Honda Bayileri Kaza Onarımı İçin Motorumu Kabul Etmiyor
Reklamlar
-
İstanbul'daki Honda bayileri hiçbir şekilde motorumu onarım için kabul etmiyor. Sadece kaza dosyası olmadan gelirsem ve kendi cebimden verirsen kabul ediceklerini söylüyor.Bende kendi cebimden vereyim ama siz dosyamı işleme koyun olur mu dedim onu da kabul etmiyorlar. Ben bu motoru sigortayla nasıl yaptırtabilirim ?
Reklamlar
-
Sigorta firmasının anlaşması varsa kanunen macbur kabul etmek zorunda.Baştan sigorta firmasının anlaşmalı olduğu servisleri öğrenin.Bazı sigorta firmaları özel servislerle anlaşma yapabiliyor.Eğer yetkili servis ile anlaşması varsa sigorta firmasını arayıp şikayetinizi iletin.
-
İlk önce tüm hondalara sordum anlaşmaları yok. Sonra da karşı tarafın sigorta şirketi olan Allianz'a sordum onlarda hiçbir motor servisi ile anlaşmamız yok dediler.
-
Ben yamaha xmax ile kaza yaptığımda unico sigorta hiç bir motor servisi ile anlaşmamız yok demişti. Yamaha yetkili servisine çektirdim, sigorta eksper işlemleirni onlar yaptı sonra sigorta eksperi onayından sonra onarıma başlarken parasını cebimden verdim, motoru teslim alınca da faturayı sigorta şirketine servis göndermişti sigorta da benim hesabıma parayı göndermişti.
-
İşte Honda bu olayı da kabul etmiyor elimizde 5 aylık motor var sigorta yüzünden bekleyen alamıyoruz daha fazla diyor.
-
Sigortadan parayı alana kadar kendi cebimden veririm diyorsan, başka şehirleri dene.
-
Ben kendi cebimden veririm siz dosyayı işleme alın diyince nasıl kabul etmiyorlar yahu?
Benim kazada da aynı bu şekilde ilerledi. Gittiğim Yamaha servisinin anlaşması yoktu, motor yapıldı, ben ödemesini yaptım, dosyayı bana verdiler, sigortaya fatura ve eksper raporunu ilettim onlar da paramı ödedi.
-
Yedek parça şikayetleri, bayilerin fahiş fiyata motor satmaları, galericilerle ortak iş yapma şüphesi derken şimdi de onarımın kabul edilmemesi. Öve öve Honda'ya nazar değdirdik. Japon'u bile kendimize benzeterek ondan bir Anadolu irfanı yarattık.
-
Otoban ve uzun yol deneyimim yok olsa kocaeliyi denerdim zaten motorda Kocaeli Haldızlardan alınmış ama deneyimim yok.
-
Bu Honda'nın değil sigorta şirketlerinin ayıbı yalnız.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu Honda'nın değil sigorta şirketlerinin ayıbı yalnız.
Kanunların ayıbı. Burada hiç bir sigorta şirketinin "aracını ille de burada yaptıracaksın" deme lüksü yok. İstediğiniz yerde yaptırabiliyorsunuz. Parasını da direk sigorta şirketi ödüyor.
-
Aswedc adlı üyeden alıntı
Otoban ve uzun yol deneyimim yok olsa kocaeliyi denerdim zaten motorda Kocaeli Haldızlardan alınmış ama deneyimim yok.
Deneyimlik bi şey yok, pist değil sonuçta. Motoru zaten çekici götürür, pahalı olur dersen nakliyeci ayarlarsın. Tamir edilince de sakin sakin sağdan sağdan gelirsin.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kanunların ayıbı. Burada hiç bir sigorta şirketinin "aracını ille de burada yaptıracaksın" deme lüksü yok. İstediğiniz yerde yaptırabiliyorsunuz. Parasını da direk sigorta şirketi ödüyor.
ABD'den de regülasyon desteklemen enteresan tabi. Oralarda devlet müdahalelerini hiç sevmezler. Burada rekabet yasası devreye girmeli; açıkça belli ki sigorta şirketleri kendi aralarında anlaşmış, motosikletler için anlaşmalı servis kullanmıyorlar. (Veya ters taraftan; motosiklet markalarının yetkili servisleri anlaşmış, hiçbir sigorta şirketiyle anlaşmıyorlar...) Sonuçta öyle veya böyle bir tröst söz konusu, aksi takdirde rekabet gereği bir sigorta şirketi veya bir yetkili servis ağı anlaşma yoluna giderdi. Ama bizde ticaret bilinmez zaten; bizimkiler anca su başını, yol ağzını tutup eşkiyalık yapmayı bilir esasen. Bizdeki ticaret anlayışı budur.
-
Aswedc adlı üyeden alıntı
İstanbul'daki Honda bayileri hiçbir şekilde motorumu onarım için kabul etmiyor. Sadece kaza dosyası olmadan gelirsem ve kendi cebimden verirsen kabul ediceklerini söylüyor.Bende kendi cebimden vereyim ama siz dosyamı işleme koyun olur mu dedim onu da kabul etmiyorlar. Ben bu motoru sigortayla nasıl yaptırtabilirim ?
Oncelikle cok gecmis olsun. Dosya acma muhabbetini istememelerinin sebebi, evrak isleri ile ugrasmak istememeleri. Bunun icin ciddi bir mesai harcamalari gerekli.
Ben olsam guvendigim ozel bir servise motorumu goturur, dosyayi onlara actirirdim. Misal sirinevlerde isini iyi yapan ozel servisler var.
