Honda E-Clutch, istersen debriyaj kullanmadan manuel vites deneyimi
Reklamlar
-
manuel vitesi ve durmak için, kalkmak için, vites değiştirmek için debriyajı kullanma fikrini sevmediğimi bazılarınız bilir. buradaki başlıkta da bu fikirlerimi paylaşmıştım.
honda sağolsun, dct'den sonra şimdi de e-clutch denen bir sistemi hayata sokuyor. teknik detayını çok bilmesem de anladığım kadarıyla mv agusta'nın scs sistemine benzer bir yenilik. yani debriyaj var, sol ayaktan vites değiştirme var ama kalkarken, durmak istediğinizde ya da vites değiştirmek istediğinizde debriyajı kullanma zorunluluğu yok. inşallah önce tüm honda modellerinde sonra da tüm motosiklet modellerinde standart donanım olur böyle yenilikler.
resmi video'sunu ekliyorum.
bu da başka bir bilgilendirme videosu
Reklamlar
-
şu zillet özelliklerden vazgeçemedi honda.yapmışın dct devam et nabacan eclutch sistemini ne alaka zaten var otomatik sistemin.bu habere göre dct sistemi belli başlı kişilere hitap ederken bu sistem sayesinde herkes aynı motoru farklı biçimde kullanıcak maliyet düşürmenin güzel bir yolu.dct elveda diyoruz bu sistemden devam daha mantıklı tabiki her türlü.aman allah korusun 2 3 tane motora gelsin kafi şu teknoloji.aslında otomobillerde yapılmaya başlandı sonradan takılan bir sistem olsa çok daha makbul olurdu.manueal arabalar otomatik yapılıyor şu aralar sanayilerde
-
Önce düşük devir çeviren motor ürettiler, ardından dct, şimdi de e-clutch..Honda'nın sizi hımbıl bir adam olmaya zorlamasına izin vermeyin.
Honda bazı zamanlar bana Netflix dizilerini ya da dar, kısa paça pantolon giyen nargileci çocukları anımsatıyor.
-
freasy adlı üyeden alıntı
debriyajı kullanma fikrini sevmediğimi
İlk defa böyle bir görüş görüyorum. Hayatımda hiç debriyaj pedalı veya manetine bakıp:
"Evet, hayatımda kötü giden şey BU!" demediydim.
Mühendislerin ve bilim insanlarının çabaları sayesinde üretim her geçen gün ucuzluyor. İşin müşteri yanı ise gün geçtikçe fakirleşiyor. (bkz. Dünya geneli maaş artışı vs. hayat pahalılığındaki değişim) Bana Honda'nın bugünkü kalitesini ve dünkü teknolojisini verseler ben mutlu olacağım oysa, ki yalnız olduğumu da düşünmüyorum.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
şu zillet özelliklerden vazgeçemedi honda.yapmışın dct devam et nabacan eclutch sistemini ne alaka zaten var otomatik sistemin.bu habere göre dct sistemi belli başlı kişilere hitap ederken bu sistem sayesinde herkes aynı motoru farklı biçimde kullanıcak maliyet düşürmenin güzel bir yolu.dct elveda diyoruz bu sistemden devam daha mantıklı tabiki her türlü.aman allah korusun 2 3 tane motora gelsin kafi şu teknoloji.aslında otomobillerde yapılmaya başlandı sonradan takılan bir sistem olsa çok daha makbul olurdu.manueal arabalar otomatik yapılıyor şu aralar sanayilerde
bence dct elveda değil de dct'den daha hafif ve daha ucuz bir çözüm olacak muhtemelen. yenilenen tüm modellere bile koyabilirler bence.
tommygun adlı üyeden alıntı
Önce düşük devir çeviren motor ürettiler, ardından dct, şimdi de e-clutch..Honda'nın sizi hımbıl bir adam olmaya zorlamasına izin vermeyin.
