Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kask yenilemesi hakk

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Semdizlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2023
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim s3
    8 yıldır kullandığım kaskın iç padlerini değiştirmek için söktüm ,doğal deriden kulak ve çene padi yapacağım deriyi kullanabileceğim her yerde kullanacağım, kaskın içi tarıma elverişli çıktı ,içinden çıkan toz toprak şaşırtıcı ,bitince paylaşırım ,

    https://youtube.com/shorts/Ji6_Hi6IM5E

    https://youtu.be/7FxrBzuW06E?si=zyEpw6DUuZ5y7Ckx
    Ranke bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    8 yıldır hiç yıkanmamış padler! Toz toprak şaşırttıysa bir de mikroskop altında inceleyin bence. Hatta akşamdan içine ılık sütü doldurun, sabaha tulum peyniri olur muhtemelen

    Bu vesileyle içi komple çıkarılabilen padlere sahip kask edinme tavsiyemi yenileyelim. İçi hafif koku yaptığı anda çıkarıp, çamaşır makinesinin "elle yikama" modunda yıkayıp, kurutup, takıyorum. Kask yeni gibi oluyor.
    Semdizlik ve CRF bunu beğendiler.

  3. #23
    Semdizlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2023
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim s3
    evet yıkıyorum sık sık ,lakin kulak padleri yıkama,ter,yağmur,rutubetten deforme oluyor , yeniledim padleri doğal deri ,eva ve sünger ile gayet güzel oldu ,bitince paylaşırım son şeklini bir 8 yıl daha gider sanırım

  4. #24

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dayanağı bana sormadan önce, bu 5 yıl yok bilmem kaç yıl iddiasını ortaya atana kaynak sorsan ya? var mıymış bunun belli yaşlarda kasklarla yapılmış genel-geçer, tekrarlanabilir, evrensel deney sonuçları?

    onlar nasıl götünden atıyorsa ben de atıyorum.
    Niye sana sormadan onlara sorayım? Nasıl bir öncelik belirleme bu? Kaldı ki sorup da ondan sonra bu fikri edinmişimdir belki?

    Sen neden değiştirilecekmiş sorusunu bana sormak yerine kendin araştırsan da götünden atmadan önce kendisine biraz bilgi sağlasan, öyle fikri olsa arkadaşın keşke.

    Motosiklet kasklarının zamanla özelliğini yitirmesi, motosiklet lastiklerinin zamanla özelliğini yitirmesi ile aynı kimyasal süreçlerden kaynaklanıyor. Götümüz her zaman kaynak olabilir, ama altının biraz dolu olmasında fayda var. Yoksa deniz yüzeyinden 9km yüksekte yer çekiminin hala geçerli olduğunu gösteren bir tekrarlanabilir deney de yoktur ama kimse götünden atıp Everest'ten zıplarsan Avustralya'ya kadar süzülürsün demiyor.

    İlle de test isterim diyorsan, tekrarlanabilir evrensel testler yeni kasklarda da olmadığı için hiç bir zaman aradığını bulamazsın. Bir kaskın diğerinden ne kadar sağlam olduğunu gösterebilen hiç bir test/deney düzeneği yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokmuş


    Gerçi ben de neredeyse on yıldır aynı kaskı kullanıyorum ama bunun doğru bir karar olup olmadığı hakkında çok bir fikrim yok. Çünkü elimde veri yok. E bu durumda nasıl fikir sahibi olabilirim ki?
    Temel fizik kimya bilgisiyle hatırı sayılır bir fikir sahibi olabiliriz. Zaten amacımız da kaskın tamamen öleceği bir tarih bulmak veya eğer araştırma görevlisi değilsek bununla ilgili dergilerde yayımlanmaya değecek bir makale yazmak değilse bence yeterli

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köpük poliüretan sanırım; bunun en büyük düşmanı su/nem. Ben olsam da 5 yıl kullandığım kaskı değiştiririm. Aralıklı kullanılmış ve kuru ortamda muhafaza edilmiş kask daha uzun kullanılabilir ancak çok üst seviye pahalı kasklar için gidilecek bir yol bence; daha uygun fiyatlı kasklar kullanırken o riski almaya hiç gerek yok. O yüzden ben Nolan, Nexx gibi f/p ürünlerine yönelmek taraftarıyım.
    Evet bakım önemli, ama bu bakımı sağlamak da öyle geldim sürdüm kirliydi sildim değil. Dediğin gibi poliüretan bazlı oluyor darbe emen köpükler. Nem buna, terimizdeki bir sürü mineral düşman. Nemsiz tutmak da öyle kaskı çıkarıp gölgeye koydum diye hallolacak bir şey değil, kaç kişi kask havalandırıcısı kullanıyor sürüşten hemen sonra (dışarıda mola vermediğimizi varsayıyoruz) kaskı bu havalandırmanın üstüne takıyor. Özetle kaskın ömrü uzatılabilir ama bu pek öyle pratikte mümkün bir şey değil. Sadece köpük değil, köpüğü dış kabuğa bağlayan kimyasal yapıştırıcıların da ömrü önemli, onlar da zamanla köpüğün emdiği nem ve minerallere maruz kalıyorlar. Dış kabuk sürekli olarak değişken hava koşullarına ve ısı değişimlerine, yanı sıra UV ışınlarına maruz kalıyor.

