Eleştirdiğin forum üyelerine sende dahil oluyorsun Hırbo sendende tavsiye almayalım o halde sana görede Honda harici hiçbir motor alınmaz , ha bunu yumuşatmak için japon diyorsun ama sana göre diğer japonlarda gereksiz , kusura bakma şamrelli lastiği olan binlik gibi gitmeyen bir motoru sırf sağlam diye yada yakışıklı görünüyor diye ben almam..
Kanun aslında yeterli idi iade ve değişim konusunda, ama şu an devletin bir süredir kabul etmediği bir enflasyonist döneme göre ek düzenlemeler gerekiyor. Ben bunu robot süpürgede yaşadım mesela, ben 3500TL'ye almışım, yapamıyorlar aynı sorun devam ediyor.. Heyete gitsem ücret iadesi diyecek, ben o paraya ne alıcam bu saatten sonra
Bir de dediğin gibi cezai yaptırım önleyici faaliyet olarak uygulanması gereken bir şey ama Türkiye uzun zamandır hiç bir konuda cezai yaptırımın olmadığı bir yer zaten
Yalnız 10 yıl parça "bulundurmak" diye bir zorunluluk olduğunu sanmıyorum, varsa da saçma olur. 10 sene boyunca yedek parça "sağlamak" zorunluluğu vardır, daha makul olanı da o. Bir motosikletin, bir otomobilin binlerce parçası var, kimi her gün satılıyor kimisini 12 ay soran olmaz. Bunların tamamını 10 sene boyunca bulundurmak pek olacak şey değil, ki teoriyi geçtim pratikte uygulaması da mümkün değil. Bir parçadan 6 tane tuttun sonra bir gün geldi adamın biri 6 tanesini birden aldı, bunun yenisini getirmen en mükemmel organizasyonda 30 günün altında gerçekleşemez zaten. Kanundan ziyade firmaların biraz etik, biraz pazarlama kabiliyetleri çerçevesinde belli başlı ürünleri tutmaları gerekir.
Burada da başka bir açmaz devreye giriyor, Türkiye pazarının cücüklüğü. Biz bunu kendimize pek yediremiyoruz ama motosiklet firmaları için cücüğüz biz.
Mevcut durum OK'dir demiyorum, daha fazla parça tutmalılar mutlaka, ama her şeyi 10 sene bulundurmak mümkün değil onu söylemek istedim sadece.
Olm f54 motosiklet konusunda cahilligin yetmiyormu lan ?
Babanenden duydugun seyleri halk dilinde oldugunu mu saniyosun allahin amatoru ahaha ne adamsin yav
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Ama parantez icinde elit motorculari haric tutmustum , elit motorcu degil miyim yani
Yaaaa yine mi samriyel konusu
Adv olani tubeless biliyosun, ben kayalarin ustunden atladigim icin ozellikle tubetype olsun dedim :p
beyler bu gün yeni birşey daha öğrendim mt sayesinde gereksiz üyeleri engelleme butonu varmış basıyorsun gereksizler kayboluyor
yatırım tavsiyesidir
Hırbonen i engellemeye kimsenin gücü/gönlü yetmez. İçin için herkes yazdıklarını merak ediyor. Nefret edersin ama görmek de istersin. O yuzden do not cheat on urself.
Valla Hırbocum elit motorcu nasıl olunur bilemiyorum , yol yapan tecrübeli motorcu var birde yeni başlayan yada vakitsizlikten yol yapamayan tecrübesiz , elbette sende asfaltta tecrübelisin öyle kayalar mayalar yazma boşuna ;) bende asfalt dışına çıkmayı sevmeyen düzde de virajda da aynı hızda giden biriyim :D ha yazlık gibi biryere harbi kros motoru bırakırım evden çıkar atlar zıplarım bu olabilir , yoksa 230 kg motorla arazide dağda bayırda en ufak tümsekten lastikler yerden kesilecek kadar hızlı geçmek bana göre cahil cesareti..
her konuda gerekli gereksiz fikri olan birine neden merak edeyim ki ? memleketin en büyük sorunu bilmediği bir konuya ben bunu bilmiyorum bir bileni bulup ona sorun demeyen insanlar bir insanın herşeyi bilmesinin imkanı var mı sizce ? bence yok
böyle insanlar bazılarına itici gelmeyebilir ben onlardan değilim
Hırbonen her farfaralık yaptığında klavyenin arkasında şu kişi var gibi hissediyorum:
Dedim ya önyargılarım var, bu da kendi kullandığım ve de çevremdeki diğer motorlarda kendi gördüklerimden oluşmuş bir önyargı.
