Biraz da pazarlama hilesi olabilir. Belki bloğun görünüşü Honda bloğuna benziyordur, belki ürettikleri güçler de benzerdir ama Türkiye'de rahat satılabilmesi adına bizim distribütörler atıp sıkıyor da olabilir. Aynı şey Kawasaki'nin 650 cc çift silindir bloğunu kullanan Cf Moto için de söylenebilir. Bir üretici hali hazırda kullanmakta olduğu bloğun üretim iznini neden farklı bir markaya versin ki?
Her iki firmanın da ters mühendislik ile motorları kopyaladığını düşünüyorum. Cfmoto pek çok başka marka ile partnerlik anlaşması var, belki de bedeli karşılığı Kawasaki'den planları kullanma izni almıştır. (Düşük ihtimal...) MT 650 ile Versys'in pek çok bilgisi bire-bir aynı; motor kulaklarının yerleri bire-bir aynıymış. Büyük ihtimal her iki firma da kopyalama yoluna gitmiştir ancak işin içinde patentler olduğu için temel bazı ayrıntılarda değişiklik yapmışlardır.
Aslında yine de riskli olmayabilir, bol bol araştırmak gerek ve liste hazırlamak gerek. Conta, keçe zaten önemli değil sanayide kestiriliyor, statör desen bobinajcıda sardırılabiliyor, konjektör desen aliexpress'ten getirtiriz, filtrelerde ne kullanıldığını bulduk, zincir dişli zaten problem değil. Bilemiyorum, benim gibi bir kullanıcı için çok riskli değil. Çözülür gibime geliyor, bir de bunlar yeni makine, zart zurt sorun çıkarmaz diye umuyorum.
Ben bakim konusunda tatli su motorcusuyum acikcasi yurtdisi sanayi vs hem zor gelir hemde ugrasmak icin yeteri kadar vaktim olmaz.
Birde motosiklet benim elim ayagim cok sık bahcesehir bakirkoy yapiyorum. Motorun 3 4 hafta yatmasi parca beklemek hayatimi iskenceye cevirir. Her yol Hondaya cikiyor
nc750x uzun vadede sizi çok mutlu edecektir
Aslında şöyle bütçe oldukça sıkıntı çıkarma potansiyeli en yüksek parçaları belirleyip önden bunların stoğunu part part yapmak da bir alternatif olabilir, ama yine de 500cc motora en azından kendim için söylüyorum ne kadar uzun süre binmek isterim orasını bilemem Tabii bir de stokladığımız parçalar hiç sorun çıkarmazsa elimizde koca bir parça yığınıyla ne yapacağız orası da ayrı bir konu
Tiger sports 660 bence en ideal motor olur. hem şehir içi, hem şehir dışı çok rahat kullanılan her yola gelecek bir motosiklet. Korlas bakım ücretlerini problem etmezsen bence ideal motor olur NC'lerden sonra.
Gerçi bütçeni yeni okudum, bi 100 bin lira daha koyman gerekiyormuş.
Alternatiften ziyade, Wind'in söylediği gibi eğer motosiklet el ayaksa, beklemeye tahammül yoksa kesinlikle böyle yapılmalı.
Ama ne kadar parça tutulabilir orası da ayrı mesele, benim XJ6'da 30+30 gün beklememin önüne geçmek mümkün değidi, karenaj mı tutucam kenarda Hadi karenaj kozmetik unsurdu öyle süreyim diye aldım, arka freni de kullanmam hadi diye yine devam ettim, gidon da yamuktu o da yoktu ellerinde.
Hem yeni lojistik kurallarıyla hem de Türkiye'nin ultra fakirliği ile bir şey olduğu zaman beklemekten başka çaremiz kalmıyor.
youtube.com/@bisuruyorum
ya bu şu şuna motor yaptırıyormuş muhabbetide baydı. yok bmw referansı vermeler falan. içinizi böyle soğutun ne teknik servis olacak ne parça. size tavsiyem düştüğünüz yanlışı farkedene kadar milleti manipüle etmeyin.
evet evet heroda honda motoru var :D
ktm de aslınca cf moto fkmrkepjgerjg
2 yıldan beri nc kullanıyorum. Her motorda olduğu gibi Nc de de olumsuz yönler yok değil elbet. Selenin konforsuzluğu, vites geçişlerinin sert oluşu ( ses gelmesi) gibi. Seçeneklerin arasında en mantıklı tercih yine Nc gibi duruyor. Tabi satın aldığınız motorun düzgün kullanılması, bakımlarının zamanında yapılması ve sürücünün kullanımı gibi faktörlere dikkat etmek gerekiyor. Facebookta Nc grubunda temiz motorlar denk gelebilir, oraya da bir bakın isterseniz.