    Dediğin gibi düzenli olarak değiştirmek en mantıklı çözüm bu nedenle. Gerekli sertifikalara sahip olduktan sonra f/p ürünü kullanmakta da bir beis yok. Ben şu an 1,5 yıldır falan Scorpion R1 kullanıyorum, hiç memnun değilim kendisinden, eski Arai'mi özlüyorum ve RX7V almadığıma da pişmanım. Ama bu söylemlerimin hemen hemen tamamı konforla ilgili konular. Yoksa R1'in small ve medium'da kullandığu kabul FIM sertifikalı, Arai'den daha az sağlam olsa da benim bunu bilme şansım yok. İşi kask üretmek olan bir firmadan gerekli ECE/SNELL/FIM sertifikalarını almış kask tamamdır. (DOT maalesef sertifikayı elde etme yöntemi yüzünden ciddiye alınacak durumda değil, yoksa standardının kapsamında bir problem yok)

    **

    Ha illa kasklarla ilgili değiştirmeye yönelten şehir efsanesi arayacaksak, zamanında Rahmi Barutçu'nun bir videosu ile yayılan ve bir dönem benim de inandığım "kask elimden yere düştü nolicik" durumunda çöp olması gerektiği bir safsata. Bunu da hem kask üreticilerinin kendilerine pazarlama faydası yaratabilecekken reddetmelerini hem de yine biraz temel fizik ve malzeme bilgisi ile bulmak mümkün. Ancak burada bir test protokolünün diğerine avantajı konuşulabilir, SNELL aynı noktadan tekrar oluşacak ikinci darbeyi de prosedüründe tutuyor ve yıllardır da bu gereksiz olarak görülür zaten. Ancak bu protokolün varlığı da kaskın içerisinde kafa gibi yüksek hızda çok ciddi momentuma sahip bir kütle yokken 50cm'den yere düşme sonucunda kabuğun hasar almayacağını gösteriyor. Tabii yine de kaska özenmek ve düşmeyecek şekilde güvende tutmak en doğrusu.
    espresso, Cyan ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şu an 1,5 yıldır falan Scorpion R1 kullanıyorum, hiç memnun değilim kendisinden, eski Arai'mi özlüyorum ve RX7V almadığıma da pişmanım.
    Aynen. An itibariyle kullandığım kask Arai quantum. Acaip memnunum. Snell sertifikalı olması bir yana, şimdiye kadar kullandığım en rahat kask, aşırı bariz farkla.

    Kafama cuk oturuyor. Eski kasklarım Medium'du hep. Arai kafama o kadar iyi oturdu ki Small kullanmaya başladım.

    Nasıl bu kadar rahat çözebilmiş değilim. Lakin yanak pad'leri üzerinde 7 farklı köpük ve sünger malzeme var. İlk yıkayışımda kılıfını söküp takmak için video izlemek zorunda kaldım. Acaip bir şekli var. Kask deyip geçiyoruz ama sırf o yanak padinde deli gibi tecrübe ve ARGE olduğu bariz belli.

    Gel gelelim aldığımda $650'dı. Şimdi olmuş $700. Bir de proshield güneş vizör'ü ve pinlock ekle. Vergiyle $850 gibi bir rakam çıkıyor ortaya. Her gün kullanıyor olsam 5 yılda değiştireyim ama bazen iki hafta geçiyor kullanmamış oluyorum.

    Yıkamak için pad'leri her söktüğümde içini inceliyorum. Bir yamuk gözükürse değiştireceğim. Gerçi göze çarpmayan problemler de olabilir tabii ki ancak şimdilik o riski alıyorum.

    SNELL sertifikalı $170'lik bir HJC alıp sık sık değiştirmek te bir çözüm tabii ki ama tercih etmiyorum şahsen. Geçmişte onu da kullandım, fark çok büyük. İçinin komple sökülememesi bile büyük sorun bence.

  6. #26
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask eski değil fakat vizörün üstü kısmına denk gelen fitilin orta kısmında kopma var. Çingene işi gibi görünmeden nasıl çözeriz bu sorunu. Yağmurda su, kuruda ses alıyor.
    Fitilciler işinizi çözer gibi, aynısı olmasa ona uygun veya uyacak fitil bulabilirsiniz. Absürt durar mı bilmiyorum ama arabaların kapılarının en uç kısmına fitil çekerler o fitili biraz inceltirseniz size uygun olabilir.

  7. #27

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen. An itibariyle kullandığım kask Arai quantum. Acaip memnunum. Snell sertifikalı olması bir yana, şimdiye kadar kullandığım en rahat kask, aşırı bariz farkla.

