https://youtu.be/-jFd05kkuKQ?si=VoV1aHejAydAziC8
Rahmetli AEA Versys'i çok beğenmişti. NC750X için amortisörler hissiz, V-Strom için fazla ağır, kontra tepkileri ve frenler nanay demişti. Ben de milattan önce bir zaman V-Strom, NC700X ve Versys sürmek imkanı bulmuştum. V-Strom benimdi ama otobüs gibi motor, diğerleri gibi durmuyor, kontra tepkileri diğerlerine kıyasla kötü falan. Olursa binilir mi binilir de Versys alınabilirken diğerlerine girmeye gerek yok bence.
AEA'ın Tracer 700 videosu da beğendiğini gösteriyor. Onu denemek imkanım olmamıştı ama iyidir herhalde.
https://youtu.be/jBl9QR3LGK0?si=SU1nMnTZX8hOtFS4
Yamaha, Honda ve Suzuki'de bayiilerde sıfır motor olmaması nedeniyle ikinci el fiyatlarının eski modellerde bile ayarsız yüksek olduğunu düşünüyorum. O yüzden o markalara hiç yanaşmayı düşünmemek akıllıca olabilir. Denk gelirse Versys çok güzel olur. Bir de 390 Adventure'u beğeniyorlar. Yine milat öncesi zamanlarda 390 Duke çokça sürmek imkanım olmuştu, şehir içi olsun, virajlı yollarda olsun hiç gücü yetersiz gelmedi. Otoyol sürüşlerinde 600'lüklerle beraber gidemez, o kesin ama diğer her senaryoda şaşırtır.
100Oktan acayip sitayişle bahsediyor:
https://youtu.be/XGpZaZyY5SA?si=ekNUaUTs_sUqOyCr
KTM'de, Triumph'da ve Kawasaki'de bayiilerde motor var. Bu da bence ikinci el fiyatlarını biraz dengede tutuyor olmalı. Bu arada Tiger 660 Sport da beğenilmiş ama eski modeli yok.
https://www.youtube.com/watch?v=rX1ny9w_SyQ Ben te fi tarihinde Tiger 800 denemiştim ve o üç silindirin gaz tepkilerine bayılmıştım. En düşük devirden en yükseğe kadar lineer bir gaz tepkisi vardı. Gazı aç yürüsün, minicik kapat kompresyonla yavaşlasın. Çok iyi bir kontrol hissi uyandırıyordu. Bu hissi diğerlerinde yaşamak için çok dolu devirde sürmek lazımdı ama üç silindir motorda her düzeyde aynı his vardı. 660 da muhtemelen öyledir.