Ne kadar dayanıyor bu iki zamanlı motorlar yenileme istemeden önce?
Zamanında Kawasaki'nin 2 zamanlı 750cc motosikleti olduğunu duymuştum.
Genel görüş dayanıklılık açısından çok bir fark olmadığı yönünde aslında.
2T'lerin bakımı daha kolay, daha ucuz, bozulacak parça sayısı da daha az. Bunu belki dayanıklılığa yorabiliriz.
Ama öte yandan benzin koymak bile başlı başına başka bir iş, yanında yağ mı taşıyacaksın falan zahmeti ayrı. E genel olarak da daha çok devir çevirmeleri gerekiyor, bunu da dayanıklılıkta eksiye yazabiliriz.
2 zamanli bu katagorideki performans motorlarini ele alirsak sahibi oldugum 2 tane Gilera MXR, GFR 125, Aprilia rs 125 ve Rs 125 extrema. Tzr 250 ve Rs250 ile adeta 2 zamanlilarla gecti genclik yillarim. Cok uzun sureler ugrastim. Sahibi olmadigim Gilera CX, derbi gpr 125 ve Mito 125 kaldi Turkiyeye gelenlerden.
O zaman gaz cekerdik tabiki, performans kullanirdik, Sahip oldugum tum modellerin mekanik yag pompalari vardi. Tam gazda 50:1 oraninda yaglama yaparlardi. Tam sentetik 2 zamanli o zaman Castrol yaglari vardi gri siselerde onlari kullanirdik.
Yag pompasini biraz acardim hep motosikletlerin, tam gaz vermeden biraz daha fazla yaglasin diye.
Cok net konusabilirim 10 bin km civarlari segmanlardan kacaklar baslardi, kompresyon duserdi, o alisik oldugunuz ses degisirdi hemen.
10 bin km de segman isterdi motorlar. Hep kendim yapardim, basitti çok, ust kapak contasi metaldi degistirmeye gerek kalmazdi. 20 bin km civari ise silindir belli bir oranda asinirdi piston degistirmek isterdi. Gileralarda 56mm pistonlar vardi. Aprila rs 125 lerde 54mm vardi. Genelde 4 seviye piston vardi giderek genisleyen. 54.05-54.10 diye Sikindirler normal silindir gibi degildi Nikel Silisyum kapli asinmaya direncli ve Surtunmesi dusuk kaplamaya sahiptiler
Gileramin birine yanlis buji takmam sonucu Rezidnansli bujileri vardi hala hatirlarim Champion N84 NGK br9ecm rs250 de vardi. Ngk b10egv Gfr 125 de vardi.
Buji tirnagi eritti piston ustune damladi silindir piston pert etmisti daha bin km de. İlk tecrube rektefiye ettirdik olmadi, surtunme artti hararet artti guc dustu .. sonra sattim ilk gilerami.
Otekilerinde tecrubelendik tabiki almanci ese dosta parca getirttik hep.
Neyse konu dagalmasin cok uzatmayim.
2 zamanli performans motorlari yaklasik 10 bin km de segman ister. Max 20 bin km de de pistin degisimi ister. Piston degisimi yaparken biyel kolu rulmanida bosluk yapmis olurdu.
Rs 250 yi hic sokmedim yaklasik 17 bin km bindim ve Bursadan Mustafa isimli bir arkadasa sattim. Burada gorurse kulaklari cinlasin.
Velhasil emisyon + bakim bitirmis 2 zamanlilari.
Bakım hususu bazı noktalarda hassas biraz. Buji çok onemli. Kitapcikta yazardi 1000km de temizlenip ayarlanacak, sentil ile 0.7mm yapardim tırnak araligini. 2500 km de de buji yada bujiler degisiyor. İlk 1000 km de sanzuman yagi degisiyor. Sonra 10-15 bin km civari degisim var. Segman yada piston icin silindiri soktugunuzde egzoz subabı muhakkak temizlenmesi gerekiyor, fena kurum bagliyor. Birde 2 zamanlilarin en hassas yeri egzozdur. Gucun %45 den fazlasi egzoz ile ilgili. Uydurma egzoz asla olmuyor. Susturucu cabuk tikaniyor, yuksek solventli bir kimyasal ile yada isitma islemi ile temizlemeniz gerekiyor susturucuyu. Ugrasi istiyor yani.
