Triumph Speed Triple 1200 RS Garanti işleri
Reklamlar
-
Merhabalar,
Yaşadıklarımın anısı internet camiasında kalsın, ileride dönüp baktığımda bana hatıra olsun ve deneyimler paylaşılsın diye bu konuyu açıyorum.
2023 model sıfır olarak Korlastan aldığım Triumph Speed Triple 1200RS motorum tam 40 gündür serviste bekliyor ve görünen o ki en az bir 40 gün kadar daha parça bekleyecek.
Günlerden bir gün sıcak bir yaz akşamı motor ile gezerken (sıfır olarak aldıktan 4 ay sonra) motoru kontrol ettirin ikazıyla beraber soğutma sıvısı sıcaklığı yüksek uyarısı peşpeşe geldi. Hemen motoru sağa çektim ve soğutma sıvısının damla damla damlalığını gördüm. Kısacası motor hararet yapmıştı. Daha önce de 2 yıl 1050RS kullanmış biri olarak, 1200RSte sıcaklıkla alakalı bir olayların olduğunu hissediyordum. 1050RSten çok farklı olarak 1200RS baya baya ısınıyor ve şasi bacaklarla tutulamayacak kıvama geliyordu. Radyatör fanı da benle aynı görüşte olacak ki 4 ayın sonunda pes etmiş ve çalışmayı bırakmış, soğutma sıvısı sıcaklığı yükselince de hararet kaçınılmaz olmuş. Buralara kadar her şey kabul edilebilir sonuçta insan yapımı cihazlar bunlar, arızalanabilir, bozulabilir vs.
Asıl benim ilgincime giden ve konuyu açmama sebep konu ise şöyle;
Bu yaşadıklarımı internette çok kabaca araştırınca birebir benzer olayları yaşayan çok kullanıcı olduğunu gördüm. Kaldı ki Triumph da konunun farkında. Radyatör fanı konusunda aynı sebeplerden bazı ülkelerde recall başlatmış. Ama ilginçtir Türkiye bu ülkelerden biri değil. Soğutma sıvısının kaynar bir şekilde fışkırıp sürüşü ciddi boyutlarda tehlikeye atabileceği, yaralanmalı/ölümlü kaza boyutunda sonuçlar doğurabileceğinden bahsediliyor. Ama Türkiyede bu olay yaşanınca kimsenin haberi yokmuş gibi bir hava mevcut. Hatta konu Korlasa ulaşınca ilk defa böyle bir olay duyduklarını, böyle bir geri çağırımın olmadığını falan söylemişler. O sırada başka şehirdeki Triumph servisimizde aynı problemden gelen 2. bir speed Triple 1200RS falan mevcut Triumph garantiden parça değişimini onaylamış sağ olsunlar, parçayı gönderecekler ama ellerinde fan yokmuş.
Hasılı, motor 40 gündür serviste parça bekliyor, radyatör fanı 4 gün sonra üretime girecekmiş, üretilse, ingiltereden gelse, takılsa vs en az bir 40 gün daha bekleyecek. 2023 yaz periyodunu da bu şekilde geçirmiş olduk. Bu da sıkıntı değil diyelim hadi ama bu recall sürecine neden Türkiye dahil edilmiyor, neden bu olay bilindiği ve bazı ülkelerde ivedilikle önlem alındığı halde bizim başımıza gelmesi bekleniyor, bu noktayı anlayamadım.
Bu arada Triumphı çok severim yanlış anlaşılmasın, üretim kalitesi, detaylar falan çok hoşuma gider. Ama iyiye iyi kötüye kötü demek lazım, olabildiğince objektif yaşadıklarımı anlatmaya çalıştım.
Herkese keyifli sürüşler.
Reklamlar
-
Öncelikle geçmiş olsun can sıkıcı bir durum. Anlamadığım radyatör fanı nasıl 4 gün sonra üretime giriyor çok saçma... Bu ülke vatandandaşı olarak gerçekten sahipsiziz başka bir grupta cherry aracıyla kaza yapan birinin ikibuçuk aydır parça beklediğini okudum. Ürünü ülkeye getir sat vergi al ama tüketicini koruma çok yazık gerçekten. ( Bu başlığı umarım Hırbonen görmez )
-
Bu ülkede "çalıyor ama çalışıyor" diyenler gerzekler gibi "bozuluyor ama üst seviye kalite" diyenlere gelsin.
