Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet.net üyelerinden motor tavsiyesi almak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Yemin ediyorum yapmayin.

    Adamlar hem fanboy hem de gercek anlamda cahil.(elit motorculari tenzih ederim, onlar zaten su an hinzir bir sekilde gulumsuyorlar)

    Kendini motor gurusu sanan hirtolarda bile fiyat/performans algisi yok.

    Adamin motoru mesela 19.000 usd, ama sirf gicikligina 10 yildir uzerine update gelmeyen 12.000 usd lik makina ile karsilastirir ve kendi motoruyla ovunur.

    Salaktir yani biraz.

    Adam mesela dandik italyan motoru kullaniyor, guvenilirlik ve uzun omurluluk yerlerde surunuyor ama brembosuyla veya suspansiyonu iyi diye rakiplerini kucumser.

    Bir cogu yabanci kaynaklardann karsilastirma okumazlar, forumlardan arasturmazlar.sen okuyup bisey dersen, "binmedigin makina hakkinda ne konusuyon olumm" derler.

    Vallahi yapmayin, yaptigim analiz ve gozlemlerime göre burdakiler ne derse tersini yapin daha iyi makina secme sansiniz daha yuksek.

    Amatorluk hat safhada.
    jackknife, berk_cglr ve abyasar bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Ekim 2022
    Dostum, İtalyan motoruna neden kötülemelerde bulunduğunu anlamıyorum.

    Aslında, herhangi bir motorun üstünlüğü sadece kişisel tercihler ve ihtiyaçlar açısından değerlendirilebilir. Her iki ülkenin motor üreticileri de uzun yıllardır motosiklet sektöründe öne çıkan markalara sahiptir. Her bir markanın kendine özgü özellikleri ve teknolojileri vardır.
    Ancak, genel olarak İtalyan motorları hakkında yapılan kötülemelerin bazı sebepleri vardır. Bunlar arasında İtalyan motorlarının güvenilirlik ve dayanıklılık konusunda bazı sorunlar yaşayabileceği, yüksek maliyetli olabileceği ve servis ve yedek parça konularında bazı sıkıntılar yaşanabileceği gibi faktörler bulunmaktadır.

    Tabii ki, bu tür genellemeler her zaman doğru değildir ve her markanın kendi avantajları ve dezavantajları vardır. Sonuç olarak, bir motorun kalitesi ve performansı, markanın ürettiği aracın ve kullanıcının tercihlerine bağlı olacaktır. Bu nedenle, genel bir kıyaslama yapmak yerine, kişisel tercihleriniz ve ihtiyaçlarınıza en uygun olan motoru seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olabilir.

  3. #3
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (elit motorculari tenzih ederim, onlar zaten su an hinzir bir sekilde gulumsuyorlar)
    Elit değilim ama iyi güldüm. Bu konu altında güzel mevzu olur.

  4. #4

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Bu adam olmasa forumu kapatıp Tekel büfe açar sahipleri..
    jackknife, CRF, Remzidemir41 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Amatör motorcuyum, yani motora binmek mesleğim değil, kimse para vermiyor motor sürdüğüm için, tam tersine motora cebimden para harcıyorum, yani motosiklet profesyoneli değilim, amatör bir motosiklet hobicisiyim.

    Şimdi benim de önyargılarım oluştu motorumla geçen 5 senede bu xmax 250 bana hiç büyük arıza çıkarmadı, zamanı geldikçe serviste normal bakımlarını yaptırdım, sarf malzemesi sayılan parçaları tabi ki değişti, onun dışında benzinini koyup lastik havalarını kontrol edip yola çıkıyorum, kaza dışında hiç yolda kalmadım, kaza yapınca da yetkili servise çektirip parça için beklemeden tüm tamirlerini orjinal parçalarla uyduruk kaydırık işler olmadna yaptırabildim. Şimdi bu japon markası ile böyle sorunsuz 6 yıl geçirdikten sonra bir daha kolay kolay 4 büyük japon marka dışında motosiklet almam, bir ara dominar 400 mü alsam diye aklımdan geçirdim ama bu forumdaki dominar 400 ile ilgili yazılanlar hemen vazgeçirdi. Avrupa malı KTM, Ducati, triumph vb. gibi markalarla da uğraşamam, onların da ithalatçıları parça konusunda sorun çıkarır mı, yolda kalır mıyım, zaten gezmeye çok kısıtlı zaman buluyorum o zamanımda motorun sorunlarıyla uğraşmayayım diye eledim. Geriye avrupa markalarından BMW GS kaldı, GS de şimdi bedava bulsam süremem zaten benim için fazla büyük. Yani xmax yerine yine japon motor alabileceksem değiştiriririm, japona param yetmiyorsa da mis gibi sorunsuz xmax'ım var, artık gezdiğim yollarda güçsüz kalıyor, bozuk asfaltta fazla sarsılıyor ama idare ederim, hiç maceraya girmem diyorum.