Honda bazı zamanlar bana Netflix dizilerini ya da dar, kısa paça pantolon giyen nargileci çocukları anımsatıyor.
abi herkes senin gibi ironbutt değil. ben arabada da manuel vitesten nefret eden, farı bile sensör açıp kapasın, beni uğraştırmasın diye bir insanım.
abyasar adlı üyeden alıntı
İlk defa böyle bir görüş görüyorum. Hayatımda hiç debriyaj pedalı veya manetine bakıp:
"Evet, hayatımda kötü giden şey BU!" demediydim.
hayatıma hiç sokmuyorum böylece bakınca kötü hissetmiyorum :D
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
şu zillet özelliklerden vazgeçemedi honda.yapmışın dct devam et nabacan eclutch sistemini ne alaka zaten var otomatik sistemin.bu habere göre dct sistemi belli başlı kişilere hitap ederken bu sistem sayesinde herkes aynı motoru farklı biçimde kullanıcak maliyet düşürmenin güzel bir yolu.dct elveda diyoruz bu sistemden devam daha mantıklı tabiki her türlü.aman allah korusun 2 3 tane motora gelsin kafi şu teknoloji.aslında otomobillerde yapılmaya başlandı sonradan takılan bir sistem olsa çok daha makbul olurdu.manueal arabalar otomatik yapılıyor şu aralar sanayilerde
eğer yeni bir icat bulmazsa honda da diğer japonlar gibi sıradan olur belki bazı markalardan kopya çekerek başlıyor ama ilerleyen zamanlarda ipleri aline alıyor ne yaparsa yapsın sektöre yön veren yenilikler geliştiriyor ben de dct kullanmıyorum nc deki ön bagajı laterna gibi çalışan düşük devirli motoru sevmiyorum ama kullanıcıları çok memnun nc sınıfının kralı yaptı afrikayı sınıfının lideri yaptı spacy ve dio yu sınıfında lider yaptı
pcx teki yenilikler daha birçok markaya yeni yeni gelmeye başladı
evet güçsüz torksuz vs vs ama honda motosiklet sektöründe lider bak t7 700 cc 72 hp transalp 750 cc 95 beygir herkez yeni hornet için mt 7 nin rakibi dedi ama hornet ters çatal amortisör ve 20+ hp ile mt 7 den birkaç gömlek üstün bir motor
honda babamın malı değil ama yaptıkları da yabana atılacak gibi değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Önce düşük devir çeviren motor ürettiler, ardından dct, şimdi de e-clutch..Honda'nın sizi hımbıl bir adam olmaya zorlamasına izin vermeyin.
Honda bazı zamanlar bana Netflix dizilerini ya da dar, kısa paça pantolon giyen nargileci çocukları anımsatıyor.
aga gel gelişim ve teknolojiye sırtını dönme hadi beğenmiyorsun diyelim bari tüü ka ka deme
adamlar kendi başına gezen motosiklet yaptılar
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
freasy adlı üyeden alıntı
inşallah önce tüm honda modellerinde sonra da tüm motosiklet modellerinde standart donanım olur böyle yenilikler.
Mümkün değil, bence.
Amaca göre şanzıman. Scooter'lar yıllardır otomatik. "Manuel isteriz" diye yanıp tutuşan yok. Aynı şekilde motosikletler de yıllardır manuel. Yine aynı şekilde "otomatik isteriz" diye yanıp tutuşan yok.
Teknoloji yıllardır mevcut. İstek olsaydı çoktan yaygınlaşmıştı.
Bu arada aynı Honda, Civic Type R'da otomatik şanzıman opsiyonu sunmuyor. S2000'de de yoktu.
-
F54 adlı üyeden alıntı
aga gel gelişim ve teknolojiye sırtını dönme hadi beğenmiyorsun diyelim bari tüü ka ka deme
adamlar kendi başına gezen motosiklet yaptılar
Yok yahu ben de işin makarasındayım. Tabi ki Honda'nın yeniliklerini takdir etmemek elde değil. Ben Nc'yi de başarılı bulan biriyim.