Cf moto 650mt'yi de ciddi anlamda düşünebilirsiniz. Kullanımı nc den daha keyifli. Performans olarak nc den hissedilir bir şekilde daha iyi. Ülkemizde 650mt'nin piyasası da oluştu. 13.000 km'lik uzakdogu turu yapan oldu. 50 derece sıcaklarda dahi sürüp hiç soun yaşamadığından bahsetti. 240.000 tl' lere sıfır ayarında 650 mt'ler bulunabiliyor. Voge 525dsx ve diger 500'lükler güzel ama 650mt'nin yanında performans olarak çok geride oldukları için daha kısa sürede sıkılırsınız bu kesin. Büyük cc tadı almak istiyorsanız 50hp altı motorları boşverin.
Versys ile 650mt'nin sürüş bissiyatı çok benzer. Bu yorumlarımı uzun yıllar racing, naked, enduro vs. hep büyük cc kullanmış birisi olarak yapıyorum bilginiz olsun.
Seçenekler içinde benim oyum nc750x den yana olurdu.
Herkese yorumları için teşekkür ederim. Hâla Dominar’ın servis sürecinde olduğum için aktif olarak ilanlara bakmaya devam ediyorum. Bu süreçte özellikle temiz NC ilanlarının bütçemi fazlasıyla aştığına karar verdim. Şu an için elimde 3 seçenek var:
-Kawasaki Versys 650 2015 ABS
-CF Moto 650MT
-CF Moto 700CL-X
CLX düşünme sebebim elektronik gaz kolu, hız sabitleme, şehir içi pratiklik, sıfıra yakın olması ve diğerlerinden nispeten güçlü olması.
Yorumlarınız için teşekkür ederim. 650MT seçeneklerim arasında ciddi bir yer kaplıyor. NK serisine kıyasla MT hakkında olumsuz yorumlara çok az rastladım, muhtemelen az satmasının da etkisi vardır. 40bin km altında Versys bulabilirsem ilk önceliğim Versys olacak, ancak Shad yan çantalarla gelmesi ve benim zaten arka çantayı kullanmamamla MT de fazlasıyla önde. En kısa zamanda 700CLX ve 650MT için birileriyle görüşüp bir test sürüşü yapmayı planlıyorum (eğer bulabilirsem). Tekrardan teşekkürler güzel yorumlarınız için.
Rica ederim ne demek. Gönlünüze göre olsun inşallah.
Konuyu hortlatmak isterim. Bir karara vardınız mı acaba?
Bir karara varmıştım ancak elimdeki motorun süpriz problemlerinden dolayı bütçemi şu anlık avukat ve dava ücretlerine ayırmam gerekti. Olaylar durulduğunda tekrardan bütçemi toparlayabilirsem şu an için kararım sıfır km CF Moto 650MT veya 700CLX. İkinci el motosiklet almaya elimdeki Dominar’la yaşadıklarımdan sonra sıcak bakamıyorum, tercihimi sıfırdan yana kullanacağım. 250-260 bin lira bandında alabileceğim en mantıklı sıfır motosikletleri ise bu ikisi olarak görüyorum. Tabii ki riskler mevcut, ancak her şeyiyle benim elimden geçmiş bir motor olmasını tercih edeceğim sanırım.
Bütçemi artırabildiğim takdirde seçeneklerim arasına düşük kilometrelerde 650 Versys de giriyor, ancak o şimdilik geri planda. En sıcak olduğum model hem uzun yol rahatlığıyla hem de stok modelinde Shad çantayla gelmesiyle 650MT.
2 haftadır şehir içinde XPulse 200 kullanıyorum, yüksek motor keyfi kesinlikle başka bir şey benim için Kazancım biraz belirsiz, o yüzden her an her şey olabilir diyerek şimdilik bu işi rafa kaldırıyorum. Nasip olursa önümüzdeki 2-3 ay içerisinde yeni motoruma kavuşacağım inşallah
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)