Arabada da Japon toyota kullanmıştım, normali bu, arabaların hepsi böyledir diyordum, eskidi diye satıp Reno alınca gördüm arabada ne sorunlar çıkıyormuş, sanayide ustalarla asıl reno alınca tanıştım, her arızası için ille başka ustaya gidecekmişim mesela motordaki bir arızaya bakan usta farlara bakmıyormuş, Toyota varken gittiğim usta her şeyine bakıyordu, her konu ile ilgili usta vardı, her yıl bakımdan bakıma gidip arabayı getirdim bir kontrol edin ne arızası varsa bulun yapın diyordum kafam rahattı, şimdi bu da önyargı oluşturdu, param olunca yine renodan kurtulup toyota alıcam istediğim toyota şimdiki kullandığım arabanın 3 katı fiyatında olmasa hemen alırım. Clio diğer yönlerden çok işimi görüyor, dev gibi bagajı sayesinde ne güzel kamplara gidebiliyoruz ama dandik araba işte.
Belki de çevremde yakından gördüğüm bütün motorlar Japon olduğu için bu önyargı oldu bende. Başka şehirde oldukları için çok görüşmediğim sınıf arkadaşlarımda da birbirlerindne görüp aldıkları çoğunda vstrom var, kalanında NC var ama içlerind eparayı bulan GS aldı bmw ile devam ediyor, goldwing satıp triumph alan arkadaşım 6 ay dayanamadı sattı GS aldı yine demek ki avrupa markalarından bir tek BMW'nin GS modeli alınır önyargısı oldu kafamda.
Genç yaşta önyargılı olmamak her şeyi denemk lazım ama artık yaşlandığıma göre önyargı biriktirmiş olma hakkım da var, huysuz ihtiyar deyip geçin.
Valla Hırbocuğum sen beni anlamamışsın. Ben diyorum ki bir kişi motoru alacak kullanacak limitleri zorlayacak, bunu diğer markalarla da yapacak. Sonra belli bir km dolacak ki. Ona buna fikir versin. Yoksa bende 4 yıldır bindiğim motor haricinde neyi neyle kıyaslayacağım. Mesela sen 7 yıldır aynı makineye biniyorsun. Arada kaç değişik makineyi hakkıyla kullandın ki, bu bundan iyi veya kötü diyeceksin?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Oyle tabi, 1 saatlik testler disinda gercekten kullanmadim.
Ama bu is boyle yani
Peki kullananlar veya kullandiklarini iddia edenlerin her dedigini allah kelami mi kabul edecegiz.
O kisi oyle der, bir baskasi ise tam tersini konusabilir.
Ben mesela afrika tavsiye ederken F54 ise bokum gibi motor diyor.
Hangisi dogru ?
İşte cevap bu zaten. Bir tane doğru yok. Bana göre şehir içinde scooter kullanmayanın aklına şaşayım. At alıp işe gidip gelenin akıl sağlığından şüphe ederim. Ama bunu yapan var mı var. Bir de motor araba gibi değil, sen bir şekil seviyorsun ama sana uygun değil ve başlıyor kötülemeye. Yani Goldwing'e kim kötü diyebilir? Ama şehir içinde nasıl kullanacaksın? Adam şekil için alıyor, ama kullanamıyor. Sonra kötülüyor. Bence belli kalitedeki motorlar kötü değilde, doğru seçimler değil.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Yok yahu neden öyle diyeyim, benim de çokça önyargılı olduğum konu vardır. Sadece anlattığın xmax deneyiminden yola çıkarak oluşturulacak yargı sayısı az onu söylemek istedim
Ben hiç şimdiye kadar Japon otomobili almadım, ülke ve otomotiv böyle devam etmese de almazdım, hatta ülkeden ziyade otomotivin geldiği nokta böyle olmasa yine bir şekilde devam ederdim, Alman da diyemem tek markadan yürüyorum ben. Ama artık otomobiller keyif alınabilecek aletler olmaktan çıktılar, o yüzden ben de gidip Toyota alacağım bir daha otomobil alırsam. Gayet makul bir yaklaşım yani
youtube.com/@bisuruyorum
işte ben de yalnızca kendi xmax deneyimimden değil, çevremdeki diğer japon motosiklet kullananların deneyimlerinden böyle önyargı edindim. Mesela benim xmaxı yeni aldığım zamanlarda kardeşimin ortağı bmw kullanıyordu, servis masrafından canı çıkıyordu sonra onu pert etti gitti ducati diavel aldı, görüntüde güzel motor ama krank kırdı aylarca parça bekledi tonla masraf etti, o zamanlar benim sıfır xmaxa verdiğim paradan daha çok masraf çıkmıştı. Böyle örnekleri de görünce japon iyidir, Türkiye gibi yerlerde düzgün iş yapan servis bulmak zor bari baştan az sorun çıkaran mal olsun dedim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)