Fortnine: Marka ve modelleri kıyaslayan ilginç bir "Sihirli Puan"
Reklamlar
-
gerçek kaotiktir zaten o yüzden gerçeği böyle modelleyemeyiz aynı şeyi söylüyorsunuz :p
Ryan'ın yaptığının sahte bilim olduğunda birazcık "bişeylerin nasıl çalıştığına" kafası basan herkes hem fikir zaten.
Kaldı ki bu "model"in tek problemi bütün motosikletlerin aynı kalitede üretilmemesi de değil ki, başlı başına herhangi bir dayanağı yok ki ekstra kusur arayalım. Bir motosikletin motorunun ne kadar sıkıştırıldığına bakarak bir fikir edilebiliriz, bunu ben de yapıyorum. R7'nin bloğunun RS660 bloğundan dayanıklı olmama ihtimali mi var Allah aşkına Ama bunu olmayan bir hesaplama ile "tespit edilmiş", "ispatlanmış" gibi gösterince iş farklı noktaya geliyor.
Ayrıştığımız nokta benim belki biraz da faşizanca bunu kötü niyetli hareket olarak görmem. Belki de Türkiye'de insanların Afganistan seviyesine varan cehaleti yüzünden bilimin sahtesine çok kızıyorum, ama gerçekten böyle içeriklere kızıyorum ben.
Snell videosunda da baya baya öfkelendim Ryan'a, gelmesin İstanbul'a sakın
Reliability factor falan, factor ? =))
Kara tahtada çarpanlar bir şeyler. Bilimsel bir çalışma yaptık demesine gerek yok ki, bilimselmiş izlenimi veriyor zaten. Bütün kurgu, sahne düzenleri, kıyafet anlatım hepsi buna yönelik. Baya instagram'daki sevgiyle tedavi eden tipler gibi. Geçen bir arkadaşımla tartıştım, Tavşan Deneyi diye aratınca çıkar sanırım, 70'lerdeki bir bilimsel çalışmanın sonucunu, en önemli detayları atlayarak özetlemişler, sevginin iyleştirici gücü diye video anlatıyorlar. bu da bana aha bak bilim de söylüyor işte diye onu anlatıyor.
Tamam bende de biraz sıkıntı var kabul =)
Reklamlar
-
Bir tur stres katsayısı hesaplamış aslinda zaten grafikte de reliability degil reliability factor yazıyor. Gereksiz bir hesap olmuş. Tasarım, üretim ve malzeme kalitesi farkları ile daha yüksek strese maruz kalan motor daha dusuk strese maruz kalan motordan daha uzun omurlu olabilir. Belki şöyle faydası olabilir; Grafigin solundaki motorların daha dusuk maliyetli olması beklenebilir ( satin alma, yedek parca, bakim araligi vs)
-
nyk adlı üyeden alıntı
Belki şöyle faydası olabilir; Grafigin solundaki motorların daha dusuk maliyetli olması beklenebilir ( satin alma, yedek parca, bakim araligi vs)
Voila!
Budur.
-
Bu arada şu RS660'ın katsayısı neden "aynı motoru kullanan"(!)Tuareg'den düşük çıkmış diye baktım, tamamen tork farklılığından kaynaklanıyor:
BMEP denen değer sadece ve sadece hacim ve torka bağlı. Tuareg aynı hacimde daha fazla tork ürettiği için BMEP değeri RS660'tan yüksek çıkıyor. Araziye yönelik tasarlanan Tuareg 660'ta torku yükseltmek için büyük ihtimal krank daha ağır ve/veya ataleti yükselten şekilde farklı tasarlanmış / belki ek hareketli parça(lar) (flywheel) da var. Bu da sistemdeki yükün daha fazla olması anlamına geliyor. Formül (BMEP / AVG) + ((BORE / STROKE) / AVG) + (COMPRESSION / AVG) şeklinde olunca normal bir sonuç gibi. (Formül doğru demiyorum ama sonuç formül ile - doğal olarak - uyumlu...)
-
nyk adlı üyeden alıntı
Bir tur stres katsayısı hesaplamış aslinda zaten grafikte de reliability degil reliability factor yazıyor. Gereksiz bir hesap olmuş. Tasarım, üretim ve malzeme kalitesi farkları ile daha yüksek strese maruz kalan motor daha dusuk strese maruz kalan motordan daha uzun omurlu olabilir. Belki şöyle faydası olabilir; Grafigin solundaki motorların daha dusuk maliyetli olması beklenebilir ( satin alma, yedek parca, bakim araligi vs)
Merhaba. Eğer son cümlenizi doğru anladıysam en azından Honda için bu tespitinizi çürütecek bir durum tespit ettim gibi sanki.
