Bende de aynı dert var.
Genelde ya zincir yağsız kaldığı için oluyor ya da hava sıcaklığı değiştikçe debriyaj teli uzuyor/kısalıyor, tekrar ayarlamak zorunda kalıyorum.
Bende de aynı dert var.
Genelde ya zincir yağsız kaldığı için oluyor ya da hava sıcaklığı değiştikçe debriyaj teli uzuyor/kısalıyor, tekrar ayarlamak zorunda kalıyorum.
Motosiklet şanzımanları sıralı denilen senkromençsiz viteslere sahip , bu tip sanzımanlarda vites değişimi hızlı yapılmalı , vites levyesine kararlı bir şekilde basılmalı yada çekilmeli , motorunuzun vites geçişleri bir gün yumuşak diğer gün sert ise bu sizin o günkü ruh halinizden , konsantrasyonunuzdan ve hatta giydiğiniz ayakkabı yada bottan kaynaklanabilir , bir çok defa kampta vs terlikle , spor ayakkabı ile bir iki kilometre ilerdeki markete gittim , sert bota alışan ayağıma vitesler bir garip gelmistir , sizdede böyle bir şey olabilir..
2 adet 450sr, biri benimki 3200km 5100 yağ. Diğeri arkadaşımın 1600km putoline ntech pro r+ yağ.
Benim zincirimin gerilmesi de lazım.
Ama böyle bir fark olamaz. Arkadaşın motorunda resmen yapay zeka var vitesi atacağımı hissediyor yok böyle yumuşaklık.
Benim motor ise sanki basketbol topuna vuruyorum. Yok böyle sertlik.
Bugün motorun yağını değişeceğim.
Sym Wolf kullanırken bir ara yağ olarak 5100 kullanıyordum. Bizim yağ değişim aralıklarımız 3000'de birdi ve ilk 1500-2000 km arası 5100 çok iyi bir yağken nedense bu aralıktan sonra yağın huyu suyu değişiyor ve vites değiştirirken dal kırıyor gibi çat çut uğraşıyordum. 5100'e mok atmak istemem ama benim o motora iyi gelmiyordu. Bence siz de farklı bir yağ kullanın ve bir kaç bin km deneyimleyin eğer düzelirse sorununuz yağdandır, düzelmiyorsa farklı yerlere bakmak gerek. Bir de debriyaj telinizin ayarı da çok önemli, o da vites geçişlerinde sıkıntı yaratabiliyor.
(Senin mesajına cevap veriyorum ama ortaya yazıyorum @tommygun)
Tel ayarı çok önemli: Benim dikkat ettiğim bir konu var; memleketin ort. boyu pek uzun sayılmaz, dolayısıyla eller de çok büyük değil. Eller büyük olmadığı ve motosikletlerin %99'unda ayarlı debriyaj maneti olmadığı için pek çok sürücü debriyaj manet boşluğunu kullanım kitapçıklarında tavsiye edilenden daha fazla ayarlıyor ki parmakları kavramaya yetişsin, kavramayı daha rahat kontrol edebilsin. Çoğu motosikletlerin kullanım kitapçığında debriyaj manet boşluğunu 1-1,5 cm civarı ayarlanması tavsiye edilir. Boşluğu mümkün olan en az şekilde ayarladığınızda hem hızlı ve ani vites geçişlerini çok daha rahat yapıyorsunuz hem de ayırmanın tam olduğundan emin olabiliyorsunuz. Boşluğu fazla ayarlamak vites geçişlerinde en çok problem çıkaran sebeplerin başında geliyor.
Kendi adıma boşluğu 1cm'den fazlasına ASLA ayarlamıyorum, ne kadar az o kadar iyi. (Ama mutlaka bir boşluk olacak yoksa debriyajı erken yeme riski var...) (Hava durumuna göre telde çekme olduğu için hava koşulları değiştiğinde hemen boşluğu tekrar ayarların; zaten alıştığım gibi olmayınca rahat edemiyorum...) Bu arada güzel ve kolay bir başka ölçüt var; debriyaj manetinin pivot noktasında en fazla 2 kredi kartı girecek kadar boşluk bırakın, öyle ayarlaması bana daha kolay ve tekrarlanabilir geliyor. (Bunu Ari Henning'in MC Garage veya Revzilla videolarından birinde görmüştüm sanırım...)
Vites geçiş problemlerinin bir önemli sebeplerinde biri debriyaj telini de her daim temiz ve yağlı tutmayı ihmal etmek; telin yuvasında çok ama çok rahat hareket edebilmesi gerekiyor...
Evet konuya bi açıklık getireyim zinciri iki gün önce falan gevşelttim hissediliyor bir fark oldu gibi ama yeteri kadar değil hala arada olması gerekenden sert olabiliyor sanırım dahası motorun karakteri ile ilgili çünkü bir çok motora bindim ilkkez böyle bişeyle karşılaştım teşekkürler yardımın için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------
Yok kendimden bazlı bi problem değil çünkü ilk motorum değil bir çok motor kullandım zinciri gevleştince hissedilir bi düzelme oldu ama yeterli olmadı tabi hala yer yer sertleştiği oluyor genel cf motolara bakarsak sanırım bu hepsinde var zamanı gelince tekrar bi japona döneriz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)