Tabi bu arkadaslar sizden dosya acma ucreti isteyecek 1500 2000 tl civari.( Bu parayi istemeleri yasal midir degilmidir bilmiyorum.) Sonra butun masraflari cebinizden karsilayacaksiniz.
Sigorta odeme yapinca paranizi alacaksiniz.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu Honda'nın değil sigorta şirketlerinin ayıbı yalnız.
Hayır Honda servislerinin ayıbı
Sigorta parayı ödemem demiyor. Honda servisleri ben tamir etmem diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Oncelikle cok gecmis olsun. Dosya acma muhabbetini istememelerinin sebebi, evrak isleri ile ugrasmak istememeleri. Bunun icin ciddi bir mesai harcamalari gerekli.
Ben olsam guvendigim ozel bir servise motorumu goturur, dosyayi onlara actirirdim. Misal sirinevlerde isini iyi yapan ozel servisler var.
Tabi bu arkadaslar sizden dosya acma ucreti isteyecek 1500 2000 tl civari.( Bu parayi istemeleri yasal midir degilmidir bilmiyorum.) Sonra butun masraflari cebinizden karsilayacaksiniz.
Sigorta odeme yapinca paranizi alacaksiniz.
Dosya açmak için sadece sigorta şirketinin hasar ihbar numarası aramak ve gerekli bilgileri vermek yeterli.
Hatta sigorta şirketlerinin sitelerinden online olarak ta yapılabiliyor.
Hasar ihbarı yapılırken dosya parası diye bir kavram ilk defa duydum.
-
Ben anlamadım bu konuyu vallahi, dosya işiyle neden servis uğraşıyor ki? Parayı sigortadan almayacak, araç sahibinden alacak. Parayı araç sahibinden alabilmek için de parça işçilik listesi zaten yapmak durumunda. Burada uğraşacak biri varsa sigorta eksperidir, hasar servisidir. Motosiklet servisin ne zahmeti var burada anlamadım gerçekten...
Her zaman yazarım; keşke herkes motosikletine kasko yapsa. Herkes yapsa şimdikinden bir nebze uygun olur, kimse de böyle saçma sapan dertlerle uğraşmaz. Ciddi / yüksek tutarlı hasarı cebinizden karşılayamayacak dar bütçeniz varsa kasko şart. Kaskoya bütçe yoksa o motoru almayı bir değil iki değil üç kere düşünmek lazım
-
Eksperle iletişime geçecek, eksperin nispeten çalışma düzenine ayak uyduracak, bir de eksper indirim alacak. Bundan ibaret. Bir de işte 3-4 tane kağıdı bir arada kaybetmeden muhafaza edecek falan filan.
Gebeşlik işte başka bir şey değil.
Geçenlerde Yamaha servisine gidip XJ6'sına parça sipariş ettiremeyen arkadaşın durumu gibi.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Eksperle iletişime geçecek, eksperin nispeten çalışma düzenine ayak uyduracak, bir de eksper indirim alacak. Bundan ibaret. Bir de işte 3-4 tane kağıdı bir arada kaybetmeden muhafaza edecek falan filan.
Gebeşlik işte başka bir şey değil.
Geçenlerde Yamaha servisine gidip XJ6'sına parça sipariş ettiremeyen arkadaşın durumu gibi.
Aklıma bir tek şu geliyor, eksperler geç geliyor ve bu adamların serviste motor koyacak yeri yok. Bu durumda servisin parça ve işçilik tespitinden sonra motorun eksper görene kadar başka bir yere çekilmesi sorunu çözer herhalde. Servis zaten ortada sigorta olmasa bile parça işçilik listesi oluşturmak zorunda motosiklet sahibinden para almak için. Ortada ekstra bir zahmet yok. Motosiklet sahibi eksperin kabul ettiği şeylerin kabul ettiği kadarının parasını alabilir sonradan, kalanlar için başka yola gidecek mecbur. Bir de iki defa çekici parası verecek o giriyor. (Hiç yaptıramamaktan iyidir...)
Yukarıdakinden başka makul çekince düşünemiyorum. Aklıma başka şeyler geliyor ama onlar için en hafif tabir olarak şehir eşkiyalığı kullanılabilir, o. çocukluğuna kadar yolu var... (Bak sinirlendim akşam akşam!)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aklıma bir tek şu geliyor, eksperler geç geliyor ve bu adamların serviste motor koyacak yeri yok. Bu durumda servisin parça ve işçilik tespitinden sonra motorun eksper görene kadar başka bir yere çekilmesi sorunu çözer herhalde. Servis zaten ortada sigorta olmasa bile parça işçilik listesi oluşturmak zorunda motosiklet sahibinden para almak için. Ortada ekstra bir zahmet yok. Motosiklet sahibi eksperin kabul ettiği şeylerin kabul ettiği kadarının parasını alabilir sonradan, kalanlar için başka yola gidecek mecbur. Bir de iki defa çekici parası verecek o giriyor. (Hiç yaptıramamaktan iyidir...)
abi çok iyimsersin
Motor sahibiyle kuracağı iletişim ile eksperle kuracağı iletişim arasındaki farklılığa bile eriniyorlardır. Dosya oluşturmak eksperi çağırmak vs. deli iş :p
-
killingroad adlı üyeden alıntı
abi çok iyimsersin
Motor sahibiyle kuracağı iletişim ile eksperle kuracağı iletişim arasındaki farklılığa bile eriniyorlardır. Dosya oluşturmak eksperi çağırmak vs. deli iş :p
Böyle şeyler okuduğum zaman garanti için düz yağ / yağ filtresi / buji / hava filtresi değişimi hariç hiçbir şeyi yetkili serviste yaptırmadığıma seviniyorum. Uğraşılmaz böyle tiplerle, sanayideki ustalardan ne farkı kaldı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)