İthafım konu sahibine değildir...
-
Geçmiş olsun.
Burada bir recall varsa (ki var) Türkiye dahil edilmiyor gibi bir durum söz konusu değil, distribütör bunu iplemiyor demektir.
Recall detaylarında Brezilya dışında tüm pazarlarda geçerli olduğu bilgisi mevcut. VIN numarası detayı var buradan da kontrol edebilirsin.
Maalesef Triumph'un Türkiye distribütörlüğünün pek başarılı ve ciddiyetli olduğu söylenemez.
Çok da bıdı bıdı ederlerse aşağıdaki linkteki dosyayı kendilerine iletebilirsin.
https://file.io/UkjrN7Qspem3
Ayrıca, benim önerim Triumph İngiltere ile iletişime geçmen, hem bu olay için hem de sonraki olaylar için.
Öncelikle eğer şasi numaran zaten recall dokümanında belirtilenler arasındaysa, garantiden değişim onayı diye bir şey söz konusu değil, bu bir safety recall ve firmanın sana ulaşıp bunun için seni servise davet etmesi gerekiyordu.
İkincisi senin de belirttiğin üzere kaza potansiyeli doğurabilecek bir recall ile ilgili, recall yayınlandıktan 9 ay sonra "bele bişe yok" demeleri kabul edilebilir bir şey değil. Bununla ilgili de biz müşterilerin üzerine düşen görev, üretici firmalara bu gibi durumlarla ilgili bildirimde bulunmak. Boş iş olarak görünüyor olabilir, ben yaptığımda işe yaradı mı bilmiyorum ama benim Yamaha EU/NL/UK hepsine birden döşediğim 3 sayfalık mail benim için yapılması gerekeni temsil ediyor.
İleride de problem yaşarsan konuyu doğrudan Triumph UK'e götürmeni öneririm.
Radyatörün ellerinde olmaması mevcut recall nedeniyle ki aslında aylar olmuş ama karşılaşılabilecek bir konu gibi, ilk 40 gün sanırım distribütörün vakit yemesiydi, 40 gün sonra parçanın gelmesi maaelsef günümüzde normal sayılabilecek bir gecikme.
-
Merak eden varsa konu şu.
Çok yüksek hava sıcaklıklarında trafikte kalınırsa radyatör sıcaktan etkilenip arızalanabiliyor. Yani senin hissettiğin gibi aslında 1200 daha sıcak çalışıyor da fan yoruluyor ve sonunda bozuluyordan ziyade, fanın kendisi aşırı sıcağa maruz kaldığı için bozuluyor. Bunu engelleyecek bir heat shield uygulayacaklar, tabi fanın bozulduğu için de o da değişecek.
Haaa bak neden garantiden değişime sokmaman gerektiği konusunda bir detay daha.
Burada servisin yapması gereken bir ek heat shield uygulaması var. Gelecek olan radyatör/fan upgrade edilmiş bir parça değil. Kalas gibi aynen takar geri yollarlarsa, sen yine sıcak havalarda trafiğe girdiğinde aynı riskle karşı karşıya kalacaksın.
O yüzden bu bir garantiden parça değişimi değil, bu bir servis recall'u olarak kayıtlara geçmeli ve işlemler de bu çerçevede yapılmalı.
-
Bilen arkadaslar yazarsa bilgilenmis olalim. Buyrun birtakim sorular:
-Bu tarz garanti durumlarinda "azami tamir suresi" yok mu?
-Var ise bu sure ne kadar?
-Boyle bir sure varsa ve bu sure asilir ise nasil aksiyon aliniyor?
-
Benim kütükteki joyistikte takılma problemi vardı, korlas video ve fotoğraf istedi daha sonra değişim uygundur denilerek parça istediler. Parça servise üç hafta da ulaştı benim süreç gayet hzlı ilerledi sayılır tabi benim motosikleti kullanmama engel bir durum yoktu.
