İnanılmaz sert ve değişken vites geçişleri
Reklamlar
-
Merhaba herkese,japonu satıp bir çinliye geçtim CLX250 aldım genel olarak memnunum motordan gerçekten kaliteli çinli diyebiliriz tek anlamadığım bazen vitesleri inanılmaz sert oluyor boşa almak imkansız hale geliyor yada değişirken depik atmak falan gerekebiliryor 😃 bazen ona nazaran yumuşak oluyor debriyaj ayarında sıkıntı yok olması gereken boşluk var yağ ne koyuldu bilmiyorum ama servis koymuştur muhtemelen eskiden kullandığım MT lerde de yağdan çok fark oluyordu yamalube varken çok sert 7100 varken çok yumuşak 5100 varken yine yamalubeye göre iyidi acaba bunda da 7100 veya 5100 koysam değişir mi? Devirsiz bir motorada 7100 koymakta doğru olur mu bilemedim.
Reklamlar
-
2014 nc 750 s var bende de. Aynı şeyleri bende yaşıyorum.
Henüz 15 bin km de.
Şöyleki...
Bazen 1 den ikiye atarken nereseyse ben levyeyi yukarı kaldırmadan anlıyor ve 2.vitese ve diğerlerine o kadar yumuşak geçiyor ki tadından yenmiyor. Bazen de sanki kilitlenmiş gibi davranıyor aşırı zorluyor. Düşürürken de yükseltirkende aynı şeyi yapıyor.
İşin ilginci bunu ne zaman yapacağı hiç belli olmuyor. Bazen soğukken bazen sıcakken bazen önce yapıp sonra düzeliyor,bazen ilk başlarda yapmayıp sonra zorlamaya başlıyor.
Ne zaman nasıl olabileceği ike ilgiki hiçbir fikir edinemedim.
35 senedir motisiklet tepesindeyim böyle bişeyi ilk defa yaşıyorum.
Hatta hiç debriyajsız devri ayarlayınca dara rahat yükseltebiliyorum.
Tek olasılık debriyaj balata yada saclarından birinde yada birkaçında çatlak olması ve belirgin olmayan zamanlarda çarpılarak devriyajın ayırmaması olarak düşünüyorum. Açıp bakmadım ama aklıma başka bişey gelmiyor.
-
2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
2014 nc 750 s var bende de. Aynı şeyleri bende yaşıyorum.
Henüz 15 bin km de.
Şöyleki...
Bazen 1 den ikiye atarken nereseyse ben levyeyi yukarı kaldırmadan anlıyor ve 2.vitese ve diğerlerine o kadar yumuşak geçiyor ki tadından yenmiyor. Bazen de sanki kilitlenmiş gibi davranıyor aşırı zorluyor. Düşürürken de yükseltirkende aynı şeyi yapıyor.
İşin ilginci bunu ne zaman yapacağı hiç belli olmuyor. Bazen soğukken bazen sıcakken bazen önce yapıp sonra düzeliyor,bazen ilk başlarda yapmayıp sonra zorlamaya başlıyor.
Ne zaman nasıl olabileceği ike ilgiki hiçbir fikir edinemedim.
35 senedir motisiklet tepesindeyim böyle bişeyi ilk defa yaşıyorum.
Hatta hiç debriyajsız devri ayarlayınca dara rahat yükseltebiliyorum.
Tek olasılık debriyaj balata yada saclarından birinde yada birkaçında çatlak olması ve belirgin olmayan zamanlarda çarpılarak devriyajın ayırmaması olarak düşünüyorum. Açıp bakmadım ama aklıma başka bişey gelmiyor.
Aynen öyle tam dediğiniz gibi oluyor debriyaj sacında bişey olacağını sanmıyorum (sanmak istemiyorum)2500 de aldım şuan 4500
-
Zinciriniz bozuk ve germe salma yapıyorsa siz zinciri salık zamanında gerdiyseniz gerildiği kısımda şanzımanı kastırarak sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.
Sizde 7100 işe yaramadıysa yağdan bir çözüm bulabileceğimi sanmıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Zinciriniz bozuk ve germe salma yapıyorsa siz zinciri salık zamanında gerdiyseniz gerildiği kısımda şanzımanı kastırarak sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir.
Hmmm zincirede hiç müdahalem olmadı ilginç tarafı daha hiç germe ihtiyacı duymadım çünkü ilk aldığım gibi hala gergin
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.
Çok cevap geleceğini sanmıyorum. Konu goygoy konusu olsa yıkılırdı buralar.
Ama böyle konularda çok cevap bekleme boşuna.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Benim debriyaj üst merkezinde problem olduğu dönem debriyaj telimin ayarı sürekli bozuluyordu ve vites değiştirmek için cebelleşiyordum. Yolda durup debriyaj telini ayarlamak durumunda kalıyordum. Sizin de sıkıntınızın kaynağı debriyaj telinizin ayarının bir sebepten ötürü bozulması olabilir.