-
F54 adlı üyeden alıntı
aga gel gelişim ve teknolojiye sırtını dönme hadi beğenmiyorsun diyelim bari tüü ka ka deme
adamlar kendi başına gezen motosiklet yaptılar
Kendi gezen motosiklet olsa keşke. Benim motorun aküsü bitti durmaktan, takip cihazı da olunca en çok 3 haftada bir çalıştırmam gerekiyordu, bir ayı geçti dün baktım marşa basayım dedim tık yok. bugün öğleden sonra arabadan takviye yapıp çalıştıracağım. Kendi giden motosikletim olsaydı akün bitecek sen bi gez gel de akün dolsun deyip salardım.
-
-
Ben bu e-Clutch'ın fikrine bayıldım, acaba gerçek hayat uygulaması nasıl olacak? Manuel gibi yönetilebilen ve çok fazla bir ağırlık artışına sebep olmayan bir otomatik vites bence çok hoş bir şey. DCT hem manuel gibi yönetilemiyor (tuş başka debriyaj maneti ve vites kolu başka), hem çok karmaşık (çift kavrama!), hem de çok fazla ağırlık ekliyor. (Sanırım 10kg civarı bir ek ağırlığı var.) 500cc ve üstü motosikletlere koyarlar bunu. Büyük ihtimal önce yeni Transalp ve Hornet'te kullanılan motora entegre edecekler, onunla birlikte veya bir sonraki adımda Transalp'e Cruise Control da gelir. Gıdım gıdım eklerler, model yükseltme talebi yaratırlar uyanık Japonlar. 500'lük seriyi bile ancak 3. nesilde adam ettiler.
-
İlkel quick-shifter gibi duruyor. Mantıklı alet ama debriyaj manetini değiştir, vites pedalını değiştir, bir yerlerden Canbus bağlantısı çek vs gözümde büyüdü.
DCT'nin maliyetini düşürmek için yöntem bulmuşlar, onu da millete denetecekler sanki.
-
Motobob guzel bir kanal gercekten. Soyle demis:
Dct den daha ucuz, daha hafif, motorda buyuk degisiklik yapmadan uygulnabiliyor. Ayrica Honda Eglenceli motorlarinda (fun bikes) bu sistemi uygulayacagini aciklamis.
Fun bikes deyimi ile hangilerini kastettetigini aciklamamis. Cb1000r e clutch i ilk alanlardan biri olacakmis.
-
O kadar arge sonrası debriyajı kaldırarak en sonunda çinlilerin cublarına ulaştılar demek ki
Şaka bir yana; aslında o sistemi de bulan, tek elle kullanılabilecek motosiklet üretmekten yola çıkan Honda dır.
-
Bu Sistem zaten otomobillerde vardı ama pek tutmadı. Galiba İnsanların hayal ettiği konforu sunamadı diye biliyorum. Debriyajlı motorlarda kontrol sizde olduğu için insan kendini daha güvenli hissediyor.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben Nc'yi de başarılı bulan biriyim.
Naciye'nin neresi başarılı? 220 kilo Naciye mi olur Ankara Malatya Kütahya? Tek artısı öndeki kutusu.
-
DickName adlı üyeden alıntı
Bir dirhem et, bin ayıp örter Osman Aga
-
-
quick shifterdan ne farkı var ben pek anlamadım açıkcası.
-
maximusti, adlı üyeden alıntı
quick shifterdan ne farkı var ben pek anlamadım açıkcası.
Quick shifter'da vites pedalına basınca ateşleme/gaz kontrol ediliyor. Sanırım ride by wire/elektronik gaz kolu da gerekli bunun için.
Bunda vites pedalına basınca/düşük hızdayken debriyaj mekanik olarak kontrol ediliyor. Teknoloji/maliyet gerektirmediği için tüm debriyajlı motosikletlere uygulanabilir duruyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)