    Hatta geçen aylarda Pejo xp400 gördüm, görüntüsü çok güzel motor ama bir 6-7 yıl aynı sorunsuzlukta gidecek mi o soru işareti, bir japon değildir herhalde dedim.

    Yani amatör amatör halimle böyle önyargılarım var.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amatör motorcuyum, yani motora binmek mesleğim değil, kimse para vermiyor motor sürdüğüm için, tam tersine motora cebimden para harcıyorum, yani motosiklet profesyoneli değilim, amatör bir motosiklet hobicisiyim.

    Şimdi benim de önyargılarım oluştu motorumla geçen 5 senede bu xmax 250 bana hiç büyük arıza çıkarmadı, zamanı geldikçe serviste normal bakımlarını yaptırdım, sarf malzemesi sayılan parçaları tabi ki değişti, onun dışında benzinini koyup lastik havalarını kontrol edip yola çıkıyorum, kaza dışında hiç yolda kalmadım, kaza yapınca da yetkili servise çektirip parça için beklemeden tüm tamirlerini orjinal parçalarla uyduruk kaydırık işler olmadna yaptırabildim. Şimdi bu japon markası ile böyle sorunsuz 6 yıl geçirdikten sonra bir daha kolay kolay 4 büyük japon marka dışında motosiklet almam, bir ara dominar 400 mü alsam diye aklımdan geçirdim ama bu forumdaki dominar 400 ile ilgili yazılanlar hemen vazgeçirdi. Avrupa malı KTM, Ducati, triumph vb. gibi markalarla da uğraşamam, onların da ithalatçıları parça konusunda sorun çıkarır mı, yolda kalır mıyım, zaten gezmeye çok kısıtlı zaman buluyorum o zamanımda motorun sorunlarıyla uğraşmayayım diye eledim. Geriye avrupa markalarından BMW GS kaldı, GS de şimdi bedava bulsam süremem zaten benim için fazla büyük. Yani xmax yerine yine japon motor alabileceksem değiştiriririm, japona param yetmiyorsa da mis gibi sorunsuz xmax'ım var, artık gezdiğim yollarda güçsüz kalıyor, bozuk asfaltta fazla sarsılıyor ama idare ederim, hiç maceraya girmem diyorum.

    Hatta geçen aylarda Pejo xp400 gördüm, görüntüsü çok güzel motor ama bir 6-7 yıl aynı sorunsuzlukta gidecek mi o soru işareti, bir japon değildir herhalde dedim.

    Yani amatör amatör halimle böyle önyargılarım var.
    Abi senin motor 15.000 km'de. Sen motorunu 6 yıllık değil de 15.000 km'de olarak değerlendir. Daha rodajı yeni bitmiştir onun
    espresso bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    bu herifin italyanlar ile ilgili ciddi hatıraları var. du bakalım çözecem ben onu.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  8. #8
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    hırbo reyiz dadlu konuşmuş sonuna kadar katılıyorum

    ek olarak bizim millet hangi marka model kullanıyorsa her daim onun fanboyu olup o motor harici hepsini gömer taaki motoru değişene kadar
    Hırbonen ve xtrafrozen bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı spacenet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum, İtalyan motoruna neden kötülemelerde bulunduğunu anlamıyorum.