-
https://tuketici.ticaret.gov.tr/yayi...-bilgilendirme
Yalnız devlete güvenirken dikkat etmek lazım.
Yukarıdaki Ticaret Bakanlığı web sitesi "bilgilendirme sayfası"nda otomobiller için 45 iş günü diyor.
Kanun maddesi incelenirse kanun maddesinde referans verilen Resmi Gazete'de yayınlanan Yönetmelik'te ise bu otomobiller için 30 iş günü olarak geçiyor.
Motosikletin ise binek otomobilden farklı olarak 20 iş günü.
-
Geçmiş olsun umarım silindir kapak contası deforme olmamıştır , hareket halinde ısı yükselip su kaynattıysa contayıda kontrol ettirin fan motorunun arızası sadece durkalk trafikte harareti etkiler , hali hazırda üretimde olan bir modelin herhangi bir parçasının bir kaç gün sonra üretime girecek denmesi servisdekilerin palavrası , sizi oyalamak yada sakinleştirmek için söylemişler , bunlar lojistik maliyetini düşürmek için 6 ayda yada senede bir gümrükten mal çekerler..o fanı üreten Lucas , Bosch , Valeo artık hangisiyse stoklarında belki en az 1000 adet vardır.
-
Fan üretime giriyor denildiğine göre burada bir tasarım hatası farkedilmiş ve bu düzeltilmeye çalışılıyor. Triumph larda ısınma sorunundan şikayet eden çoktur, 1200 explorer ın negatif yönlerini say desen kullanıcılara eminim ilk söyleyecekleri konu ısınma sorunu. Keşke bu tarz durumlarda muadil araç verilebilse beklenilen süre boyunca.
-
ufuk-*- adlı üyeden alıntı
Fan üretime giriyor denildiğine göre burada bir tasarım hatası farkedilmiş ve bu düzeltilmeye çalışılıyor. Triumph larda ısınma sorunundan şikayet eden çoktur, 1200 explorer ın negatif yönlerini say desen kullanıcılara eminim ilk söyleyecekleri konu ısınma sorunu. Keşke bu tarz durumlarda muadil araç verilebilse beklenilen süre boyunca.
Hayır fan ile ilgili bir değişiklik yok, ısıdan korunması için bir heat shield uygulaması yapılıyor.
Fan kendisine vuran sıcaktan ötürü bozuluyor.
Belirli bir süreden sonra ikame araç veriyor olmaları lazım. Arkadaşımın RS660'ındaki işlem uzun sürünce Tuareg vermişlerdi kendisine.
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
( Bu başlığı umarım Hırbonen görmez )
Gecmis olsun..
Bu avrupalilar motorlarini test etmiyor mu yav.ne demek isiniyor, isinmayacak..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Arkadaşımın RS660'ındaki işlem uzun sürünce Tuareg vermişlerdi kendisine.
Kol mu cikardi yine ? Ulan aprilia!
-
bi ihtimal türkiyeye recall çağrısını unutmuşlardır.belkide korlas sattıgı malı unuttu.1 defalık hararetten silinir pistona zarar gelmez ama ust kapak contasını açıp kontrol etmekde fayda var.tasarım hatasırdır olur
-
Fanın yüksek ısıdan bozulması daha enteresan fan zaten yüksek ısı oluşmasın diye yokmuAvrupalılar test ediyorlar mutlaka lakin Japonlar gibi 750 CC den 55 beygir çıkartmıyorlar haliyle fazla beygir bir miktar fazla ısı yayıyor olabilir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:03 ----------
Bu arada baktım Africa 1100 CC 95 beygir, Triumph 1160 CC 150 beygir
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Fanın yüksek ısıdan bozulması daha enteresan fan zaten yüksek ısı oluşmasın diye yokmu
Avrupalılar test ediyorlar mutlaka lakin Japonlar gibi 750 CC den 55 beygir çıkartmıyorlar
haliyle fazla beygir bir miktar fazla ısı yayıyor olabilir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:03 ----------
Bu arada baktım Africa 1100 CC 95 beygir, Triumph 1160 CC 150 beygir
1100 olan 104 hp olmali, 1000 olanlar 95 hp
Bizim motor 10:1,0 sikistirmaya sahip.
