Fortnine: Marka ve modelleri kıyaslayan ilginç bir "Sihirli Puan"
Reklamlar
-
Selamlar,
Fortnine'da motosiklet motorlarının güvenirliğini ve dayanımını tahmin etmek için çeşitli parametreleri alıp ağırlıklandırarak bir "Sihirli Puan" uydurmuşlar, sonra çeşitli marka ve modeller için hesaplayıp bir grafiğe koymuşlar:
Video (short):
https://youtube.com/shorts/azUev9CRHZQ
Grafik:
https://fortnine.ca/en/reliability-factor-of-motorcycles
Grafikte markalara tıklayıp onları açıp kapatabiliyorsunuz, noktalara tıkladığınızda model detay bilgileri geliyor.
İlginç buldum.
Japonlar arasında en düşük puan alan (ne kadar düşük o kadar iyi) Honda. (Şaşırtmadı tabi...)
KTM ve Ducati'ye siz bakın isterseniz...
Reklamlar
-
Düşük puanın yani çizginin solunda olmanın iyi bir şey, yüksek puanın yani çizginin sağında olmanın kötü bir şey olduğunu hatırlatalım.
-
Burada Honda lehine bir seçim var yalnız; hepsi aynı motoru kullanan düşük puanlı CB500X, CB500F ve CBR500R ayrı ayrı eklemişler. Tek bir nokta olmalı bunlar.
-
Grafikteki tüm motosikletlere baktım. Olayın özeti şu ne kadar yüksek performanslı engine (sıkıştırma oranı, bore stroke vs) o kadar az reliability. Zaten videoda da kısaca özet geçmiş bunların tanımlarıyla alakalı. Grafikte bununla alakalı zaten.
Hiciv için yazmıyorum ama bu zaten bilinen bir şey. Az sürtünenle, içinde az patlatılanla çok sürtünen çok patlatılan bir olur mu? Ama tek tek arayıp uğraşanlar için güzel bir grafik olmuş.
Ek olarak, boşuna yazılmıyor seneledir Honda 500 serisi bloğunu (471cc olan) bozmak için baya uğraşmanız lazım diye. Keşke satmasaydım ikinci motor olarak kalsaydı.
-
şu hondanın 500 bloklarından bir scrambler yapılır ya
-
ShipShaq adlı üyeden alıntı
Grafikteki tüm motosikletlere baktım. Olayın özeti şu ne kadar yüksek performanslı engine (sıkıştırma oranı, bore stroke vs) o kadar az reliability. Zaten videoda da kısaca özet geçmiş bunların tanımlarıyla alakalı. Grafikte bununla alakalı zaten.
Hiciv için yazmıyorum ama bu zaten bilinen bir şey. Az sürtünenle, içinde az patlatılanla çok sürtünen çok patlatılan bir olur mu? Ama tek tek arayıp uğraşanlar için güzel bir grafik olmuş.
Ek olarak, boşuna yazılmıyor seneledir Honda 500 serisi bloğunu (471cc olan) bozmak için baya uğraşmanız lazım diye. Keşke satmasaydım ikinci motor olarak kalsaydı.
Evet Ducati ve KTM'lerin yüksek puan alması yüksek performans için motorların ekstremlerde tasarlanmasından kaynaklı. Honda'nın şaşırtmamasının tam sebebi de o; en efendi mülayim motorlar genelde Honda'nınkiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
Yobaaz adlı üyeden alıntı
şu hondanın 500 bloklarından bir scrambler yapılır ya
Yapılmışı var CL500.
-
Ryan yine can sıkıntısından uydurmaya başlamış.
"Blok ne kadar sıkıştırılmış" parametrelerini kafasına göre çarpıp, çıkan sonuç grafiğini "reliability" gibi sihirli bir kelimeyle süslemek gerçekten müthiş bir fikir.
O kadar da güzel çarpmışlar ki bu parametreleri, aynı hacimde daha yüksek devirde daha sıkışık çalışan RS660, Tuareg 660'dan daha "reliable" çıkmış....
CBR1000RR'ın RSV4'ten daha kötü puan almasıyla daha da eğlenceli hale gelmiş :D
Ahaha geçtim RSV4'ü, homologasyon motoru olan Panigale V4R'dan bile kötü
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ryan yine can sıkıntısından uydurmaya başlamış.
"Blok ne kadar sıkıştırılmış" parametrelerini kafasına göre çarpıp, çıkan sonuç grafiğini "reliability" gibi sihirli bir kelimeyle süslemek gerçekten müthiş bir fikir.
