Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İnanılmaz sert ve değişken vites geçişleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Merhaba herkese,japonu satıp bir çinliye geçtim CLX250 aldım genel olarak memnunum motordan gerçekten kaliteli çinli diyebiliriz tek anlamadığım bazen vitesleri inanılmaz sert oluyor boşa almak imkansız hale geliyor yada değişirken depik atmak falan gerekebiliryor 😃 bazen ona nazaran yumuşak oluyor debriyaj ayarında sıkıntı yok olması gereken boşluk var yağ ne koyuldu bilmiyorum ama servis koymuştur muhtemelen eskiden kullandığım MT lerde de yağdan çok fark oluyordu yamalube varken çok sert 7100 varken çok yumuşak 5100 varken yine yamalubeye göre iyidi acaba bunda da 7100 veya 5100 koysam değişir mi? Devirsiz bir motorada 7100 koymakta doğru olur mu bilemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    2014 nc 750 s var bende de. Aynı şeyleri bende yaşıyorum.
    Henüz 15 bin km de.
    Şöyleki...
    Bazen 1 den ikiye atarken nereseyse ben levyeyi yukarı kaldırmadan anlıyor ve 2.vitese ve diğerlerine o kadar yumuşak geçiyor ki tadından yenmiyor. Bazen de sanki kilitlenmiş gibi davranıyor aşırı zorluyor. Düşürürken de yükseltirkende aynı şeyi yapıyor.
    İşin ilginci bunu ne zaman yapacağı hiç belli olmuyor. Bazen soğukken bazen sıcakken bazen önce yapıp sonra düzeliyor,bazen ilk başlarda yapmayıp sonra zorlamaya başlıyor.
    Ne zaman nasıl olabileceği ike ilgiki hiçbir fikir edinemedim.
    35 senedir motisiklet tepesindeyim böyle bişeyi ilk defa yaşıyorum.
    Hatta hiç debriyajsız devri ayarlayınca dara rahat yükseltebiliyorum.
    Tek olasılık debriyaj balata yada saclarından birinde yada birkaçında çatlak olması ve belirgin olmayan zamanlarda çarpılarak devriyajın ayırmaması olarak düşünüyorum. Açıp bakmadım ama aklıma başka bişey gelmiyor.

  3. #3
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
    Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 nc 750 s var bende de. Aynı şeyleri bende yaşıyorum.
    Henüz 15 bin km de.
    Şöyleki...
    Bazen 1 den ikiye atarken nereseyse ben levyeyi yukarı kaldırmadan anlıyor ve 2.vitese ve diğerlerine o kadar yumuşak geçiyor ki tadından yenmiyor. Bazen de sanki kilitlenmiş gibi davranıyor aşırı zorluyor. Düşürürken de yükseltirkende aynı şeyi yapıyor.
    İşin ilginci bunu ne zaman yapacağı hiç belli olmuyor. Bazen soğukken bazen sıcakken bazen önce yapıp sonra düzeliyor,bazen ilk başlarda yapmayıp sonra zorlamaya başlıyor.
    Ne zaman nasıl olabileceği ike ilgiki hiçbir fikir edinemedim.
    35 senedir motisiklet tepesindeyim böyle bişeyi ilk defa yaşıyorum.
    Hatta hiç debriyajsız devri ayarlayınca dara rahat yükseltebiliyorum.
    Tek olasılık debriyaj balata yada saclarından birinde yada birkaçında çatlak olması ve belirgin olmayan zamanlarda çarpılarak devriyajın ayırmaması olarak düşünüyorum. Açıp bakmadım ama aklıma başka bişey gelmiyor.
    Aynen öyle tam dediğiniz gibi oluyor debriyaj sacında bişey olacağını sanmıyorum (sanmak istemiyorum)2500 de aldım şuan 4500

  5. #5

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Zinciriniz bozuk ve germe salma yapıyorsa siz zinciri salık zamanında gerdiyseniz gerildiği kısımda şanzımanı kastırarak sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
    Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.
    Sizde 7100 işe yaramadıysa yağdan bir çözüm bulabileceğimi sanmıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciriniz bozuk ve germe salma yapıyorsa siz zinciri salık zamanında gerdiyseniz gerildiği kısımda şanzımanı kastırarak sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir.
    Hmmm zincirede hiç müdahalem olmadı ilginç tarafı daha hiç germe ihtiyacı duymadım çünkü ilk aldığım gibi hala gergin