    Aslında, herhangi bir motorun üstünlüğü sadece kişisel tercihler ve ihtiyaçlar açısından değerlendirilebilir. Her iki ülkenin motor üreticileri de uzun yıllardır motosiklet sektöründe öne çıkan markalara sahiptir. Her bir markanın kendine özgü özellikleri ve teknolojileri vardır.
    Ancak, genel olarak İtalyan motorları hakkında yapılan kötülemelerin bazı sebepleri vardır. Bunlar arasında İtalyan motorlarının güvenilirlik ve dayanıklılık konusunda bazı sorunlar yaşayabileceği, yüksek maliyetli olabileceği ve servis ve yedek parça konularında bazı sıkıntılar yaşanabileceği gibi faktörler bulunmaktadır.

    Tabii ki, bu tür genellemeler her zaman doğru değildir ve her markanın kendi avantajları ve dezavantajları vardır. Sonuç olarak, bir motorun kalitesi ve performansı, markanın ürettiği aracın ve kullanıcının tercihlerine bağlı olacaktır. Bu nedenle, genel bir kıyaslama yapmak yerine, kişisel tercihleriniz ve ihtiyaçlarınıza en uygun olan motoru seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olabilir.
    Takılmadan edemeyeceğim; üslubunuz adeta bir ChatGPT
    xtrafrozen, Hırbonen ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Yav siz neden dandik italyan lafima takildiniz, konu o degil ki.

    Blok patlatan, her yerinden yag sizdiran avusturyali da diyebilirdim.
    Cok takilmayin bunlara.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hırbo reyiz dadlu konuşmuş sonuna kadar katılıyorum

    ek olarak bizim millet hangi marka model kullanıyorsa her daim onun fanboyu olup o motor harici hepsini gömer taaki motoru değişene kadar
    Gercekten elit bir motorcusun, samimi diyorum
    berk_cglr bunu beğendi.

  11. #11
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    o değilde honda gerçekten b.k gibi motor üretiyor
    F54 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yani amatör amatör halimle böyle önyargılarım var.
    Yani düşünce sistemini eleştirmek haddime değil ama,

    birincisi zaten scooter kullanıyorsun. Scooterlar hemen her markada zaten en sorunsuz olan ürünler arasında oluyor.
    İkincisi bir tane Yamaha ile sorunsuz bir dönem yaşamışsın ne güzel de, 4 Japon'a nasıl ulaştırdın ki bunu? Misal atıyorum xmax'ın 5-6 yıldır önemli bir Recall'u yokken Forza'da yolda motorun kapanmasına yol açacak recall'dan arka fren hidroliğinin boşalması recall'una kadar geri çağırmalar var. E şimdi Forza kötü motor mu değil, Honda dayanıklı değil mi? Dayanıklı.

    Bu deneyiminin sonunda "Yamaha iyidir hep Yamaha alırım" diyebilirsin veya bu olumsuz bir deneyim olsaydı "bir daha bu markadan almam" diyebilirdin, ama bu motordaki deneyimini bırak bütün markaya, başka başka markalara da yansıtman çok sağlıklı değil gibi.
    Bir de KTM alıp başına bir şey mi geldi? Yok. Triumph aldın bir şey mi oldu? Yok. e onlarla neden uğraşamam diyorsun ki

    Önyargının nedeni bence tecrüben değil.
    Ha haksız bir önyargı mı, bence değil. Bir Toyota Corolla ile atıyorum Maserati Quattroporte'nin aynı sorunsuzlukta olacağını kimse söylemez zaten. Senin ihtiyacın/tercihin bir Corolla ise zaten Corolla almalısın.

    Bir de tommy'nin dediği gibi senin rodajın yeni bitmiş
    Kazada da model bazında şans yaşamışsın. Ben aynı Yamaha'da önce 30 gün parça bekledim, ilk seferde söküp taktıkları ama yamuk parçanın yamulduğunu fark etmedikleri için bir 30 gün daha bekledim. Avrupa markalarda 15 günde parçası gelip takılıp yoluna giden insan da var.

