otomatik vites görünce tepki gösteren çok insan vardı. performans, yakıt tüketimi vs vs. muhabbetleri vardı. hepsi tarihe karıştı. bugün petrolhead'ler hariç normal vatandaş için standart otomatik vites oldu.
motosiklette de biraz zaman alacak ama bir 5 seneye kadar otomatik seçenekleri oldukça artar diye düşünüyorum. cf moto otomatik şanzıman geliştirirse süreç daha da hızlanır.
Ben klimalı diye alınmayan dönemide bilirim.Zamanla insanları tercihleri değişebilir.Gençken bende otomatik araba almazdım.Ama yaş belli seviyeye gelince ve mauel araba çok kullandığın için tercihim değişti.Eskiden araba kullanmak uzun yol yapmak zevk verirdi.Şimdi şirketin manuel araçlarını kullanmak eziyet geliyor.Hele motor kullandıktan sonra arabanın ne manueli ne otomatiği zevk vermiyor.
-
MV Agusta’nın SCS sisteminin aynısı heralde. Ben Turismo Veloce’de deneyimledim bu sistemi. İnanılmaz rahat bir sistem. Alışmak gerekiyor. Bir sokağa girerken ara gaz verim diye duvara giriyordum, debriyajı öyle unutturuyor motor size.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ulen Hırbo mekanikten teknolojiden bihabersin valla
tek egzantrik Africa motorunu yüksek teknoloji diye yutturmaya çabaladın ok Africa kullanıyorsun fanatiksin anladıkta , şunun neresi inoveyşın yav , Fiat otomobillerinde bile 20 yıldır var olan Easytronik adlı elektro mekanik tek diskli debriyaja sahip sistemin birebir aynısını motosiklete uygulamış Honda , bunu motosiklete ilk uygulayanda 2000 li yıllarda Yamaha Fjr1300 ve Aprillia Mana 850 dir , üstelik bu ikisi vitesleride otomatik değiştiriyordu , Honda da vitesleri manuel olarak yine biz seçiyoruz sadece debriyaj otomatik..
Nooo sen cok yanlis bilmek bence :d
Honda Unicam® i bir turlu anlatamadim sana
https://www.motorcyclistonline.com/story/news/honda-releases-hornet-755cc-motorcycle-engine-details/
Bak yeni hornet te de Unicam® kullanilmis, tabi bu linki asil gonderme nedenim alttaki yorum kisimlarinda yazilanlar.
- "My first thought is they're trying to duplicate the KTM 790 Duke"
Cevap:
"But the Honda won’t be pissing oil all over the place…"
Ahahahaaa. Ya bu ktm motorlari neden yag kaciriyor niki ?
Yuksek sikistirma orani mi buna neden oluyor ?
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bence bu teknolojinin bilmediğimiz başka bir amacı olmalı.
Dünya nüfusunu azaltmak!
**
Ben buradaki kullanım senaryosunu tam olarak anlamış değilim. Elde DCT var ve bir çok otomatik vites isteyen motosiklet kullanıcısı tarafından da zaten beğenilerek kullanılıyor. Üstelik DCT'ye vites kolu takılarak ayaktan vites değiştirme şansı da var. Bu sistem mevcutken e-clutch sistemi bir motosiklette neden aranır bunu anlamadım?
Otomobillerden örnekleme yapmak burada çok doğru olmaz. Bir kere otomobillerdeki e-clutch sistemleri zaten bok gibi =) Konvansiyonel tork konvertörlü şanzımanlar ve çift kavramalı otomatik şanzımanlar domine ediyor sektörü. Bunun dışında e-clutch kullanılan az sayıda arabanın tamamında müşterilerin küfür kıyametiyle geçiyor hayat. Kullandınız mı bilmiyorum ama otomatik vites taklidi yapması için geliştirilen e-clutch sistemleri çok kötü, öyle böyle kötü değil, inanılmaz kötü. Bu teknolojinin kullanıldığı sportif amaçlı şanzımanlar var, BMW'nin SMG'si ve Lamborghini'nn E-gear'ı gibi. Bunlarda konfor falan aranmadığı için zbam zbam diye çalışmalarına kimse itiraz etmiyor zaten, ama 5-6 yaşından eski bir SMG'li BMW kullanıcısı bulun, o da size derdini anlatsın saatlerce.
Şimdi bunun motosikletteki uygulaması otomobildek konforsuzluktan uzak olabilecek mi, büyük soru işareti. Eğer @Cyan'ın bahsettiği ağırlık ve kompleks sistem gibi dezavantajlarından ötürü Honda DCT'yi öldürüp e-clutch'ı hayata sokmak istiyorsa tamam, lakin dediğim gibi otomobildeki sorunlardan nasıl arındıracaklar merak ediyorum. Ama eğer DCT de hayatına devam edecekse gerçekten anlamsız hale gelmiş oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu sistemi gereksiz gören arkadaşlar inanın biz azınlıktayız , çoğunluk bunu seviyor istiyor olmalı ki adamlar bu işe bütçe ayırıp arge yapıyor , insanların ilgisini araştırıp projeyi onaylıyorlardır öyle on onbeş mühendis kafa kafaya verip ne güzel bir şey yaptık patron bunu üretelim mi deyince çarklar dönmüyor..
Otomobil tarafında azınlıkta olduğumuz geçerli ama motosiklette bu böyle mi çok emin değilim. Motosiklet o kadar "mainstream" bir şey değil hala. BMW 1'de arkadan itişi bıraktı, üç beş çapulcu toplanıp Alman Büyükelçiliği önünde bira şişesi bıçakladık konu kapandı. Ama motosiklette kitle halen farklı bence.
Bir de elbette ürün geliştirme süreci ile ilgili söylediklerin jenerik olarak doğru ama otomotiv ve motosiklet tarihi de çöpe atılmış bir çok yeni fikirle dolu. Bu çöpe gider demiyorum ama firmanın bunu uygulamaya alma kararı almış olması doğru karar olduğuna da kanıt oluşturmaz demek istiyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)