O yuzden olumsuz asiri rahat calisiyor.
Sizin makinalar ölümlü(allah gecinden versin)
-
Sizin makinalar ölümlü(allah gecinden versin)[/QUOTE]
Amin
-
Speed triple RS modelinde motor yağı sıcaklığını göstermiyor mu? Kaça kadar çıktı hiç baktınız mı?
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Fanın yüksek ısıdan bozulması daha enteresan fan zaten yüksek ısı oluşmasın diye yokmu
Avrupalılar test ediyorlar mutlaka lakin Japonlar gibi 750 CC den 55 beygir çıkartmıyorlar
haliyle fazla beygir bir miktar fazla ısı yayıyor olabilir...
Fan, motorun kafasına yakınsa olabilir. Genellikle de öyle çünkü dengeli ağırlık dağılımı için motor mümkün olduğunca öne konumlandırılıyor. Superduke te radyatörle ön silindir kafası arasında hiç yer olmadığı için yandan iki fan soğutuyor radyatörü.
Bir de fan, motorun sıcaklığını kontrol altında tutmaya çalışan radyatör sıvısının sıcaklığını düşürmek için var. Yoksa motor her zaman radyatördeki sıvıdan daha sıcak zaten.
-
Bunun bir yasal süresi var hocam öyle fabrikadan çıkınca getirir takarız olayı mondialde de var kuba da da var.yasal sorululuklarını bir hatırlatın kendilerine.öyle boş beleş motor satıp başarı sandıkları konunun devamında tık yok.fan üretimdedir ok ama o süre boyunca eski tip takılır yenisi gelince yenisi takılır.bunlar recall versiyonunu size bekletiyorlar.istanbulda bu durum oluyorsa ben antalyada bu motora hallenmiştim burada mümkün değil o zaman kullanıcısını hiç görmemiştim.geçmiş olsun yasal hakkınızı arayın yedek motor ücret vs ne ise artık.korlas olunca karşıda insanın saplayası geliyor onlar yapınca iyi biz yapınca aaaaaaaaaaa
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Speed triple RS modelinde motor yağı sıcaklığını göstermiyor mu? Kaça kadar çıktı hiç baktınız mı?
Fan, motorun kafasına yakınsa olabilir. Genellikle de öyle çünkü dengeli ağırlık dağılımı için motor mümkün olduğunca öne konumlandırılıyor. Superduke te radyatörle ön silindir kafası arasında hiç yer olmadığı için yandan iki fan soğutuyor radyatörü.
Bir de fan, motorun sıcaklığını kontrol altında tutmaya çalışan radyatör sıvısının sıcaklığını düşürmek için var. Yoksa motor her zaman radyatördeki sıvıdan daha sıcak zaten.
Radyotördeki sıvı motorun sıcaklığını düşürmek için varsa fan da bu sıvıyı soğutmak için varsa ozaman fan aslında ne için var olmuş oluyor
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Radyotördeki sıvı motorun sıcaklığını düşürmek için varsa fan da bu sıvıyı soğutmak için varsa ozaman fan aslında ne için var olmuş oluyor
Motor dolaba koydugunuz bir sise su gibi homojen bir sey degil. Motoru ne kadar sogutursaniz sogutun, motorun egzos cikislari radyator sivisi sicakligindan kat kat yuksek olacaktir, fan surekli calisiyorken bile. Hasili kelam fan motor sicakligindan zarar gorebilir, eger konumu kotuyse.
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Radyotördeki sıvı motorun sıcaklığını düşürmek için varsa fan da bu sıvıyı soğutmak için varsa ozaman fan aslında ne için var olmuş oluyor
Motorun sıcaklığını düşüren bizzat radyatördür , su ısıyı motordan radyatöre transfer eder..fan ise motosiklet durup hava sirkülasyonu azaldığında devreye girip radyatörün kanatçıklarından sirkülasyonu devam ettirir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)