Honda başta olmak üzere Japonlar dayanıklı, bakımı kolay ve ucuz olarak bilinen ve bu nedenle tüm dünyada çok satan ürünler yapıyorlar. Bunu kabul etmeyecek kimse yoktur sanırım. Yalnız scooter hususunda bence atlanmaması gereken bir detay var. Honda'nın SH modeli İtalya'da üretilen ve geliştirilen, bir İtalyan tarafından tasarlanan bir model. Belki biraz da bu yüzden PCX'in aksine Avrupa'nın eski, bozuk kent yollarına uygun büyük lastiklerle geliyor. Üstelik yanılmıyorsam SH serisi İtalya'da arka çanta ve ön camla birlikte satılıyor, o açıdan en yakın rakibi Medley'den daha ucuza geliyor olmalı. Japon vs Avrupalı kıyasında şu ya da bu görüşü savunmaktansa, SH'i zirvede görünce yazmak istedim.
Beni asıl şaşırtan, geçtiğimiz Ağustos ayında bir Balkan seyahatinde neredeyse tüm scooter kiralama şirketlerinin istisnasız Piaggio Liberty kullanıyor olmasıydı. Zerre motosiklet tecrübesi olmayan bir sürü turisti, yokuş aşağı bam güm arka teker kaydırarak Piaggio kullanır halde görmek komik bir deneyimdi.
benim has italyada doğmuş büyümüş dünyayı 3 kere gezen bir motorcu dostum var kendisiyle ülkemizde tur yaparken tanışmıştım hala görüşürüm adam 3 tane honda var biri vfr 750 çoğu kişi böyle modelin olduğundan bile haberi yoktur muhtemelen 0 almış 2015 senedinde tanıştığımızda 120.000 km de hala tek marşta çalşıyor demişti bir tane vfr 1200 crosstourer ki dünyayı ve bütün avrupayı gezdiği motoru bir de şehir içi için kullandığı honda activası vardı gördüğüm kadarıyla hala daha duruyor bunlar ekstradan bir tane yamaha yzf600 ü var dedim neden capon bir anlat adamın dediği tek şey hondalar tank gibi bozulmuyor lastik ve benzin harici sadece rutin bakımlara uydum kitapçıkta ne derse onu yaptım diyor arızasız yedek parça ucuz benzini güzel dedi haklıda ha bizde şu ara caponu avrupalısı aynı fiyat ama baktığında honda bu işin tankı ama scooter kısmında bence tayvanlı abiler iyi geliyor yani hırbocğum biraz haklı sanırsam ok o da bir miktar japon fanboyu ama olsun hepimizin sevdiği marka model illaki oluyor ben mesela italyanın tasarımlarını daha çok severim haliyle ducati ayrıdır ama gel gör ki ducati kullanmış bir hala daha ducati kullanan bir grubun wp sinde takılan biri olarak konuşulan fiyatları sorunları hiç de dışarıdan görüldüğü gibi değil kısaca piyasacı ve zeninginseniz abanın avrupaya yoksa japon iyidir
3 gündür Roma’dayım gerçekten her yerde Japon’lar var.
Özellikle her yer Honda scooter kaynıyor.
Özellikle de sh modeli.
Dayanamayıp Honda pcx kullanan bir İtalyan’a sordum; sizin markalarınız varken neden Japon motosikletleri kullanıyorsunuz diye, verdiği cevap “Japanese bike is the Best” oldu
Hasmet abimin dediği çok güzel bir söz vardı, sorunlu motosiklete çözüm bulunurda zevksizliğine çözüm bulunmaz. İşte burası benim katıldığım en büyük noktaydı, ama benim görüşüm Avrupalı motosikletlerin artık diğer motosikletlerle aynı sorunsuzlukta olması, Japonların sağlam olmasının en büyük sebebi kara düzen olması, mesela şuan Suzuki'nin en üst modellerinde bile kimilerinde tft ekrandan ziyade hesap makinesi gibi ekran var. Durum böyle olunca elbette sağlam olabiliyorlar. Sorunsuzluğun cevabı olur ama zevksizliğin yok işte, mesela gördüğüm kadarıyla insanlar gidip GS alırken sorunsuzluğundan ziyade kullanım zevkini aradıkları için satın alıyorlar.