  13. #13
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani düşünce sistemini eleştirmek haddime değil ama,

    birincisi zaten scooter kullanıyorsun. Scooterlar hemen her markada zaten en sorunsuz olan ürünler arasında oluyor.
    İkincisi bir tane Yamaha ile sorunsuz bir dönem yaşamışsın ne güzel de, 4 Japon'a nasıl ulaştırdın ki bunu? Misal atıyorum xmax'ın 5-6 yıldır önemli bir Recall'u yokken Forza'da yolda motorun kapanmasına yol açacak recall'dan arka fren hidroliğinin boşalması recall'una kadar geri çağırmalar var. E şimdi Forza kötü motor mu değil, Honda dayanıklı değil mi? Dayanıklı.

    Bu deneyiminin sonunda "Yamaha iyidir hep Yamaha alırım" diyebilirsin veya bu olumsuz bir deneyim olsaydı "bir daha bu markadan almam" diyebilirdin, ama bu motordaki deneyimini bırak bütün markaya, başka başka markalara da yansıtman çok sağlıklı değil gibi.
    Bir de KTM alıp başına bir şey mi geldi? Yok. Triumph aldın bir şey mi oldu? Yok. e onlarla neden uğraşamam diyorsun ki

    Önyargının nedeni bence tecrüben değil.
    Ha haksız bir önyargı mı, bence değil. Bir Toyota Corolla ile atıyorum Maserati Quattroporte'nin aynı sorunsuzlukta olacağını kimse söylemez zaten. Senin ihtiyacın/tercihin bir Corolla ise zaten Corolla almalısın.

    Bir de tommy'nin dediği gibi senin rodajın yeni bitmiş
    Kazada da model bazında şans yaşamışsın. Ben aynı Yamaha'da önce 30 gün parça bekledim, ilk seferde söküp taktıkları ama yamuk parçanın yamulduğunu fark etmedikleri için bir 30 gün daha bekledim. Avrupa markalarda 15 günde parçası gelip takılıp yoluna giden insan da var.
    İşte bu problemlerin tamamı devlet olmayışından kaynaklı.
    Aldğınız herhangi bir ürün Türkiye'de 10 yıl parça bulundurmak zorunda
    Ama herifler ne yapıyor siparişle getirtiyor.
    Şikayet ederim tüketici hakem heyetine giderim diyorsun herifler direkt git kardeşim diyor.
    Çünkü tüketici hakem heyeti adamlara ceza vermiyor ya tamir et ya da malını al parasını geri ver diyor.
    Adamlar direkt malımı geriver diyip senin satın aldığın zamandaki parayı geri veriyor.
    Kanun bu konuda yetersiz.
    Aynı mahkeme İngiltere de satıcıya önce ürünün güncel fiyatının 2-3 katı ceza kestikten sonra ürünü sıfırıyla değişeceksin diyor.
    O yüzden adamlar sizin tüm haklı isteklerinizi anında yerine getiriyor.
    Mesela Almanya'da 2 saat internet kesildi diye herifler 1 aylık ücreti almayacaz diye açıklama yaptılar.
    Çünkü biliyor biri dahi şikayet etse milyon euro ceza alacaklar
    espresso ve F54 bunu beğendiler.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Hırbonen abiye katılıyorum, forumda 10 yıllık üyeliği olup, motosikleti ve hatta motosiklet ehliyeti olmayan var.
    Ali Koç istifa!
    abyasar bunu beğendi.

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    aga herşeyi şu fiyat performans işine bağlamayın yaw bunu anca fakirler yapar
    benim motosikle hobim var gidip buzdolabı gibi f/p aramam zaten öyle olsam nc alırım hem afrikaya hem dio ya vergi sigorta kasko muayene vs ödemem yakıtı bakımı uğraşmam
    birde bunları depolaması var zincir kilit vs bir dünya iş
    kıt aklınla da millete akıl verme başkasına akıl vermeye çalışıyorsun sana kalmıyor bu sefer haberin olsun
    CRF bunu beğendi.