Tabloya göre Goldwing CRF300L modelinden daha solda yer alıyor.
Hatta Goldwing, 500'lük honda bloğuna sahip motorlar ve NC750 serisi ile aynı grupta yer alıyor.
En azından maliyet kısmına uymuyor gibi.
tabloyu ya da önceki mesajları çok detaylı incelemeden/okumadan yaptığım bir yorum oldu. Pardon.
Paran varsa
Japon, yoksa
alman.
A wise man once told his wife . . . nothing because he was a wise man.
If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu arada şu RS660'ın katsayısı neden "aynı motoru kullanan"(!)Tuareg'den düşük çıkmış diye baktım, tamamen tork farklılığından kaynaklanıyor:
BMEP denen değer sadece ve sadece hacim ve torka bağlı. Tuareg aynı hacimde daha fazla tork ürettiği için BMEP değeri RS660'tan yüksek çıkıyor. Araziye yönelik tasarlanan Tuareg 660'ta torku yükseltmek için büyük ihtimal krank daha ağır ve/veya ataleti yükselten şekilde farklı tasarlanmış / belki ek hareketli parça(lar) (flywheel) da var. Bu da sistemdeki yükün daha fazla olması anlamına geliyor. Formül (BMEP / AVG) + ((BORE / STROKE) / AVG) + (COMPRESSION / AVG) şeklinde olunca normal bir sonuç gibi. (Formül doğru demiyorum ama sonuç formül ile - doğal olarak - uyumlu...)
Zaten matematik hatası yapmışlar demiyorum, kendi içinde tutarlığını verify ettiğin formülün aptalca olduğunu söylüyorum :D
Çap ve strokları aynı, sıkıştırma da haliyle aynı, krank ve kasnaklar da aynı. Mapping farklı, Tuareg torku daha alt devirde ve ve daha geniş bir aralıkta veriyor, bunun için de cam profilleri farklı haliyle, zira değişken sübap zamanlaması yok motorda.
Mean effective pressure ile yola çıkarsak; yarın Aprilia RS'e güncelleme getirse paralel-twin'de bu torku 10-12bin rpm'lerde vermeyi başarsa (olmaz da), motor 130hp gibi fantastik bir şey üretecek. Mecburen o yukarılara çıkmak için tork (Tuareg 70, RS 67) kabaca 63nm'ye falan düşecek.
ve en sağlamı o ümüğü sıkılmış motor çıkacak.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Zaten matematik hatası yapmışlar demiyorum, kendi içinde tutarlığını verify ettiğin formülün aptalca olduğunu söylüyorum :D
Çap ve strokları aynı, sıkıştırma da haliyle aynı, krank ve kasnaklar da aynı. Mapping farklı, Tuareg torku daha alt devirde ve ve daha geniş bir aralıkta veriyor, bunun için de cam profilleri farklı haliyle, zira değişken sübap zamanlaması yok motorda.
Mean effective pressure ile yola çıkarsak; yarın Aprilia RS'e güncelleme getirse paralel-twin'de bu torku 10-12bin rpm'lerde vermeyi başarsa (olmaz da), motor 130hp gibi fantastik bir şey üretecek. Mecburen o yukarılara çıkmak için tork (Tuareg 70, RS 67) kabaca 63nm'ye falan düşecek.
ve en sağlamı o ümüğü sıkılmış motor çıkacak.
BMEP bana pek işe yarar bir şey gibi gelmedi açıkçası. (Mutlaka bir kullanımı vardır...) Burada sanki formül iki değişkenli olursa çok basit kaçacak diye eklenmiş gibi geldi. Bir de pek bir istatistiğe ihtiyaç duymuyor. Direkt spec sheet'lerden çıkartılabilecek bir değer.
Bu arada; Ben olsam sadece kafayla oynamazdım Tuareg'de. Krank tarafında bir şeyler yapardım. (Kasnak masnak bir şeyler...) Ucuza kaçmışlar.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
BMEP bana pek işe yarar bir şey gibi gelmedi açıkçası. (Mutlaka bir kullanımı vardır...) Burada sanki formül iki değişkenli olursa çok basit kaçacak diye eklenmiş gibi geldi. Bir de pek bir istatistiğe ihtiyaç duymuyor. Direkt spec sheet'lerden çıkartılabilecek bir değer.