O kadar da güzel çarpmışlar ki bu parametreleri, aynı hacimde daha yüksek devirde daha sıkışık çalışan RS660, Tuareg 660'dan daha "reliable" çıkmış....
CBR1000RR'ın RSV4'ten daha kötü puan almasıyla daha da eğlenceli hale gelmiş :D
Ahaha geçtim RSV4'ü, homologasyon motoru olan Panigale V4R'dan bile kötü
Evet, tam ondan "uydurmuşlar" yazdım. Ama seviyorum böyle şeyler, food for thought ve süper geek.
-
Harley Honda dan daha dayanıklı
"Bilimsel" takılınca oluyor böyle saçmalıklar...
Bence ne kadar çok silindir, o kadar çok hareketli mekanik parça ve bozulma ihtimali. Matematik yalan söylemez!
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Harley Honda dan daha dayanıklı
"Bilimsel" takılınca oluyor böyle saçmalıklar...
Bence ne kadar çok silindir, o kadar çok hareketli mekanik parça ve bozulma ihtimali. Matematik yalan söylemez!
Evet Harley'ler Honda'dan daha dayanıklı çıkıyor iseler ve gerçekte öyle değilse, bu durum modeli iyileştirmek için puanlamaya başka faktörlerin de eklenmesi gerektiğine işaret ediyordur.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Evet Harley'ler Honda'dan daha dayanıklı çıkıyor iseler ve gerçekte öyle değilse, bu durum modeli iyileştirmek için puanlamaya başka faktörlerin de eklenmesi gerektiğine işaret ediyordur.
Ya da model başka faktörler eklenerek (ehm. yamanarak) düzelmeyecek kadar yanlıştır...
Eğer bir şekilde düzeliyorsa da şu soru ortaya çıkar: modeli beklediğimiz ya da istediğimiz sonuçları verecek şekilde eğip bükebiliyorsak model ne kadar gerçekçi ve objektiftir?
Eminim formülasyonlarına göre Harley'in Honda'dan dayanıklı olduğu yanlışını fortnine ve ekibi de farketmiştir. Mutlaka geliştirmeye, iyileştirmeye çalıştırmışlardır, ama belli ki objektiflikten ödün vermeden yapabildiklerinin en iyisi bu. Çünkü bir model için objektiflik, gerçekle tam örtüşmekten daha önemli bir kalite unsuru.
Son cümleyi motosiklet.net diliyle ifade edecek olursak: "bilimsel" ama bi b.ka yaramıyor.
-
bu adam konuyu güzel anlatıyor.çoğu bilgisi doğru ancak yaptıgı bilimsel dediği incelemeler çok amatör.
10-15bin kmde motor yapılan cbr250 ve r25ler var.100bin km yapan ducatiler var sorunsuz.
demek istediğim standart kullanımda çin markalar hariç hemen her marka büyük arıza vermez.bmw,aprilia,ktm,honda hangi markayı düşünürseniz düşünün mühendisleri sizden benden zeki insanlar.
reliability konusu görece zaten.insanlar makine eskimemeli diye düşünüyor ama belli km sonra bir çok parça değişim gerektiriyor.10binde bile biten debriyaj balatası var.50bin km gidip patlamayan amortisör keçesi var.
genel olarak 4 büyük japon reliablity listte en yuksek sırada zaten.şöyle de bir konu var 2000den sonra teknoloji ve common know how yaygınlaştı.bu yuzden çoğu otomobil firması ve motosiklet firması için güvenilir araç üretmek kolay hale geldi.
https://monimoto.com/blog/motorcycle...rcycle-brands/
-
Kanada'nın motoziksel selçük'ü de bu ağbi demek ki.
-
Arkadaşlar, formül veya iddianın "bilimsel" olduğunu siz uyduruyorsunuz (bilimsel olmadığı apaçık ortada, kendilerinin de böyle bir iddiası yok); bu düpedüz sözde bilim (pseudoscience), bir nev'i trolleme, ortam fişekleme, milletin fikir alışverişine ve tartışmasına (kötü anlamda değil) vesile olmak aslında. Fortnine'ın tarzı bu zaten, takip ediyorsanız bilirsiniz, adamların olayı bu.
Bu makattan uydurma formül gene de bize birşeyler anlatıyor; mesela Japonların gerçekten muhafazakar olduğu, Avrupalıların bambaşka bir kafada olduğu gözlemlenebiliyor.
