yağsız kalmış çözümü olduğunu pek zannetmiyorum ama normalde yağladığından daha fazla yağ kullanman gerek , kullandığın yağ yetersiz kalmış
wd40 ya da gazyağı ile temizleyebilirsin. söküp yaparsan daha iyi olur.
ancak zincir önemli bir husus; eski olmasından kaynaklı paslanmıs ise değiştir. ihmal ettiğin için paslandı ise belki götürür bi süre daha.
wd40 ile diş fırçası zincir fırçası ile güzelce fırçala yağla pas olan yerleri.daha sonra komple zinciri temizle sonrada yağla.yağlarken artık o bölgelere özellikle daha fazla sıkman gerekicek pasın ilerlememesi için.sıkıntı yok kullanmaya devam ama gözlemle nereye kadar yürüyor ne olacak onu bil.zincirin ömrü dolmadan zaten o zincire pek bir şey olmaz.tabi zincir kaç km de ? 10 15 bin kmde falansa zaten zincir değişim zamanında gelmiş demektir o zaman hiç dert etmene gerek yok
Ben olsam motoru orta sehpaya alır, 1. viteste tekerlek dönüyorken WD40 ile iyice temizlerdim. Sonra boşa alıp tekerleği yavaş yavaş çevirip baklalar arasına bolca sıvı gress sıkardım. Bir müddette o şekilde 1. viteste döndürüp kasılma olup olmadığını kontrol ederdim.
Baklalarda aşınma boşluk yoksa sorun yoktur , zincirin üzerindeki paslanma sağlıklı çalışmasına engel değil , kullanmaya devam edip yağlandıkça paslı görüntü gider , kozmetik olarak gözüme kötü görünüyor dersen ince kıllı tel fırçalar var diş fırçasına benziyor mazotla veya gaz yağıyla 10 dk da temizlenir..
Motor çalışır vaziyette viteste zincir temizlemeyelim. Teoride evet mümkün. Pratikte çok sorunlu. O diş fırçası bir yere takılır. O takılmazsa silmek için kullandığınız bez takılır. Daha da beteri parmağınız takılır. Hiiiç gerek yok. Biraz daha kolay zincir bakımı için alınacak risk değil.
Bu tür pas sadece yıkadıktan sonra zincirin kurumasını beklemeden yağlamaktan olur.
çözüm çok basittir. Kaliteli bir motosiklet zincir yağı alıp yağlayın.
Başka hiç birşey yapmanıza gerek yok.
Kozmetik olarak güzel görünmüyor derseniz bir diş fırçası ve mazotla hafif ovalayın.
Başka hiç bir kimyasal vurmayın.
Gaz yağı veya mazot ile orta sehpada iken ve KESİNLİKLE motosiklet çalışmıyor iken (Parmak sayınız fazla ise umursamayabilirsiz ) güzelce temizleyin, zincir fırçaları ile iyice sürttürün. Pas akacaktır. Normal zincir temizlik + yağlama işleminden biraz daha uzun sürer sadece. İçinize sindikten sonra temizlemeyi bırakın ve zincir 1 saat falan kurusun iyice. Sonra da iyi bir zincir yağı ile (Motul C2 kullanıyorum) yağlayın.
Pas olayı yaşadığınız yere göre gelişebilen bir durum malesef. Ben ilçede yaşarken hiç olmazdı. Şimdi Sinop il merkezindeyim. Ne yaparsam yapayım illa ki paslanıyor. Anlattığım gibi temizleyip kullanıyorum. Hiç bir sorun yaşamadım.
bunu yapan ve yeni başlayan işten bir arkadaş parmağının üst boğumunu kaybetti. yapmayın. motor çalışırken zinciri ellemeyin, kazaya açık.
önermeyin böyle şeyleri burada vebal almayın.
gaz yağı mazot diş fırçası vs bunlarla uğraşmayın bildiğinz motor yağını zincire sünger veya fırça ile sürün fazlasını da bez ile silin
MOTOR ÇALIŞMIYOR DURUMDA OLSUN LÜTFEN
Metal üzerindeki pas temizlenmedikçe malzemenin içerisine işlemeye devam eder. Kritik bölgelerde paslanmaya karşı önlem almalıyız. Paslanma olduysada bir an önce temizlenmeli. Belirli bir orandan sonra paslanma çözülemez duruma gelecektir.
Zincir dediğimiz zaten en fazla 20-25.000 km'de değişen bir sarf malzemesidir. Çoğu üyemiz aynı motoru o kadar süremiyor. Bu nedenle siz dış cepheyi temizleseniz bile o pas yine de ortaya çıkacaktır. Yağmurlu havada sürüp eve geldiğimizde zincirdeki o çamuru, ıslaklığı alsak belki faydalı olur.
Bence zincirinizin bir 10-15k km bir sürüş geçmişi varsa paslı dış kısmı temizleyin, geçin, çok kafayı takmayın ama düzenli olarak da yağlamayı unutmayın.
atp abimiz 60 70 k kullandığını söylüyor bence doğru yağlama ve bakım yapıldığında orta segment ve üstendeki motosikletlerin zinciri en az 50 k yol yapar çünkü zircirler dandik marka değil çok kaliteli metallerden yapılmış oluyor
ben tenere ye zincir değiştirdim çıkma motor yağı ile dökme bir şekilde yağlıyordum 22000 km de sattım daha 1 defa gerilmemişti ve tek nokta pas yoktu ışıl dı ne kadar toz a toprağa çamura girersem gireyim yağlayıp geçerdim
did marka takmıştım
Atp Ahmet Abi'nin zincirin ölmesi kıstasıyla benimki farklı olabilir. Ben zincirde sıkılaşma gevşeme fark ettiğimde, alttan zincire vurduğumda üstte hoplama artıyorsa, zincirin şık şık sesi ayar yapılmasına rağmen sürekli kulağıma geliyorsa, zincir sağa sola oynuyorsa ben o an zincir dişli setini yenilerim. Bu, bende 20-25k km arasına tekabül ediyor.
Ben zinciri esas mahvedenin sürüş tipi olduğunu düşünüyorum.
Ben zincirle 80 bin yapanı da gördüm. Ama çocuk 700 lük traceri babaannesi gibi kullanıyordu.
Motosiklette hiç 90 ı geçtiğini görmedim asla 3500 devirin üstüne çıkmıyordu.
zinciri geren şey tamamen kullanım şekliyle alakalıdır.
Şimdiye kadar hiç 25 bin görmedim hiç bir motorumun hiç bir zincirinde ki hep otomatik yağlama kullanıyorum
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
35 senedir böyle zincir temizlerim.Bugüne kadar hiç kimsenin elinin zincire takıldığını ne gördüm ne duydum. Bana kalırsa sorun arkadaşımızda belki zinciri temizlerken beşinci viteste gaz falan veriyordur Zincirini temizlemeyi bilmeyen, yeteneği olmayan bu işlere hiç kalkışmasın zaten.
Vebal falan aldığımız yok, boş velvele bunlar.
Ahlak ve şerefin temeli vicdan üzerine kuruludur
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)