-
Motosikletiniz 15W50 yağ öneriliyorsa Shell Advance %100 sentetik motor yağını denemenizi öneririm, full sentetik olduğundan dolayı motosikletimin debriyajı sadece ilk kavramada ufak kaçırırken onun haricinde hiç bir sorun yaşamamıştım hatta motosikletimde en uzun süre kullandığım ve vites geçişlerinin her zaman yumuşak kaldığını fark etmiştim, aynı zamanda yeni model Ducati modellerinde kullanılan yağdır. Bir çok kişinin yorumuda viteslerin yumuşadığı yönündeydi. Şu an ise full sentetik yağ benim debriyajım kaçırmalara sebebiyet verdiği için yarı sentetik Shell AX7 serisini doldurdum ama daha kullanmadım, çalıştırdığımda ve kavramasını test ettiğimde sıyırma gibi bir problem görmedim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim debriyaj üst merkezinde problem olduğu dönem debriyaj telimin ayarı sürekli bozuluyordu ve vites değiştirmek için cebelleşiyordum. Yolda durup debriyaj telini ayarlamak durumunda kalıyordum. Sizin de sıkıntınızın kaynağı debriyaj telinizin ayarının bir sebepten ötürü bozulması olabilir.
Debriyaj ayarı bozulması olsa ki bozulma yok,
Ayar bozulduğunda sürekli aynı tepkiyi verirdi. Yani sürekli zorlanma yapardı.
Taa ki yeniden ayarlayana kadar ve ayarlayınca düzelir bir dahaki bozulmaya kadar sorun çıkarmazdı.
Bizdeki böyle bişey değil.
Misal pendikten tuzlaya gidiyorum. 150 kere vites değiştiriyorum. Bunların 50 tanesi mükemmel,70 tanesi hafif kemikli kalanı ise aşırı zor. Ve sıralama yok.
Yani garajdan çıktım. Motor soğuk.
1 den 2 ye attım pamuk gibi. 100 metre sonra sokağın başında yine 1 e indim ama 2 ye geçmemekte direniyor. Bir kaç kere yaptıktan sonra 5 km yine karışık davranıyor.yani ne zaman hangi sıcaklıkta ne yapacağı hiç belli olmuyor.
Bu da adamı deli ediyor.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Debriyaj ayarı bozulması olsa ki bozulma yok,
Ayar bozulduğunda sürekli aynı tepkiyi verirdi. Yani sürekli zorlanma yapardı.
Taa ki yeniden ayarlayana kadar ve ayarlayınca düzelir bir dahaki bozulmaya kadar sorun çıkarmazdı.
Bizdeki böyle bişey değil.
Misal pendikten tuzlaya gidiyorum. 150 kere vites değiştiriyorum. Bunların 50 tanesi mükemmel,70 tanesi hafif kemikli kalanı ise aşırı zor. Ve sıralama yok.
Yani garajdan çıktım. Motor soğuk.
1 den 2 ye attım pamuk gibi. 100 metre sonra sokağın başında yine 1 e indim ama 2 ye geçmemekte direniyor. Bir kaç kere yaptıktan sonra 5 km yine karışık davranıyor.yani ne zaman hangi sıcaklıkta ne yapacağı hiç belli olmuyor.
Bu da adamı deli ediyor.
Bendeki durum sizdeki gibi çok can sıkıcı değil, vites geçislerini yavaş yaptığım sürece sorun olmuyor, motor sakin sür beni diyor ben performans motoru değilim diyor.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Bendeki durum sizdeki gibi çok can sıkıcı değil, vites geçislerini yavaş yaptığım sürece sorun olmuyor, motor sakin sür beni diyor ben performans motoru değilim diyor.
Bendeki bazen devirsizken geçmiyor,bazen devirliyken.
Bazen hızlı sert kullan diyor bazen yavasşsş diyor.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Bendeki bazen devirsizken geçmiyor,bazen devirliyken.
Bazen hızlı sert kullan diyor bazen yavasşsş diyor.
Kafası karışmış onun psikolojisi bozulmuş, haklıda bence bizde bile psikoloji kalmadı garibim ne yapsın
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Debriyaj ayarı bozulması olsa ki bozulma yok,
Ayar bozulduğunda sürekli aynı tepkiyi verirdi. Yani sürekli zorlanma yapardı.
Taa ki yeniden ayarlayana kadar ve ayarlayınca düzelir bir dahaki bozulmaya kadar sorun çıkarmazdı.
Bizdeki böyle bişey değil.
Misal pendikten tuzlaya gidiyorum. 150 kere vites değiştiriyorum. Bunların 50 tanesi mükemmel,70 tanesi hafif kemikli kalanı ise aşırı zor. Ve sıralama yok.
Yani garajdan çıktım. Motor soğuk.
1 den 2 ye attım pamuk gibi. 100 metre sonra sokağın başında yine 1 e indim ama 2 ye geçmemekte direniyor. Bir kaç kere yaptıktan sonra 5 km yine karışık davranıyor.yani ne zaman hangi sıcaklıkta ne yapacağı hiç belli olmuyor.