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
    Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.
    Çok cevap geleceğini sanmıyorum. Konu goygoy konusu olsa yıkılırdı buralar.
    Ama böyle konularda çok cevap bekleme boşuna.
    iskampavya bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benim debriyaj üst merkezinde problem olduğu dönem debriyaj telimin ayarı sürekli bozuluyordu ve vites değiştirmek için cebelleşiyordum. Yolda durup debriyaj telini ayarlamak durumunda kalıyordum. Sizin de sıkıntınızın kaynağı debriyaj telinizin ayarının bir sebepten ötürü bozulması olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Motosikletiniz 15W50 yağ öneriliyorsa Shell Advance %100 sentetik motor yağını denemenizi öneririm, full sentetik olduğundan dolayı motosikletimin debriyajı sadece ilk kavramada ufak kaçırırken onun haricinde hiç bir sorun yaşamamıştım hatta motosikletimde en uzun süre kullandığım ve vites geçişlerinin her zaman yumuşak kaldığını fark etmiştim, aynı zamanda yeni model Ducati modellerinde kullanılan yağdır. Bir çok kişinin yorumuda viteslerin yumuşadığı yönündeydi. Şu an ise full sentetik yağ benim debriyajım kaçırmalara sebebiyet verdiği için yarı sentetik Shell AX7 serisini doldurdum ama daha kullanmadım, çalıştırdığımda ve kavramasını test ettiğimde sıyırma gibi bir problem görmedim.

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim debriyaj üst merkezinde problem olduğu dönem debriyaj telimin ayarı sürekli bozuluyordu ve vites değiştirmek için cebelleşiyordum. Yolda durup debriyaj telini ayarlamak durumunda kalıyordum. Sizin de sıkıntınızın kaynağı debriyaj telinizin ayarının bir sebepten ötürü bozulması olabilir.
    Debriyaj ayarı bozulması olsa ki bozulma yok,
    Ayar bozulduğunda sürekli aynı tepkiyi verirdi. Yani sürekli zorlanma yapardı.
    Taa ki yeniden ayarlayana kadar ve ayarlayınca düzelir bir dahaki bozulmaya kadar sorun çıkarmazdı.
    Bizdeki böyle bişey değil.
    Misal pendikten tuzlaya gidiyorum. 150 kere vites değiştiriyorum. Bunların 50 tanesi mükemmel,70 tanesi hafif kemikli kalanı ise aşırı zor. Ve sıralama yok.
    Yani garajdan çıktım. Motor soğuk.
    1 den 2 ye attım pamuk gibi. 100 metre sonra sokağın başında yine 1 e indim ama 2 ye geçmemekte direniyor. Bir kaç kere yaptıktan sonra 5 km yine karışık davranıyor.yani ne zaman hangi sıcaklıkta ne yapacağı hiç belli olmuyor.
    Bu da adamı deli ediyor.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  11. #11
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarı bozulması olsa ki bozulma yok,
    Ayar bozulduğunda sürekli aynı tepkiyi verirdi. Yani sürekli zorlanma yapardı.
    Taa ki yeniden ayarlayana kadar ve ayarlayınca düzelir bir dahaki bozulmaya kadar sorun çıkarmazdı.
    Bizdeki böyle bişey değil.
    Misal pendikten tuzlaya gidiyorum. 150 kere vites değiştiriyorum. Bunların 50 tanesi mükemmel,70 tanesi hafif kemikli kalanı ise aşırı zor. Ve sıralama yok.
    Yani garajdan çıktım. Motor soğuk.
    1 den 2 ye attım pamuk gibi. 100 metre sonra sokağın başında yine 1 e indim ama 2 ye geçmemekte direniyor. Bir kaç kere yaptıktan sonra 5 km yine karışık davranıyor.yani ne zaman hangi sıcaklıkta ne yapacağı hiç belli olmuyor.
    Bu da adamı deli ediyor.
    Bendeki durum sizdeki gibi çok can sıkıcı değil, vites geçislerini yavaş yaptığım sürece sorun olmuyor, motor sakin sür beni diyor ben performans motoru değilim diyor.

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendeki durum sizdeki gibi çok can sıkıcı değil, vites geçislerini yavaş yaptığım sürece sorun olmuyor, motor sakin sür beni diyor ben performans motoru değilim diyor.
    Bendeki bazen devirsizken geçmiyor,bazen devirliyken.
    Bazen hızlı sert kullan diyor bazen yavasşsş diyor.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  13. #13
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendeki bazen devirsizken geçmiyor,bazen devirliyken.
    Bazen hızlı sert kullan diyor bazen yavasşsş diyor.
    Kafası karışmış onun psikolojisi bozulmuş, haklıda bence bizde bile psikoloji kalmadı garibim ne yapsın

  14. #14

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarı bozulması olsa ki bozulma yok,
    Ayar bozulduğunda sürekli aynı tepkiyi verirdi. Yani sürekli zorlanma yapardı.
    Taa ki yeniden ayarlayana kadar ve ayarlayınca düzelir bir dahaki bozulmaya kadar sorun çıkarmazdı.
    Bizdeki böyle bişey değil.
    Misal pendikten tuzlaya gidiyorum. 150 kere vites değiştiriyorum. Bunların 50 tanesi mükemmel,70 tanesi hafif kemikli kalanı ise aşırı zor. Ve sıralama yok.
    Yani garajdan çıktım. Motor soğuk.
    1 den 2 ye attım pamuk gibi. 100 metre sonra sokağın başında yine 1 e indim ama 2 ye geçmemekte direniyor. Bir kaç kere yaptıktan sonra 5 km yine karışık davranıyor.yani ne zaman hangi sıcaklıkta ne yapacağı hiç belli olmuyor.
    Bu da adamı deli ediyor.
    Gerçekten böyle hani devamlı olsa neyse yeri geliyo yumuşak yeri geliyo taş gibi fırlatasım geliyor aleti