  16. #16
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Hakkını veremeyeceğin motorun olsa ne olur olmasa ne olur. Biz bu satın alma gücü ile öyle egzotik motor alacağız, dağa bayıra, piste vuracağız. Pöhh. Hangimizin totosu yer acaba? Dün bir video seyrettim adam italyan advanturelarını dağa bayıra vurarak kıyaslıyor. Adam hem kullanmayı biliyor, hem mekaniğinden anlıyor. Bizde bütün tanıtımlar influenzır (nasıl yazılıyorsa) tarafından, manet ler dandik, kütükler iyi bla bla. Misal sen Hurbocum AT'ın hakkını kaç kere verebildin. O zevki tadabildin. Güney maramara, İstanbul arası gidip gelip durun. İtchy boots diye bir abla var. Güney-kuzey amerikayı boydan boya geçti, yolda kaç defa motor yaptı. Şimdi abla afrikayı geziyor. Bir abi vardı Türk oda afrikaya giderken en düz suzuki bir motor seçmişti elektroniksiz. O yüzden biz sallamaya devam edeceğiz. Bırak motoru doğru düzgün ekipman dizilemiyor.

  17. #17
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    Hırbonen denen bu kişi forumun muhtarı mı yaw adam herşeye muhalefet her şey hakkında bir fikri var. :D

  18. #18

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı CRF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hırbonen denen bu kişi forumun muhtarı mı yaw adam herşeye muhalefet her şey hakkında bir fikri var. :D
    İcra kurulunda .. Ayrıca İç denetim bşk. görevini yürütüyor. Gördüğü yanlışlıkları raporluyor, gerektigi yerde de ayar veriyor dogrudan.
    CRF bunu beğendi.

  19. #19
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı CRF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hırbonen denen bu kişi forumun muhtarı mı yaw adam herşeye muhalefet her şey hakkında bir fikri var. :D
    Benim askerliğin acemilik dönemi geldi sen böyle deyince. Aynı karakterde biri vardı, her şeye bi lafı olurdu, boyuna eleştirirdi. Kendisi tek başına komik değildi; ama buna tepki gösteren bi başkası vardı. İkisi bir araya gelince askerde miyiz stand up gösteride miyiz belli olmazdı.
    Güzel günlerdi.
    CRF bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakkını veremeyeceğin motorun olsa ne olur olmasa ne olur. Biz bu satın alma gücü ile öyle egzotik motor alacağız, dağa bayıra, piste vuracağız. Pöhh. Hangimizin totosu yer acaba? Dün bir video seyrettim adam italyan advanturelarını dağa bayıra vurarak kıyaslıyor. Adam hem kullanmayı biliyor, hem mekaniğinden anlıyor. Bizde bütün tanıtımlar influenzır (nasıl yazılıyorsa) tarafından, manet ler dandik, kütükler iyi bla bla. Misal sen Hurbocum AT'ın hakkını kaç kere verebildin. O zevki tadabildin. Güney maramara, İstanbul arası gidip gelip durun. İtchy boots diye bir abla var. Güney-kuzey amerikayı boydan boya geçti, yolda kaç defa motor yaptı. Şimdi abla afrikayı geziyor. Bir abi vardı Türk oda afrikaya giderken en düz suzuki bir motor seçmişti elektroniksiz. O yüzden biz sallamaya devam edeceğiz. Bırak motoru doğru düzgün ekipman dizilemiyor.
    Kimkocu selami,
    Sen konuyu baska bir yere cektin ama cevap vereyim.

    Africa bir seheyat endurosu, yani gerektiginde cekinmeden kotu yollara da girebilen bir uzun yol makinasi.
    230 kg bir motorla arazide ucup kacmak vey côllerde kum tepelerinde ziplamak gibi seyler reklamlarda oluyor,gercek hayat oyle degil.

    Haa yapan vardir da yuzde 1 falandir.

    Mesala f54 var, motorunu bozuk yolda yatirdimi ayagini da ustune koyup foto cektirir.hakkini veriyorummmm aleti veya acayip eglendik mesaji verir.

    Yani itch boot olamadigim icin pek uzgun degilim, zamanim ve param olsa da yapmam.
    Sonuc olarak ben motorun hakkini veriyorum 7 yilda 140k.

    150 hp ustu super naked veya supersport motor alanlar ne yapiyor ? Cok zevkli cok zevki diyip yilda 3000-5000 km kullaniyor.
    Bence onlari elestir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga herşeyi şu fiyat performans işine bağlamayın yaw bunu anca fakirler yapar
    Ben bosuna demiyorum.iste karsinizda bir magara adami
    Simdi F54 ten tavsiye alsaniz ne olur ?

    Tersini yapin diye bosuna demedik.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)