Bu da adamı deli ediyor.
Gerçekten böyle hani devamlı olsa neyse yeri geliyo yumuşak yeri geliyo taş gibi fırlatasım geliyor aleti
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motosikletiniz 15W50 yağ öneriliyorsa Shell Advance %100 sentetik motor yağını denemenizi öneririm, full sentetik olduğundan dolayı motosikletimin debriyajı sadece ilk kavramada ufak kaçırırken onun haricinde hiç bir sorun yaşamamıştım hatta motosikletimde en uzun süre kullandığım ve vites geçişlerinin her zaman yumuşak kaldığını fark etmiştim, aynı zamanda yeni model Ducati modellerinde kullanılan yağdır. Bir çok kişinin yorumuda viteslerin yumuşadığı yönündeydi. Şu an ise full sentetik yağ benim debriyajım kaçırmalara sebebiyet verdiği için yarı sentetik Shell AX7 serisini doldurdum ama daha kullanmadım, çalıştırdığımda ve kavramasını test ettiğimde sıyırma gibi bir problem görmedim.
Buradaki olay yağda değil gibi çünkü devamlı olan bişey değil değişkenlik gösteriyor sürekli
-
arkadaşlar bunum bilimsel açıklaması veya araştırılması daha yapılmadı ama çin malı motorlar malesef böyle canı istediği gibi çalışır istediği zaman gezer istediği zaman yatar
çin malı cub kullanırken bunun farkına vardım aga motor bazen yağ gibi akıyor bazen in arkadan ittir diye ağlıyordu ve satıp kurtuldum japon aldım
bana gülebilirsiniz ama bu sorunların hiçbiri kalmadı yağ gibi akıyor öksürüp tıksırmıyor ilk günki gibi çalışıyor
-
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Gerçekten böyle hani devamlı olsa neyse yeri geliyo yumuşak yeri geliyo taş gibi fırlatasım geliyor aleti
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Buradaki olay yağda değil gibi çünkü devamlı olan bişey değil değişkenlik gösteriyor sürekli
Peki zincirdeki bahsettiğim durumu kontrol ettiniz mi?
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Peki zincirdeki bahsettiğim durumu kontrol ettiniz mi?
Zincir olması gerekenden bi tık gergin duruyo ama hani vites geçişini engellicek bir sertlikte değil gibi gevşeltip denemek lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bunum bilimsel açıklaması veya araştırılması daha yapılmadı ama çin malı motorlar malesef böyle canı istediği gibi çalışır istediği zaman gezer istediği zaman yatar
çin malı cub kullanırken bunun farkına vardım aga motor bazen yağ gibi akıyor bazen in arkadan ittir diye ağlıyordu ve satıp kurtuldum japon aldım
bana gülebilirsiniz ama bu sorunların hiçbiri kalmadı yağ gibi akıyor öksürüp tıksırmıyor ilk günki gibi çalışıyor
Valla MT den geçince tabi farklı geldi ama onda da yamalube gibi yağlar koyunca çok kemikli bir geçiş olabiliyordu iyi tarafı sürekli aynı sertlikte oluyordu bunda ruh hali belli değil
-
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Zincir olması gerekenden bi tık gergin duruyo ama hani vites geçişini engellicek bir sertlikte değil gibi gevşeltip denemek lazım[COLOR="Silver"]
Bu bir tık gerginlik belki gerekenden fazla olup siz motosiklete bindiğinizde zinciri fazla gerip şanzımanı şıkıştırdığı için sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir, zincirinizi 2 cm civarı hareket edecek şekilde gererseniz optimum ayarı tutturmuş olursunuz ve bu sayede şanzımanın daha sağlıklı çalışmasına izin verirsiniz.
-
F54 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bunum bilimsel açıklaması veya araştırılması daha yapılmadı ama çin malı motorlar malesef böyle canı istediği gibi çalışır istediği zaman gezer istediği zaman yatar
çin malı cub kullanırken bunun farkına vardım aga motor bazen yağ gibi akıyor bazen in arkadan ittir diye ağlıyordu ve satıp kurtuldum japon aldım
bana gülebilirsiniz ama bu sorunların hiçbiri kalmadı yağ gibi akıyor öksürüp tıksırmıyor ilk günki gibi çalışıyor
Benim bahsettiğim çinli değil,bilakis japonun hası nc 750
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bu bir tık gerginlik belki gerekenden fazla olup siz motosiklete bindiğinizde zinciri fazla gerip şanzımanı şıkıştırdığı için sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir, zincirinizi 2 cm civarı hareket edecek şekilde gererseniz optimum ayarı tutturmuş olursunuz ve bu sayede şanzımanın daha sağlıklı çalışmasına izin verirsiniz.
Oturarak kontrol etmiştim zaten ama deneyeceğim yarın umarım işe yarar peki gerginlikten ötürü olsada bu sürekli sıkıntılı olmaz mı çünkü bende dakikası dakikasına tutmuyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)