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletiniz 15W50 yağ öneriliyorsa Shell Advance %100 sentetik motor yağını denemenizi öneririm, full sentetik olduğundan dolayı motosikletimin debriyajı sadece ilk kavramada ufak kaçırırken onun haricinde hiç bir sorun yaşamamıştım hatta motosikletimde en uzun süre kullandığım ve vites geçişlerinin her zaman yumuşak kaldığını fark etmiştim, aynı zamanda yeni model Ducati modellerinde kullanılan yağdır. Bir çok kişinin yorumuda viteslerin yumuşadığı yönündeydi. Şu an ise full sentetik yağ benim debriyajım kaçırmalara sebebiyet verdiği için yarı sentetik Shell AX7 serisini doldurdum ama daha kullanmadım, çalıştırdığımda ve kavramasını test ettiğimde sıyırma gibi bir problem görmedim.
    Buradaki olay yağda değil gibi çünkü devamlı olan bişey değil değişkenlik gösteriyor sürekli

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    arkadaşlar bunum bilimsel açıklaması veya araştırılması daha yapılmadı ama çin malı motorlar malesef böyle canı istediği gibi çalışır istediği zaman gezer istediği zaman yatar
    çin malı cub kullanırken bunun farkına vardım aga motor bazen yağ gibi akıyor bazen in arkadan ittir diye ağlıyordu ve satıp kurtuldum japon aldım
    bana gülebilirsiniz ama bu sorunların hiçbiri kalmadı yağ gibi akıyor öksürüp tıksırmıyor ilk günki gibi çalışıyor
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten böyle hani devamlı olsa neyse yeri geliyo yumuşak yeri geliyo taş gibi fırlatasım geliyor aleti

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------



    Buradaki olay yağda değil gibi çünkü devamlı olan bişey değil değişkenlik gösteriyor sürekli
    Peki zincirdeki bahsettiğim durumu kontrol ettiniz mi?

  17. #17

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki zincirdeki bahsettiğim durumu kontrol ettiniz mi?
    Zincir olması gerekenden bi tık gergin duruyo ama hani vites geçişini engellicek bir sertlikte değil gibi gevşeltip denemek lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bunum bilimsel açıklaması veya araştırılması daha yapılmadı ama çin malı motorlar malesef böyle canı istediği gibi çalışır istediği zaman gezer istediği zaman yatar
    çin malı cub kullanırken bunun farkına vardım aga motor bazen yağ gibi akıyor bazen in arkadan ittir diye ağlıyordu ve satıp kurtuldum japon aldım
    bana gülebilirsiniz ama bu sorunların hiçbiri kalmadı yağ gibi akıyor öksürüp tıksırmıyor ilk günki gibi çalışıyor
    Valla MT den geçince tabi farklı geldi ama onda da yamalube gibi yağlar koyunca çok kemikli bir geçiş olabiliyordu iyi tarafı sürekli aynı sertlikte oluyordu bunda ruh hali belli değil

  18. #18

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir olması gerekenden bi tık gergin duruyo ama hani vites geçişini engellicek bir sertlikte değil gibi gevşeltip denemek lazım[COLOR="Silver"]
    Bu bir tık gerginlik belki gerekenden fazla olup siz motosiklete bindiğinizde zinciri fazla gerip şanzımanı şıkıştırdığı için sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir, zincirinizi 2 cm civarı hareket edecek şekilde gererseniz optimum ayarı tutturmuş olursunuz ve bu sayede şanzımanın daha sağlıklı çalışmasına izin verirsiniz.

  19. #19
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bunum bilimsel açıklaması veya araştırılması daha yapılmadı ama çin malı motorlar malesef böyle canı istediği gibi çalışır istediği zaman gezer istediği zaman yatar
    çin malı cub kullanırken bunun farkına vardım aga motor bazen yağ gibi akıyor bazen in arkadan ittir diye ağlıyordu ve satıp kurtuldum japon aldım
    bana gülebilirsiniz ama bu sorunların hiçbiri kalmadı yağ gibi akıyor öksürüp tıksırmıyor ilk günki gibi çalışıyor
    Benim bahsettiğim çinli değil,bilakis japonun hası nc 750
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  20. #20

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bir tık gerginlik belki gerekenden fazla olup siz motosiklete bindiğinizde zinciri fazla gerip şanzımanı şıkıştırdığı için sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir, zincirinizi 2 cm civarı hareket edecek şekilde gererseniz optimum ayarı tutturmuş olursunuz ve bu sayede şanzımanın daha sağlıklı çalışmasına izin verirsiniz.
    Oturarak kontrol etmiştim zaten ama deneyeceğim yarın umarım işe yarar peki gerginlikten ötürü olsada bu sürekli sıkıntılı olmaz mı çünkü bende dakikası dakikasına tutmuyor


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)