Bu arada; Ben olsam sadece kafayla oynamazdım Tuareg'de bu arada. Krank tarafında bir şeyler yapardım. (Kasnak masnak bir şeyler...) Ucuza kaçmışlar.
3nm ile öyle atla deve bir fark olacağını düşünmüyorum açıkçası. Sıkıştırma aynı, sadece sübap zamanlamaları farklı. Üstelik Tuareg'deki daha düşük devir çevirecek sürekli.
Şimdi merak ettim böyle ne derece tork artışına krank değişimi önerilir falan gibi genel geçer bir kaide sallayan var mı diye baktım ama pek bişey çıkmadı. enginebuildermag'de otomobil odaklı bir makale var, standart kranklar standart sokak modifikasyonlarında uygundur demişler ki std sokak modifikasyonu dediklerinde de farklı hidrolik valfler, komple emme manifoldları, hatta farklı üst kapaklara kadar götürmüşler.
Textbook-mühendislik olarak dediğin doğru ama pratikte öyle büyük bir fark oluşacağını düşünmüyorum.
-
-
haluk23 adlı üyeden alıntı
Merhaba. Eğer son cümlenizi doğru anladıysam en azından Honda için bu tespitinizi çürütecek bir durum tespit ettim gibi sanki.
Tabloya göre Goldwing CRF300L modelinden daha solda yer alıyor.
...
En azından maliyet kısmına uymuyor gibi.
Uyuyor, uyuyor. Çünkü:
1. Goldwing 6 silindir, CRF300L tek silindir. Velhasıl silindir bazında Goldwing'in maliyetini 6'ya bölmemiz lazım.
2. Maliyette mesele sadece motor değil. Goldwing'de diğerlerinde olmayan ekstra bir ton maliyet arttırıcı özellik var, airbag gibi, ses sistemi gibi, elektrikli geri vites gibi, kocaman bagajlar gibi.
3. Honda malum aynı motordan cruiser, naked, ADV falan üreten bir firma. Yani bir motor geliştir, üç kâr elde et. Gel gelelim boxer-6 sadece Goldwing'e has bir motor, başka hiç bir modelle paylaşılmıyor (gerçi bir ara cruiser denediler ama kısa sürdü), bu da maliyeti diğer küçük motorlara göre yukarıda tutuyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ama bunu olmayan bir hesaplama ile "tespit edilmiş", "ispatlanmış" gibi gösterince iş farklı noktaya geliyor.
motoziksel selçük'ten aşırmış, pardon esinlenmiş olabilir.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
3nm ile öyle atla deve bir fark olacağını düşünmüyorum açıkçası. Sıkıştırma aynı, sadece sübap zamanlamaları farklı. Üstelik Tuareg'deki daha düşük devir çevirecek sürekli.
Şimdi merak ettim böyle ne derece tork artışına krank değişimi önerilir falan gibi genel geçer bir kaide sallayan var mı diye baktım ama pek bişey çıkmadı. enginebuildermag'de otomobil odaklı bir makale var, standart kranklar standart sokak modifikasyonlarında uygundur demişler ki std sokak modifikasyonu dediklerinde de farklı hidrolik valfler, komple emme manifoldları, hatta farklı üst kapaklara kadar götürmüşler.
Textbook-mühendislik olarak dediğin doğru ama pratikte öyle büyük bir fark oluşacağını düşünmüyorum.
Şöyle; (eğer temel motor tasarım prensiplerini kabaca doğru anladıysam) kranka ağırlık ve dahi ek şaft / kasnak vs. bir şeyler ekleyerek motorun içinde hareket eden şeylerin eylemsizliğini yükseltirsen aynı "sandık"tan daha yüksek tork alabilirsin. Tabi ki sadece orası yetmez büyük ihtimal; üstte de paralel anlamda birşeyler değişmeli. Motor artık önceki hali kadar yüksek devir çevirmez ama eylemsizlik yükseldiği için tork da yükselmiş olur. gibi gibi. İhtiyaç duymamışlar çok. Motorun şu hali de tatminkar bir off-road sürüşü sağlıyor demek ki. Veya hedef kitlelerinin tatminkar kabul edeceği karar bir off-road performansı var.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Şöyle; (eğer temel motor tasarım prensiplerini kabaca doğru anladıysam) kranka ağırlık ve dahi ek şaft / kasnak vs. bir şeyler ekleyerek motorun içinde hareket eden şeylerin eylemsizliğini yükseltirsen aynı "sandık"tan daha yüksek tork alabilirsin. Tabi ki sadece orası yetmez büyük ihtimal; üstte de paralel anlamda birşeyler değişmeli. Motor artık önceki hali kadar yüksek devir çevirmez ama eylemsizlik yükseldiği için tork da yükselmiş olur. gibi gibi. İhtiyaç duymamışlar çok. Motorun şu hali de tatminkar bir off-road sürüşü sağlıyor demek ki. Veya hedef kitlelerinin tatminkar kabul edeceği karar bir off-road performansı var.
pardon yanlış anlamışım ben.