-
Valla bilimsel bir şey yapıyormuş gibi görünerek safsata yapmak benim gözümde çok aşağı bir hareket. Bunu da fortnine.ca sitesinden satışlarını artırmak için bir trust-base oluşturmak dışında bir amaçla yaptığını düşünmüyorum açıkçası. Mühendisliğine övgüyle dolu bütün youtube videoları.
Sana "bu durum modeli iyileştirmek için puanlamaya başka faktörlerin de eklenmesi gerektiğine işaret ediyordur." yazdırması bile mesele benim gözümde, belki ben çok kıl kuyruğumdur. Bu bir model değil. Bu götünden üç rakamı çarpıp kuranda 19 aramaktan farkı olmayan bir hareket.
Controversial entertainment yapacaksan Jeremy Clarkson var.
-
Bilimsel ya da degil, sacmalik oldugu konusunda hem fikiriz.
-
"it tells us how reliable a motorcycle MIGHT be"
bilimsel diyen kim yahu? "sıkıştırma oranlarından hareketle bi fikir verebilir belki" diyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Valla bilimsel bir şey yapıyormuş gibi görünerek safsata yapmak benim gözümde çok aşağı bir hareket. Bunu da fortnine.ca sitesinden satışlarını artırmak için bir trust-base oluşturmak dışında bir amaçla yaptığını düşünmüyorum açıkçası. Mühendisliğine övgüyle dolu bütün youtube videoları.
Sana "bu durum modeli iyileştirmek için puanlamaya başka faktörlerin de eklenmesi gerektiğine işaret ediyordur." yazdırması bile mesele benim gözümde, belki ben çok kıl kuyruğumdur. Bu bir model değil. Bu götünden üç rakamı çarpıp kuranda 19 aramaktan farkı olmayan bir hareket.
Controversial entertainment yapacaksan Jeremy Clarkson var.
Kaotik olmayan her şey yeterince parametre (ve sağlıklı istatistiki bilgi) ile modellenebilir, pratik veya zahmetine değer olup olmayacağı ayrı bir konu.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Kaotik olmayan her şey yeterince parametre (ve sağlıklı istatistiki bilgi) ile modellenebilir, pratik veya zahmetine değer olup olmayacağı ayrı bir konu.
Tell me what is a woman without using the word woman.
Demokrasi bir araç mıdır amaç mıdıra kadar gideriz böyle abi.
Evet kaotik olmayan her parametre tabii ki modellenebilir. Bu çarpıtmanın model olarak adlandırılmaması gerektiği konusundaki fikrimi değiştirmiyor ama
39 yaşındayım - 100 kiloyum = kalp krizi puanım 3900
veli 28 yaşında * 90 kilo = kalp krizi puanı 2520
e benim boyum 190 ise veli 150 ise onun kolesterolu bu yaşta 230 ise benimki 170 ise falan?
bu resmen yukarıdaki hesap gibi bişey işte. ben boy gibi anlamlı bir şeyi bıraktım diye benimki daha dandik olmuyor, aynı şey var Ryan'ın hesabında da.
Modelleme dedin derken seni hatalama gibi söylemiş olmayayım, elbette bir matematiksel modelleme de... de..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
shruikan adlı üyeden alıntı
"it tells us how reliable a motorcycle MIGHT be"
bilimsel diyen kim yahu? "sıkıştırma oranlarından hareketle bi fikir verebilir belki" diyor.
Yahu might be dedik diye şimdi I might be a prophet desem olur mu =)
Bence bu kadar politically correct okumamıza gerek yok ayan beyan ortada olan bir durumu.
sahte bilim sahte bilimdir.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Kaotik olmayan her şey yeterince parametre (ve sağlıklı istatistiki bilgi) ile modellenebilir, pratik veya zahmetine değer olup olmayacağı ayrı bir konu.
Cyan, bu görüşler ellilerden kalma. Gerçeği olduğu gibi modelleyemeyiz. Pratikte imkansız. George Box'ın bu meşhur lafı modelleyiciler tarafından kabul görmüştür:
"All models are wrong. Some are useful."
Ryan'in videosuna gelince "assuming all motorcycles are built equally" lafında olay bitiyor zaten... Hangi iki firma motosikletlerini aynı malzemelerle aynı kalitede üretiyor? Tabii ki KTM ve Bajaj Şaka bir yana, bir markanın kendi içinde yaptığı ürünler arasında bile dağlar kadar fark var. Honda'nın Çinde ürettiği cub ile Japonya da ürettiği Goldwing mesela...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)