Almancı bir abimiz vardi ondan çok sey ogrendik bakim hususunda. Motosikletler ile hayati gecmis. Sizin dediginiz sirali 3 silindir 2 zamanli 750cc kawasaki sahibi olmuş. Hava sicaksa uzun sure performans kullanirsaniz hava sogutmali oldugu icin ortadaki silindir fazla isiniyor, buji eriyip pistonu deliyordu derdi hep. O modellerin kronigiymis. Boyle zamanlardi iste.
Yalnız senin bu 10-20 binde biten iki zamanlı motorlarda bir durum var haberin olsun
Bende 1993 model Vespa PX 200 var oradan referansla yazayım 80-100 bin gidiyorlar
o yılların teknolojisi bile bu kadar dayanırken 10-20 bin çok az geldi bana
Aynen dediğiniz gibi. Motosiklet garajimin orada kuru temizleyici bir abimiz vardı Px200 vardı 1992 model. Debriyaj maneti ayni zamanda vites kolu olan 4 vitesli, arka freni ayakta harika bir motosiklet, saç kaporta ayrı yaglama sistemi, harika sesi. Gozumle gordum adam 99999 km devirdi hic motor yapmadan. Onlarda km sayaci 5 haneli, 6 degildi. Scooter km sini sifirladi Hava sogutmali olmasina ragmen cok dayanikli ölümsüz bir scooter. 200cc ve 2 zamanli olmasina ragmen 11 ps civari guc urettigi icin, performans motoru degil, dayanim icin uretilmis, dayanikli bir motordu. Tek sikintisi yatay ve asagida duran karburatörün yaglı benzin yuzunden işemesiydi, motoru koydugu yerde kucukte olsa işeme yapardi, yatay durumda olan karburator
KTM 300 SX: Modern enjeksiyonlu iki zamanlı motor. 57 beygir. 105 kilo ıslak ağırlık.
panigale v4r, superduke 1290gt
yer istanbul büyükçekmece, dün bir tane commuter kasa motosiklet gördüm, markasını seçemedim ama tahminen hint menşeili 150cc bir makine idi, ilginç olan şey şu; topcase takılan yerde büyük kırmızı bir lpg tankı sabitlenmişti, tahminimce 10 litre civarı bir tank çünkü ufak değildi.
şaşırdırm biraz, yani benim tvs apache artık kilometre de 1 liranın üzerinde yakıyor en tasarruflu kullanma halimde bile, bende mi lpg uydursam acaba? apache den ettiğim tasarruf ile gsr ye daha çok binebilirim. yada artan parayla çikolata yer kola içerim ya da yamaç paraşütü yaparım.
Motorda tüp aşırı tehlikeli bence sen km de 1 lira ödemeye devam et
1995 Siyah Kawasaki ZZR-1100- çok fazla çeşit motosiklet tecrübem olmadığından, buna bir süre sahiptim ve hala her motorumda bunu arıyorum
2003 Kırmızı Beyaz Yamaha R1- bunu da bir dergide, yolda gördüğümde ateş basıyodu.Diğer motorlarda hissetmediğim bi duygusu vardı, hiç kullanma şansım olmadı.
Bunlara binmediğim zaman da bir Alfa Romeo 156 kullanıyorsam dünyada cenneti yaşayanlar sınıfına girdim sayarım kendimi
custom choper yaptırırım bir tane
yanınada şöyle en babasından bir enduro
Sınırsız bütçem varsa neden iki tane alayım? Alırım hepsinden birer tane.(Bkz.Şekil 1/a)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)