Esasen bu yeni R1300GS ile biraz düzelmekle birlikte GS'in göz zevkini ciddi anlamda bozduğunu düşünüyorum. (Bunu yazan bir DL650 kullanıcısı olunca ne kadar ciddiye alırsınız onu bilemem... ) GS bazı sürücüler için çok zevkli olabilir başka başka bazı sürücüler için son derece zevksiz de olabilir. Kimi sürücü telelever yüzünden yoldan kopuk sürüş hissini hiç sevmiyor mesela. Mülayim kullanıyor ve/veya kısmetinize güveniyorsanız son derece keyiflidir eminim. (İnşallah bir gün benim de bir GS'im olur...)
Sizinkilerin ikisinin de gözü bozuk.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Gs kullanan insan zaten viraj kabileyitinden daha çok konforlu olmasından dolayı tercih ediyorlar diye düşünüyorum, zaten viraj kabiliyet arayan insanlar Öhlins amortisöre sahip modellere bakmaları çok daha doğru olur, bu klasmandan birşey alacak olsam Mts V4 veya Mts V2 tercihim olurdu.
Uzun süre kullanıp vazgeçemeyenlerin sebebi GS in çok yönlü bir motosiklet olmasıdır , yani sadece konfor değil fren , viraj gibi konularda da çok iyidir , yakıt tüketimi sınıfında gerçekten çok düşüktür ve en önemlisi cüssesine göre çok hafif ve dengelidir , diğerleri bunlardan birinde iyi iken diğerinde vasat olabiliyor , GS sadece son süratte geride kalmaktaydı son çıkan 1300 de motor biraz daha güç üretiyor ama hala 20-30 km diğerlerinden geridedir..
O değil de, asıl ilginç olan listede bir tane bile Suzuki olmaması
Yahu benim İtalya'da hemen her yerde gördüğüm Suzuki Burgman'lar, GSX serileri vs hep kaçak mı girmiş ülkeye?
Demem o ki, her kaynak bir başka kaynak ile teyit edilmeli, sanal alemin dezenformasyonundan mümkün olduğunca kaçınılmalı.
Bunlar da diğer kaynaklar,
https://www.motorcyclesdata.com/2023/10/06/italian-motorcycles/
https://www.rideapart.com/news/685491/motorcycle-sales-report-italy-august-2023/
ve parayla üye olursanız en güvenilir olanı:
https://www.statista.com/markets/419/topic/487/vehicles-road-traffic/#overview
Şimdi bizde meraklısının dahi çekinerek aldığı Moto Guzzi V7, İtalya'da Ağustos 2023 itibariyle en çok satan naked motor. Yani Honda'nın orada piyasayı domine etmesi ile Türkiye'deki piyasa dinamikleri çok farklı. Adamlar orada en küçük, pratik ve genellikle 125 cc altı scooterları tercih ediyor. Çünkü trafik ve caddeler buna uygun. Motosiklet kültürü çok gelişmiş. Roma'daki koşullar ile İstanbul, Ankara bambaşka. Doğal olarak motosiklet tercihleri ve piyasası da değişken.
Bu arada ben de Türkiye koşulları için Honda ve Yamaha'nın üstünlüğünü kabul ediyorum ancak fanatizm düzeyinde tutuculuktan da haz etmiyorum...
Daha çok ilk 10'a girenlerden bahsediliyor. Suzuki ilginç biçimde (veya son trendlerde) geride kalmış. Ancak yine de ben özellikle Roma'da hiç görmediğim kadar Burgman'a rastladım. Naked modeller de arada gözüme çarpıyordu. Demek 2023 yılı ilk yarısında sıfır Suzuki satışları listeye girmeye yetmemiş.
Avrupalı tüketicide de para kalmamış, hep ucuz ucuz motorları almışlar…
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------
Ekim ayi:
2023 toplam:
https://www.moto.it/news/mercato-mot...colazioni.html
Tekrar yaziyorum,bu kaynak son derece guvenilirdir, rahatsiz olanlar soda falan icsin.
Dun yazdigim mesaji da muhtemelen mamba09 sikayet etti..2012 model dukatisi var ya rahatsiz oldu galiba
Hadi gelin avrupacilar,premiumcular,dogan trendciler aciklayin bu durumu ?
Daha cok tokatlatacam sizi..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)