    Kafama cuk oturuyor. Eski kasklarım Medium'du hep. Arai kafama o kadar iyi oturdu ki Small kullanmaya başladım.

    Nasıl bu kadar rahat çözebilmiş değilim. Lakin yanak pad'leri üzerinde 7 farklı köpük ve sünger malzeme var. İlk yıkayışımda kılıfını söküp takmak için video izlemek zorunda kaldım. Acaip bir şekli var. Kask deyip geçiyoruz ama sırf o yanak padinde deli gibi tecrübe ve ARGE olduğu bariz belli.

    Gel gelelim aldığımda $650'dı. Şimdi olmuş $700. Bir de proshield güneş vizör'ü ve pinlock ekle. Vergiyle $850 gibi bir rakam çıkıyor ortaya. Her gün kullanıyor olsam 5 yılda değiştireyim ama bazen iki hafta geçiyor kullanmamış oluyorum.

    Yıkamak için pad'leri her söktüğümde içini inceliyorum. Bir yamuk gözükürse değiştireceğim. Gerçi göze çarpmayan problemler de olabilir tabii ki ancak şimdilik o riski alıyorum.

    SNELL sertifikalı $170'lik bir HJC alıp sık sık değiştirmek te bir çözüm tabii ki ama tercih etmiyorum şahsen. Geçmişte onu da kullandım, fark çok büyük. İçinin komple sökülememesi bile büyük sorun bence.
    Özellikle Arai ve biraz da Shoei iç malzemelerin kalitesi, sökülmesi, özelleştirilebilmesi konusunda da çok ilerideler.
    Benim Quantum'da 12mm 20mm 25mm ayrı cheekpadlerim vardı. Başka markaya gidince Small'unki Medium'a da olur Medium'unki large'a olur falan filan diye geçiştiriyorlar. fog-lock'u kırdım, mototaş biraz uğraştırdı arai eu'ya yazdım anında yolladılar, parçası cartı curtu bol. Bir de proshade gerçekten müthiş rahatlık, benim gibi içten güneş vizörü istemeyen birine harika çözüm. şimdi Scorpion'da vizör değiştiriyorum falan tamam zor değil ama taşımak lazım vs ekstra iş hep.
    Arai'de vizör değiştirmek biraz meşakkatli geliyor, öğrenirken benim gibi öküzlük edersen bir kere kesin kırıyorsun ama sonra rahatça yapılabiliyor. Yine de tüm markalarınkinden zor.

    $850'den dert yanma bence burada

  8. #28

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle Arai ve biraz da Shoei iç malzemelerin kalitesi, sökülmesi, özelleştirilebilmesi konusunda da çok ilerideler.
    Benim Quantum'da 12mm 20mm 25mm ayrı cheekpadlerim vardı. Başka markaya gidince Small'unki Medium'a da olur Medium'unki large'a olur falan filan diye geçiştiriyorlar. fog-lock'u kırdım, mototaş biraz uğraştırdı arai eu'ya yazdım anında yolladılar, parçası cartı curtu bol. Bir de proshade gerçekten müthiş rahatlık, benim gibi içten güneş vizörü istemeyen birine harika çözüm. şimdi Scorpion'da vizör değiştiriyorum falan tamam zor değil ama taşımak lazım vs ekstra iş hep.
    Arai'de vizör değiştirmek biraz meşakkatli geliyor, öğrenirken benim gibi öküzlük edersen bir kere kesin kırıyorsun ama sonra rahatça yapılabiliyor. Yine de tüm markalarınkinden zor.

    $850'den dert yanma bence burada
    Bende yedek vizör bile almıştım,sıfır duruyor kenarda.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  9. #29

    Üyelik
    19 Eylül 2014
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale
    Ben sentetik iplik üretimi yapıyorum. Kaskların üretiminde kullanılan tüm malzemeler sentetiktir. Bildiğiniz plastikten. Petrol türevleri. Bu hepsinin bir raf ömrü olduğunu gösterir.

    Ayrıca hava koşulları, güneş, nem, sıcaklık değişimleri bu malzemelerin yapısını bozar. İçine eklenen UV stabilizörü miktarı da önemli.

    Araba tamponları da plastik diyecek olursanız. Onun kalınlığı 7-8 mm, kaskınki ise 2 mm. Farklı mukavemetleri var. Zaten kafanda 7 mm kalınlıkta kaskı taşıyamazsın.

    Kalite standartları sürekli yükseltilirken kaskların beklentiyi karşılama oranı da yıllar içinde bu standartların gerekliliklerine ters olarak düşüş eğilimi gösteriyor.

    Örneğin ben önceki motorumu sattığımda EU UN ECE REG 22.05 vardı. Şu anda 22.06. Yani o zamanki kaskım artık 22.05' i bile karşılayamaz hale gelmiştir.

    Bence en doğrusu DOT, ECE gibi en üst standardı sağlayan yeni bir kask almak olur.

    Bu arada bu kadar teknik kelime kullandığım için kusura bakmayın. Mühendis kafası işte.
    tommygun, blueway2, Motoseverrr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)