kışın açık alanda bekletmek zorunda olduğum bir scooterim var. karlı ve yağmurlu havalarda branda ile korumak istiyorum kendisini. acaba bu durum iç aksamda paslanmaya sebep olur mu öyle olacak gibi çünkü
kışın açık alanda bekletmek zorunda olduğum bir scooterim var. karlı ve yağmurlu havalarda branda ile korumak istiyorum kendisini. acaba bu durum iç aksamda paslanmaya sebep olur mu öyle olacak gibi çünkü
Diyelim ki paslanmaya sebeb olucak, ne yapacaksın açık alanda bekletmek zorunda olduğun motorun üstünü örtmeyecekmisin? Örtmediğin zamanda paslanıcağının bilincindesindir heral. Sen yinede ört bence açıkta bırakma
pas demir elementinin yanması sonucu oluşur
2*Fe + 3*O2 -> Fe2O3
Özellikle su bu süreci hızlandırabiliyor, çünkü orada FeOH + H gibi bi kimyasal süreç daha işliyor
O yüzden brandayı örttüğünde, branda içinde nem oranı artabilir.
Ama her motosiklette bu olmaz, demir-çelik parçalarda pas boyası, nikelaj benzeri bir şey yoksa, pas ZATEN oluşacaktır. Ancak dediğim gibi nem bu süreci biraz daha hızlandıracaktır.
Kaldı ki, yoldan geldin, motosikletin egzos sıcaklığı 90+ derece. Kontağı kapatıp dinlenmeye bıraktığında bile bu kimyasal süreçler işlemeye devam eder.
Özet: Demir ve demir katkılı parçalarda (neredeyse motosikletin her yerinde) pas boyası, pas koruyucu gibi bir şey yoksa pas oluşacaktır. Branda bu süreci hızlandırır.
Branda güneşin soldurmasından bile koruyor 25000 km de pulsarım var hala pırıl pırıl .Kaç tane branda eridi kimbilir.
Branda nemi hapsederse acikta birakmaktan daha kotu bir secenek. Sahsen gecmiste basima geldigi icin branda kullanmayi birakmistim. Bulundugunuz yerin hava durumu ve nem oranina bagli bir durum. Kaliteli krom kaplama disarida biraksaniz da paslanmiyor. Kaliteli kromu nemli ortama hapsedince eli mahkum bir sure sonra paslaniyor.
Bezden bir torba içine pirinç koyup branda içine bıraksak acaba nemi almada başarılı olur muyuz?
Ben 2-3 yıldır iç sorun yaşamadım branda ile saklıyorum.
Haşmet üstad söylemiş. Kaliteli çadır kumaşı tarzı kumaşlar var brandacılarda.Kalın fakat Nefes alabilir. Motosikletinize uygun olarak su gecirmez dikisler ile diktirin. Naylon brandalar gibi suyu tamamen tutmasada en azından ıslandımı kurumaya fırsat bırakır. Naylonlar gibi hemen yırtılmaz delinmez, yikanabilir ve uçup gitmez ruzgarda.
boya yerinden kalktıysa her türlü paslanacak branda sonucu değiştirmez eğer boya yerinden kalkmadıysa endişelenecek bir şey yok
Bir çuvaldan aşşağısı kurtarmaz. Pirinç de Tosya Sarı Kılçık pirinci olacak.
Bırakın yağışı, nemli bir yerde yaşıyorsanız sabahın erken saatlerinde metal aksam üzerinde çiğ oluşur. Güneş çıktıktan kısa süre sonra buharlaşır gider. Branda çiğ oluşmasını çok engellemez, ama çiğin çabucak buharlaşıp gitmesini engeller.
Bulunduğunuz yere bağlı bu durumlar. Ama yazdıklarım başıma geldi hep.
mantıken ve şahsi fikrim evet branda paslanma sürecini hızlandırır.ama sen o brandayı öyle bir kapatıcaksınki böyle 4 5 sene heralde hiç açmaman lazım ki anca o zaman bu durum görülür.ben antalyadayım pulsarımda oldu mt09umda hepsi brandaladım 15 20 gün kullanmadım vs antalyada bile nemin yüksek olduğu bir yerde böyle bir durum olmadı.tabi güneş korozyonu ve paslanmayı önler 2 tezat var ortada bu sorunun cevabı net bir şekilde hayır paslanma yapmaz oluyor.tesadüfi denk gelmiştir birine özellikle bu krom kaplı çhoper sürenler onlar paslanmaya daha açık motorlar belki ordanda bu ön yargı oluşmuş olabilir.
Haftada iki-üç kez kullanıyordum motosikleti. Brandanin altı komple açık
Üstelik branda da üzeri kapaklı havalandırma delikleri de vardı. Paslandı bazı aksam.
Üzeri açık olduğu zaman hiç böyle bir problem olmamıştı, yağmurun altında defaatle ıslanmasına rağmen.
valla kapalı garajın gözünü seveyim ne dertler var ben kapalı garajda bile bazen üzerini brandayla kapatıyom siyah motor yıkandıktan yarım saat sonra bile üzerinde toz gözüküyor
nemli yerde, kötü branda evet paslandırır.
şimdi havada belli bi nem var. %70 oranında diyelim. brandayı sıcak motorun üzerine örtünce yine içerideki nem %70 olacak. Yani brandayı örtmek içerdeki sıcaklığı arttırır tabi ama nemi arttırmıyor. Yoğuşma hakkında mı böyle bi fikir var diyorum, sıcak yüzeyde yoğuşma olmaz. Motosiklet de sıcak. Fırından çıkmış ekmeği poşete sarar gibi motosikleti sarıp brandanın iç kısmında yoğuşma yarattığınızı varsayarsak damlayan suyun paslanmaya yardımcı olacağı gibi bi durum olabilir. Ama ben en ucuz aldığım brandalarda bile içinde pamuklu gibi bi katman var. Ondan da bişey damlamaz. oluşabilecek tüm yoğuşmayı emer üstünden buharlaştırır bence. bu da brandanın altında kalan havanın nemini ancak eşit yüzdede tutmaya yeter. Yani ben termodinamik olarak düşünemiyorum ki branda, altında kalan havanın nemini arttırsın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)