Hatırı sayılır sürdüm ama offroad kabiliyetine bir yorum yapabilecek kapasitede değilim o yüzden bir şey söyleyemem.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
pardon yanlış anlamışım ben.
Hatırı sayılır sürdüm ama offroad kabiliyetine bir yorum yapabilecek kapasitede değilim o yüzden bir şey söyleyemem.
Ben de hiç off-road'dan anlamam, yolda zor sürüyorum zaten Ama sanki bu biraz şekil bir motosiklet; Tenere ile aşık atabilecek bir kapasitesi varmış gibi durmuyor açıkçası.
Şimdi seyredemedim ama aşağıdaki elemanın incelemeleri gayet objektif ve detaylı oluyor. Buraya bırakayım sonra seyrederim:
(Bu elemanın fikrine güvenirim, bakalım yukarıdaki yorumumu bana yedirecek mi? Başlık görselinden yedirecekmiş gibi duruyor... )
https://www.youtube.com/watch?v=KABKflghxBg
Ekleme: Adam seri yapmış -> https://www.youtube.com/playlist?lis...EgwmplNXO614pv
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben advpulse'un değerlendirmelerinde baya beğendiklerini hatırlıyorum.
Hissiyat olarak T7 rally-feel, Tuareg daha hissiz gibi geliyor ama hayvan gibi de gidebiliyor demişlerdi. Hatta yanılmıyorsam trail kısmında T7'den başarılı bulmuşlardı, amortisör vs farkından olsa gerek.
-
Şimdi senin attığın videonun final toughts bölümüne baktım, ADV motorlar genelde offroad'da biraz sıçar ama Tuareg iyi demiş, beğenmiş off-road compatibility olarak.
Benim dış kapı mandalı fikrim ciddi off-road yapılacaksa T7'nin daha iyi olacağı yönündeydi ama o kadar da bir fark yok gibi sanki biraz araştırdıkça.
Hoş alacak olsam zaten T7'nin suratına bakmam Tuareg varken, ama offroad'da da fazla geride kalmıyor gibi.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ben advpulse'un değerlendirmelerinde baya beğendiklerini hatırlıyorum.
Hissiyat olarak T7 rally-feel, Tuareg daha hissiz gibi geliyor ama hayvan gibi de gidebiliyor demişlerdi. Hatta yanılmıyorsam trail kısmında T7'den başarılı bulmuşlardı, amortisör vs farkından olsa gerek.
-
Şimdi senin attığın videonun final toughts bölümüne baktım, ADV motorlar genelde offroad'da biraz sıçar ama Tuareg iyi demiş, beğenmiş off-road compatibility olarak.
Benim dış kapı mandalı fikrim ciddi off-road yapılacaksa T7'nin daha iyi olacağı yönündeydi ama o kadar da bir fark yok gibi sanki biraz araştırdıkça.
Hoş alacak olsam zaten T7'nin suratına bakmam Tuareg varken, ama offroad'da da fazla geride kalmıyor gibi.
Demek ki neymiş? Algı yönetimi önemliymiş
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Demek ki neymiş? Algı yönetimi önemliymiş
Ahahaa tuşe
-
kronik dışında tamamen sürücü odaklı bir iş motosiklet dayanıklılığı.ısıtmadan gazlarsan yağmurda güneşte bırakırsan bakımı aksatırsan motoru her vites her hızda sıkıştırırsan teker yaparsan redline yaparsan stopi yaparsan sürekli artçılı kullanırsan 20 30 binkm de elime aldım bu motoru şeklinde bir beyanat verebilirsin normaldir.yurt dışında ben hiç yeni motosiklet gördüğümü hatırlamıyorum hep eski modeller var ama bizim ülkede hep yeni motosikletler var aslında tersi olması lazımdı bizim için daha değerliler ama adamlar sahip çıkıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)